رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

يزن ساب ساره ومشي وكانت ساره حرفيا بتاكل في بعضها
————————( بقلمي ماهي احمد )————————-
(في نفس الوقت)
صابر راح للعربي
صابر : عرفنا مكانهم ياعربي بيه
ياسين استغرب وضم حواجبه كده
العربي : ( ابتسم ابتسامه خبيثه وبص لياسين ) انا مش ساكت اليومين اللي فاتوا
ياسين : عجوز بس مش سهل
العربي اتغاظ اكتر وداس علي سنانه
العربي : ( بص لصابر ) يلا بينا هنتحرك
حسام : انا هاجي معاكم اكيد
ياسين : طبعا .. ده انت اولنا

هنتحرك علي نص الليل عايزين نقضي عليهم المره دي مش هنسيبهم يفلتوا من ايدينا النهارده
( بص لصابر ) حضر الرجاله
———————( بقلمي ماهي احمد )—————————-
حكيمه : كنت عارفه انه ميت بس لما شميت ريحته فيك كان عندي امل انه يكون لسه عايش
زهره : هنوصل ازاي لبتي ياخاله
خاله حكيمه ( بصت لعلي ) وسكتت
زهره : انا واثقه في علي ياخاله انا واثقه انه مش هيعمل حاجه تأذيني ولا تأذي بتي
خاله حكيمه : انا معرفش ممكن نوصلها ازاي بس كل اللي اعرفه اني معايا حته منها
دكتور علي فهم وشاور براسه من فوق لتحت كده
دكتور علي : فهمتك ياخاله

زهره : انا مش فاهمه حاجه خالص حد منكم يفهمني
خاله حكيمه : معايا قماشتها حته قماشه من اللي كانت لبساه ريحتها فيها واللي يخلي الريحه تقوى اكتر عشبه رماد الرمل
وعلي هيمشي علي ريحتها لحد ما يوصلها
زهره: ده ينفع
دكتور علي : اوقات بينفع .. واوقات تانيه لاء .. من اول لحظه هتحطى العشبه علي القماشه لازم تكوني مصدقه انك هتلاقيها عشان تلاقيها فعلا .. يا اما اكده يا اما العشبه هايروح مفعولها
علوان : انتوا كل اللي يهمكم شمس وبس وانا محدش هيساعدني اجيب عيالي ومرتي
زهره : اذا كان انت ماساعدتهمش ومهمكش غير نفسك وبس
علوان : انا لو رجعت البلد مش هعيش يازهره ( بص لعلي ) انما هو لاء

خاله حكيمه : هو مكانش هيمشي من اهنا الا لما يرجعلك عيالك ويبقوا في حضنك صوح ياعلي
علي : ( داس علي سنانه وبقي بيتكلم من تحت درسه كده ) صوح ياخاله
خاله حكيمه : ومستني ايه .. اتحرك
علي : حاضر ياخاله
زهره : انا هاجي معاك
علوان : هاتروحي فين يازهره
زهره : المره اللي روحت فيها البيت انت ضربتني وطردتني منه ومالحقتش اخد السلسله اللي المهدي ادهاني قبل ما يموت السلسله دي ممكن تنقذ بتي
خاله حكيمه : عارفه مكانها فين
زهره : هدور عليها في كل مكان لحد ما الاقيها
خاله حكيمه : ماترجعيش غير بالسلسله يازهره
زهره شاورت براسها من فوق لتحت للخاله ومشيت وعلي مشي معاها ورزع الباب وراه وهو ماشي
————————( بقلمي ماهي احمد )————————-

رعد فونه رن
رعد : الووو
اللي بيكلمه :_________
رعد : طيب .. طيب هقوله
اللي بيكلمه : ________
رعد : اديني عشر دقايق وارد عليك
بقلمي ماهي احمد
داغر رجع المزرعه رعد اول ما شافووه
رعد : داغر
اللي هيرجعنا المانيا علي المركب اتصل وقال المركب هتتحرك علي الفجر جاهز عشان نرجع ولا اقوله ايه ؟
داغر: اكيد هنرجع قعادنا هنا مابقاش لي لزوم خلاص
كلموه وقوله هنبقي موجودين في المعاد
بقلمي ماهي احمد

داغر راح لجدته في اوضتها هي والطفله بيبص لقى هدير قاعده معاهم
هدير : ( قامت وقفت ) داغر كنت فين ؟
داغر : احنا هنرجع بيتنا النهارده ياهدير
المنشاوى( دخل عليهم ) : انت بتقول ايه ..بالسرعه دي
داغر : قعادنا هنا مالهووش لازمه .. اللي جيت عشانه خلاص مات ومش هيضايقنا تاني وانتوا عارفين انا مابعرفش ارتاح غير في بيتي

بقلمي ماهي احمد
الجده : كده علي طول ياداغر
داغر : (قعد جنب الجده ) انتي هتيجي معايا ياجدتي مش هينفع اسيبك هنا ولا انتي ولا ميرا
ميرا جت من ورا داغر
ميرا : بس .. بس انا مش هينفع اجي معاكم
رعد : ليه
ميرا: مممم انا حياتي كلها هنا .. صحابي واهلي
داغر : وانا مش هقدر اسيبكم هنا في المزرعه لوحدكم
المزرعه هنسيبها لعمار ويزن
الجده : داغر انت بتقول ايه ؟
داغر : هيقعدوا فيها كام يوم لحد ما يدبروا امورهم ومش هقدر اسيبكم معاهم
المنشاوى: يعني انت عايزنا نمشي عشان نسيبهالهم هما
يزن جه هو وعمار

يزن : ده صحيح ياداغر انت هتمشي
داغر : ايوه صحيح .. ومش محتاج اي حد يناقشني في اللي بقوله انا عارف بقول اي كويس
ولازم نمشي علي الفجر
الجده : اذا كنت خايف علينا فا انا همشي من المزرعه وهاروح شقتي اللي في اكتوبر انا وميرا ..
هدير : وانت يابابا هتيجي معانا
المنشاوى : اجي معاكم فين انتي ناسيه اني لسه بشتغل انا هاروح علي شقتي مافتكرش ان ليا مكان وسطيكم
المنشاوى مشي وطلع بره الاوضه
هدير طلعت وراه
هدير : بابا استني
رعد : ( بص لداغر ) صعب اوي حماك ده
داغر : جدتي انا همشي من هنا وانتي معايا .. يا اما علي بيتك .. يا اما معايا ..لكن مش هسيبك هنا مهما حصل فهماني
الجده : اللي تشوفه يابني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top