رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

يزن اول ما شاف ساره في حضن عمار داس علي سنانه من الغضب والمجات وقعت من ايده
عمار سمع صوت المجات وهي بتقع في الارض
وساره بصت ليزن
عمار : يزن 😳
يزن بقي بيتنفس بغضب وقبض علي ايديه وعروق ايده بانت من كتر ما كان قابض علي ايده
بقلمي ماهي احمد
عمار بعد ساره عنه بسرعه وبعد خطوه عنها وراح ليزن ومسكه من ايده
عمار : يزن عايزك
يزن زق ايد عمار وبعد عنه
يزن : أبعد عني خالص دلوقتي
عمار : يزن انت بتقول ايه ؟ وفهمت ايه ؟
يزن : مش مهم فهمت ايه ؟ ( بص لساره بنظره احتقار من فوق لتحت ) المهم اني اخيرا فوقت
يزن ساب عمار وطلع بره العزبه عمار جه يمسكه من ايديه
يزن : ( زق ايده مره تانيه واداله وشه ورفع ايده الاتنين وبقي بيرجع بضهره لورا وهو مديله وشه ) اوعي .. تيجي ورايا .. سيبني
عمار : ماينفعش اسيبك ياصحبي

يزن : ( بزعيق وغضب ) سيبني دلوقتي يا اما مش هتشوفني تاني
(ميرا طلعت بره الڤيلا علي صوتهم وبقت تشوفهم هما الاتنين وهما بيتخانقوا )
يزن كانت باين عليه الجديه في كلامه
عمار : انا هسيبك دلوقتي ولما تهدى نبقي نتكلم
بقلمي ماهي احمد
يزن لف وادا ضهره لعمار ومشي بره المزرعه خالص
ميرا : ( بصت لساره ) هو حصل ايه ؟
ساره : ( بتوتر والدموع في عنيها ) مش .. ( بلعت ريقها ) مش عارفه بس .. بس اول مره اشوف يزن بالمنظر ده
ميرا : ماتقلقيش انا هاروح اشوفه
ساره : خوديني معاكي
عمار : ( بغضب ) لااااااء ( بيتكلم وهو دايس علي سنانه وبتنهيده ) خليكي انتي .. ( بص لميرا ) ماتسيبهووش ياميرا
بقلمي ماهي احمد
ميرا ركبت عربيتها وراحت ورا يزن بسرعه
بقلمي ماهي احمد

—————————–( بقلمي ماهي احمد )———————
حسام بعد ما شرب دم الطفله بقي يتعطش للد”م اكتر واكتر
العربي ابتسم ابتسامه ظهرت بجانب شفايفه ورفع حاجبه
العربي : ييجي منه
ياسين : تقصد ايه
العربي : هينفعنا كتيييير .. وافتكر انه هيبقي تابع لينا قوي مش ضعيف
ياسين: كرهه لداغر هينفعنا
العربي : جداااااا
بس الاول لازم نعلمه ازاي يقدر يستخدم قوته الجديده صح
ياسين : للدرجه دي عجبك
العربي : مش فاهم
ياسين : لاء انت فاهم هو دخل دماغك لدرجه انك هتعلمه ازاي يبقي واحد مننا مش مجرد تابع وبس
العربي : ( بص لياسين وحط كف ايده علي كتفه ) علشان هدفنا احنا التلاته واحد وماتنساش احنا كل ما نكتر ( رفع حاجبه وميل راسه شمال حاجه بسيطه ) كل ما هبقي اقوي اكتر

ياسين : ( باستغراب وضيق عنيه ) تقوى اكتر ..
العربي : ( بتوتر ومكر ) اقصد .. اقصد نقوى سوا اكتر
خاني التعبير مش اكتر
بقلمي ماهي احمد
ياسين ضيق عنيه بغضب وبص للعربي بصه شر
ياسين : تفتكر
العربي : ( ودا وشه الناحيه التانيه بتوتر ) اكييد
ياسين : لما نشوف
العربي : ( بص لصابر ) مطلعهووش في حته فيها شمس لحد ما اقولك انت فاهم
صابر : اللي تشوفه ياعربي بيه

بقلمي ماهي احمد
العربي مشي وياسين طلع وقفل الزنزانه وراه
ياسين : القمر قرب يكتمل
العربي: ماتقلقش انا عامل حساب كل حاجه
ياسين : ازاي وشمس مش معانا
العربي: بس حسام معانا وزي ما بتقول انه عارف عن داغر كل حاجه يبقي هينفعنا اكيد
ياسين : واي المانع اننا نهجم عليهم وناخدها منهم من دلوقتي
العربي : ( بص لياسين ) عارف ياياسين انت قوي بس مش ذكي
ياسين : ( ريأكشنات وشه كلها تحولت لغضب ) تقصد اي 😡
بقلمي ماهي احمد

العربي : اقصد ان ليه نبقي علي اعصابنا لحد ما القمر يكتمل وهي معانا لما ممكن ناخدها يوم اكتمال القمر ونفذ اللي احنا عايزينه في نفس الوقت زي ما عملت معاك بالظبط خليتها عندك ١٦ سنه تربيها وتكبرها واديتك الامان خالص لحد ما كبرت واخدتها منك مش بدل ما كانت تبقي معايا انا الوقت ده كله وكل شويه ابقي قلقان لا تهجم عليا وتاخدها مني
ياسين : ( ابتسم ابتسامه سخريه ) فهمتك
العربي : ( في سره ) محدش يقدر يفهمني
————————–( بقلمي ماهي احمد )————————
هدير دخلت لداغر الاوضه وقفلت الباب وراها بتبص لاقت الاوضه ضلمه كحل حرفيا
هدير لسه هتحط ايدها علي الكبص بتاع النور
داغر : ماتشغليش النور

داغر كان قاعد علي الكرسي وموطي راسه وساند بأيديه الاتنين علي رجله
هدير : في اي ياداغر قاعد في الضلمه كده ليه ؟
داغر ابتسم ابتسامه بسيطه
داغر : انا بقالي اكتر من ٨ سنين عايش في الضلمه اي الجديد
هدير : (قعدت قدام داغر علي ركبها ومسكت ايديه )
هدير : وايه المشكله لما تعمل العمليه وتفتح وتشوف النور من جديد
داغر اتنهد بغضب وقام وقف وفي لحظه بعد عنها
هدير قامت ووقفت وراه
هدير : من قبل مانتجوز وانا بطلب منك الطلب ده وانت بترفض ..
داغر : ومين قالك اني لو عملت العمليه ممكن اشوف مش ممكن تفشل
هدير : وانت عرفت منين انها ممكن تفشل انت حتى ماحاولتش تكشف وتسأل دكتور مش يمكن تكون حاجه بسيطه جدا ومع العمليه والعلاج تخف
داغر : ( بنرفزه ) مش هخف
هدير : اي اللي يخليك تحكم علي حاجه انت اصلا محاولتش فيها
داغر انت مش نفسك تشوفني .. مش نفسك تعرف ش

كلي عامل ازاي ..
داغر : ومين قالك اني فارق معايا شكلك انا شايفك باللي احسن من الشوف انا شايفك بقلبي ياهدير
( داغر اداها ضهره راحت هدير اتنهدت وقربت منه خطوه ووقفت قدامه بابتسامه بسيطه ورفعت ايدها ومسكت ايديه وحطيتها علي بطنها ) طيب علي الاقل مش عايز تشوف ابنك اللي جاي
مش عايز تشوف ملامحه ياترى هيطلع اسمر او ابيض شكل ضحكته ( داغر ابتسم وهو حاطط ايديه علي بطنها )
هدير : بذمتك اي اهم من انك تشوف ابنك

داغر : ( هز دماغه شماال ويمين حاجه بسيطه ) انتي مش فاهمه حاجه
هدير : اي اللي انا مش فهماه فاهمني عرفني السبب الحقيقي اللي مخليك مش عايز تعملها
داغر سكت ورفع البيزونت بتاع الچاكيت بتاعه علي راسه ومتكلمش وفتح الباب وفي لحظه مبقاش موجود
هدير فتحت النور بتاع الاوضه بسرعه مالقيتهووش
طلعت بره الاوضه مالقيتهووش في الصاله بقت تدور عليه في كل مكان بقى مش موجود زي مايكون اختفى بتبص لاقت رعد قدامها
بقلمي ماهي احمد
هدير : رعد ماشوفتش داغر
رعد : شوفته طالع بره الفيلا بس باين عليه كان غضبان جدا
هدير اتضايقت وبصت في الارض
رعد : انتوا زعلتوا من بعض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top