قصة جديدة للكاتبة انين الجارحي.

 

 

وعملتي اللي عليكي بزيادة أنا شايف كفايه لحد كده وكل واحد يشوف حياته
: هنتطل.ق
: اه لو عايزة تقعدي هنا براحتك أنا مش هخليكي ترجعي لـ أهلك وهفضل عند وعدي هساعدك لغيط أما تكملي دراستك
كان بيتكلم هو لا ينظر إلى عيناها مثل المعتاد شعرت بالحزن الشديد داخل عينه قامت مسرعًا قعدت تحت رجله مسكت ايديه
: أنا مش هبعد عنك عـ اجزك مش سبب ولا مبرر علشان ابعد عنك
: ملك أنا بتكلم بجد أنتي محتاجة حد لو حصلك حاجه يبقي واقف في ضهرك ويقدر يحميكي
حض.نته بقوه شدد على عناقها بيدفن رأسه في عنقها واستنشق رائحتها الجميلة التي يعشقها
: مصطفى أنا بحبك
تفاجأ مصطفى خرج رأسه نظر لها بصدم#مه
بدأت في البكاء
: أنا بجد بحبك ومش عايزة ابعد عنك معرفش حبيتك امتا او أزاي بس أنا حبيتك بجد أنا ساعدتك من الأول علشان كنت بخاف منك بس مع مرور الوقت حسيت بمشاعر بس مكنتش متأكده منها بس دلوقتي أنا متأكده

 

 

 

انا مش عا.رفه أزاي جاتلي الجراءة أني اقولك بس لو أنت عايز تطل.قني وترجع لحياتك الطبيعية أنا معنديش مشكله بس أنا مش هسيبك غير لما ترجع تقف على رجلك وتكون كويس
أبتسملها مصطفى بسعاده نظر إلى عيناها الحمراء من البكاء ورمشها المبلله ووجهه الأحمر الذي زادها جمالاً بسعاده هل يعقل هذا هي تبدله نفس المشاعر التي يشعر بها شعر بقلبه سينـ فجر من السعاده
: أنا برضو بحبك اول مره احب من قلبي بجد أنا مش عايز حاجه تاني غير وجودك معايا
مسك وجهها بين كفوف ايديه
: هفضل معاك جوه قلبك لأخر العمر
مسح دموعها بإيده بحنان
شعرت بالخجل الشديد من جلوسها على قدمه سحبت نفسها برقة مسكت فنجان الشاي
: الشاي هيبرد
مسك منها الفنجان بإبتسامة واسعه
بصت للنجوم اللي في السماء وهي تأخذ رشفه من الشاي
: إيه الفرق بين المتجوزين حقيقي واحنا قاعدين في الجنينة بنشرب شاي ومبسطين يعني هيعمله إيه زيادة عن اللي أحنا بنعمله
سكتت فجأه ونظرة إليه بصدم#مه وخجل من كلامها

 

 

 

 

 

: الوقت أتاخر هطل.ع أنام علشان عندي مدرسه الصبح
: بلاش تروحي المدرسة أنتي تعبانه
: عندي أمتحان شهري بكرا لازم أحض.ر
سحبت الكرسي وهي مازلت لا تصدق إن كل دا حقيقي مش حلم هو فعلاً اعترفلها بحبه أتجهاها
: تعرفي أنك جميله أوي يا ملك
: دا علشان عيونك حلوين بس
دخلت الغرفه قربت على السرير ساعدته أنه ينام على السرير ونامت بجانبها فهي اعتادت على هذا
نظرة إلى عينه العسلي التي تعشقهم وتدمنهم مثل القهوة قربت عليه حض.نته لف ايديه عليها وض.مها ود.فن رأسه في عنقها استنشق رائحتها الجميلة بهيام شعرت بقلبها سينـ فجر من قربه الشديد همست برقة
: مصطفى
: قلبه
: بطل. قلـ ت قـ داب ونام بقي
: مش عايز أنام عايز أفضل بصصلك كدا على طول
: أنا بتكسف يلا نام عشان انا كمان أعرف أنام أما أنت طول ما أنت بصصلي كده أنا هبقي متوتره
: اعتبريني مش موجود ونامي
دفنت رأسها في صد.ره ض.مها ليه أكتر لم يمر القليل من الوقت ونامت

 

 

 

 

 

فضل ينظر لملامحها لفترة طويله ولا يشبع من تلك الملامح التي يعشقها.
استيقظت تاني يوم مبكراً أبتسمت على وجودها في حض.نه طول الليل قامت بهدوء من جنبه دخلت الحمام غسلت وشها ولبست زي المدرسة واخذت حقبتها ونزلة كان الباص موجود قدام الباب طل.عت وقعدت بجانب صديقتها سلمى
: مين اللي عمل فيكي كدا
: وقعت أمبارح من على السلم
: ألف سلامة عليكي أبيه مصطفى عامل اية
اتكلمت بضيق: الحمدلله كويس
: قولتيله على رحلة المدرسة
: قالي لا مفيش مرواح
: ليه دي هتبقي جميلة جداً المرة دي رايحين اسوان هتعجبك أوي
: لما أبيه مصطفى بيقول لا بتبقي لا
: يا خساره كنتي هتنبسطي جدا لو كنتي جيتي معانا
: مره تانيه
وصله المدرسة نزلة ملك أداة الطبور الصباحي ودخلت الفصل بتاعها جلسة على الدسك بتاعها دخل شاب معاهم في الفصل قرب على ملك وقعد على المسند
: لسه مفكرتيش في اللي قولتلك عليه
ملك بضيق: بقولك إيه يا ياسر فك عن دماغي

 

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top