اسم الكاتب: adminsameer

ضرتي حامل الجزء الاول

#بقلم_سيدعبدربه اسمى ناهد عندى 35 سنة من الارياف فى مصر يتيمة الاب والام من زمان وهحكى ليكم حكايتى من الاول ياريت تسمعونى وتفهمونى ( فى قرية فى ريف مصر و فى بيئة حق البنات فيها مهضوم عشت طفولتى وفى عمr 10 سنوات بابا مـaـت فى حادثة و ترك امى و اختى وانا وكنا صغيرين مكنش […]

ضرتي حامل الجزء الاول قراءة المزيد »

ضُرتى حامل الجزء الثالث

#بقلم_سيدعبدربه بعد ما خلصنا كشف عند الدكتور الكبير. وقال ليا انه صعب جدا الحمل بسبب ضيق الرحم .روحنا البيت وكان كل همى حياتى الجاية هتكون ازاى و الظلام الحالك بسبب موضوع الانجاب دة . وخوفى. من رد فعل ابو عبدالله و امه. لانى متأكدة انهم مش هيقبلوا بالوضع دة ابدا . دخلنا البيت كانت عيون

ضُرتى حامل الجزء الثالث قراءة المزيد »

ضرتي حامل الجزء الرابع ..

الجزء الخامس #بقلم_سيدعبدربه عدت ليلة الفرح وقضيت اصعب ليلة بحياتى قاعدة. لحد الصبح ابكى بحرقة . وفى الصبح نادت عليا حماتى عملت شغل البيت وطلعت اوضتى . وفجاة دخل عليا عبدالله وبكيت فى حضnه اووى . وقالى كلام. جميل جداً . بعدها طلع لى صفية العروسة. الجديدة ، علشان عمى. ومrات عمى جايين يباركوا للعرايس

ضرتي حامل الجزء الرابع .. قراءة المزيد »

ضرتي حامل الجزء الخامس …

#ضرتى_حامل_بقلم_سيدعبدربه الجزء السادس : بعد ما توصل ضرتى صفية ، عبدالله للباب وهى ماسكه ايdة بايdها . تدخل حماتى علينا واحنا بنتكلم . وتقول لصفية تعالى عوزاكى ، و يدخلوا اوضة و يقفلوا الباب عليهم حماتى : عاملة ايه يا صفية ، طمنينى على عبدالله معاكى ؟ صفية : الحمد الله يا ماما عبدالله زى

ضرتي حامل الجزء الخامس … قراءة المزيد »

ضرتي حامل الجزء السادس ..

#ضُرتى_حامل #الجزء_السابع وانا واقفة بتكلم مع عبدلله فجأة سمعنا صوت بينادي بوووووودي انت جيت يا قلبي بصينا لقينا صفية واقفة علي السلم بقميs نوm خفيف اوووى عبدلله بصوت عالي وغضب اية الي انت لبساة دة انتي اتجننتي مش عارفة أن ابويا ممكن يكون هنا ويشوفك كدة صفية ؛ مفيش حد هنا يا بوووودي انا عارفة

ضرتي حامل الجزء السادس .. قراءة المزيد »

ضرتي حامل الجزء السابع ..

#ضُرتى_حامل #الجزء_التاسع عبدالله : خلاص يا ابويا هي امي فهمت غلط. وهي مش قصدها كدة . خلاص حصل سوء تفاهم ده. حمايا : انا قلت. تمشي من هنا و تطلقها خلاص. مفيش كلام تاني … عبدالله: يا ابويا الظلم حـrام ،هي حلفت بالله خلاص. بقا حصل خير د. حمايا : والله وانت صدقتها يا ولاIII

ضرتي حامل الجزء السابع .. قراءة المزيد »

ضرتي حامل الجزء الثامن ..

الجزء الحادي عشر بعد كام يوم من سكنا في بيت تاني وصل خبر لعبد الله إن صفية اخدت هدومها وراحت عند اهلها زعلانة وطالبة الطلاق من عبدالله … ودى كانت وسيلة ضغط على عبد الله علشان يختار بيني وبين صفية. وطبعا هما فاكرين إن كفة صفية هي الأرجح علشان الحمل وابنها . وطبعا حمايا كلم

ضرتي حامل الجزء الثامن .. قراءة المزيد »

رواية سر الذهب الجزء الأول

الجزء الأول انا ست عاديه جدا وتصرفاتى عاديه عايشه حياتى ذى اى وحده ام لى ٣ اطفال جوzى مسافر بس الظروف معاه في الشغل مش تمام وبندعى ان ربنا يفرجها علينا من وسع عايشه في بيت صغير جدا ضيق لكن عندى بيت قديم تانى عوزين نهدوا ونبنيه اكبر واسع بس لسه الظروف مش مساعده خالص

رواية سر الذهب الجزء الأول قراءة المزيد »

رواية سر الذهب الجزء الثاني

الجزء الثاني طبعا بعد مrحت للجوهرجى واتاكد انى مش بحلم وانى فعلا بجيبلو دهب وباخد منوا فلوس قررت انى اصبر كمان عن كده ومتكلمش قدامه بحاجه يعنى مقلوش انى مش بفتكر شي غير تانى يوم وانى معرفش انا بجيب الدهب منين قلتلو انا هجيلك ف وقت تانى وروحت صبرت ايام وايام عشان اشوف هيحصل معايا

رواية سر الذهب الجزء الثاني قراءة المزيد »

رواية سر الذهب الجزء الثالث ..

كانت المفجاه تمثال غريب جواه الماس بيلمع وقطع دهب لسه مصنعتش حاجه اصدmمت جدا وعوزا اقلو ايه ده وانا اللى بجبلك الحاجت دى قالى ها قيمتى قلتلو اه دول يعملمو ١٠٠ مليون قالى مش هنختلف لو عملو المبلغ ده يبقا ليكى في ذمتى ١٠ مليون كمان وانا حلال عليا الباقي مrاتو دخلت عليا بالعصير قولتلها

رواية سر الذهب الجزء الثالث .. قراءة المزيد »

سر الذهب الجزء الرابع …

طبعا الكميرا موجوده فى هدومى وهو مترقب على الجهاز ايه ال هيحصل نمت في اليوم ده وانا معرفش ايه اللى هيحصل لانى مش بكون ف وعى لحد مجه صبح تاتى يوم اول مصحيت افتكرت الكميرا وقلت لازم استنا لحد المغرب يكون عموا احمد جه من الشغل عشان اعرف منوا ال حصل بس الغريبه ان المrادى

سر الذهب الجزء الرابع … قراءة المزيد »

سر الذهب الجزء الخامس

ووصلت الكميرا ونمت وكانت المفجاه انى بروح لحد بيتى القديم بس لالاسف اول مدخلت البيت لاقيت الكميرا فصلت وكالعاده معرفتش ايه ال حصل فكرت وقررت انى لازم اركب كميرات سريه ف البيت القديم واعرف انا بعمل ايه ولما ركبت الكميرات كنت سهرانه في يوم التلات طبعا انا بروح البيت كل حد قلت اشغل الكميرا من

سر الذهب الجزء الخامس قراءة المزيد »

سر الذهب … الجزء الاخير

الجزء الاخير طبعا مشيت انا والشيخ وانا جوايا كذا سوال ايه علاقه مقبره اليهودى وعلاقه الكنز اللى ف بيتى ازاى الاتنين مrتبطين مع بعض طبعا مترددتش وسالت الشيخ عن السوال ده قالى البيت ده زمان كان بيت واحد يهودى والكنز ده موجود تحت بيتو من زمان وهو اللى اكتشفو لكن خبر اهلو بيه ولما ولاد

سر الذهب … الجزء الاخير قراءة المزيد »

وصية ابي ورقة قبل ان ادخل علي زوجتي الجزء الاول

ده واحد قبل ما يتزوg ابوه اداله ورقة ? و قالو قبل ما تدخل على مrاتك ? اديها الورقة دي ,,,.. وانت ماتقراش اللي مكتوب فيها…… بعدها باباه مـaـت? ? تزوg الولد بنت من اسرة راقيه وقبل ما يدخل على زوgته ? اداها الورقه ? علشان تقرأها dربتو بكف ? وقالتلو طلقني ? راح تزوg

وصية ابي ورقة قبل ان ادخل علي زوجتي الجزء الاول قراءة المزيد »

وصية ابي ورقة قبل ان ادخل علي زوجتي الجزء الاول

قلq من القصة دي و سافر بالطائرة وهو بالطائرة ? قال للمضيفة ممكن تقرايلي هالورقة ? قرات المضيفه يتبع…. الورقة طارت !! و ما لحق يقراها !! و ظلت الحسره في قلبه و في قلوب القراء المتحمسين لا أعلم من الكاتب ولكنه قهرنا ? الي يلاقي الورقة يبلغنا شنوا مكتوب فيها… هذة من القصص الساخرة

وصية ابي ورقة قبل ان ادخل علي زوجتي الجزء الاول قراءة المزيد »

ماهي ردت فعل زوجي … الجزء الاول

#قصة_واقعية ! من جزئين فقط عريس عندmما دخل على عروسه في ليلة زفافه قالت له البنت مباشرةً وبجرأه كبيره وبدون لف او دوران لانها مستسلمه لقدرها.. قبل ان تلمسني اريد ان اعترف لك بسر خطير وانت وظميرك ..إما ان تفضحني وتتسبب في اراقة دmمي او تقوم بستري ..قال لها تكلمي.. قالت له حين كنت في

ماهي ردت فعل زوجي … الجزء الاول قراءة المزيد »

ماهي ردت فعل زوجي … الجزء الثاني

كتمت سري في صdري وبقيت حائره في امrي ..تقدmم لي الكثير من الخطاب وفي كل مrة أرفض بحجة معينة حتى انه لم تبقى لي حجه بعدها بالرفض فوافقت عليك وفوضت امrي الى الله ..رغم صدmمة زوgها لكنه تمالك اعصابه وكتم غضبه وتصرف بحكمة.. قال لها يستر عليك لفترة محدودة وبعدها اطلقك وتذهبين في حال سبيلك

ماهي ردت فعل زوجي … الجزء الثاني قراءة المزيد »

الجزء الاخير

وجدها صايمه مصليه قارئه للقرآن ..تخاف الله كثيرا وتراعي والديه ..مؤدبه محترمه بنت اصول ..أخضعها اختبارات عديدة ونجحت في جميع هذه الاختبارات .. تيقن انها كانت ضحية لدناءة شاب منحط حقـiر غرر بها .. كان قراره الاخير والثابت عن قناعة تامة ان يتخذها زوgة له مدى الحياة.. عاشت هي ومات سرها.. هل اتخذ زوgها القرار

الجزء الاخير قراءة المزيد »

رواية الرغبه قبل الحب احيانا كامله

الرغبة قبل الحb احيانا الجزء الاول النهاردة بس عرفت ان الي اتعلمتة في المدارس كان غلط.. والنهاردة عرفت كمان ان التربية الي اهلي ربوهالي كانت غلط وكل معتقداتي كانت غلط وكل افكاري واسلوب حياتي كانوا غلط..وده كلة..بفضل الدكتور حسام جوzي اعرفكم بنفسي..انا الدكتورة نيرة..طبيبة بشرية.. 35سنة.. من اسرة محترمة (جدا)بالنسبة لشكلي ونسبة جمالي.. فيقال بانني

رواية الرغبه قبل الحب احيانا كامله قراءة المزيد »

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الثاني

رواية الرغبه قبل الحb احيانا الجزء الثاني واخذت اقول لنفسي..مش ممكن الدكتور حسام زوgي يكون من النوعية دي من الرجال لالالا الدكتور محترم ..ملوش في الكلام ده..واغلقت الموبيل بعد انتهاء مكالمتي مع اخويا..واعدت للدكتور حسام الموبيل دون ان اذكر له اني رايت تلك الرسالة لكن اقولكم بصراحة..الرسالة دي كانت عبارة عن جرس جعلني انتبة..وابحث وراء

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الثاني قراءة المزيد »

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الثالث

رواية الرغبه قبل الحb احيانا الجزء الثالث ..واخرج من خزنتة الخاصة التي بالصيدلية..عقد زواج شرعي كان بمثابة صدmمة لي افقدتني الرد او الكلام بعدها معه..وما كان مني الا انني تركتهم بعدmما شاهدت قسيمة زواجهما وخرجت من الصيدلية وانا غير قادرة علي تصديق او استيعاب ما حدث .. وخرجت امشي في الشوارع هائمة علي وجهي والدmموع

رواية الرغبه قبل الحب احيانا الجزء الثالث قراءة المزيد »

Scroll to Top