شدها ليا اكتر وقال: لا مهم
حور زقت غسان فهى عايزه تسيطر على أعصابها اللى بتخدعها لما غسان يقرب منها
حور بارتباك: عشر دقائق والعشا هيكون جاهز
حور طلعت عالطول وغسان قال: معقول بتحبينى ولا ده لعبه عشان تنتقم منى ولا متفقه مع الحلو عشان تخدعنى
حور نزلت تحت وقالت: لا يا حور انتى أقوي من كده متخليش مشاعرك تتحكم فيكى
دخلت المطبخ وبدأت تجهز الأكل وكانت مضايقه اوى إنها اعترفت بحبها ليا
بعد شويه حور جهزت السفره ومنتظره تلك المغرور ينزل
مر ربع ساعه وغسان منزلش
حور طلعت فوق وقالت: غسان بيه غسان بيه
حور مالقتش غسان خالص وقالت: راح فين
كانت طالعه الا أنها سمعت صوت صادر من البلكونه
حور اتبعت تلك الصوت لحد ما وصلت عند الستاره بتاعت البلكونه ووقفت
كان قاعد على الكرسي وبيرسم على لوحه كبيره اوى
حور ابتسمت وحاولت تشوف غسان بيرسم اي معرفتش
غسان حاس بيها وقال: العشاء جاهز
حور هزت رأسها وقالت: من بدري
غسان خد اللوحه وحطها في كيس كبير اوى وشالها
حور بفضول: انت بتعرف ترسم
_مش اوى
_اممم كنت بترسم مين
_وشاغله بالك ليه
حور هزت رأسها وقالت: مش شاغله بالى على العموم العشاء جاهز تصبح على خير
_اي ده مش هتاكلى
حور اتفاجت اوى وقالت: مش فاهمه
_هو اي اللى مش فاهمه
_يعنى انا وانت على سفره واحده
غسان استغرب كلامها اوى وقال: ومالك متفاجا كده ليه
_مش متفاجا ولا حاجه على العموم انا أكلت
_وانا مالى
_تقصد اي
_ورايا
غسان طلع وحور قالت بعدم فهم: ورايا
_بلاش ترغي كتير (قالها بصوت عالى)
حور نزلت فعلا وغسان قعد على الكرسي وبص على الأكل وقال: اي ده
حور بصت ليا وقالت: أكل
بصلها وقال: ما انا عارف انه أكل محدش قالك انى مبكلش الاكل ده
حور ببرود: لا محدش قالى
غسان قبض ايدو وقال: انتى عارفه انى بكره اللى بيرد عليا
حور كملت بتريقه: وبكره التجاهل امال بتحب اي
غسان لم يرد عليها وقال: تعالى هنا
_اجى ليه
غسان بنفاذ صبر: اخلصي
حور بلعت ريقها ومشت اتجاه غسان اللى قعدها على رجله وقال: واكلينى
حور حاولت تقوم لكن غسان مسك ايدها جامد اوى وقال: اخلصي
_مش انت مش بتحب الأكل ده
_ما انا غيرت رايي
_غيرت رايك ليه
ضغط على أيدها وهي اتالمت اوى
_اخلصي
حور بالأيد اللى مش مسكها غسان مسكت بيها المعلقه وكانت مكسوفه اوى من تلك المغرور
_هنفضل كده كتير
حور بلعت ريقها وقالت: ممكن اقوم والنبي
_اكل الأول
حور رفعت المعلقه ليأكل غسان
سرح فيها وقد اي بتبقا حلوه وهي خايفه
كانت الاخري واقفه مصدومه من اللى بيحصل
_اكيدا ده حلم اكيدا
عفاف هزت راسها وقالت: ازاى رجعت ازاى
غسان مسك أيدها وقال: كفايه كده
حور كانت رايحه تقوم لكن غسان قعدها تانى
_غسان بيه
_عايز اشرب
حور بدأت تتعصب وقالت: اعتقد ايدك لسه موجوده
_نظريه بردو
حور قامت وقالت بارتباك: تصبح على خير
غسان ببرود اعصاب: بوجودك معتقدش
حور اتعصبت اوى وطلعت على فوق عالطول
كانت داخله اوضتها لقت اللى مسك أيدها
حور بخضه: مين
عفاف: اخبارك اي
حور بصت ليها بنظرات تحمل العتاب واللوم
_مالك بس
_انتى مش مكسوفه من نفسك وانتى في العمر ده وبتكدبي
_انتى اللى غبيه ازاى تواثقي فيا
حور بتوعد: اخر واول مره يا مدام عفاف
عفاف قعدت تضحك ثم قالت بغضب: رجعتى ازاى
حور ابتسمت وقالت: موضوع خاص عن اذنك
حور دخلت وقفلت الباب وقتها عفاف اتعصبت اوى وقالت: حلو اوى اللعبه احلوت كده
في صباح اليوم التالى خصوصاً في فيلا مراد الألفي
نغم فاقت من النوم ومالقتش مراد
_الواد ده بيروح فين
_يعنى حضرتك على الطريق تمام اوى هكون في انتظارك يا ريت متتاخرش
مراد دخل وقال: كويس انك صاحيه
نغم قامت وقالت: في اي
مراد قعد على الكنبه وقال: الاستاذ هيكون عندك هنا في اي وقت واي حاجه مش فاهمها هيشرحهالك
نغم فرحت اوى وقالت: فطرت
_لو هنفطر سوا مفيش مشكله
نغم قامت عالطول وقالت بارتباك: عشر دقائق والاكل هيكون جاهز يا قمر
مراد ضم حواجبه وقال: تعالى هنا
نغم وقفت مكانها وقالت:في اي
مراد قام وقال: قولتى اي من شويه
نغم بخوف: قولت عشر دقائق والأكل هيكون جاهز
_يا اي بقا
نغم بلعت ريقها وقالت:بهزر معاك والله متخدش كلامى على محمل الجد كده
_انتى مجنونه فعلا
نغم بابتسامه صفره: شكرا
بعد ما قالت كده نزلت عالطول
مراد ابتسم وقال: البت ده طلعت مجنونه فعلا
بعد شويه
نغم جهزت الاكل ومراد قعد على الكرسي وقال: بدر هيكون هنا في اي وقت
_بدر مين
_الاستاذ بتاعك
_يا تري شكله حلو زي اسمه
مراد بغيره: انا قولت انه استاذك مش عريس جاي يتقدملك
نغم حطت وشها في الطبق وقالت: بهزر
وفجاه صدر صوت صندل كعبه عالى جدآ
نغم ومراد التفتوا لمصدر الصوت
مريم بابتسامه: مالكم مصدومين كده ليه
مراد قام وراح عندها وقال: بتعملى اي هنا
حضنت مراد وقالت: وحشتنى يا حبيبي
نغم غارت اوى ومراد قال: واحشتك وحبيبك
مريم بعدت عنه وقالت: ايوه انت حبيبي
نغم زقت الكرسي برجلها وشدت مراد من دراعه وقالت بغيره: حبيبك في عينك
مراد بص لنغم وحس بغيرتها
_مالك يا نغم
_اطلعى برا
مريم بصت لمراد وقالت: ما تشوف الحلوه اللى بتطردنى
_عايزه اي يا مريم
_مراد انت متغير اوى عن امبارح
وقتها نغم قالت باستغراب: امبارح
مريم راحت عند نغم وقالت: مراد جالى امبارح وقعد معايا ومش عايزه ادخل في التفاصيل عشان عيب
نغم بصدمه: اي
#يتبع