رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

سامر بص في الساعه وقال: ساعتين بس يا غسان وهدخل على مراتك وقدام عنيك ساعتها هكون فرحان اوى وانت عاجز ومش عارف تنقذ مراتك
غسان هز رأسه وقال: كنت مفكر انك بتحب حور فعلا بس طلعت غلطان
سامر بصوت جهوري: انا بحب حور اكتر منك سامع ولا لا
_ده مش حب يا ابن الحديدي ده مش حب
_تقصد اي
_شهوه اسمها شهوه
_لا طبعا انا بحب حور وعايزها تكون ليا وده الطريقه الوحيده عشان تكون ليا
غسان ابتسم وقال بثقه: مش هتقدر
_واي اللى هيمنعنى يا عدوي
_انا
سامر قعد يضحك وقال: مش قادر لا حلوه النكته ده
سامر نزل لمستوي غسان وقال: وده ازاى بقا وانت مربوط وعاجز كده
_هثبتلك
سامر وهو طالع: ساعتين بس وحور هتكون ملكى يا عدوي ساعتين بس

غسان حاول يبقا هادي وبص على الاوضه اللى فيها حور ومكنش عارف يعمل اي وحاسس انه عاجز فعلا
عند حور
حور بدات تفوق وقالت وهى حاطه أيدها على دماغها: دماغى وجعانى اوى
حور بصت حواليها وقالت بخوف: انا انا فين
_عندي
حور التفت لمصدر الصوت وقالت بصدمه: سامر
سامر راح عندها وقال: مش فرحانه ولا اي
_انا بعمل اي هنا وغ غسان فين
_متخافيش غسان بخير
حور مسكت سامر من لياجته وقالت بعصبية: عملت اي في جوزي انطق عملت اي
سامر ضربها بالقلم لتقع على الارض
سامر بحده: ده مش جوزك فاهمه ولا لا
الدم نزل من فم حور وقالت: غسان طلع عنده حق انت طلعت شيطان ويمكن أسوأ
سامر قعد على طرف السرير وقال: ليه بس يا حور ده انا قلبي طيب حتى
حور قامت وحاولت تفتح الباب لكن مفتحش وقالت بعصبية: سامر افتح الباب
سامر قام وقال: الله على اسمى وهو طالع من بوقك
حور اتعصبت اوى وقالت: بقولك افتح الباب
سامر شد حور من خصرها وقال: اهدي كده
حور حاولت تبعد عنه لكن معرفتش وقالت: ابعد عنى
وفجاه الباب خبط

سامر زق حور على السرير وفتح الباب وخد القميص من احدهم وقال: اي رايك في ده
حور بصت ليا بنظرات مقززه وقالت: انت واحد حيوان وسافل و٠٠٠٠
سامر رمى القميص عليها وقال: هسيبك ساعتين اعتقد كتير اوى عايز ارجع القيكى جاهزه
حور رمت القميص على الأرض وقالت: مستحيل البس القرف ده
سامر أبتسم وقال: وانا بقول كده بردو تكونى عريانه قدامى احسن
حور راحت عنده وكانت رايح تضربه بالقلم لكن سامر مسك أيدها وقال: الايد الحلوه ده مينفعش تضرب حد
كان راح يبوس ايدها لكن حور سحبت أيدها عالطول
سامر ابتسم وقال: خدي راحتك يا حور اوعك تنسي انى هرجع بعد ساعتين
سامر طلع وقفل الباب بالمفتاح
حور جرت على الباب وحاولت تفتحوا لكن معرفتش وقعدت تخبط وتقول: غسان غسان
غسان رفع رأسه لفوق وقال بفرحه: حور حور
حور حطت أيدها على الباب وقالت: غسان غسان
وفجاه الباب انفتح ليدخل واحد من رجاله سامر ويحط لزقه على فم غسان ويقول بحده: مش عايز اسمع صوتك فاهم
غسان في سره: وربنا لدفعكم تمن غالى اوى يا كلاب
بعد مرور ساعه تقريبا وخصوصاً في فيلا مراد الألفي
نغم فاقت وقالت: مراد مراد
وقفت في البلكونه لقت مراد قاعد على الكرسي وباصص لتحت وكان شكله حزين جدآ
نغم نزلت وطلعت برا وقالت: مراد
مراد رفع رأسه وقال: اخبارك اي دلوقتى
نغم ابتسمت وقال

ت: بخير
_طب كويس
نغم راحت عنده وقالت: هي المسئولة عن اللى حصل بلاش تلوم نفسك
_يمكن لو كنت وافقت على عرضها مكنش ده حصل
نغم بصدمه: تقصد اي بكلامك يا مراد
مراد وقف على جنب وقال: لو كنت طلقتك واتجوزتها مكنش ده حصل
نغم راحت عند مراد وقالت: مراد انت مستوعب كلامك
مراد بعصبية: انا السبب في موت مريم أيوه انا السبب
نغم مسكت ايدو وقالت وهى بتهز رأسها: أنت معملتش حاجه عشان تكون السبب
مراد مسك أيدها جامد اوى وقال بحده: لا عملت عارفه عملت اي
_ أنى اتجوزتك
_تقصد اي
مراد بصوت جهوري: لو يرجع بيا الزمن مكنتش فكرت فيكى من الأساس
دموع نغم نزلت وقالت: بتحبها صح
مراد:_______
نغم مسكت مراد من لياجته وقالت بعياط هستيريا: بتحبها صح رد عليا بتحبها
مراد زقها وقال بزعيق: بحبك انتى وندمان انى حبيتك
_ليه عملت ليك اي عشان تقول كده
_لو مكنتش حبيتك مكنتش مريم ماتت
_ده نتيجه أفعالها يا مراد
_براااا
نغم بعدم استيعاب: قولت اي
مراد بجمود عكس ما بداخله: اطلعى برا بيتى مش عايز اشوف وشك هنا تانى
الدموع نزلت من عين نغم وقالت: مراد انت مستوعب كلامك ده
_براااا
مكنش على لسانه الا الكلمه ده
نغم مسكت ايدو وقالت: مش هسيبك يا مراد مش هسيبك عارف ليه عشان بحبك ومقدرش ابعد عنك
_نغم اطلعى من حياتى
_مستحيل وزي ما وعدتنى وقولتلى هتفضل معايا لآخر نفس انا كمان بقولك هفضل معاك لآخر نفس
_يعنى مش هتطلعى
نغم هزت رأسها وقالت بعناد: مش هطلع يا مراد ومش هسيبك
مراد مسك أيدها جامد اوى وقال: براحتك
نغم بزعيق: مراد انت بتعمل كده ليه مراد
مراد زقها لتقع على الأرض وقال بحده: ورقه الطلاق هتكون عندك
دموع نغم نزلت وقامت عالطول وقالت: لا يا مراد لا اوعك تعمل كده انا عارفه انك في حاله صدمه بس ارجوك متعملش كده ارجوك
مراد قفل البوابه ونغم فضلت واقفه مكانها وقالت بصوت عالى جدآ: مش هسيبك سامع وهفضل قاعده هنا
نغم قعدت على الأرض وقالت: هي المسئوله عن اللى حصل مش انت مش كل مره هتيجى على سعادتك عشانها
غربت الشمس وظهر القمر ومرت الساعه في ذلك الوقت
في تلك المنزل القديم
سامر فتح الباب ووقف قصاد غسان وقال: انا رايح دلوقتى عند حور واكيدا عارف الباقي
غسان قعد يهز الكرسي وكان عايز يتكلم
سامر بتمثيل الحزن: يا حرام تصدق صعبت عليا
سامر شال اللزقه اللى كانت محطوطه على فم غسان
غسان وهو بياخد نفسه: وربنا لو تقرب منها يا سامر لتكون ميت النهارده
سامر قعد يضحك وقال: انت ليه مش عايز تستوعب انك عاجز ومش هتقدر تعمل حاجه
_اوعك يا سامر
سامر فك ازرار القميص بكل برود وقال: كان نفسي ده يحصل قدام عينك بس الصراحه عايز اكون لوحدي مع حور
غسان داس برجله على رجل سامر اللى اتالم اوى
سامر شد رجله بالعافيه وقال: حلو أوى يا عدوي
قلع القميص ورمى على الأرض وقال: كنت حابب اتكلم معاك شويه بس حضرتك رافض احسن بردو عشان متاخرش على حوريتى
غسان قعد يهز الكرسي وسامر طلع وقفل الباب
غسان بص حواليا ومكنش عارف يعمل اي وقال: لا لا أوعك تستسلم يا غسان اوعك
سامر خبط على الباب وقال: حوريتى انا هفتح الباب
حور مردتش وسامر قال بحده: معقول تكون هربت
سامر طلع المفتاح وفتح الباب عالطول ووقف مكانه وابتسم ابتسامه خبيثه
_ما انتى شاطره اهو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top