سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الرابع

بابي انا جعان هنروح نتغدي دلوقتي ي 7بيبي ممكن اعزمك ع الغدا؟ مفيش داعي ولو قلت عشان خاطر حسن؟ وافقي ي طنط وافقي آلاء وهي بتوصل لطوله:موافقه ي حسن. ف المطعم هو انا ممكن اسالك مالك شكلك كان منهار اووي انا عارفه ان بعد وفاه الدكتور منير والدتك اتوفت بعده بشهرين وملكيش اخوات تقريبا بسخرية […]

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الرابع Read More »

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الثالث

طنط انتي بتعيtي ليه بابي مش انت قلتلي لما بنحضn حد الدmموع اللي عنده بتمشي وبيضحك ليه بقي طنط ما ضحكتشي =احم احم يرضيكي ابقي راجل كبير كده وكداب ماتضحكي واجيبلك بنوبوني _ضحكت ع براءه حسن وع حb والده ليه وانه بيربي قلبه ع انه يساعد غيره اكيد سامr ده عمrه ماهيكون اب كويس ولو

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الثالث Read More »

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الثاني

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الثاني ماشي بابي قال إن الحضn بيودي الزعل قالي لما تلاقي حد زعلان او بيعيط احضnه هتلاقيه بيضحك ع طول اهو زي ماانتي ضحكتي بالضبط متأكد من الكلام ده ي حسن؟ طبعا اومال طنط تاخدي بنبوني؟ بابا جابهولي بس انا هدوهلك كله بشرط! اشرط براحتك اضحكي تاني وماتعيtيش موافقه بشرط؟!

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الثاني Read More »

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الأول

_انتي طالق =سامr بطل هزار بقي الحاجات دي مفيهاش هزار _انتي طالق ي الاء طالق بالتلاته =انت بتقول اي انت، انت اتجننت _انتي خلاص بقيتي زي الأرض البور ولا ينفعي تكوني زوgه ولا عمrك هتكوني ام انا مش عايز اكمل مابقتيش تنفعي انا لسه جاي من عند الدكتوره وقالت ان العلاج اللي اخدتيه مجابش نتيجة

سكريبت .. إنتي طالق ?الجزء الأول Read More »

قصة زوجي ولكن. الجزء الخامس

اسكريبت زوgي ولكن الفصل الخامس 5 بقلم شيماء كمال اسراء:ط طن طنط يا ندى تعبانه اووي ومش عارفه اعمل اي ندى بخوف شديد:قصدك على ماما يا اسراء انطقي اسراء:ايوه يا ندى مامتك والله يندي مامتك انا مش عارفه اتصرف لوحدي ندى بد*موع:طب طب خليكي معاها وانا هطلع واجي اهو بالله عليكي يا اسراء ما تسيبيها

قصة زوجي ولكن. الجزء الخامس Read More »

قصة زوجي ولكن. الجزء الرابع

اسكريبت زوgي ولكن الفصل الرابع 4 بقلم شيماء كمال خلصنا اكل وشيلته ووانا في المطبخ لقيت موبايل حمزه بيرن وحمزه رد بصوت عالى وبيقول اي اللى انت بتقوله ده انت متاكد!!؛ يالهوي انا اتخضيت من الصوت طلعت من المطبخ اساله في اي ندى:في اي يحمزه طمني صوتك كان عالى وانت بتتكلم في الموبايل ليه حمزه:معلش

قصة زوجي ولكن. الجزء الرابع Read More »

قصة زوجي ولكن. الجزء الثالث

اسكريبت زوgي ولكن الفصل الثالث 3 بقلم شيماء كمال خلصنا كتب الكتاب وحمزه اخدنا على بيته وكان طول الوقت زين كان ماسك في ايdي وانا اول ما دخلت البيت شوفت….. حاجه كده في منتهي الجمال حاسه اني دخلت قصر بمعني الكلمه البيت واسع اوووي والمظهر الخارجي حاجه كده في منتهي الجمال انا مدخلتهوش قبل كده

قصة زوجي ولكن. الجزء الثالث Read More »

قصة زوجي ولكن. الجزء الثاني

اسكريبت زوgي ولكن الفصل الثاني 2 بقلم شيماء كمال حمزه: ده زين ابني ندى:نعم!! والدة ندى:اي يبني اللى بتقوله ده حمزه:ممكن يطنط بعد ازنك اكلم الانسه ندى لوحدنا ده بعد اذن حضرتك طبعا ماما بصتلى بنظره بتقولي فيها اي اطلع هزيت راسي بايجابي عشان الفضول كان هيق*تلني لو معرفتش هو عاوز ايه ماما طلعت وفضلنا

قصة زوجي ولكن. الجزء الثاني Read More »

قصة زوجي ولكن. الجزء الأول

اسكريبت زوgي ولكن الفصل الأول 1 بقلم شيماء كمال _اي اللى انتي بتقوليه ده يماما عاوزاني اتجوz واحد ارمل يعني كان متجوz قبل كده ده اللى بتتمنيه لبنتك =اي اللى انتي بتقوليه ده ي7بيبتي انا مش مrبياكي على كده وبعدين انا قولتلك الشاب عاوز يجي يشوفك ويطلب ايdك ومش هيجبرك على حاجه _بس انا مش

قصة زوجي ولكن. الجزء الأول Read More »

السيراميك

زميلى فى الشغل صارحنى انه معجب بيا وعايز يتق وطلب منى نقعد مع ب الاول وقعدنا فى مكان عام (لأول مrه) حكالى عن نفسه: والده ووالدته توفوا وله اخ بيشتغل فى دوله اجنبيه وهو عايش لوحده فى ال اللى هنتجوz فيها إن شاء الله ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

السيراميك Read More »

عزومة جوزي

انا متجوzه بقالي ٩ ايام جوzي جه امبارح الصبح بيقولي ايه رأيك نعزم اخواتي البنات بكرا بعد الصلاه علي النهارده يعني قبل ما يمشوا يروحوا قولتله هو ماما جايبه الخزين لينا ولا لاخواتك وبعدين عروسه ايه اللي هتعزم قالي ما كان رغده اختي هتطلع تساعدك قولتله لا معلش سكت وقالي عندك حق انا كفيل باخواتي

عزومة جوزي Read More »

جوازه عرفي

طبعا عارفه اني هتهاجم وخاصه الستات هطلع عيني بس انا مش بعمل حاجه ودي عندي اهم من اي حاجه انا هتجوz عرفي من راجل متزوg وده بناء علي رغبتي انا وهو كمان عشان بيته وولاده انا مش عايزه جواز تقليدي ولا عايزه حد يعيش معايا ٢٤ ساعه انا مطلقه وعندي ابني واخد كل وقتي ومش

جوازه عرفي Read More »

الأحفاد

انا عندي بنتي اتوفت من سنتين وكانت سايبه عيلين معايا لأن جوzها رفض الجواز بعد وفاة بنتي علشان خاطر ميجبش حد يبهدل عياله و الكلام اللي بنسمعه عن مrات الأب واللي بتعمله في عيال جوzها المهم عندي بنت تاني اصغر كانت متجوzه واطلقت واقترحت عليها تتجوzه وعيالها وعيال اختها يتربوا مع بعض شقة بنتي وانا

الأحفاد Read More »

اقوي مشروب لطرد البلغم والكحة ونزلات البرد خلال ساعتين

مشروbات طرد البلغم، يصاب اغلبنا في فصل الشتاء بنزلات البرد الشديدة نتيجة التعرض إلى تقلبات درجات ال التي تصيب منطقة الرقبة والرئة بالهواء البارد وتتسبب في حدوث البلغم له مما ينتج عنه ضيق في التنفس والشعور بالدوخة ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اقوي مشروب لطرد البلغم والكحة ونزلات البرد خلال ساعتين Read More »

بنتي و مرات ابني

انا ابني متجوz من شهرين ربنا يسعدهم ده أول فرحتي بحاول مزعلش مrاته وهى الصراحه بنت حلال يمكن عشان معاملتي الطيبه معها انا موظفه وكمان جوzي بناخد راتب كويس فبجيب ست بتجي تنضفلي البيت وكمان بخليها تطلع تساعد مrات ابني بحاول اجبلها معايا حاجات كتيره معايا وانا راجعه زيها زى بناتي ليا بنت متجوzه شافت

بنتي و مرات ابني Read More »

قد يحرمك الله من شيئًا تحبه ليرزقك شيئًا تحتاجه ♥?. الجزء الأخير بقلم عزة العمروسي ?

طبطب على قلبي وقال: ” ربنا بينمع صلاة الfجر عن المنافقين، ولبقى انت مش منافق ربنا هيحbك ويستجيبلك ” وشدني من إيدي واتوضينا ونزلنا صلينا في المسجد ومامته صلت في البيت، والغريبة إني لاقيت شيوخ المسجد كلها عارفينه! الولد الصغير ده بيصلي كل يوم الfجر معقولة؟ وبعد ما صليت لاقيت معاذ باصصلي بكسوف وكأنه عاوز

قد يحرمك الله من شيئًا تحبه ليرزقك شيئًا تحتاجه ♥?. الجزء الأخير بقلم عزة العمروسي ? Read More »

قد يحرمك الله من شيئًا تحبه ليرزقك شيئًا تحتاجه ♥?. الجزء الأول بقلم عزة العمروسي ?

قد يحرمك الله من شيئًا تحbه ليرزقك شيئًا تحتاجه ♥?. الجزء الأول بقلم عزة العمrوسي ? ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قد يحرمك الله من شيئًا تحبه ليرزقك شيئًا تحتاجه ♥?. الجزء الأول بقلم عزة العمروسي ? Read More »

ست بتحكي حكايتها

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ? انا هقول تجربتى لعل كل ام تتعظ وميحصلش معاها اللى حصلي ربنا مايوريكم مكروه فى احbابكم انا عندى 32 سنه متجوzة من 5 سنين ودى كانت جوازتى التانيه الاولى جوzى توفى وانا بابنى عمار وبعد ماكمل خمس سنين اتعرفت على جوzى وتقبل انى عندى طفل ومش هقدر استغنى عنه

ست بتحكي حكايتها Read More »

” جرسون الحساب من فضلك ” الجزء الثاني بقلم عزة العمروسي

وبعدين بص حواليه ونادى على بنوتة تشبه للقمr جات وقفت جنبه وقال ” ودي مrاتي ” بنت معالي وزير الصحة. لاقيت لساني بدأ يتكلم لوحده: ” سبحانك ياودود ياذا العرش المجيد يافعَّال لما تريد ” • الزمن رجع بيا ١٥ سنة لما كان عندي في الدرس، كان بيجي بهدوم مة وكان منبوذ من كُل صحابه،

” جرسون الحساب من فضلك ” الجزء الثاني بقلم عزة العمروسي Read More »

” جرسون الحساب من فضلك ” الجزء الأول بقلم عزة العمروسي

جرسون الحساب من فضلك ” جُملة قولتها لما كنت في المطعم أنا وزوgتي وأولادي بعد ما خلصنا أكل، هما متعودين إن يوم الجمعة ده أنا ملكهم فيه. لإن ده اليوم الوحيد اللي مبر فيه السنتر بتاع الدروس. شوية ولاقيت شاب لابس ” بدلة زرقاء ” كان لونها أنيق جدًا وشكلها فخم حط ورقة قُدامي ومشى!

” جرسون الحساب من فضلك ” الجزء الأول بقلم عزة العمروسي Read More »

صر،اخ مكتو،م الجزء الثانى

لما لقيت جارتنا بتبص من شباك ،مها عليا ..لقيتها بتبصلي في عيني وهي مبرقة وملامحها كلها شر أول مrه اشوفها بالمنظر ده اول ما شوفتها كده روحت قافله شباك ال،م بسرعه ودخلت أوضتي..وانا قلبي بيدق بسرعه من الخوف ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

صر،اخ مكتو،م الجزء الثانى Read More »

رواية صر*اخ مكت*وم

سامعة صوت حد بيص،رخ من الو جع.. كل يوم الساعه 3 الfجر أس،مع الصوت ده ؟!! ما بقتش عارفه أنا،م .. صوت وجعه رهيب .. بيخليني أتخيل حاجات كتير صعبه أنا أسماء حسن .. أم وعندي مي 8 سنين وعمrو 6 سنين .. نعتبر من ذوي الطبقة المتوسطه ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

رواية صر*اخ مكت*وم Read More »

حكايةندي. الجزء الخامس

جالي صدmمه لما لقيت فيه صورة فرحي انا وكريم عندها ومتشخبط عليها بطريقه غريبه فضلت بصه للصورة مستغربة وسرحانه. فاللحظه دي لقيت سلفتي في وشي وفي ايdيها كوباية العصير وانا واقفه والصورة في ايdي. _ ايه الي عمل في صورتي كده انا وكريم …. _ انا مrدتش ارميها والله بس ابني مسك القلم وشخبط عليها

حكايةندي. الجزء الخامس Read More »

حكايةندي. الجزء الرابع

سمعتهم بيتكلموا عليا وسلفتي بتقولها ….. _ مش بتردي عليا ليه يا ماما انا قلقت عليكي… _ تخيلي مين كان عندي هنا. _ مين… _ ندي مrات كريم… غريبه ايه الي جابها هنا… _ منا كنت عاوزه اسألك علي نفس الموضوع انتي قولتلها حاجه من الي قولتهولك اصلها اتصلت بيا وانا استغربت اوي وقولت اكيد

حكايةندي. الجزء الرابع Read More »

Scroll to Top