رواية المنتقبة أسيرة الليل (كاملة جميع الفصول)بقلم شهد هاني عبد الحافظ

 

 

 

 

سامح؛صاحبه وقال خلاث خلويث وهننزل مصر.

ساهر:هو بيلبس جاكت وقال بجد دا انا امي اختي وحشوني اوي بجد.

 

 

 

 

 

 

سامح: وانا وعهد إلله طياره اهي علي وصول اجهز.

ساهر:انا جاهز بس ناقص الشنطه المهم انت عرفت حك انك نازل ..

سامح:لا هسبها مفاجأة واهي يفرحوا

ساهر:اشطا انا هعمل كده يلا بينا.

 

 

 

 

 

سامح:اخد ساهر لي طياره الي بتعلن نزوله.

هدي:جت اول مره بدري هي داخله شافت امها سناء قاعده قالت بي اهمال هاي ماما طالعه علي سلم.

سناء:قالت هدي استني تعالي هنا عاوزه اكلم معاكي.

هدي:اوف يا ماما بجد تعبانه اوي مش قادره حتي جيت بدري.

سناء:ايه اوف دي انتي مش عارفه أن حرام تقول لهم اوفا.

هدي:راحت قعدت قدام امها قالت ي الهوي ابوس ايدك ي ماما مرشح كل يوم لا اتفضلي انا قعدت اهو اكلمي انتي عاوزه ايه.

سناء:ياترا عارفه أن ابن عمك ليل اجوز اه ولا لا

هدي:انا مالي دي حياته هو يجوز مش يجوز عادي.

 

 

 

 

سناء:ازاي اختل قاعدين في نفس البيت كلنا عايله.

هدي:عشان حاجه مش تخصني كل واحد حر انا مالي بيه.

سناء:ضربت كف علي كف وقالت طيب ماشي ي هدي ……..جوهره مراتليل عاوزه تكلم معاكي تعرفك.

قامت وقفت هدي وقالت مش معقول ي ماما مقعداني دا كله عشان كده.

هنا طلع زيان من المكتب علي صوت هدي وقال بغضب هدي.

بتقلع نقاب جوهره بتخش تجهز هدوم ليل بتحطهت علي سرير بتقعد.

ليل:بيطلع بيشوف لي اول مره هدومه مجهزه بيقول جوهره.

جوهره: وشها اليامه التانيه بتقول نعم .

 

 

 

 

ليل: احم شكراً علي ….لسه هيكمل كلامه.

جوهره:مفيش شكر دا وجبي دا ابسط حاجه اعملهت في وجبات زوجه مش اكتر.

ليل:ادايق من أسلوبها طيب.

فاجأة جوهره بتقول جدي زيان بيزعق ليه بتنزل بسرعه علي سلم هي ناسيه نقاب ظد

ليل:بيجري وراها بيمسكها بسرعه بيخبها بيقول انتي ازاي هتنزلي كده من غير نقاب.

جوهره بصدمه: استغفر الله بجد نسيت وقالت طب ممكن تسيب ايزي هخش البسه انزل انت شوف في ايه.

ليل بغضب:بيسب أيدها بينزل

جوهره:بتخش تلبس نقاب بتنزل .

 

 

 

 

 

زيان: بيقول صوتك بقي عالي علي امك ب هدي ومحدش عارف يلمك.

هدي:انا بعلي صوتي علي اني ب جدي مش عليك.

زيان بغضب:شوفت ي ليل بت بترد عليا زي م خايفه.

ليل بغضب:مالك ي بت سائقه العبط محدش عارف يلمك.

هدي بغضب ؛,وقالت مين الي اداك الحق انك تكلم تقول كده اثلا.

هنا زيان:لسه هيمد ايده عليها بتقف جوهره في نص بتاخد هدي وراه ضهرها بتقول جدي سمحها انا هكلمك معاها اكيد مش قصدها

ليل:بيقول انتي اي الي دخلك ابعدي ي جوهره سيبي جدي يربها

 

 

 

 

جوهره:اسفه ي ليل اسفه ي جدي بس مش كده انا هكلمك معاها اكيد جايه من شغل مرهقه غصب عنها.

زيان :بيمسح وشه وقال تمام عشان خاطرك ي بنتس.

جوهره:بتمسك ايد هدي بتاخدها علي اوضه بتاعتها بتقفل الباب.

هدي:سابت أيدها وقالت انتي تعرفني عشان تدخلي م بنا.

جوهره:يوه دا انا بحسبك تقولي ليا شكراً..

هدي: شكراً عن اذنك عاوزه انام.

جوهره: قعدي يهدي انا عاوزه اكلم معاكي.

هدي:انا اكلم معاكي ليه انا مش اعرفك كمان انا تعبانه عاوزه اروح علي الاوضه بتاعتي.

هنا جوهره:قالت قعدي انا عاوزه اكلم معاكي ياهدي ساعتها تعرفي انا مين.

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

سميه: قاعده بعد م روحت بيتها بتقول انا مش قادره اصدق اني دي البت الي اسمها جوهره.

هاجر:هي متغاظه وقفت قدام المرايا قالت هي احسن مني يا امي.

 

 

 

 

سميه:لا طبعآ يابت دا انتي قمر احسن منها هي بس الي نصفها عيونها زرقا.

هاجر:اممممم طب انا لازم اخلث منها انا مش قادره استحمل فكره أنها مع ليل.

فاجأة الباب خبط سميه قالت ياترا مين الي جاي في الوقت دا.

هاجر:استني هروح افتح راحت هاجر عشان تفتح الباب بتشوف ساهر اخوها بتقول بفرحه ساهررررررر.

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top