رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

يزن : استني هنا
يزن قرب من ميرا اكتر وبقي يشلها السكر اللي جنب شفايفها بالظبط
ميرا : ( وهي بتبصله في عنيه )خلاص كده
يزن : اه .. اه خلاص
ميرا : طيب اتفضل اطلع بره بقي وكفايه البهدله اللي بهدلتهالي في المطبخ دي
يزن : يعني مش هعمل معاكي الهوت شيكولات
ميرا : لا افتكر كفايه كده اوي انا اول ما اخلص هناديك عشان تشيلوه معايا
يزن : ماشي براحتك
——————————

ساره خبطت بصوابعها علي كتف عمار من ضهره
عمار لف وبصلها وهو حاطط السيجاره في بوقه
عمار : ساره .. اي اللي طلعك في البرد ده
ساره : وانت ايه اللي موقفك لوحدك كده
عمار: مافيش حبيت افكر لوحدي شويه هنعمل ايه لو داغر قرر انه يخليكوا تمشوا معايا
ساره : وانت فاكر ان لو داغر قرر انه يخلينا انا هفضل هنا .. انا هاجي معاك طبعا ..مش هسيبك
عمار : مش هينفع ياساره تبقي معاايا
ساره : ليه
عمار : عشان انا مابقيتش زي الاول انا ممكن أأذيكي في اي وقت
ساره : وانا راضيه بس المهم ابقي معاك
عمار .. عمار انت ماتعرفش انت بالنسبالي ايه
عمار انااا
(ساره كانت لسه هتتكلم راحت سكتت )
بقلمي ماهي احمد

عمار : ( اتنهد وفهمهما ) ساره .. ينفع نتكلم مع بعض شويه
بقلمي ماهي احمد
ساره : ( بلعت ريقها ) انا قولت حاجه غلط
عمار : ( رفع اايده اللي ماسك بيها السيجاره وهرش علي جبينه )
عمار : ( بتنهيده وهو بيحرك راسه شمال ويمين ) لاء ماقولتيش بس برضوا عايزه تقولي واللي عايزه تقوليه هو اللي غلط
بقلمي ماهي احمد
عمار : عارفه ياساره انا لو عارف ومتأكد انك بتحبيني بجد ولو للحظه واحده هحترم حبك ده .. لكن انتي مابتحبنيش
ساره : اي. اللي انت بتقوله ده لاء طبعا انا ( لسه هتكمل )
عمار قطع كلامها

عمار : انتي واحده مدلعه متعوده تاخد كل حاجه وقبل ما تطلب اللي عايزاه بيكون عندها ..كتييير بيحبوكي وهيموتوا عليكي وانتي طبعا اللي بتتحكمي فيهم
ولما جيت انا وشوفتيني قدامك من حتي واحنا صغيرين لاقتيني مختلف عنهم ماببصش لساره بنت العربي بيه اللي الكل هيموت عليها وده كان الاختلاف مش اكتر .. عشان كده لفت نظرك ومتأكد اني لو بقيت معاكي هبقي زيي زي غيري
بقلمي ماهي احمد
بصي حواليكي ياساره بصي للي قلبك بيحبوا بجد وانتي لسه مش واخده بالك .. ( عمار ركز شويه وغمض عنيه سمع صوت ميرا ويزن وهما بيتكلموا سوا وبيضحكوا )

(ابتسم) فوقي قبل فوات الاوان وترجعي تقولي ياريتني واوحش حاجه في الدنيا هي كلمه ياريتني
ساره دموعها نزلت منها وبقت تعيط
عمار : ( ضم حواجبه باستغراب ) بتعيطي ليه ؟
ساره : مش عارفه.. مش عارفه اذا كنت بعيط عشان فعلا كلامك صح اني متعوده اني اخد كل حاجه ولا
مش عارفه اذا ..
عمار : اذا ايه
ساره سكتت وماقدرتش تكمل كلامها
—————————————–

ميرا : يزن انا خلصت ياريت تيجي تشيل معايا
يزن اخد الماجات من ميرا وبقي يقدم لهدير ورعد وشمس
يزن : ودي كوبايه داغر
هدير : هدخل ادهاله
شمس مسكت الكوبايه وحطيتها جنبها مابقيتش عارفه تشرب منها
ميرا : ( بصي امسكيها كده )
ميرا بقت تعلم شمس ازاي تمسك الكوبايه
بقلمي ماهي احمد
يزن بص شمال ويمين مالقاش ساره وعمار
رعد : ماشوفتش عمار

رعد : اه شوفته وهو طالع بره الفيلا هو وساره
يزن : ساره
يزن فتح الباب ومعاه الكوبايات المج وطلع بره
—————————-
عمار بص لساره واتنهد و رفع ايده وبقي وشه في وش ساره ومسحلها دموعها )
عمار : ( وهو بيبصلها وبيمسحلها دموعها ) مالهاش لازمه الدموع .. انتي دموعك غاليه علي ناس عزيزه عليا هنا
عمار : كله هيتصلح مش عايزك تقلقي
( عمار رفع ايديه وابتسم وشاور بصباعه علي راسها )
بس عايزك تفتحي دماغك دي شويه وتشوفي الناس اللي حواليكي بتحبك قد ايه

ساره ابتسمت وهزت راسها من فوق لتحت كده وراحت سندت راسها علي صدر عمار
عمار رفع ايديه الاتنين كده مكانش عايز يحضنها
ساره : ( وهي في حضنه ) انت من هنا ورايح اخويا الكبير مش اكتر عمار اول ما سمع الكلمه دي اتبسط جدا وراح نزل ايديه واخد ساره في حضنه وضمها لي
يزن اول ما شاف ساره في حضن عمار داس علي سنانه من الغضب والمجات وقعت من ايده
عمار سمع صوت المجات وهي بتقع في الارض
وساره بصت ليزن
عمار : يزن 😳

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top