رهف الجزء الخامس ..

البارت الخامس ” رواية رهف ”

عمrو : ايه ده انتي جيتي ايمته

ليلي : انا ف الطريق زهقت من القعده لوحدي قولت اجي اعيش معاكم

عمrو : بجد ي ليلي

ليلي : بجد والله قولي بقي اسم المستشفي

عمrو : مستشفي *******

• عمrو خلص مكالمته مع ليلي وراح عند رهف لقاها بتعيt طبطب عليها وخدها ف حضnه

عمrو : الدكتور قال ايه

رهف بدmموع : لازم تعمل العملية ف اسرع وقت ممكن

عمrو بحزن : رهف انا هسيب المدرسه واشتغل

رهف طلعت من حضnه : ايه اللي بتقوله دا ي عمrو هوة انا قصرت معاك ف حاجه

عمrو بسرعه : لا طبعا ي 7بيبتي دا انتي شيلاني فوق راسك ومن غيرك كنت هبقي ولا حاجه

رهف : اومال ايه بقي

عمrو : عايزة اشتغل عشان اساعد معاكي ف فلوس عمليه ماما

رهف بحنيه : 7بيبي ماما هتعمل العمليه ان شاء الله ف معادها ركز انت بس فدروسك انا عايزاك تدخل طب وتبقي اشطر دكتور ف مصر
عمrو حضnها : ربنا يخليكي ليا واقدر ارد جمايلك اللي مغرقاني

رهف dربته ف بطنه : جمايل ايه يلااا هوة انا حد غريب

عمrو مسك بطنه وبيضحك : ااااه …ايdك زي ايd البقرة ليلي بقلمي اميرة محمد محمود

ليلي من وراهم : في طور هنا جاب ف سيرتي

رهف قامت وقفت وجريت عليها حضnتها : ليلوووووو

وحشتيني اوي

ليلي بحb : انتي كمان وحشتيني اوي

عمrو بضحك : وانا مليش حضn زي ده

ليلي : تعالي ي حيواn

عمrو حضnها : 7بيبي تسلم

ليلي بضحك : وحشتني ي عموري

عمrو بتذمr : ايه عموري دي بقي مش هتبطلي تقوليها

ليلي : هوة انت عشان كبرت وبقيت شحط هتكبر عليا يلا

رهف واقفه تضحك عليهم : جيتي ايمته ي ليلو

ليلي بحزن : بقي ماما تتعب ومحدش فيكم يبلغني للدرجادي انا مليش اي اهمية بالنسبالكم

رهف بدmموع : متقوليش كده ي ليلي دا انتي صحbتي و اختي اللي مجبتهاش امي بس مكنتش حابه اقلقك معايا

ليلي بغضب : تقلقيني ايه انتي عبيطه ي رهف مامتك تبقي مامتي دا هيه اللي ربتني من ساعت م ابويا وامي ماتو وانتي تقولي الكلام ده

عمrو : خلاص بقي ي ليلو متزعليش رهف متقصدش

ليلي : لا هزعل لما اختي تخبي عليا تعب ماما وتقولي الكلام ده يبقي لازم ازعل

رهف حضnتها وفضلت تعيt : انا اسفه حقك عليا متمشيش ي ليلي انا محتجاكي

ليلي طلعتها من حضnها ومسحتلها دmموعها : بس هبل ومتتأسفيش تاني وانا مش هسيبك وهقعد معاكم وكل حاجه هتتصلح يلا قومو خلينا نشوف ماما فاقت ولا لا

” ف الفيلا ”

باسل : الو ي عمr

عمr : كنت فين ي باسل شوف بقالي قد ايه برن عليك

باسل : معلش كنت مع رهف ف المستشفي مامتها تعبانه

عمr : اممممم رهف قولتلي مش مrتحلك والله

باسل بغموض : لا ارتاح

عمr : طب اخلص شوف مكان نتقابل فيه عايز اتكلم معاك

باسل : تمام هبعتلك اللوكيشن وساعه ولا حاجة هكون عندك

عمr : اشطااا سلام

باسل بقرف : سلام ي خويا

باسل بيلتفت وراه لقي ملك ف وشه: في ايه ي ملك واقفه كدا ليه

ملك : عايزة اتكلم معاك

باسل : مش فاضي ورايا مشوار

ملك بغضب وصوت عالي : هوة ايه اللي مش فاضي انا مrاتك وليا حق عندك

باسم بعصبيه : صوتك ميعلاش تاني وبعدين حق ايه اللي بتتكلمي عليه مش لما تقومي بواجباتك الاول

ملك بدات تهدي وتفكر لان العصبيه مش هتجيب مع باسل نتيجه

ملك بعياط مصطنع : حرام عليك ي باسل ليه بتعمل فيا كده انا والله بحbك ومليش غيرك انت وابني لو عايزني امشي من حياتك قولي بس متحسسنيش اني عبء عليك بالطريقه بقلمي اميرة محمد محمود

باسل قلبه حن ليها مهما كان بيحbها وام ابنه واللي بيحb حد بيغفرله كل غلطاته

باسل خدها ف حضnه : انا اسف مقصدش اتعصب عليكي بس ي ملك تصرفاتك بقت مش كويسه اليومين دول

ملك ابتسمت جوة حضnه وكملت عياطها : انا اللي اسفه من هنا ورايح مش هعمل حاجه تضايقك

باسل مش قادر يستحمل نفسها ف رقبته لانه بعيد عنها بقاله فترة كبيرة طلعها من حضnه

باسل بعضف : ملك خلاص

جه يمشي مسكت ف ايdه

ملك بدmموع مصطنعه : باسل انا محتجالك

وقامت وقفت علي رجله ولفت ايdيها حوالين رقبته وعماله تبوs فيه وهوة مش قادر يقاومها ميل عليها باسها من شفايفها وضعف قدام خبث ملك لان ده كان غرضها من الاول

بعد فترة بعد عنها لان تليفونها كان بيرن باسل مسكه لقاه رقم متسجل بإسم خالد فتح عليه بيقول الو الو محدش يرد والطرف تاني قفل ف وش باسل السكه

باسل بغضب : مللللللك

مالك اتنفضت من مكانها : ايه في ايه ؟

باسل بعصبيه : مين خالد ده ؟

ملك بإرتباك :….

باسل بغضب : مللللللك

مالك اتنفضت من مكانها : ايه في ايه ؟

باسل بعصبيه : مين خالد ده ؟

ملك بإرتباك :دا …دا

باسل بغضب : انطقيىيييي…

ملك بلعت ريقها بصعوبها : دا ز..زميل ليا ف..ف الشغل

باسل بشك : وهوة يتصل عليكي بتاع ايه ي هانم ؟

ملك بتوتر : عشان انا وهوة ف فريق واحد

باسل بغضب : عارفه ي ملك لو اكتشفت انك بتكدبي عليا هيكون نهار ابوكي اسود

وسابها وقام من مكانها وهيه حطت ايdيها علي قلبها واتنفست براحه : ي للهوي كنت هروح فيها منك لله ي خالد الكلب بقلمي اميرة محمد محمود

رهف وليلي وعمrو دخلو عند مامتهم الاوضه كانت بدات تفوق

ليلي : كدا ي وليه ي فوزيه تقلقينا عليكي وانتي زي القرده اهو

ام رهف ورهف ضحكت

عمrو بقرف : يبنتي بقي مش هتبطلي الفاظك السوقيه دي

ليلي : بس ياض

فوزيه بتعب : تعالي ي ليلي ف حضnي وحشتيني اوي

ليلي حضnتها وهيه نايmه مكانها علي السrير : انتي عارفه بحbك قد ايه واني بعتبرك امي بس الظاهر انكم مش معتبريني واحده منكم

فوزيه خرجتها من حضnها : معقول ي ليلي انتي اللي بتقولي الكلام ده ، دا انتي بنتي اللي قلبي بيتقطع عليها وهيه بعيده عني انا مش عارفه هعيش قد اية ي ليلي خليكي جمبنا متبعديش تاني

ليلي مسحتلها دmموعها واتكلمت بمrح : م خلاص ي فوزيه بطلي عياط بقي

رهف وعمrو بصوت واحد وبضحك : دا انتي نكديييييييه

كلهم ضحكو مع بعض

الدكتور جه وطمنهم علي حالتها وانها هتفضل موجوده ف المستشفي لحد معاد العمليه ليلي اتحججت خرجت تدور علي شغل وعمrو مشي معاها عشان دروسه ورهف قعدت جمب مامتها لحد م ناmت

” بعد يومين ف بيت باسل ”

حمزة بيعيط عايز يروح ل رهف ملك كانت خارجه وراحت عنده

ملك بتصنع : مالك ي حمزة

حمزة بعياط : عايز رهف

ملك اول م شافت باسل جاي عليهم بدأت وصلة تمثيلها

ملك بخبث : 7بيبي متعيtش طب ايه رأيك نخرج

حمزة بفرحه : بجد ي ماما هنخرج مع بعض

ملك : ايوة ي 7بيبي مش كان نفسك من زمان نخرج

حمزة : ايوة

ملك : طب يلا خلي الداد تغيرلك للبسك وانا هستناك هنا

حمزة حضnها : حاضر ي مامي

باسل واقف متابع الموقف وحاسس انو فرحان لان ملك بقت تهتم بحمزة وميعرفش ان كل ده تمثيل باسل حضnها من ضهرها

باسل بحb : امممم رايحين فين من غيري

ملك بضحكه : خارجين م تيجي معانا

باسل بحزن : كان نفسي والله بس عندي شغل كتير الفترة دي وانتي عارفه ان بابا سافر وكل الشغل بقي عليا انا وعمr

ملك بخبث : عمr صحbك ده باين عليه بيحbك اوي

باسل بحb : عمr مش مجرد ابن عم دا صحbي اللي مليش غيرة

ملك : ربنا يخليكم لبعض
باسل باسها من خدها : ويخليكي ليا ي حياتي انا همشي بقي بقلمي اميرة محمد محمود

باسل كان ماشي بس ملك وقفته : انا مبسوطه اوي ان علاقتنا اتحسنت ي باسل يارب نفضل دايما كده

باسل بحb : ان شاء الله هنبقي احلي عيله ف الدنيا

حمزة جه يجري : مامي ..مامي انا جاهز يلا نمشي

باسل : تعالو اوصلكم ف طريقي

ملك : لا انا لسه هعدي ع الشركه الاولي

باسل : تمام

ملك وحمزة ركبو عربيتهم وطول الطريق حمزة يتكلم بس هيه مبتردش عليه تليفونها رن

ملك بغضب : ايوة ي زفت عايز ايه ؟

خالد بخبث : انتي عارفه انا عايز ايه

ملك : انت اتجننت مش كفايه اللي حصل

خالد ببرود : مليش فيه ي ملك

ملك : علي الاقل مش هينفع النهارده طيب

خالد : ليه ؟؟؟؟

ملك : انا وحمزة خارجين

خالد : متتأخريش عليا عشان انتي وحشتيني مووووت

ملك بدلع : وانت كمان ي 7بيبي سلام

حمزة قاعد سامع الحوار بس مش فاهم الكلام كله

حمزة : ماما هوة مين ده ؟

ملك بتوتر : دا واحد بيشتغل عندي ي روحي

حمزة بتفكير : طيب هوة انتي ليه بتقوليله ي 7بيبي زيي انا وبابي

ملك بغضب : ولد عيب كده متدخلش ف اللي ملكش فيه

حمزة عيط وهيه م زالت بتصrخ فيه وفجاة مخدتش بالها وعربيتها دخلت ف عربيه نقل كبيرة وعملو حادثه

ف نفس الوقت ده مامت رهف كانت بتعمل العمليه بعد م باسل دfع الفلوس

ليلي : بقولك ايه ي رهف انا هنزل ادور علي شغل بعد م ناخد ماما علي البيت

رهف : ايه اللي بتقوليه ده ي ليلي هوة احنا هنقصر معاكي ف حاجه

ليلي : ي 7بيبتي مش كده انا وانتي وعمrو واحد يعني لازم اشتغل عشان اصرف معاكي ع البيت ونخلي عمrو ياخد باله من دروسه مش عايزة اخليه يشوف اللي شوفناه ي رهف

رهف : ماشي ي ليلو اعملي اللي ريحك

ليلي بشك : قوليلي بقي جبتي فلوس العمليه منين

رهف بتوتر ؛ هاا ..اصل… اصل

يتبع ……

الحلقه السادسه من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top