رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

امير بغضب طفولى: انا مش شقي يا خالو

باسه على رأسه وقال: حقك عليا يا قلب خالو

ريناد بصت لحور اللى كانت واقفه

راحت عندها وقالت: انتى بقا حور اللى اتجوزها اخويا المغرور

حور هزت رأسها وريناد حضنتها عالطول وقالت: وانا بقول غسان مش بيرن عليا ليه اتري متجوز حوريه البحر

حور بصت لغسان اللى بص لتحت

ريناد بعدت عن حور وراحت لغسان وقالت: عايز طفل حلو كده بس يا ريت ميكنش زي امير

وقتها غسان بص لحور اللى حطت وشها في الارض عالطول

ريناد بصت عليهم الاتنين وقالت: في اي مالكم هو انا قولت حاجه غلط

ثم ابتسمت وقالت: شكلكم مكسوفين على العموم النهارده ولا بكره هيجى تعالى يا ميرو ماما منتظرنا من بدري وستك كمان

غسان نزل امير ليجري عالطول

_امير تعالى هنا امير

دخلوا جوا وغسان كان واقف وحور أيضا

بدأ يمشي اتجاه حور اللى لاحظت خطواته

وصل عندها وقال: البيتزا في العربيه هاتيها

حور هزت رأسها وغسان خد بعضه ودخل

_تيته تيته

والده عفاف ( وفاء مش هقول كل شويه والده عفاف)

وفاء بفرحه: امير

طلع على السرير واترمي في حضنها

ريناد قعدت تضحك وقالت: عيب كده تيته تعبانه

امير بابتسامه: وحشتيني اوى

باسته على رأسه وقالت: وانت اكتر يا روحى

عفاف بفرحه: بنتى ريناد

_مفاجاه صح

حضنتها وقالت: لا عارفه خطه فشله

بعدت عنها وقالت: عرفتى منين

_ياسر قالنا

ريناد ضغطت على سنانها وقالت: حسابي معا بعدين ثم قالت: المهم انتى اخبارك اي

حطت أيدها على خدها وقالت بحب: متخافيش عليا انا بخير

وفاء بصت لريناد وقالت: مش عايزه تسلمى عليا ولا اي

ابتسمت وقعدت جنب وفاء وقالت: انا اسفه حقك عليا اخبارك اي دلوقتى

ابتسمت الأخري وقالت: طالما شوفت حفيدي امير مش عايزه حاجه تانى

ريناد بتمثيل: طب وانا

خدتها في حضنها وقالت: انتى قلبي اللى عايشه بيا

ريناد حضنتها جامد اوى وقالت: ربنا يخليكى لينا يا رب

_امال اخوكى فين

_تلاقي بياخد شاور يا ماما

_هو رجع من الشغل

هزت رأسها وقالت: اه وصحيح مراته زي العسل هي اسمها اي

عفاف اتنرفزت اوى ووفاء قالت بابتسامه: حور اسمها حور

_حور وهى حوريه صح يا ماما

ضغطت على سنانها وقالت: صح يا قلبي انا هنزل اجهز العشا بما ان غسان رجع وانتى وصلتى

_عفاف

وقفت والتفت لوالدتها وقالت: نعم يا ماما

_هنزل اكل معاكم تحت بلاش تطلعى الاكل فوق

عفاف فرحت اوى وقالت: حاضر

ريناد قامت وقالت: لحد ما ست الكل تجهز الاكل انا هغير هدومى وهغير لأمير

ابتسمت وقالت: ماشي

_يلا يا امير

حضن وفاء جامد اوى وقال: لا مش عايز اغير هدومى انا عايز اكون جنب تيته

وفاء ابتسمت وقالت: غير هدومك الاول والا هزعل منك

قام عالطول وقال: مش هتاخر اوعك تمشي

هزت رأسها وقالت بابتسامه: حاضر

في اوضه غسان

كان بياخد دوش وفجاه المياه قطعت ووشه وجسمه كلوا صابون

حط ايدو على الحيطه وقال: حور حور

في المطبخ

_خالتو عفاف

عفاف بضيق: خير

حور حطت البيتزا على الرخام وقالت: البيتزا اللى غسان جابها اها

عفاف ابتسمت وقالت: امال مين هيجبها غير غسان

_مقصدش بس

قاطعتها وقالت: كام مره اكلتى البيتزا يا حور

بصتلها وفضلت ساكته

عفاف راحت عندها وقالت: ولا مره صح

بدأت تجرح في حور وتوضحلها قد اي هي فقيره وطماعه

حور بعصبية: بس كفايه حرام عليكى

طلعت تجري عالطول وعفاف مسكت السكينه وقالت بكل فرحه: بحب اشوف دموعك اوى بحس براحه نفسيه كده

حور طلعت على فوق وقفلت الباب ووقعدت على الأرض وبدأت تعيط

غسان كان واقف عند الباب ومكنش شايف حاجه من الصابون اللى على عنيا ولكن سمع صوت حد دخل الاوضه

غسان بعصبية: انتى يا زفته

حور مسحت دموعها عالطول وقالت: غسان بيه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top