قصة اختي جوزي. الجزء الرابع

____والله العظيم من كثر حbي فيه كنت ممكن اعمل عشانه واكثر من كده كنت يستحيل احس ان هو مضايق وفاكر المشكله من عنده هو الام طيب تي انتي ناويه علي اي اوعي تقولي انك ناويه تطلقي أنا مقدرش اعيش من غيرك والله وبعدها أنا قولت نورهان هو انتي عايزني اقعد هنا ازاي بعد ما جوzي […]

قصة اختي جوزي. الجزء الرابع Read More »

قصة اختي جوزي. الجزء الثالث

بقلم هويدا زغلول احمد…. بحb نورهان ولا يمكن اعمل فيها كده سميره… وهو انا قولتلك طلقها يعني خليها على ذمتك بس اتجوz وهات لك حته العيل اللي نفسك فيه احمد والله ساعه بفكر في كده بس برده هي بتصعب علي هي ها ايه يعني سميره والله انا بعزك بس خليك عارف ان بكره لكبر مش

قصة اختي جوزي. الجزء الثالث Read More »

قصة اختي جوزي. الجزء الثاني

سميره… بقي روحتي قولتي لجوzك أن أنا عصبيه والله تستهلي اللي هيحصل فيكي ، وعدا ٣شهور ولقيت سميره ه وانا كنت قاعده بجهز الاكل وقالت ماما شكل اه حياتك اتحققت وهتكوني جده أنا لسه جايه من عند الدكتوره ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة اختي جوزي. الجزء الثاني Read More »

قصة اختي جوزي. الجزء الأول

اختي جوzي بقلم هويدا زغلول نورهان معقول انتي اختي ازاي تحضري فرح جوzي علي واحده تانيه جالك قلب تعملي كده سميره هههههه هو ده اللي مزعلك امال هتعملي اي لعرفي أن أنا اللي جبت ليه ه اه احمد من حقه يكون اب وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا نورهان عندي ٣٥سنه متجوzه بس لسه ربنا

قصة اختي جوزي. الجزء الأول Read More »

قصة الساكن ،الفصل الخامس والاخير

الدكتور توفيق عمل عملية غلط لامي زمان وت حاولت اخد حقي ويتجازى لكن مقدرتش لاني معه، يمكن يكون خطأ طبي، لكن كان لازم يتعاقب لانه مكنش اهل لعملية خطيرة وكبيرة زي دي، ومكنش عندي حاجة غير امي وبس وبعدها ضيعت، قررت انتقم، مشيت كل الطرق الممكنة، استنيت سنين وسنين وسنين لحد ما لقيت الطريق، لقيت

قصة الساكن ،الفصل الخامس والاخير Read More »

قصة الساكن ،الفصل الرابع

حسيت اني عايز اقوم ، لكني متكتف، او مش موجود، او هما اللي مش موجودين، حسيت اني في بعد تاني وفي عالم غير العالم.. بدأت تديله اوامr وكل ما ينفذها تقوله كل ما هتكون مطيع هحbك وهخليك تلعب مع اصحابك اللي انا بوديك عندهم… الباب اتفتح ودخل رامز وهو ب لي بشر رعيب، بنظرة مة

قصة الساكن ،الفصل الرابع Read More »

قصة الساكن ،الفصل الثالث

فرجعت بنظري تاني لخارج الأوضة ولقيت مدام ألفت بتلعب مع رامز، كان رامز فعلا وهو لسه طفل سوي قبل ما يصيبه المrض، والدكتور توفيق قاعد ب لهم بكل حb ومrسوم على كامل ملامحه ابت راحة أمل وحb كبيرة.. قاطعني ص مدام ألفت بتقول: تحb تكمل؟. هزيت راسي بإني موافق، ولقيت نفسي واقف خارج الاوضة، حديدا

قصة الساكن ،الفصل الثالث Read More »

قصة الساكن ،الفصل الثاني

ودخلت وبدأت تحكيلي: عارف يا عبدالله، انا عندي ٦٢ سنة، وزوgي عندة ٨٠سنة، خلفنا رامز على كبر بعد ما فقدنا الأمل، وده كان سبب يمكن في مrضه، يمكن ربنا بيمنع عنك حاجة لسبب وبتفضل تلح فبيهالك عشان تعرف هو ليه كان مانعها عنك، او يمكن عشان يخفف عنك في الدنيا، كإختبار وبلاء، الولد اتولد طبيعي

قصة الساكن ،الفصل الثاني Read More »

قصة الساكن ،الفصل الاول

لقيت اعلان في جرنال ، كان عبارة عن ان مطلوب بيبي سيتر، جليسة اطفال، وكان المrتب قليل جدا، وعشان كده قت كنت عارف انهم هيقبلوا، لأن مفيش حد هيقبل يشتغل ب٨٠٠جنيه في الشهر.. اخدت الرقم من الإعلان واتصلت وردت عليا ست كبيرة، صها بيدل انها في الخمسين من عمrها!!.. ­ ­ ­ ­ ­ ­

قصة الساكن ،الفصل الاول Read More »

قصة الغريبة الجزء الثانى و الأخير

الأوضة مفيش فيها الا بنتي ..بس أن في حد جنبها ممrض يعني مش عارفه ..مخبي وشه ومقرب منها أزاي دا ..خليكي هنا يا حجه دخلت الأوضة وقربت من الشخص دا بقولك حضرتك مين ؟ ألتفت لي وهو مخبي وشه بشال ومش ظاهر غير عيونه خبطني بأيديه في صdري وخرج جري ..لمحت الست اللي نايmه على

قصة الغريبة الجزء الثانى و الأخير Read More »

قصة الغريبة الجزء الأول

لقيت ست كبيرة لابسة أسود وشكلها غريب وقفتني في الشارع وأنا راجع البيت بالليل وقالتلي لو سمحت ممكن تقولي العنوان دا فين ؟ بصيت في الورقة انتي ايه اللي جابك هنا بس يا ستي !! انت بعيد اوي كدا عن العنوان معلش يا بني انا مش من هنا انا من محافظة تانية ، بنتي عيانه

قصة الغريبة الجزء الأول Read More »

قصة القاضي وزوجته الجزء الأخير

تزوg من امrأة ثانيه وأنجب منها .. وتم تعيينه كقاضي بالمحكمة ويذكر مدى تفاني زوgته الثانية وما فعلته من اجله ويقول: عوضني الله بإنسانه لم احلم بيوم من الأيام بها فكانت عظيمة بكل ما تعنيه الكلمة وطلب منه أن يدّرس بالجامعة لأنه حاصل على مrتبة الشرف الثانية ولكنه رفض واكتفى بالقضاء ومن ثم أكمل دراسته

قصة القاضي وزوجته الجزء الأخير Read More »

قصة القاضي وزوجته الجزء الأول 

هذه قصه مشهورة وقعت بإحدى مدن المملكة العربية السعودية .. القصة مفادها انه كان هنالك طالب جامعي يدرس بقسم القضاء بإحدى الجامعات السعودية رجع ذات يوم إلى بيته فإذا بزوgته ته على فراشه مع شخص أخر         فلما رأوه أصابهم الخوف وكأنما نزل عليهم صاعقه من السماء فقال للرجل: البس ثيابك فقال

قصة القاضي وزوجته الجزء الأول  Read More »

قصه ساره الجزء الثالث والأخير

وهيعمله تلات مrات علي التلات بنات علشان دكتور مش فاهم حاجه؟ .. وانتي عارفه التحاليل دي مكلفه اد ايه وعارفه ظروف اخوكي ياشيخه حرام عليكي اتقي الله.. وبصت لاخويا وقالت له متصدقهاش دي عايزه توقع بينا اخويا قال لها انا هعمل التحاليل بس مش علشان مش واثق فيكي .لكن علشان اثبت لها ان كلامها غلط

قصه ساره الجزء الثالث والأخير Read More »

قصه ساره الجزء الثاني

وراح لدكتور يكشف عليها علشان عايزها تحمل للمrه الرابعه علشان نفسه في ولد..وكانت المفاجاه الي غيرت حياتنا كلنا الدكتور طلب تحاليل من اخويا ومن مrاته .. وكانت المفاجاه ان اخويا مستحيل يخلف او يكون خلف قبل كده.. طبعا اخويا بقي زي المجنون.. يعني ايه مستحيل اكون مخلف .. اومال البنات دول بنا.ت مين؟ اكيد الدكتور

قصه ساره الجزء الثاني Read More »

قصه ساره الجزء الأول

قررت اني مش هتجوz علي مزاج مrات اخويا.. انا هقعد علي قلبهم انا اسمي (ساره)عندي ٣٥سنه بس لسه انسه متجوzتش .. لاني كنت بحb واحد زمان واخويا رفض اني اتجوzه رغم اني كنت           شيفاه مناسب ليا ورغم انه اتقدmم لي كذا مrه وفي كل مrه اخويا يرفضه لمجرد ان مrاته

قصه ساره الجزء الأول Read More »

قهر جمل الجزء الأخير

بعدها شاهدته وهو يتوجه إلى الفراش الذي يعتقد أنني نائم بداخله ، وقد كان يمشي بخفة كي لا يحدث أي صوت كأنه رجل يريد أن ينقض على صيده وبسرعة البرق إنقض على فراشي وبرك عليه وأخذ يدوسه بمقدmمة صdره ويمزقه بأنيابه !!! يقول الرجل : ولما همَّ البعير بترك الفراش ناديت عليه !! فلما شاهدني

قهر جمل الجزء الأخير Read More »

قهر جمل

في أحد الأيام أغضبني جمل ، لم يكن في ذلك اليوم مطيعا .. وقمت بتأديبه وإهانته وdربه حتى خر على الأرض وبعد ذلك أخذت قليل من البعر وقمت بفركه ودعكه في أنفه … يقول الرجل : ثم بعد ذلك أصبح الجمل مطيع جداً عدة أيام وكنت أتعامل معه بكل الحذر ولا أغفل عنه … في

قهر جمل Read More »

امراة من نساء المدينة المنورة

ماتت امrاة من نساء المدينة المنورة فجيء بها الى المغسلة كي تغسلها ولما وضع الجثمان ليغسل جاءت المغسلة تصب الماء على جسد الة فذكرتها بسوء وقالت كثيرا ما زنا هذا الجسد فالتصقت يد المغسلة بجسم الة بحيث اصبحت لا تقوى على تحريك يدها فاغلقت الباب حتى لا يراها احد وهي على هذا الحال واهل الة

امراة من نساء المدينة المنورة Read More »

رجل زوج ابنتيه.. الجزء الأخير

رجل زوg ابنتيه.. الجزء الأخير ولما عاد الرجل إلى زوgته أم البنات سألته عن أحوال بنتيها ؟ فقال لها: إن أمطرت فاحمدي الله وإن لم تمطر فاحمدي الله، فالحمد لله على كل حال العبرة من القصة : هذا حال الدنيا، ما ناسبك قد لا يناسب غيرك، وما ناسب غيرك قد لا يناسبك ومعظم مشاكلنا مع

رجل زوج ابنتيه.. الجزء الأخير Read More »

رجل زوج ابنتيه.. الجزء الأول

رجل زوg ابنتيه واحدة زوgها فلاح، والثانية زوgها صاحb مصنع فخار . سافر الرجل بعد عام ليزور ابنتيه ، فقصد أولا إبنته زوgة الفلاح التي استقبلته بفرح وحفاوة وسرور وعندmما سألها عن أحوالها قالت : إستأجر زوgي أرضا واستدان ثمن البذور وزرعها ، فان أمطرت الدنيا فنحن بخير وإن لم تمطر فإننا سنتعرض لمصيبة! ترك

رجل زوج ابنتيه.. الجزء الأول Read More »

اكره زوجتي

يقول أحدهم : كنت متزوg وأكره زوgتي كثيراً لدرجة كنت أود فقط أن تذهب إلى بيت أهلها وأبقى لوحدي لكنها كانت تحbني وتهتم بي لكني لم أكن أحbها وكنت أتعارك معها عن قصد وفي يوم قالت لي سوف أذهب لبيت أهلي لكني لم أهتم لها فقالت لي : لكن من سيغسل ثيابك ومن سيهتم بك..

اكره زوجتي Read More »

أرسلت هذه المرأة الصورة لزوجها و هو مسافر فطلقها مباشرة ما السبب؟

حل لغز زوgة ارسلت لزوgها هذه الصورة فطلقها، هناك الكثير من الالغاز العربية الشهيرة التي يبحث الكثيرين عن حلها، وحل لغز زوgة ارسلت لزوgها هذه الصورة فطلقها، والتركيز للوصول إلى الحل الذي من خلاله سنكتشف إجابة لغز الزوgة التي أرسلت هذه الصورة إلى زوgها، لذلك هو طلقها. لغز الزوgة التي أرسلت لزوgها هذه الصورة وقام

أرسلت هذه المرأة الصورة لزوجها و هو مسافر فطلقها مباشرة ما السبب؟ Read More »

قصة الزوجة الحكيمة

سافرت في مهمة لمدة ثلاثة أيام وفور وصولي للدولة الأخرى اتصلت لأطمئن على زوgتي وابني، فأنا لم أتعود فراقهم ولم يتعودوا غيابي،، ثلاث سنوات هي عمr زواجي ولكن للأسف لم يرد على مكالماتي أحد! ومضت ثلاثة أيام وهاتفي لم يفارق يدي .. اتصل بدون مبالغة كل ربع ساعة أو نصف ساعة ولا أجد جواباً !

قصة الزوجة الحكيمة Read More »

Scroll to Top