رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

غسان طلع من الحمام ولقي حور نايمه وقال: شبه الحوريه فعلا مغلطش الكلب لما قال كده
غسان شالها وحطها على السرير بكل رقه
باسها من خدها وقال: تصبحي على خير يا حوريتى ومحضر ليكى مفاجاه بكره يا رب تعجبك
غسان راح البلكونه وحور فتحت عينها وقالت بفضول: يا تري ناوى على اي تانى يا غسان
في صباح اليوم التالى
نغم كانت بتزعق ومراد فاق على صوتها المزعج جدا
_نغم في اي
_مش لاقيه البنطلون يا مراد
_طب اهدي
نغم بعصبية: أهدأ ازاى هتاخر على المدرسه
مراد قام من على السرير وبص حواليا ولقي البنطلون محطوط على الكنبه وقال: هو ده
نغم بصت على الكنبه وقالت بفرحه: ايوه هو
مراد ضربها على رأسها وقال: ربنا يستر فعلا
_في اي

_مفيش يا بابا ادخلى غيري هدومك عشان اوصلك
نغم فرحت اوى وقالت بعدم تصديق: هتوصلنى
مراد هز رأسه ونغم حضنته عالطول وقالت: عشر دقائق وهكون عندك
مراد ابتسم ونغم بعدت عنه وجرت على الحمام عالطول
بعد شويه نغم طلعت ومراد قال: كلى الأول
_مش جعانه وبعدين انا متاخره
مراد بص في الساعه وقال: قدامك نص ساعه لسه يلا كلى
نغم بضيق: حاضر
مراد طلع بدله سوده وقال: هدخل الحمام مش هتاخر واطلع القي السندوتشات ده اتاكلت
_ماشي خلاص
مراد ابتسم ودخل الحمام ونغم كانت متوتره أوى وقالت: انا خايفه أوى ولازم اجيب تقدير كويس عشان ميكنش شكلى وحش قدام مراد
بعد شويه
مراد طلع وبص على الصينية وقال: ليه يا نغم
نغم بصتله وقالت: في اي

مراد قعد على الكنبه وقال: مش هتروحى الامتحانات الا لما تاكلى السندوتشات ده الأول
_مراد انا متوتره اوى ومش عايزه أكل حاجه
مراد راح عندها وقال: مش عايزك تتوتري خالص وعايزك تركزي على هدفك بس
نغم اطمنت نوعا ما ومراد مسك السندوتش وقال: كلى يلا ومش عايزك تفكري في حاجه
نغم كان نفسها تقول لمراد انها بتحبه اوى ولكن مقدرتش تقول خصوصاً أنها مفكره انه بيحب غيرها
بعد مرور عشر دقائق تقريباً
مراد ونغم نزلوا
فتح باب العربيه وقال: اتفضلى
نغم ركبت ومراد ركب أيضا ومشوا
في قصر عائله السيوفي
غسان فاق من النوم وقال: حور حور
غسان قام وخبط على باب الحمام اللى انفتح ومالقاش حور جوا
طلع وقال: سماح سماح
_نعم يا بيه

_حور فين
_المدام حور في اوضه أمير
_تمام روحى انتى
سماح مشت وغسان راح اوضه امير ووقف عند الباب
_يعنى رسمى حلو يا اميرتي
حور هزت رأسها وقالت بابتسامه عكس ما بداخلها: هتبقا فنان يا قلب اميرتك
غسان حس بالغيره او يمكن مش عايز حور تقول لحد انه قلبها فقلبها ملك غسان السيوفي فقط
امير بص لغسان وقال: خالو صباح الخير
غسان دخل وبص لحور وقال: صباح النور
_فين الشوكولاته اللى قولت عليها
_انا رايح الشغل دلوقتى وانا راجع هجبلك معايا
امير هز رأسه وقال: اتفقنا
_امير امير
امير طلع عالطول وقال: نعم يا تيته
_صباح الخير
حور قامت وقالت بضيق: صباح النور
غسان مسك أيدها وقال: هروح الشغل وعايزك تكونى جاهزه على الساعه ٨ كده
حور باستغراب: انت مستوعب كلامك
غسان بعدم فهم : ليه
_بيت بابا انهدم بسببك وزعلانين منى بسببك وحضرتك بكل بساطة جاي تقولى اجهزي على الساعه ٨ كده
غسان وهو طالع: مش بارادتك يا حور وارجع القيكى جاهزه
_مش هيحصل يا غسان
غسان بعناد: هيحصل يا حور

غسان طلع وحور اتعصبت اوى وقالت: لا يا غسان مهما عملت مش هسامحك انت السبب في اللى حصل
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
في المدرسه الثانويه
نغم نزلت من العربيه عالطول ومراد نزل أيضا وقال: اهدي
_اتاخرت يا مراد
مراد مسك أيدها وقال بابتسامه جذابه: بالتوفيق
نغم مقدرتش تمسك نفسها وباست مراد من خده وقالت: باي
مراد حط ايدو على خدو والإبتسامة اترسمت على وشه وقال: يا بنت المجنونه
ركب عربيته ومشي
نغم كانت مستعجله أوى ودخلت في واحده (رانيا) من غير ما تاخد بالها
نغم باعتذار: انا اسفه اوى مخدتش بالى
رانيا نزلت على الأرض وقالت: ده انا اللى اسفه
رانيا لمت كل اللى وقع من شنطه نغم وقالت: اتفضلى واسفه مره تانيه

نغم مسكت منها الشنطه وقالت: شكرا أوى
رانيا بابتسامه خبيثه: العفو
نغم مشت ورانيا بعتت مسج لمريم وقالت فيها العمليه تمت بنجاح
الرساله وصلت لمريم اللى قالت بفرحه: حلو أوى
نغم كانت قاعده في اللجنه والامتحان كان سهل معاها جدا وكل ما تتوتر تفتكر كلام مراد وتطمن
نغم بدات تحل الامتحان وفجاه الشنطه وقعت منها على الأرض
المراقب شاف ورقه وقعت من الشنطه وللاسف فيها اسئله واجابات للماده اللى نغم بتمتحن فيها
المراقب نزل لتحت ومسك الورقه وشاف اللى فيها وقال :حاله غش هنا
نغم بصدمه: اي
المراقب بعصبية: اعملوا محضر غش للطالبه ده فورا
#

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top