”رواية الhجينة ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

فتح عليه باب اوضه نومه وهو نايم وكان بيصرخ ومش قادر يتمالك نفسه من الفرحه اللي هو فيها
( بصر”يخ ) هو فييييين البشاره جت .. البشاره جت ياولدي

close

( قام وهو نصف عاري ومفزوع وقعد نص قاعده علي السرير )
-( وهو مفزوع ومخضوض ) بشاره ايه يابوى اللي جت
الاب ( بفرحه ) : بنت العزايزه بتولد ياولدي خلاص اخيرا بتولد
– انت بتتحدد عن ايه يابوي انا مافهمش

 

الاب : ( بنظره حا”ده وداس علي سنانه ) لع انت فاهمني صح وخابر وعارف بتحدد عن مين ياياسين
ياسين : ( قام وهو بيلبس جلبيته واداه ضهره ) وحتي لو البنيه بتولد والبت اتولدت لسه بدرى علي اللي في دماغك ده يابوي
الاب : ( بنظره حاده ) لاه.. كفايه اكده احنا استنيناها تحمل وتولد من سنين واهي بتولد خلاص وخلصنا اعمل حسابك هتكتب كتابك عليها الليله
الاب ادا ضهره لياسين ومشي طلع من الاوضه

 

ياسين كمل لبس ونزل ورا ابوه علي السلم وهو بيلبس دراع الجلبيه
ياسين : ( بغضب ) انت اكيد بتقول اي كلام يابوي ما هو ده مش كلام ناس عاقلين ابدا
انت كبرت وخر”فت ولا ايه يابوي دي طفله لسه طفله بترضع من ب* امها كيف بتحكي اكده يابوي

 

الاب اتلفت وبص لابنه وهو عنيه بطلع شرار ونزل بالق”لم علي وش ابنه
الاب : ( بنظره حاده كلها غضب ) انت بتقول لمين انت خرفت ياياسين انا الضبع .. وانت ابن الضبع .. وعيله الضبع ماتخرفش ابدا .. حتي لو العجز اكل في جتتها
ياسين : ( حط ايده علي خده وعنيه طلعت شر”ار ) انت بتض”ربني يابوي
الاب ( الضبع ) : ( بص لابنه نظره ياسين عرف بعدها ان مافيش تراجع عن قراره ) اعمل حسابك كتب كتابك عليها الليله ياولدي

 

ياسين : وافرض طلع ولد ماطلعش بنيه زي ما انت عايز برضوا هتخليني اكتب كتابي عليه
الاب : ( لف وشه شمال حاجه بسيطه وبص لياسين بنظره حاده ) لاه .. لاه ماهيطلعش واد .. ( بيتكلم وهو متأكد من كلامه ورفع حاجبه الشمال ) هتطلع ابنيه .. عيونها كيف لون الزرع وشعرها كيف السنابل الدهب واللي عيأكدلك كلامي العلامه اللي هتظهر تحت سرتها هتأكدلك اني مابخرفش كيف ما بتقول طول السنين اللي فاتت دي ياولدي
الضبع لفح العبايه بتاعته وفي لحظه مكانش موجود قدام ياسين .. وياسين وقتها بقي يكسر كل حته في البيت من غضبه
——————————(في نفس الوقت )———————–

 

في مكان بعيد في ضواحي الصعيد
الدايه : خلاص اهوه .. خلاص
الام : ( وهي رافعه ايديها وماسكه في راس السرير والعرق نازل من جبينها من كتر الالم )
الام : اااااااه .. ( دايسه علي سنانها وحاطه قماشه مابين سنانها عشان صوتها مايطلعش وهي بتصرخ )

 

الام : ارحميني ياخاله حكيمه .. ارحميني
الدايه ( حكيمه ): ( موطيه ضهرها وبتبص علي الطفل وهو بينزل ما بين رجليها ) : احزقي .. احزقي كمان يابتي خلاص .. الخلاص جاي اهوه انا شايفه راسه .. احزقي كمان واحده يابتي الله يرضي عنيكي
الام : ( اخدت نفس وابتدت تدفع لتحت ) : ااااااااااااااااه

 

الطفله نزلت اخيرا والدايا اتلقتها علي ايديها والحبل السري ملفوف حواليها
الدايه : ( حد يناولني مقص ياناس )
الدايه : ( اخدت المقص وقطعت الحبل السري )
الام وهي بتاخد نفسها وفاتحه رجليها والدم ما بين رجليها بينزل منها

 

الام : ( بخوف والدموع نازله من عنيها ) طمنيني .. طمنيني ياخاله حكيمه .. قولي انه واد مش بنيه.. قولي انه واد عشان يفضل في حضني
خاله حكيمه : ( مسكت طرف الشال الاسود اللي حطاه علي راسها ومسحت دموعها ) ماعيزاش اكدب عليكي يابتي .. مش واد دي بنيه .. بنيه وكيف القمر
الام : ( بخوف وتوتر بلعت ريقها ورفعت ايدها لخاله حكيمه ) ناولهاني ياخاله .. ناولهاني بسرعه خليني اخبيها منهم في حضني

”رواية الhجينة ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top