رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

_ليه
_تروحى المول بكره وتشتري هدوم
_موافقه
_والمقابل تشتغلى الضعف
نغم بضيق: موافقه
_قومى يلا
ضمت حواجبها وقالت: اقوم اروح فين مش حضرتك وافقت انام هنا
مراد نام جنبها وقال ببرود: تصدقي كنت ناسي
نغم قامت عالطول وقالت: انت مجنون
بصلها وقال: لا مش مجنون انتى اللى مجنونه ده سريري يا حلوه
نغم بارتباك: طب طب هنام فين
_السرير واسع نامى معايا
رمت المخده عليا وقامت من على السرير وقالت: انت شاب قليل الادب وواقح
_تانى
نغم خافت اوى وقالت: انت قولت هيكون بينا حدود
_ما الحدود موجوده اها
_لا مش موجوده وحضرتك بتعمل حاجات كتير
حط ايدو على خده وقال: زي
نغم بارتباك: زي
هز رأسه وقال: اه زي اي
_اللى حصل الصبح واللى حصل من شويه
_لسانك يطول هعمل اكتر من كده
_بقولك
_لا

ضمت حواجبها وقالت: هو اي اللى لا
مراد مسك المخده وحطها على دماغه ونغم اتعصبت اوى وقالت: يا رب ما تقوم
بعد مرور عشر دقائق
نغم فضلت واقفه ومكنتش عارفه تنام فين
_نامى على الكنبه اللى عندك
_اي
مردش عليها وهى بصت على الكنبه وراحت فعلا ونامت عليها
في صباح اليوم التالى
تشرق الشمس لتعلن يوماً جديداً مليئا بالمفاجات لحور
قام من النوم وهي كانت قايمه من بدري
فتح الدولاب وقال: اجهزي بليل
_ليه

_مفاجاه هتفرحي بيها اوى
وقتها حور خافت اوى لان المفاجآت تاتى كالصدمات من تلك المغرور
طلع بدله رصاصي ودخل الحمام
حور بتفكير: يا تري ناوي على اي
بعد شويه غسان طلع من الحمام وحرفيا كان اخر وسامه واناقه
لبس ساعته وحور فتحت الدولاب وطلعت فستان ودخلت الحمام
بعد مرور عشر دقائق غسان حط ايدو في جيبه وقال: الفلاش
خبط على باب الحمام وقال: حور افتحى الباب
حور واقفت عند الباب وقالت: افتح الباب ازاى انا *****
_حور اخلصي
لبست برنص وفتحت الباب وكانت مكسوفه اوى من تلك المغرور
_الفلاش فين
_فلاش اي

غسان بعصبية: ده عليا كل حاجه تخص الصفقه النهارده
_طب اهدا ممكن أساعدك
غسان هز رأسه وحور بدأت تدور معا
وفجاه راسهم دخلت في بعض
غسان حط ايدو على رأسه وحور كذلك
_انتى حماره مش بتشوفي
حور بارتباك: انا اسفه
غسان خد نفس عميق وقال: مكنش لازم اخدها معايا الحمام
حور استغربت كلامه جدا
غسان كان طالع ولكن حور شافت الفلاش جنب جردل المياه
_غسان بيه
غسان التفت ليها وقال بعصبية: اخلصي
حور فتحت أيدها وقالت: هي ده
غسان راح عندها عالطول وخد الفلاش منها ولاول مره حور تشوف غسان فرحان كده
غسان حضن حور وقال بعدم تركيز: شكرا
الابتسامه اترسمت على وش حور وغسان بعد عنها عالطول
حور شافت صرصار مسكت غسان من الجاكيت وشدتوا ليقعوا في البانيو
غسان كان تحت وحور كانت فوقيه والبانيو كان ممتلئ بالمياه الدافئه
فتحت عينها ونبضات قلبها كانت عاليه جدا وهو كان باصص في عيونها
حور حاولت تقوم لكن مقدرتش
_غسان بيه
غسان:______
_غسان بيه

غسان حط ايدو على ضهر حور وقام
حور وغسان قاموا والبرنص لزق على حور جامد اوى ليعمل على تحديد جسمها
غسان بص عليها بنظرات غير مفهومه
حور بدأت تشد البرنص اللى كان لازق على جسمها وكانت خايفه من نظرات المغرور ليها
غسان بدأ يقرب من حور اللى بدأت ترجع لوراء وكانت خايفه اوى وقالت بارتباك: غ غسان بيه
لم يسمع لها ومكمل مشي اتجاها
حور دخلت في الحيطه وغسان وصل عندها ليحط ايدو على الحيطه ويحاوطها
بلعت ريقها وقالت: غسان بيه
بص على شفايفها اللى كانت بترتعش من الخوف والرهبه
_ارجوك لا
مد ايدو لياخد المنشفه اللى كانت موجوده وراها وطلع من الحمام
حور حطت أيدها على قلبها وقالت بارتياح: الحمدلله
قفلت الباب عالطول والاخير غير البدله ونزل تحت
_ماما امير فين وريناد كمان
_جايين النهارده
قعد على الكرسي وقال: ليه كانوا فين خلال اليومين دول
_اختك خدت امير وراحوا عند قرايبنا اللى في المنصوره
_اكيدا الشقي اللى طلب كده
_يااا ده مكنش بينام
_طب فنجان قهوه عشان مستعجل
_حاضر يا حبيبي
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
في احدي المولات الفخمه
مراد نزل من العربيه وحط ايدو على العربيه وقال: هتفضلى قاعده كتير
نغم فتحت الباب ونزلت

مراد دخل المول ونغم قالت: استنى
نغم طلعت تجري عالطول ودخلت المول فعلا وكانت منبهره بجماله
_اي ده ؟ كل ده مول
مراد مسك ايد نغم وقال: بتفكري في اي
نغم هزت رأسها وقالت: ولا حاجه
_مراد بيه
مراد زق نغم على البنت بطريقه غريبه جدا وقال: شوفيها عايزه اي
البنت استغربت طريقه كلام مراد
قعد على الكرسي ونغم بصتله وكانت متعصبه اوى
_هتفضلى واقفه كده كتير روحى معاها يلا
نغم راحت مع البنت فعلا ومراد طلع تليفونه ورن على غسان
في الطريق
مسك التليفون وفتحه
_مراد فينك
_انا في المول
_بتشتري حاجه ولا اي
_مش ليا
غسان ضم حواجبه وقال: امال لمين
_غسان انا اتجوزت امبارح
غسان بصدمه: اي
مراد بص في الساعه وقال: ربع ساعه كده وهكون عندك وهقولك على كل حاجه
_اممم هكون في انتظارك
مراد هز رأسه وقال: سلام
_سلام

مراد قفل التليفون ونغم طلعت وكانت لابسه فستان أوف وايت وكان شكلها حلو اوى
_اي رايك
مسك سيجاره وقال: ويا تري رأيي يهمك
نغم باستغراب: نعم
مراد قام ووقف قصاد نغم وقال: بقولك رأيي بيهمك
هزت رأسها وقالت وهي ضاغطة على سنانها: لا رايك ميهمنيش
_طب طالعه وبتقولى اي رايك ليه
شهقت وقالت: اممم عن اذنك
نغم كانت ماشيه الا أن مراد مسك أيدها وقال: حلو اوى
الابتسامه اترسمت على وشها وقاطع تلك اللحظه الجميله مريم ( حبيبه مراد القديمه )
_مراد انت هنا
ساب ايد نغم وقال: مريم
حضنته وقالت: صدفه حلوه صح
ابتسم وقال: فعلا
بعدت عنه وباسته من خده وكل ده ونغم كانت في حاله صدمه وقالت في سرها: عادي تحضنوا وتبوسوا كده خصوصاً أنها حبيبتوا القديمه
_الحلوه اسمها اي
مراد بص لنغم وقال: نغم اسمها نغم
مريم بغيظ: اسم جميل المهم يا مراد كنت عايزه اخد رايك في حاجه
مراد خد نفس عميق وقال: تاخدي رأيي في اي
مريم بدلع: لما بعتلك الصوره اللى كنت لابسه فيها الفستان وانت قولت الفستان وحش اوى قررت اغيروا
_اشمعنا
بدأت تلعب في زراير قميصه وقالت: مقدرش البس حاجه قال عليها مراد وحشه
_اشمعنا بردو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top