رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

نغم دخلت الفيلا وقالت: انا هقعد لوحدي هنا
طلعت على فوق وحطت الفساتين على السرير وقالت: حلوين اوى
نغم بدأت تقيس فستان فستان
لبست الفستان اللى قال عليا مراد حلو اوى
وقفت قدام المرايه والإبتسامة اترسمت على وشها وقالت: اعتقد اللون الابيض المفضل عند مراد
نغم هزت رأسها وقالت: اي اللى بقولوا ده اي الهبل ده
نغم قلعت الفستان ولبست شورت وبدي حماله
نزلت تحت وبصت للمياه فهى بتعرف تجيد العوم
نزلت في حمام السباحه وقالت: مراد مش هيرجع دلوقتى واقدر اقعد في المياه زي ما انا عايزه
بعد مرور عشر دقائق وخصوصاً في قصر عائله السيوفي
غسان وقف العربيه لينزل منها ويرزع الباب وراء
دخل جوا وطلع على الاوضه عالطول
مسك الاوكره وحاول يفتح الباب لكن الباب كان مقفول من جوا
خبط على الباب جامد اوى وقال بعصبية: افتحى يا زفته
كانت قاعده على الأرض والدم نازل من أيدها
_بقولك افتحى
حور:________

زق الباب برجله لينفتح عالطول وقتها حور قامت عالطول
قفل الباب وحور بلعت ريقها وقالت بارتباك: انت انت بتعمل اي
غسان بص على الصوره بتاعته وقال بغضب شديد: اي ده
حور بصت على الصوره أيضا ومقدرتش تقول حاجه
غسان بدأ يمشي اتجاها وقال: انتى اللى عملتى كده صح
حور رجعت لوراء وقالت: انا عايزه اطلق
غسان وقف والابتسامه اترسمت على وشه وقال: دول ست شهور يا حلوه يعنى لسه بدري اوى

_انا لا يمكن اعيش مع واحد زيك
غسان مسك حور من شعرها وقال بعصبية: لسانك ده لو مقصرش هقطعه
حور كانت بتتالم اوى وقالت: بكرهك بكرهك
حين سمع تلك الكلمه اتجن وشد شعرها جامد اوى وحور قعدت تصرخ
_اعااااااااا
غسان زقها وقال بعصبية: انتى خدامه غسان السيوفي يا حلوه
بعد ان قال تلك الجمله طلع ورزع الباب وراء
حطت أيدها على شعرها وكانت بتتالم
غسان نزل وعفاف قالت: غسان انت جيت امتى
غسان مشي ولم يرد عليها
في الطريق
_خلاص وصلت

_استعجل شويه غسان بيه لو رجع وعرف أن الملف مش موجود هيطربقها علينا
_قولت اي
بلع ريقه وقال: انا اسف يا مراد بيه
مراد قفل التليفون ووقف العربيه ونزل منها ليدخل الفيلا
كانت الأخري تحت المياه وهو كان داخل جوا إلا أنه وقف وقال: مين ده
اتسعت عينها اوى وطلعت رأسها فقط وقالت بارتباك: م مراد
_بتعملى اي

نغم بلعت ريقها وقالت بارتباك: هو هو
مراد قاطعها وقال: اطلعى
عينها اتسعت اوى وقالت: اطلع ازاى
_اجى اطلعك يعنى
نغم بصت لتحت وقالت بخوف واضح جدا: اصلا اصلا
حينها أدرك مراد انها شبه عاريه
ابتسم بخبث وقلع الجاكيت وبدأ يفك ازرار القميص ونغم بخوف: انت انت بتعمل اي
_معملتش حاجه لسه
نبضات قلبها ازدادت اوى وقالت: مراد اوعك
رمي القميص على الأرض ونط في المياه
نغم رجعت لوراء عالطول وقالت بارتباك: أوعك تقرب انا مش لابسه حاجه ارجوك
مراد قرب و٠٠٠٠

بدأ يفك ازرار القميص لحد ما انتهى من فكهم٠٠٠قلع القميص ورمى على الأرض ونط في المياه
نغم رجعت لوراء عالطول وقالت بارتباك: أوعك تقرب انا مش لابسه حاجه
مراد لم يسمع لها وبدأ يعوم اتجاها
نغم قعدت تصرخ وقالت باستسلام: هعملك اللى انت عايزو بس أوعك تقرب
حين قالت هذا الكلام مراد وقف وقال بخبث: قولتى اي
نغم بعياط: هعملك اللى انت تطلبوا كلوا
مراد بتحذير: من غير اعتراض
هزت رأسها وقالت بارتباك: من غير اعتراض
ابتسم بكل خبث وهى قالت: اطلع بقا
مراد طلع فعل ولبس قميصه وقال: خمس دقائق وتكونى ورايا
هزت رأسها وقالت بخوف: ح حاضر
مراد دخل جوا ونغم بصت عليا لتاخد نفس عميق بعد ما اتاكدت انه مشي
طلعت ولفت المنشفه على جسمها ودخلت من الباب الخلفي لتطلع على الاوضه عالطول
قفلت الباب وقالت بارتياح: الحمدلله قلبي كان هيقف
_احم
نغم انتفضت وقالت بارتباك: انت انت بتعمل اي هنا
_اوضتى

نغم بارتباك: طب اطلع برا
مراد قرب من نغم وقال: اطلع من اوضتى
نغم بضيق: عايزه ألبس هدومي
مراد بص لنغم وقال بخبث: طب ما تلبسي قدامى هو انا مش جوزك بردو
نغم مسكت ايد مراد وقالت: انت واحد قليل الادب وعايز تتربي من جديد
قعدت تقول كلام كتير اوى
نغم زقت مراد وقالت: الحدود يا بيه
مراد بهزار: موجوده والله
_هههه موجوده فعلا
قفلت الباب وحطت ايدها على قلبها وقعدت تضحك
مراد نزل تحت وقال: ينهار اسود الملف
طلع على فوق عالطول وخبط على الباب جامد اوى وقال: نغم افتحى الباب نغم
نغم نفخت وقالت بضيق: مراد انت عايز اي
_افتحى الباب
_عشر دقائق
مراد فضل واقف وقال: اخلصي
بعد شويه نغم فتحت الباب وهو دخل عالطول
بدا يفتح الأدراج ونغم قالت: بدور على اي
_ملف لونه احمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top