رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

يزن حط ودنه علي قلب داغر
يزن : ( بخوف وفزع ) قلبه .. قلبه مابيدقش ياعمار وبعدين هنعمل ايه ؟
عمار رجع خطوه لورا وقام وقف وحط ايده علي شعره من كتر الصدمه بيبصوا لقوا البوليس جاي ومعاه عربيه اسعاف
الاسعاف وقفت بسرعه ويزن جرى عليها وجاب مسعف منهم لداغر
مسك نبض ايديه وحس عليه
المسعف : البقاء لله
المسعف جاب كيس اسود وحط داغر فيه ودخلوا عربيه الاسعاف كل ده حصل في دقايق معدوده وعمار بقي واقف مش فاهم حاجه وشمس وساره قعدوا في العربيه وهما زعلانين وفي نفس الوقت مرعوبين من اللي حصل

يزن دموعه نزلت علي داغر ومبقاش مصدق انه فعلا مات
جه يدخل عربيه الاسعاف المسعفين مارضووش ولكنه صمم علي ده ودخل فتح كيس الموتي الاسود اللي داغر فيه وقرب منه وبقي يلمس ملامحه
يزن : ( بدموع ) انا اسف
واحد من رجاله حسام كان واقف من الناس الكتييير اللي اتلمت حوالين الانفجار وبيشوفوا ايه اللي حصل
وبقي يبص علي يزن وهو الدموع في عنيه وبيودع داغر
حط ايده علي السماعه اللي في ودنه
البودي جارد : حسام بيه خلصنا من داغر
بقلمي ماهي احمد

عربيه المطافي بقت تحاول تطفي الحريقه اللي في الڤيلا والبوليس بقي في كل حته
بقلمي ماهي احمد
البودي جارد ركب عربيته وراح لحسام
البودي جارد : حسام بيه شوفت اللي حصل بعنيك
حسام كان مركب كاميرات في كل ركن في الشارع وكان متابع كل اللي بيحصل خطوه بخطوه
حسام : ( نفسه بقي نازل طالع من الغيظ وهو دايس علي سنانه ) وبرضوا مش مصدق 😡😡
————————-( بقلمي ماهي احمد )————————-
( رعد وميرا والجده والمنشاوى والطفله كلهم كانوا متجمعين واستخبوا سوا في اوضه تحت الارض )
عملاها الجده مخصوص
بقلمي ماهي احمد
رعد : ميرا فين هدير
ميرا : معرفش .. معرفش حاولت اخليها تسيب المكان مارضيتش

رعد مسك كتفه وحاول يقوم
رعد : ( بزعيق وغضب ) انتي بتقولي ايه .. ازاي تسبيها
الطفله دموعها نزلت وجريت علي الجده حضنتها
الجده : ( حضنت الطفله وضمتها لحضنها اكتر )
المنشاوى قعد علي الكرسي ورجليه مابقيتش شيلاه زي ما يكون جاله حاله ذهول من اللي حصل
ميرا: ( بصت حواليها لاقت صمت منهم رهيب من اثر الصدمه )
ميرا : ( بصت لرعد من الصدمه ) انا ماسيبتهاش بس مكانش قدامي حل تاني
المنشاوى : ازاي .. ازاي تدوسي علي زرار تفعيل القن”بله وهي لسه مانزلتش

ميرا : داغر منبه عليا الف مره اني اشغل الزرار مهما حصل وانت عارف لو كنت خالفت كلام داغر كان ممكن يحصل ايه ؟
احنا هنفضل زي ما احنا وهنكمل كل حرف هو قاله
وبعدين انت عارف كويس ان هدير مجاتش ورغم كده سيبتها ومشيت
بقلمي ماهي احمد
المنشاوى : جيت عشان امنعك تدوسي علي الزرار قبل ما هدير تيجي
ميرا : ( بزعيق ) مكانش ينفع .. مكانش ينفع مادوسش عليه المنشاوى ( والد هدير ) : راح ع الباب وبقي بيحاول يفتح الباب لقي ان ميرا قافله الباب بالمفتاح
المنشاوى : افتحي الباب ده انا لازم اطلع اشوف بنتي

ميرا : انا مش معايا المفتاح .. المفتاح مع داغر
المنشاوى : ( باستغراب وهو ضامم حواجبه ) يعني ايه .. يعني داغر لو مجاش مش هنطلع من هنا خالص
الجده : جوزي الله يرحمه هو اللي صمم الاوضه دي قبل ما يموت الاوضه دي مغلقه ومحصنه ضد اي حاجه للطوارئ وطالما اتقفلت والمفتاح مش معانا القفل بتاعها بيتفتح تلقائي بس بعد مرور مش اقل من سبع ايام لانه اتوماتيك
رعد : سبع ايام انتوا مجانين هنقعد ازاي هنا سبع ايام من غير اكل ولا شرب
الطفله ( بصت لرعد ) : داغر اكيد هييجي ويفتحلنا الباب وانت عارف كده كويس
المنشاوى: وافرض مجاش .. او حصله حاجه

الجده : بعد الشر .. داغر جاي
ميرا : رعد انا جيبالك الدوا بتاعك معايا ماتقلقش المفروض ان داغر هييجي في اي وقت ( بصتلهم كلهم ) ماتقلقوش
ميرا مسكت رعد من ايده ونيمته علي السرير وبقت تديله الدوا
—————————( بقلمي ماهي احمد )———————-
زهره فاقت لنفسها وبعدت وشها بسرعه لورا عن دكتور علي
زهره : ( بتوتر ) احنا .. احنا لازم نروح للخاله حكيمه اتأخرنا عليها قوي الشمس طلعت علينا واحنا مش معاها
الدكتور علي : طيب بس مش لما اشوفلك الجرح اللي علي عنيكي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top