رواية ضحيه ا1لانتقام (كامله جميع الفصول) بقلم امل عبد الرازق

 

 

– انطق يا وحيد بتعمل اي هنا
– هكون بعمل ايه يا ادم ما انا مخطوف زيي زيك
– طب ليه الحيوان دا بيقول عرفت مين الخاين اللي بينكم
– يعني يا صاحبي هل ممكن تصدق اني اخونك
– مش مطمن يا وحيد
– شوفت عمايلك وصلتنا لفين
– زينه فين
– هي زينه هنا
– ايه دا انت مشوفتهاش
– لأ، هما خطفوها
– انا جاي عشانها يا وحيد، هما مش خاطفني، انا جاي هنا عشان انقذها، بس قولي خطفوك ازاي ومين اللي عامل فيك كدا
– طلبوا مني الأوراق الخاصه بالشركه وانا رفضت، لما خلصت معاك ورجعت البيت لاقيته مقلوب، بس على مين محدش يعرف يوصل للورق، والحمد لله لا اتجوزت ولا اهلي معايا عشان يهددوني بيهم، لكن بيهددوني بصاحبي وحياته، وانا افديك بروحي يا وسيم

– ودا العشم فيك يا حبيبي، زينه فين، خطفوها هي وهند لكن هند عرفت تهرب
– هند كانت مع زينه في البيت؟

 

 

 

 

– ايوه
– هند يا هند
– مالها هند يا وحيد
– انت غبي اوي
– قلقتني، في ايه يا وحيد
– مسألتش نفسك اشمعنا هند اللي قدرت تهرب، والناس اللي خطفوا مراتك عرفوا عنوان بيتك ازاي
– هند عارفه المكان كويس، وعرفت تضرب اللي كانوا ماسكينها، دا غير انها هي اللي مخلصه كل حاجه واشترت البيت زي ما يونس قالها
– اه قولتلي
– في ايه يا وحيد
– هند خاينه يا وسيم
– انت بتقول ايه
– زي ما سمعت
– ازاي دا مستحيل
– بقولك هند خاينه
– مستحيل يا وحيد، هند بتشتغل معايا من زمان ومشوفتش منها حاجه
– فوق يا وسيم، انا لما جيت هنا لاقيتها في استقبالي، وبتقولي فين أوراق الشركه، انا انصدمت، قالت للرجاله اللي معاها يضربوني عشان اعترف، لكني رفضت قالتلي هتجيبك وهتقتلك قدامي يا اما اعرفها أسرار شغلنا

 

 

 

 

 

 

– اسرار ايه، هند تعرف عننا كل صغيره وكبيره، والمرشدي بيثق فيها اوي

– زي ما قولتلك يا وسيم، هند هي اللي ورا دا، اشمعنا هي اللي تعرف تخطف، يعني من وسط الرجاله كلها هند تقدر تجري لأ ومحدش يقدر يجري وراها عشان يمسكها، بس انا عرفت ان يونس بيه لغى التوكيل اللي عمله ليك لكن ملحقتش اقولك، كدا اطمنا على الشركه، حتى لو انت مضيت ولا اي حاجه هتتغير لأن امضتك بقى مش ليها لازمه
– وحيد
– نعم
– هند يا وحيد
– مالها
– انا سايبها مع امي ودكتور يونس
– بتهزر
– لأ يا وحيد، هند دلوقتي مع امي
– مامتك هنا بتعمل ايه
– عرفت خططي كلها وجيت مع دكتور يونس
– يعني يونس هنا
– للأسف
– وامك كمان هنا
– انا خايف عليها
– ومراتك مخطوفه معانا
– ايوه يا وحيد، انا لازم اخرج من هنا حالا، البت دي عارفه خطتي كلها، وعارفه كل اللي هيحصل من يونس بيه، عارفه كل حاجه عننا، وأمي معاها، لازم أنقذ زينه واخدها معايا وانت كمان

 

 

 

 

 

-………
– انا عقلي واقف يا وحيد، قولي اتصرف ازاي، هند ضحكت علينا وقالتلنا ان زينه في المصنع القديم
– يعني هند عرفت ان زينه في المصنع القديم
– هي قالت كدا، بس اكيد بتخدعنا عشان ندور هناك ونتشتت
– غبي
– ليه
– عشان مستحيل تروح عند المصنع وأي حاجه ممكن تفكروا فيها لازم تروح في مكان بعيد عن توقعاتنا ، انت متأكد ان يونس بيه هنا
– انا كنت معاه اصلا، بس راح في بيت تاني شاريه هنا
– فين دا
– مش عارف، انا عايز اخرج من هنا ضروري يا وحيد
– تخرج تروح فين
– أنقذ زينه وامي
– ماشي
– عندك طريقه
– طريقه ل ايه
– ما تركز معايا يا وحيد
– انا كنت بحب هند
– نعم!
– بحبها اوي وفعلا عرضت عليها الجواز، لكن هي كانت بتبص لفوق، شايفه ان انا مش من مستواها لأني مجرد محامي عندك، ومش انا الشخص اللي يقدر يحقق ليها أحلامها، رفضت حبي، وقالتلي انها بتحبك انت ومش عايزه غيرك يكون شريك حياتها، بس انت كنت بتغيب على ما تيجي هنا، ولما تيجي بتكون جد معاها ومش بتسمح ليها تقرب منك، وكل محاولاتها بائت بالفشل

 

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top