رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

نغم حطت أيدها حوالينا رقبه مراد اللى خدها في حضنه ونزلوا في المياه
نزلوا تحت ونغم مكنتش قادره تاخد نفسها
مراد حط ايدو على خصرها ورفعها لفوق
نغم بدأت تاخد شهيق وزفير ومراد بابتسامه تحمل التريقه: فعلا شكلك بتعرفي تعومى
نغم بعدت عن مراد ليبقا بينهم قدمين تقريبا نغم بابتسامه: من غير مساعدتك اهو
مراد ابتسم ايضا وقال: نتنافس
نغم بعدم فهم: نتنافس
مراد هز رأسه وقال: نشوف مين نفسه اطول
نغم بلعت ريقها وقالت بخوف: لا بلاش المنافسه ده
مراد بتريقه: خايفه
نغم هزت رأسها وقالت: لا مش خايفه بس ممكن امو”ت من الحركه ده
_وانا مستحيل اسيبك تمو”تى
نغم ابتسمت ومراد قال: موافقه ولا لا
نغم بتحدي: موافقه
_طب يلا
نغم خدت نفس عميق وقالت بثقه: يلا
نزلوا الاتنين تحت المياه ومر أكثر من دقيقه ونصف والاتنين تحت المياه
مراد حس بالخوف ليرفع رأسه عالطول ويقول: نغم
نغم طلعت رأسها أيضا وقالت بفرحه: كسبت كسبت
مراد رجع شعره لوراء وقال: بمزاجى
نغم مسكت مراد من دراعه وقالت: لا كسبت ومش بمزاجك مراد شدها من خصرها وقال: لا بمزاجى
نبضات قلبها ازدادت اوى ومراد حس بنبضات قلبها اللى ازدادت اوى حين قرب منها
_مالك

نغم بارتباك: م مفيش
مراد حط ايدو على قلبها وقال: امال نبضات قلبك عاليه كده ليه
_ده طبيعي
مراد هز رأسه وقال: لا مش طبيعي قلبك مش بينبض بالطريقه ده الا لما اكون قريب منك
نغم بتهرب: محصلش
_تحبي اثبتلك كلامى
نغم بصت في عيونه وقالت: ازاى
مراد رجع شعرها لوراء وحط ايدو على رأسها وبص على شفايفها وقرب منها ونغم غمضت عينها واستسلمت ليا
مراد زقها وقال بابتسامه: وده اكبر دليل
نغم لحقت نفسها قبل ما تقع وقالت بعدم فهم: تقصد اي
_لما بدأت اقرب منك انتى سبتى نفسك ليا

نغم هزت رأسها وقالت بارتباك: لا محصلش حضرتك غلطان
مراد طلع من حمام السباحة ومد ايدو لنغم وقال: لا حصل وعيونك فضحوكى
نغم حطت ايدها في ايدو ليشدها لتترمي في حضنه عالطول
نغم وهي بصه في عيون مراد: اكلت
_هروح اخد شاور الأول مش هتاخر
نغم ابتسمت ومراد بعد عنها و قال: غيري هدومك قبل ما تاخدي برد
نغم حست باهتمام مراد ليها او يمكن بدأت تحبوا
في قصر عائله السيوفي
_هنروح تانى صح يا اميرتي
حور هزت رأسها وقالت: صح يا قلب اميرتك
دخلوا جوا وفجاه امير حضن حور جامد اوى وقال بخوف: اي الضلمه ده

_مش عارفه
الانوار كلها اشتغلت لتظهر الصاله وهي متزينه بالبلانين وفروع النور
امير بص حواليا وقال بفرحه: ده ليا
ياسر كان نازل من على السلم وقال: بطلى اخباره اي
امير قال بصدمه: بابا
ياسر وصل عندهم وقال: اي رايك مفاجاه صح
امير حضنه عالطول وقال: وحشتنى اوى
ياسر شالو وقال: كل سنه وانت طيب يا حبيبي
امير بابتسامه: وانت طيب امال فين خالو
ريناد نزلت أيضا وقالت: طب اسال على ماماتك الاول
ياسر نزل امير اللى راح لريناد وقال: خالو فين
ريناد باستغراب: طب وانا
_امير
امير التفت لمصدر الصوت وقال بسعاده عامره: خالو
جري عليا وقال: انا اسف
غسان نزل لمستواه وقال: ده انا إللى اسف
امير حضنه وقال بهمس: جبت شوكولاته
غسان ضحك وقال: وجبت تورته كمان
امير بعد عنه وقال: فين
غسان مسك ايدو وبدأوا يمشوا أتجه التورته اللى كانت محطوطه على السفره ومتزينه بطريقه تحفه
ريناد بهمس: ينفع كده يا حور

_عادي يا ريناد وبعدين غسان بيحب امير اوى وامير بيحبوا وبيعتبروا اب ليا مش خال
غسان بص لريناد وقال: واقفه كده ليه تعالى
ريناد بابتسامه: أخيرا افتكرتونى
ريناد راحت عندهم وامير ساب ايد غسان وجري على حور ليمسك أيدها ويقول: يلا يا اميرتى
حور بصت لغسان اللى بص ليها أيضا وهز رأسه
حور راحت مع امير اللى مسك السكينه مع ريناد وياسر وبداوا يقطعوا التورته
امير حط قطعه في الطبق وراح عند غسان وقال: أول شخص يدوق التورته هو انت يا خالو

غسان نزل لمستواه وخد الطبق منه وقال: لا انت عارف ليه
امير هز رأسه وغسان قال: عشان ده عيد ميلادك
امير ابتسم وغسان مسك الشوكه وقال: افتح بوقك يلا
أمير كل قطعه التورته من غسان
امير بابتسامه: دورك
غسان خد نفس عميق وفتح فمه وقال: يلا
امير بص لحور وقال: بس مش انا يا خالو
غسان باستغراب: اكل لوحدي يعنى
امير مسك ايد حور وقالت: اميرتي اللى هتعمل كده
عين حور اتسعت اوى وغسان فرح اوى وقال: اممم مفيش مشكله
ريناد بصت لوفاء وابتسموا وعفاف بصت لنرمين وكانوا متعصبين اوى
غسان قام ووقف قصاد حور اللى اتكسفت اوى
_يلا يا اميرتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top