رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

مريم مكنتش مركزه اوى عشان كده نغم قدرت تفلت منها وجرت على مراد وحضنته وقالت بعياط: وانا بعشقك
مراد فرح أوى ونسي تلك المجنونه وقال: قولتى اي
_انا بحبك اوى اوى يا مراد
مراد حضنها جامد اوى والدموع نزلت من عينه وقال: اخيرا يا نغم اخيرا
نغم مسكت في هدوم مراد جامد اوى وقالت: كنت مستنيه اللحظه ده من زمان اوى
عند حور وغسان
غسان وقف العربيه وحور قالت: في اي
غسان نزل من العربيه وراح للعربيه اللى وقفت في وشه
_انت

قبل ما يكمل كلامه كان وقع على الأرض وفقد الوعى
حور اول ما شافت غسان وقع على الأرض فتحت باب العربيه ونزلت عالطول وقالت بصريخ: غسان
نزل واحد من العربيه وحط منديل على فم حور اللى فقدت الوعى عالطول
طلع التليفون وقال: الاتنين معانا يا بيه
سامر باستغراب: اتنين
هز رأسه وقال: في بنت مع غسان وشافتنا واحنا بنخطف غسان

سامر ابتسم وقال: ده حوريتى
_نرميها يا بيه
_اوعك خدوها معاكم
هز رأسه وقال: أوامرك يا بيه
سامر قفل التليفون وقال: حلوه الضربه ده
سامر وقف على جنب وقال: ازاى مشوفتش حور مع غسان الظاهر انى عايز نظاره
نعم سامر كان بيراقب غسان وهو اللى رن على الرجاله ليقفوا في نص الطريق وينتظروا غسان
عند نغم ومراد
مريم فاقت من تلك الصدمه اللى عملت على تشتيت عقلها
رفعت المسدس وحطت صوبعها على الزناد وضغطت عليا ليصدر صوت الرصاصه فكان صوتها عالى جدا
_اعاااااااا
السوال يا تري الرصاصه جت في مين ؟؟

مريم فاقت من تلك الصدمه اللى عملت على تشتيت عقلها
مريم رفعت المسدس وضغطت على الزناد وقالت بدموع: الوداع الوداع
وفجاه صدر صوت الرصاصه فكأن صوتها عالى جدآ
_اعاااااا
مراد خد نغم وراء ضهره حين شاف مريم بتلك الحاله
نغم شافت مريم أيضا خافت اوى ومسكت في هدوم مراد وقالت بعياط: ده ده ماتت
مراد بلع ريقه وقرب من مريم ونزل لمستواها وقال بصوت خافي جدا: مريم مريم
مراد مسك أيدها وضغط عليها وقال بصدمه: مفيش نبض
نغم صرخت ومراد قام عالطول وخدها في حضنه وقال: اشش انا جنبك
_قتلت نفسها يا مراد قتلت نفسها
_اتفضلوا يا بيه (قالها راضي فهو رن على الشرطه)
الشرطه وصلت ودخلت عالطول وبعد شويه الاسعاف جت
وخدوا مريم على ترولى والظابط راح عند مراد وقال: اي اللى حصل
مراد قال كل حاجه للظابط غير انه شاف كاميرات المراقبه اللى حاطها مراد لما فتحى حاول يتعرض لنغم لو فاكرين
_في الحاله ده نقدر نقول إنها محاوله انتحار وتمت فعلا
وحضرتك برئ من تلك الجريمه
الظابط مشي ونغم كانت واقفه وبترتعش فهى بتخاف من الدم اوى

مراد حط ايدو على خدها وقال: نغم متخافيش انا جنبك
نغم بصدمه: ده ماتت يا مراد ده طلعت بتحبك اوى
_وانا بحبك انتى
نغم حضنت مراد وقعدت تعياط وتقول: ماتت يا مراد ماتت
_الله يرحمها
نغم اغمى عليها ومراد قال بانتهاد: نغم نغم
مراد حملها وطلع فوق عالطول وحطها على السرير وراضي قال بارتباك: ارن على الدكتور يا بيه
مراد مسك كوبايه مياه وقال بعصبية: بتفكر في اي رن فوراً
هز رأسه وطلع برا ورن على الدكتور
مراد رش قطرات من الماء على وش نغم وقعد جنبها وقال بحب: نغم ردي عليا
بعد شويه الدكتور وصل وفحص نغم
_حاله صدمه مش اكتر

مراد هز رأسه والدكتور قال: متقلقش يا مراد بيه ان شاء الله هتكون بخير
مراد هز رأسه للمره التانيه وقال: ان شاء الله
راضي خد الشنطه بتاعت الدكتور وقال: اتفضل معايا
الدكتور راح مع راضي فعلا ومراد بص على نغم وقال: كده يا نغم تخضينى عليكى
في منزل قديم جداً
غسان بدأ يفوق وقال بصوت غير مفهوم: حو حو حور
_بيقول اي ده
_بيقول حو حو مش عارف
غسان فتح عيونه وقال بانتهاد: حور
_متخافش الحلوه في الحفظ والصون
غسان بعصبية: انتوا مين وعايزين اي
وفجاه الباب انفتح ليدخل سامر الحديدي
غسان بصدمه: سامر
سامر راح عند غسان وقال: مفاجاه صح
غسان حاول يفك نفسه لكن معرفش وقال: حور فين يا ابن الكلب
_تؤ تؤ عيب كده
عيون غسان احمرت أوى وقال بصوت حاد جدا: حور فين
سامر وهو بيشاور بايدوا: شايف الاوضه اللى هناك ده
غسان بص على ايده وسامر قال: حور فيها وطبعا مش مربوطه زيك لا ده نايمه على سرير متزين بالورد
غسان بتهديد: أوعك تقرب منها يا سامر أوعك
سامر قعد يضحك وقال: تصدق عندي فضول اعرف حور عذراء ولا مدام
غسان تف في وش سامر اللى حط ايدو على وشه وقال بابتسامه: تبقا عذراء يعنى انا اول راجل هيلمسها حلو اوى
غسان قعد يهز الكرسي على امل الحبل يتقطع لكن كل المحاولات باتت فشله
_متحولش يا عدوي متحولش
_سامر اوعك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top