رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

كان قاعد على السرير وحاطط الاب توب على رجله وهو عاري الصدر
وقتها حور دخلت وبصت لتحت عالطول وقالت بارتباك: القهوه القهوه
شاور بايدوا على الكومدينو
حور حطت القهوه على الكومدينو وغسان قال: قميص
حور بصت ليا بصدمه وقالت: نعم
غسان قفل الاب توب وقال: طلعى قميص من الدولاب
_مش فاهمه
غسان بص على الدولاب وقال: اي اللى مش فاهمه
حور وقتها فهمت لتروح عند الدولاب وتطلع قميص ابيض لتلك المغرور
_اتفضل
غسان قام ومكنش عارف يلبس القميص وحور قالت في سرها: اتخلى عن غرورك مره واحده واطلب المساعده
غسان معرفش يلبس القميص ليرمي على الأرض وينام على السرير وقتها حور قالت: كل ده عشان خايف غرورك ينقص انسان غريب
في صباح اليوم التالى وتحديداً في كافيه
مريم قعدت وقالت: وانا موافقه على كل شروطك يا حبيبي
مراد قعد وقال: بلاش تستعجلى يا مريم اسمعى الشرط الأول
مريم حطت أيدها على ايد مراد وقالت: حتى لو شرطك هياذينى مش مهم المهم انك تكون ليا
_اخوكى

مريم بارتباك: اخ اخويا
مراد هز رأسه وقال: عايز كل الاخبار عن اخوكى اخبار الشركه كلها تكون عندي
مريم قامت وقالت بعصبية: انت مجنون عايزنى أخون أخويا
مراد قام أيضا وقال: امال قدرتى تخونينى ليه
مريم خدت الشنطه وقالت: انا مستحيل اعمل كده
مراد خد التليفون من على الطاوله وقال: ده قرارك النهائى
_انت مجنون صح انت فاهم انت بتقول اي
لبس النظاره وقال: لا مش فاهم عن اذنك
مراد مشي ومريم اتعصبت اوى وقالت: الحلوه هتفقد شرفها النهارده

مريم مسكت التليفون ورنت على واحد بلطجى وقالت: هبعتلك عنوان الفيلا اللى عايش فيها مراد دلوقتى
_والمطلوب
_تغتصب مراته مش عايزاها عذراء من النهارده
قعد يضحك وقال: انتى بتهزري يا آنسه ده واحده متجوزه اكيدا مش عذراء بلاش الغباء ده مش متعود عليكى كده
مريم بعصبية: اعمل زي ما بقولك ومتاكده أن مراد ملمسش نغم لحد دلوقتى
_طب البنت قويه ولا ضعيفه عشان أعمل حسابي
_خد معاك شابين عشان لو طلع عليك حد تقدر تتصرف
_انت تومر يا جميل واحنا ننفذ
مريم قفلت التليفون وقالت بمكر: مراد هيطلقك النهارده يا نغم خصوصا لما تفقدي عذريتك
في فيلا مراد الألفي
نغم فاقت من النوم ومالقتش مراد وقالت بشك: اكيدا راح عشان يقابلها
نغم طلعت من الاوضه ونزلت تحت وقالت: مراد مراد
طلعت برا وقالت: عمى راضي
جري عليها وقال: نعم يا مدام
_مراد طلع

هز رأسه وقال: طلع من نص ساعه كده
_ومتعرفش طلع راح فين
هز رأسه للمره الثانيه وقال: معرفش يا مدام بس اعتقد انه راح الشركه او المصنع
نغم هزت رأسها وقالت: تمام

نغم دخلت جوا لتطلع فوق
تليفونها كان بيرن فكان مراد
مسكت التليفون عالطول وقالت: الووو
_متطلعيش من البيت أبدا
_ليه
_هسافر اسكندريه ومش هاجى الا بليل
نغم بفضول: ومسافر ليه
_عندي شغل هناك المهم متطلعيش برا
نغم هزت رأسها وقالت: ماشي
_خدي بالك من نفسك ولو بدر جى خلى راضي يقعد معاكم اوعك تقعدي معا لوحدك
_ليه

_مش مهم تعرفي سلام
مراد قفل التليفون ورن على غسان إللى كان لسه نايم
مراد باستغراب: معقول نايم لحد دلوقتى غريب غسان ينام لحد دلوقتى
مراد قفل التليفون وحطه في جيبه وركب العربيه ومشي
في قصر عائله السيوفي وخصوصاً في اوضه غسان
حور استغربت تلك المغرور انه ازاى ينام لحد دلوقتى
حور بصوت خافي جدا: غ غسان بيه غ غسان بيه
غسان مكنش بيرد عليها والقلق بدأ يزداد عند حور
حطت أيدها على كتفه وقالت بارتباك: غ غسان بيه
مسك أيدها وشدها ليا لياخدها في حضنه و٠٠٠٠

حور حطت أيدها على كتف غسان وقالت وايدها بترتعش: غ غسان بيه غسان بيه
غسان مردش عليها وحور خافت عليا اوى وكانت ماشيه الا أنه مسك أيدها وشدها ليا لتترمي في حضنه
حور بخضه: غسان بيه
غسان شدها لحضنه اكتر وقال: اممم
حور مكنتش قادره تتنفس لأن وشها كان مدفون في رقبه تلك المغرور
غسان بصلها وقال بابتسامه: صباح الخير
حور كانت في حاله صدمه وقالت بارتباك: ص صباح النور
غسان رجع شعرها لوراء وقال: مالك
حور:______
_ساكته ليه
حور حاولت تقوم لكن معرفتش لأن غسان كان حضنها جامد
_عايزه اقوم
_طب ما تقومي
حور بارتباك: ابعد عنى الأول
غسان خدها في حضنه اكتر وقال بعناد: لا
حور بصوت مش مفهوم أوى: انت انت بتعمل كده ليه
غسان بعدم فهم: بعمل اي
_مش انت بتكرهنى
_انا قولت كده

حور سكتت وغسان قال: ردي ساكته ليه
حور شالت ايد غسان اللى كانوا محوطنها وقامت عالطول وقالت: فنجان القهوه هيكون عندك خلال دقيقتين
غسان قام وكان عاري الصدر وقال: طب مش هتساعدينى الأول
حور برقت وقالت بلامبالاه: نعم
غسان فتح الدولاب وقال: تعالى ساعدينى البس هدومى
حور باندفاع: انت واحد قليل الادب
غسان قفل الدولاب وراح عندها وقال وهو رافع حاجب: قليل الادب انا جوزك على٠٠٠
قبل ان يكملها كان قلم نزل على خده
غسان حط ايدو على خدو وحور حطت أيدها وراء ضهرها وقالت بدموع: انا انا آسفه
غسان لم يفعل شي فكان ساكت وحور كانت خايفه من سكوته اوى
حور حطت أيدها على خد غسان وقالت بلطف: انا آسفه أوى
غسان قبض ايدو وقال بغضب شديد اللهجة: براااااا
_بس
غسان قاطعها وقال بصوت جهوري: براااا
حور طلعت عالطول والاخر كان متعصب اوى
في فيلا مراد الألفي

نغم عملت فشار وقعدت على الكنبه وبتسمع مسلسل تركى رومانسي
نغم بسرحان: القاعده ده ناقصك اوى يا مراد
نغم هزت رأسها وقالت: لا طبعا بالعكس الواحد مرتاح اوي من غيره خصوصاً ضحكته
ثم قالت بابتسامه: اللى بتخطف قلبي
وقف العربيه وقال: في واحد عند البوابه هنعمل اي
الاخر مسك المنديل وحط فيا مخدر وقال: عامل حسابي يا كبير
بص في المرايه وقال: طول عمري بقول عليك ذكى يا ولد
ابتسم وقال: بنتعلم منك يا كبير
نزل من العربيه وقال: انزل وشوف شغلك يلا
نزل من العربيه فعلا وراح عند راضي اللى كان واقف عند البوابه
_السلام عليكم
_وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اقدر اساعدك يا ابنى
_عايز اروح****بس مش عارف اروح منين
راضي شاور على الطريق وبدا يشرح ليا وهو طلع المنديل من جيبوا ليحطوا على فم راضي ليفقد الوعى عالطول
راح عنده عالطول وقال: برافو عليك
_نعمل اي تانى يا كبير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top