رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

غسان قفل التليفون ومراد راح عنده وقال: تعالى نطلع برا احسن
غسان نزل من العربيه وقال: ليه ما نقعد هنا احسن وبالمره اشوف الخدامه بتاعتك
_بلاش يا غسان
غسان حط ايدو على كتف مراد وقال بخوف: مراد في اي
مراد شال ايد غسان وركب العربيه
غسان خد نفس عميق وركب العربيه أيضا وقال: اي رايك نروح كافتريا

هز رأسه وغسان شغل العربيه ومشوا
بعد مرور عشر دقائق
غسان ومراد نزلوا من العربيه ليدخلوا الكافتريا ويقعدوا
_في اي
مراد بص لتحت وقال: انا ضر”بت نغم
غسان ضم حواجبه وقال: نغم مين اخت حور
_اخت حور مين يا عم البنت اللى اتجوزتها
_اه اصلا اسمها زي اسم اخت الزفته
_مش عارف اعمل اي يا غسان انا حاسس بالذنب اتجاها
_وهي عملت اي عشان تضر”بها
مراد:_________

غسان ابتسم وقال: مالك سكت ليه
مراد بص لغسان وقال: ضر”بتنى بالقلم
غسان باندفاع: نعم يا روح امك وزعلان انك ضر”بتها
مراد هو رأسه وقال: ضر”بتها جامد اوى
غسان ببرود: عادي يا ابنى وبعدين مين سمحلها تضر”بك
_غسان انت فعلا بنى ادم
غسان باستغراب: نعم
مراد قام وقال: بقولك ضر”بتها قلم تلو الآخر وحضرتك بتقول عادي انت عارف لو راحت جمعيه أو(منظمه) حقوق المرأه هيعملوا اي
_انت مكبر الموضوع اوى وبعدين ده مش حبيبتك عشان تزعل عليها كده
_طب لو الزفته بتقول انت كده صح لو ضر”بتك بالقلم هتعمل اي
غسان افتكر حور لما ضر”بته بالقلم ووقتها مقدرش يمد ايدو عليها
_اتكلم ساكت ليه
غسان قام وقال: عندنا اجتماع مهم اوى النهارده مش يلا
_مش رايح الشركه
غسان خد التليفون وقال بتريقه: ومن امتى بتروح اصلا
مراد:_______

غسان مشي ومراد حط ايدو على دماغه وقال: اعمل اي دلوقتى نغم مش راضيه تتكلم خالص
_بعد وفا”ه والدها مكنتش بتتكلم ولا بتتحرك والدكاتره قالوا انها بتفارق الحياه
_وما”تت

_لا الحمدلله اخدتها عند دكتوره نفسيه عالجتها
_وبقت بتتكلم وبتتحرك
_زي الاول ويمكن احسن
_يعنى كان عندها حاله نفسيه
هزت رأسها وقالت: من يوم ما والدها ما”ت الله يرحمه وبنتى مكنتش بتتكلم ولا بتتحرك
مراد قام عالطول وراح عندهم وقال: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
_وعليكم السلام
_ممكن اعرف الدكتوره اللى حضرتك بتقولى عليها
_اسمها سها ابراهيم عطيه
_معلش هتعبك ممكن عنوانها أو مكان العياده بتاعتها
الست كتبت لمراد عنوان العياده بتاعت الدكتوره سها
_اتفضل
_تمام شكرا اوى
_ولا يهمك يا ابنى

الفصل السابع عشر من هنا

#غرور_وكبرياء_عاشق
مراد بعد ما اخد عنوان عياده الدكتوره سها ركب العربيه ومشي عالطول
في الطريق
تليفون غسان رن
مسك التليفون وقال: الووو
_بقا كده يا خالو اغير هدومى وأسأل اميرتي تقولى انك مشيت
غسان ضم حواجبه وقال: اميرتك مين
_حور انا سمتها اميرتي من النهارده
_اممم
_انا منتظرك على فكره
غسان بص على الساعه اللى في ايدو وقال: بس انا عندي اجتماع مهم اوى يا قلب خالو
امير زعل اوى وقفل التليفون وطلع يجري
_امير امير
حور راحت وراء عالطول وقالت: امير استنى امير
قفل الباب وقعد على الأرض وقال بعياط: مش عايز حد
_ده انا اميرتك
امير مسح دموعه وفتح الباب وقال: مش عايز اسمع صوتك
حور بتوهان: غ غسان
(حور حست بتوهان لان امير شبه غسان لما يكون متعصب)
امير قعد على السرير وحور قعدت جنبه وقالت: مش انا اميرتك
هز رأسه وقال: اه انتى اميرتي اللى بحبها
_يعنى من حقي أسألك مالك

الدموع نزلت من عين امير وقال:خالو وعدنى من شويه نروح مشوار وفي الآخر طلع وكدب عليا
حور خدته في حضنها وحاولت تواسي وقالت: ممكن يكون عنده شغل يا روحى
بعد عنها وقال بعياط: مش اول مره يا اميرتى كل مره بيقولى كده وفي الآخر مش بياخدنى معا
_امير امير
امير حضن حور جامد اوى حين سمع صوت غسان وقال بغضب: مش عايز اشوفك اطلع برا
غسان بص لتحت ثم بص لأمير وقال: مش عايز تعرف جبتلك اي
امير بزعيق: مش عايز أعرف انا بكر”هك
حور حطت أيدها على شعر امير وقالت بصوت هادي جدا: ده خالك يا حبيبي مينفعش تكلموا كده
الدموع نزلت من عين امير وقال: كل مره بيضحك عليا يا اميرتى
حور بصت لغسان وقالت بابتسامه: على فكره ده عاملك مفاجاه عشان كده اتاخر
غسان ضم حواجبه وقال بتريقه: مفاجاه
امير مسح دموعه وجري على غسان ليحضنوا ويقول بابتسامه: انا بحبك اوى يا خالو
غسان بص لحور اللى هزت رأسها
غسان شال امير وقال: حاليا عندي اجتماع مهم اوى
_طب طب المفاجاه
_بليل أن شاء الله
_هكون في انتظارك متتاخرش
غسان باسه من خده وامير نزل عالطول وطلع يجري
حور قامت وكانت طالعه الا ان غسان أوقفها
_حور

حين قال اسمها نبضات قلبها ازدادت اوى وقالت بارتباك: نعم
غسان بابتسامه: شكرا
حور بابتسامه أيضا: ولا يهمك عن اذنك
حور طلعت وغسان هز رأسه وقال: اي الجنان ده ازاى قولت كده ده واحده مينفعش معها الكلام ده
غسان بص في الساعه وقال: مش وقته الهبل ده اتاخرت اوى على الاجتماع
في عياده الدكتوره سها ٠٠
مراد وقف العربيه ونزل منها عالطول ليدخل جوا ويقول: ممكن ادخل للدكتوره سها بعد اذنك
_حضرتك اخدت معاد
مراد هز رأسه وقال: للاسف لا
مساعده الدكتوره سها بصت على الناس اللى قاعده وقالت: طالما مخدتش معاد هتقعد لحد ما دول يدخلوا
مراد حط ايدو على المكتب وقال بعصبية: انتي متعرفيش بتكلمى مين ولا اي
_لو سمحت ده مكان محترم ومينفعش كده
مراد زق الباب برجله ودخل للدكتوره بكل واقحه
لتقوم الدكتوره وتقول بعصبية: انت ازاى دخلت هنا
مراد قعد على الكرسي وقال: دكتوره لو سمحتى انا مستعجل اوى ومش هاخد من وقتك كتير
_بس

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top