رواية ملاك. الجزء الخامس

مازن شمس مين وقرف مين دلوقتيانا شوفت ملااك
معاذ باحباط ملااك مين
مازن ملااك ي معاذ ملااك
معاذ بصدمه ملااك اختنا
مازن ايوه

close

 

معاذ وقام بسرعه شفتها شفتها فين هي فين مش جبتها معاك لي
مازن هي مستنياك ع اول الشارع يلا
معاذ بنت الايه وحشتنيي اووي
في العربيه

 

ملاك:جودي اوعي تعرفي ماما ان احنا جينا هنا او شفنا مازن ومعاذ
جودي باستسلام حاضر
بعدشويه
ملااك معاذ وحشتنيي اوي

 

معاذ:وانتي جداا ي قلب معاذ عملتي اي.دخلتي كليه ايي
ملااك باستغراب هيا نهي مش قالتلكوا
معاذ:نهي انتي شوفتي نهي
جودي بمقاطعه ويارتنا ما شفنها كانت شوفه سودا
ملااك بتحذير جودي.وبصت لمعاذ نهي معايا في الكليه
معاذ اييه

 

جودي:اختك ي استاذ م شفتش ساعه تربيه ابقوا ربوها شوي
ملااك بنفاذ صبر جوديي
معاذ:سبيها ي ملاك انا عارف نهي بتكرهك وماما ملياها حقد وغل منك ابعدي عنها ي ملاك
جودي:يلا اتاخرنا
ملاك:طيب يلا

 

مازن ومعاذ هنشوفك تاني
ملاك بابتسامه:اكييد
وركبوا العربيه واتحركوا
جودي:اخواتك دول مش شبه نهي خالص ازاي يكونوا اخواتها
ملاك:وضحكت غريبه

 

جودي:لا مش بهزر هما مش شبها مش قصدي اخلاق حتي شبه الشكل ولا فيهم حتي شبه منك شكلهم شبه مامتهم
ملااك بسرعه لا لا مش واخدين منها اي حاجه دول طفره مش شبهه حد لا بابا ولا امهم

 

جودي:باستغراب ازاي طفره انتي مصدقه الكلام ده الموضوع ده وراه ان
ملاك قصدك اييه

 

جودي بتفكير لا سبيها عليا انا دي
وفجاه العربيه وقفت
جودي بخوف اي الي حصل
ملاك معرفش شكلها عطلت

 

جودي نعمم عطلت طب هنعمل اي في المكان المقطوع ده
اتصلي بطمط وابعتيلها الوكيشن خليها تبعتلنا حد
ملاك لا لا انا قولتلك ماما متعرفش اني هنا ومش عوزاها تعرف انا عارفه ورشه قريبه من هنا هنروح وهما يجوا يجبوها
بعد فتره
وقفوا قدام الورشه

 

شخص وقعد يدعك في عينه جامد ويبصلهم
ملااك مالك ي سيف
سيف انتي تعرفيني
ملاك: معقول مش فاكرني انا ملاك
سيف ملااك انتي رجعتي انا مش مصدق حمد لله ع السلامه

 

ملاك رجعت منين
سيف انتي مش كنتي مسافره
ملاك ااه ااه سيف عربيتي ع اول الشارع عطلانه ممكن تيجي تشوفها
سيف اكيد تعالي وريني مكانها
يتبع….

 

جودي وملاك كانوا داخلين الكليه عمالين يضحكوا ويهزروا وفجاه وقفوا مصدومين من الي شافوه
ملاك بعياط اي دا
جودي اهدي ي ملاك انتي حاضنه اخواتك م حد غريب
(كانت صورها وهي حاضنه مازن مطبوعه ومتعلقه ع حيطان الكليه)

 

ملاك: بشبه انهيار مقدرش مقدرش اقول انهم اخواتي
في مكان اخر
شمس: اي الي انتي عملتيه ده ي نهي
نهي: اي عملت اييه

 

شمس: انتي فاكره انك كده بتاذيها دا اخوها عادي
نهي: هي متقدرش تقول انه اخوها هتكشف كل حاجه وهتكشف اصلها وكمان اخر مره كانت الوليه الي خددتها كانت بتقول انها هتغير اسمها يعني مهما حاولت مش هتعرف تثبت
شمس: انا غلطانه اني سمعت كلامك انتي اي محراات شر

flash back

نهي: مش تنسي تعزمي ملاك
شمس: واعزمها لي هي مش هتيجي اصلا وبعدين تعاملنا قل من زمان وانتي عارفه
نهي: بحنيه لا ي بنتي اعزميها علشان مش تزعل
شمس حاضر

 

في الشبكه
ملاك: يلا ي جودي واتحركوا علشان يمشوا
نهي واتصلت بمازن
نهي:اطلعلي بسرعه ي مازن الحقني انا تعبانه وقفلت
مازن نهي نهي مالك

back

جودي بعصبيه:وانتي اهلك كانوا فين لما كنتي بتتربي ي تربيه شوراع انتي ومسكت نهي من شعرها وبدات تضربها
نهي:بدموع تماسيح:ابعدي عني ي مفتريه وغمزت لحد
دكتور حازم:اي الي بيحصل هنا
جودي وبعدت عن نهي بسرعه

 

نهي:عاوزه تموتني ي دكتور علشان كشفت حقيقه ملاك
دكتور حازم وبص ع ملاك الي كانت منهاره من العياط:حقيقه اي
نهي:بتمثل علينا البراءه وهي كل يوم مع شاب شكل
دكتور حازم بانفعال وضربها بالقلم:لما تتكلمي عن صحبتك تتكلمي عنها بادب وانتوا الاتنين يلا ع العميد
وبعصبيه عم محمد نادي الناس الي هنا وقطعولي كل الصور دي

 

في مكتب العميد
نهي:انا عاوزه حقي هو ملوش اي حق يمد ايده عليا
العميد وبص للدكتور الي بص في الارض باحراج:مفيش حاجه تثبت انه ضربك اي الي يخليني اصدقك
نهي:لا فيي
وخرجت من المكتب نادت ع احد هات الفون
فتحت الفون ع الفديوهات الي صوروها بس لحظات وفتحت عنيها بصدمه
العميد فين الفديوهات

 

نهي:اي دا (كانت عباره عن فديوهات تيك توك)
دكتورحازم بحده: وقرب من شخص طبعا الفديوهات دي لو مش اتمسحت اعتبر نفسك شايل الماده بتاعتي
احمد:انا مكنتش بصور حاجه والله ي دكتور
العميد:اتفضلي بره ي باشمهندسه واعتبري ده تحذير بعد كده هفصلك من الكليه
نهي وخرجت من المكتب بعصبيه
يتبع….

رواية ملاك. الجزء السادس هنااااااااااااا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top