رواية ملاك. الجزء الرابع

ملاك: وقطعت كلامها بس ي جودي احنا مش هنتحايل عليه علشان نحضر المحاضره وخدت شنطتها وخرجت
جودي: وبصت ع نهي بغيظ وخدت شنطتها وخرجت معاها
في الكافتريا
جودي: مالها البت دي منفسنه منك لي
ملاك: م تركيزيش معاها سيبك منها
جودي: تعرفيها منين
ملاك: دي تكون اختي من ابويا

close

 

جودي: اختك!!!!!! ازاي الي اعرفه ان طنط معندهاش غيرك
ملاك دي قصه طويله ي جودي وانا مش عاوزه احكيها
المهم ان انا ملاك صحبتك وبس
جودي: وانتي اهم عندي من اي حد ي روحي والبت دي سبيها عليا بقي
ملاك: هتعملي اي بس

جودي: هتشوفي اتفرجي

 

ملاك: انا خايفه منك ي صاحبي
جودي: متخافيش هقرص ودنها علشان تتعلم الادب بس
وفجاه جودي فردت رجلها

 

نهي ووقعت ع الارض: ااااه وبزعيق اي الي عملتيه ده انتي متخلفه
جودي: انا متخلفه!!! يالي مشفتيش تربيه طب تعالي وجبتها من شعرها وضلت تضر*ب فيها
ملاك: عماله تضحك وم قادره من منظرهم
بعد فتره اتلموا عليهم وفصلوهم عن بعض
ملاك بضحك : اي الي عملتيه ده حرام عليكي

 

جودي بنظره شر: هو انا لسه عملت فيها حاجه دا انا لسه هربيهالك اصبري التقيل جاي
ملاك: وضحكت ع منظرها ربنا يكون في عونها بس بجد انا فرحت لما خلتنا نخرج من المحاضره دي كانت محاضره رخمه ودكتور شايف نفسه ومتخلفه وبعدين اي ده طويل شبهه الزرافه
-زراافه!!!

 

ملاك:ااه وصوته شبهه ديك البرابر وبنبره تريقه اطلعي برره ي انسه
جودي بخووف كفايه ي ملاك
ملاك:مالك ي بت في اي
جودي بخوف:بصي وراكي وانتي تعرفي
ملاك وبتلف ي لهووويي
دكتور حازم: انا زرافه وصوتي شبه ديك البرابر

 

ملاك بتراجع وخوف: مين الحمار الي قال كده بس ده انا كونت بقول لجودي اني عاوزه اشوف طريقه اقصر بيها اصلي بقيت شبه الزرافه صح ي جودي
جودي: ااه ااه صح
دكتور حازم بغضب: بجد
ملاك: ااه والله وكنا بنفكر في طريقه نعتذر لحضرتك بيها

 

دكتور حازم: بتريقه والله
ملاك: طيب ي دكتور شكلك مش فاضي نجي لحضرتك مره تانيه س سلام.
يلا ي جودي مشيت شويه وبتبص وراها تشوفه لبست
في عموود
ملااك: ااااه
جودي: ي خربيتك بصي قدامك هنترفد
دكتورحازم وضحك: مجنونه
يتبع….

 

جودي: ي خربيتك بصي قدامك هنترفد
دكتورحازم وضحك: مجنونه

عند ملاك

 

نور: انا هحولك خاص م هسيبك مع بنت نجوي
ملاك لا ي ماما لو سمحتي انا هربت زمان مس ههرب تاني هيا مش اقوي مني
نور: بس

ملاك: علشان خاطري ي ماما سبيني اتعامل
نور: طيب ي ملاك بس لو حاولت تضايقك تاني م هسكت
ملاك: ماشي ي مامتي ي عسل. انا رايحه لجودي
نور: متتاخريش
ملاك: حاضر باي

 

بعد شويه امام منزل جودي
ملاك: انتي فين ي بت اتاخرنا
جودي: مش عارفه مستعجله ع اي مين دي اصلا علشان تروحي تحضري خطوبتها
ملاك: دي شمس صحبتي من زمان
جودي: لا والله

 

ملاك: والله انتي الي في القلب بس
جودي:ماشي ي ختي يلا
امام احد المنازل التي علي وشك السقوط
ملاك هنسلم عليها بسرعه وننزل اوك
بعد شويه:مبارك ي شمس

 

شمس:الله يبارك في ي كوكي فرحانه جداا انك جيتيي
ملاك وابتسمت:طبعا لازم اجي ي شموس ي حبيبي
ملاك:يلا ي جودي
ونزلوا وهما ع السلم

 

شخص:ملااك
ملااك بصد. مه:
ماازن مش معقول وحض*نته
مازن:وحشتينا ي ملاك عامله ايي

 

ملاك:انا الحمد لله ي مازن انت عامل ايي ومعاذ عامل ايي وحشتووني جداا
مازن: معاذ لو كان يعرف انك ممكن تكوني هنا كان جه
جودي باستغراب:مين ده
ملاك:هبا احكيلك بعدين

 

مازن:تعالي معايا ي ملاك معاذ وبابا لما يشوفوكي هيفرحوا اووي
ملاك:اسفه ي مازن م هقدر هستناك هنا روح نادي معاذ وتعالوا
مازن:متخافيش ي ملاك احنا كنا صغيرين ومقدرناش ندافع عنك دلوقتي الوضع اختلف ومش هسمح لماما تقولك كلمه
ملاك:معلش ي مازن انا م عاوزه مشاكل هستناك تحت في العربيه
مازن اوك مش هتاخر

 

في العربيه
جودي:مين ده بقا
ملاك:بابتسامه ده مازن
جودي بعصبيه :لا والله تصدقي مكنتش اعرف يعني اي مازن ي ملاااك وازاي تحضنيه كده
ملاك بهدوء: مازن يكون اخويا

 

جودي باستغراب:اخوكي ازاي انا مبقتش فاهمه حاجه
ملاك:ده موضوع كبيرر هحكيلك عليه بعدين بس مازن ومعاذ اخوات نهي واخواتي

 

في احد البيوت
مازن:معاذ معاذ قوم بسرعه معايا يلا
معاذ:اطلع بره وسبني في حالي
مازن:قوم ي بني ءادم عندي الك خبر حلو
معاذ بفرحه ايي شمس فشكلت
مازن شمس مين وقرف مين دلوقتيانا شوفت ملااك
يتبع….

رواية ملاك. الجزء الخامس هنااااااااااااا

 

رواية ملاك. الجزء الخامس

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top