رواية اسير زوجتي الثانية. الجزء السادس

اسير زوجتي الثانية

اسير زوجتي الثانية

 

close

 

لأ عاش ولا كان لي يرفع ايدو علي مرت طارق نصار حتا ولو كان ابوها
مجدي دي دي بت قللت الادب وعاوزه تتربه
طارق هي فعلا عاوزه تتربه بس قبل مهي تتربه انا عاوزك علي انفىراد وبعدين نشوف مين اللي هيربي مين
مجدي ا انا انا
طارق اه انت في ايه تعاله بس
واخدو ودخل البت
طارق مسك انزلي استنيني تحت
مسك بس

 

 

طارق مسك اسمعي الكلام ونفذي لي انا قلتوا
مسك حاضر ونزلت
طارق بقا انت عاوزه تمد ايدك عليها صح
مجدي ا انت مش فاهم حاجه ياطارق بيه البت دي قلت ادبها عليا وكان لزم تتربه غير دي بنتي

 

وانا عرفها لزم تنضر*ب عشان تمشي عادل غير كده تلقيها عوجه معاك
طارق عوجه صح انت عندك حق….
بعد حولي خمس دقايق نزل طارق ولقه مسك مستنيا تحت البيت
مسك انت عملت ايه

 

طارق ولا حاجه
مسك بجد والله يعني مش اذ. يته
طارق ازاي ليه انتي شيفني ايه قدمك انا بس اتكلمت معا واظن انه حب الكلام معايا اوووي
يلا بقا عشان نروح
مسك حاضر

 

 

وركبوا العربيه وكانوا مشين
مسك لو سمحت ممكن توقف هنا شويه
طارق هنا

 

مسك اه هنا انا نفسي اشوف النيل اوي طارق وقف العربيه ونزل منها واخدها ووقفوا على الكوبري
مسك كانت فرحانه اوي وهي بتبص النيل
طارق شكلك بتحبي اوي
مسك هو مين

 

 

طارق النيل
مسك اوي اوي تعرف زمان وانا صغيره كان بابا ديما يجيب ماما هنا وكان بيجبني انا ومحمد معاهم
بس كانت انا ومحمد لما نلقيهم قعدين مع بعض كانا بنروح نلعب بعيد عنهم
عشان نسبهم مع بعضهم شويه وبعدين معدوش بيجوا بس بقيت انا ومحمد ناجي هنا
بص دي ورتوا كتابه علي سوردا انا لي كتبه (بحبك يا ماما انتي وبابا ومحمد)
طارق ابتسم ليها وفراح جدا انها بتشاركوا زكريتها وطفولتها

 

 

مسك وكانه ديمنا بنجيب دره وحلبسه (حمص الشام) الله نفس في اوي
طارق بس كد ثانيه واحده اجبلك دوره وحلبسه ياستي هو احنا عندنا كام مسك
طارق احلي دره وحلبسه لي احلي مسك
مسك شكرا

 

طارق شكرا مش بتتقل كدا
مسك امال بتتقل ازي
طارق حط الحاجه على الطربيزو وبسها
طارق الشكر بيبقا بلمنظر دا دا شكر المتجوزين

 

 

مسك اتكسفت وكانتش عارفه تقول ايه اوتعمل ايه اخدت الدره وقعدت تكل في
طارق طماطم وحض*نها وفضلو يتكلمو وياكلوا من بعض
مسك منتا معاك واحد بتاكل بتاعي ليه بس

 

طارق هو كدا
مسك خالص خدها كلها اهي
طارق حضنها لأياقلبي متزعليش خديها اهي خدي بتعي كمان
مسك لأ انت خد بتعك وانا اخد بتاعي

 

 

طارق لأخدي انتي الاتنين بس انا هاكل معاكي
مسك طب متاكل بتعك
طارق لا انا عاوزه اكل معاكي
قعدو يكلو يتكلموا كل دا وطارق مش راضي يخرج مسك من حض*نه كنها هطيع

 

مسك متسبني بقا انت مسكني كدا ليه كانك ماسك حرامي
طارق منا فعلاً ماسك حرامي
مسك وانا سرقت ايه انشاء الله
طارق سرقتي قلبي

 

 

مسك طب ممكن تبعد بجد عشان اناس بتتفرج علينا
طارق طوز
مسك لو سمحت وعشان نمشي بقا الوقت اتاخر
طارق ماشي ياستي اسبقيني انتي علي العربيه عبال ما هروح احسب وبعدها نروح

 

 

مسك حاضر وكانت ماشيه بس لقت لي حض*نها
الشاب مسك حبيبتي فنك ياقلبي وحشني اوي
طارق وحشك اه وعينكوا ما تشوف إلا النور
خير الله اما جعلوا خير كان الشاب وقع علي الارض وطارق فقوا وبيضربوا بس من غير محتا يسمع كل لي بيعملوا انه بيضر*بوا بس لغيت لما ايجاه لي بعدو عنه

 

 

محمد ابعد كدا الله يخر*بيتك الواد هيموت
الشاب قوموا ونبي يامحمد هيمو. تني
محمد بعد طارق عن الشاب بلعفيه
طارق انت ازي تلمسها والله لقتلك يابن ال٠***

 

 

محمد اهدء ياعم الحاج وافهم انت ايه ايدك تملي سبقا لسنك دا عز بيكون اخو مسك بالرضاعه يعني اخوها مش اي حاجه تانيه وحضنها بس عشان كانت وحشه لانه بقلوا اكتر من خمس سنين مسافر ومسفهش بس كل دي الحكايه
طارق وحتا لو زفت ميتنيلش يلمسها تاني مش كافيه مستحملينك انت وقر. فك جيبلنا واحد كمان ايه
عز ايه انت ياخي بيأكلوك ايه عشان تجيب الصحه دي كلها ااااه يعضمي

 

 

محمد وهو بيسندو معلش ياخويا عارف والله ايدو طرشه انت هتقولي انا بقلي اسبوعين بتعالج منه
عز ااااه ياعضمي ياني دا فشفشلي عضمي ياخي
انتي عايشه معا ازي دا يابنتي
مسك كانت بتعيط بس ابتسمت ليهم
طارق خالصت استظرف انت وصحبك ولا خوك دا اتفضلوا هونا بقا ولا تحبه تشربو حاجه تكلو حاجه حاجه
عز نشرب ايه ونكل ايه ياخي انت مخلتليش سنان عشان اكل ببها حسب يالله
طارق في مين يلا

 

 

عز فيه يسطا فيه يلا يابني خدني من هنا بدل متخدني علي نقلا كمان شويه
محمد يلا
محمد عاوزه حاجه يامسك ياحبيبتي
طارق حبك برص
مسك بضحك لأ ياحبيبي عاوزه سلامتك
طارق لأ ياحبيبي عاوزه سلامتك
مسك ينفع لي حصل دا

 

 

طارق هو لي غلطان بيلمس حاجه بتعتي ليه وحضنها
مسك بكسوف لو لو سمحت ابعد عشان اناس بتتفرج علينا
طارق ميتفرجوا راجل وحضن مرتوا فيها ايه…
رواحوا البيت
وانصد. مو من لي لقوا
لقوا حبيبه بتعيط بحر.. قه
طارق حبيبه انتي ايه لي جبك هنا وبتعيطي ليه

 

 

حبيبه……
طارق وانتي ازي مقلتليش حاجه زي كدا
#الفصل التاسع

 

 

طارق وانتي ازاي متبلغنيش بحاجه زي كده..
حبيبه ببكاء: هقولك ازي وانت تليفونك مقفول ومعرفش عنك حاجه ، وجيت اشوفك هنا عند الست هانم علشان اقولك إن جدو تعبان بس ملقتكش وقعدت اخبط لغايه لما الجيران قالولي انكم نزلتوا رحتوا فين؟

 

طارق بالله دا وقت تسالي فيه ؟ تعالى يالا عشان نروح نشوف جدك
مسك: هروح معكم
حبيبه: تروحي فين انت تترزعي هنا وحسابك معايا بعدين
طارق: حبيبه مش وقته

 

 

مسك مسكت ايديه، لو سمحت خدني معاك انا مش هقدر اقعد لوحدي وانا قلقانه عليك
حبيبه بصوت عالي : يا محني عليكي ايه يابت السهوكة دي متدعدلي كده قال مش هقدر اقعد لوحدي وانا قلقانه عليك ليه ياختي كان عايش معاكي وانا مش عارفه ولا ايه انتي شكلك نسيتي نفسك ياماما وعايزاني افكرك انتي هنا ايه بظبط

 

طارق بصرامه : حبيبه احترمي نفسك ويالا علي العربيه
مسك كانت بتعيط
طارق انتي هتفضلي وقفة بتعيطي كده كتير يلا علي العربيه انتي كمان ولا مش عاوزه تيجي معايا
مسك بلهفه : لأ عاوزه والله العظيم

 

 

طارق ابتسم طب يلا
طارق اركبي
حبيبه تركب فين
طارق هتكون هتركب فين يعني هتركب في العربيه ايه الذكاء ده
اركبي يامسك

 

مسك كانت هتركب جنب طارق
حبيبه مسكتها هتركبى فين ياماما دا مكاني انا انتي شوفي هتركبى فين
طارق تعالي يامسك اركبي وراء
مسك حاضر وركبت هي وراء
وطارق سائق وحبيبه جنبوا

 

 

طارق بيبص في المرايه علي مسك
حبيبه عوجت المرايا
طارق ايه دا انا كدا مش هعرف اشوف الطريق
حبيبه مش مهم ياحبيبي انا هشفهولك
وصلوا المشفى
طارق فين
الممرضه فى غرفة رقم 220 يادكتور
طارق راح علي الغرفه

 

 

طارق بتوتر : بقى كده يا سليم تقلقني عليك دي اخرتها انا مش سايبك ذي الفل في البيت اغيب عنك ساعتين ارجع الاقيك بطلع في الروح
سليم بابتسامه : بطلع في الروح في عينك انا قاعد على قلبك
طارق: ههههه حتا وهو بيموت بيعافر
سليم: اموت مين ياض انا اصغر منك
طارق :ماشي هعديهالك
سليم: هتعدي ايه ياض دا انا حتى بفكر اتجوز

 

طارق يا راجل هههههههههه
سليم: اه ، ولا انت فكرتني كبرت ولا ايه ؟
طارق لا ، لاسمح الله انت ذي الفل وانا معاك

سليم، ليه عندك عروسه ولا ايه اقولك متجوزني البت الحلوه الي وقفه هناك دي، مين دي صحبتك ياحبيبه ؟
طارق وهو رايح يجيب مسك من عند الباب

 

حبيبه مرضتش
طارق تعلي يامسك سلمي على جدي
مسك برقه ازيك يا انكل حمدالله على سلامتك
سليم باشمئزاز الله يسلمك
طارق كان هيدخل بس
الممرضه دكتور طارق عايزينك
طارق خير
الممرضه بخصوص المريض الي في الغرفه رقم 155

 

اهلوا كانوا عايزين يعرفوا معاد العمليه ؟
طارق تمام روحي انتي وانا جي وراكي
طارق طب هروح انا بقا ياجماعه اشوف المريض واجي على طول مسك خليكي هنا مع جدي وحبيبه عقبال مارجع سلام
مسك سلام
مسك فضلت قاعده ساكته مش بتعمل حاجه كل الي بتعمله انها بتحاول تتجنب نظرات الغيره الي حبيبه بتوجهها ليها ونظرات الاحتقار الي بيوجهلها سليم
اجت مكالمه لي حبيبه

 

 

حبيبه جدو انا هطلع ارد علي الفون عايز حاجه
سليم لأ ياحبيبتي
طلعت حبيبه وتأخرت
و سليم كان عطشان وعايز يشرب والمياه بعيده عليه
مسك حضرتك لو عاوز حاجه قولي وانا اجبهالك
سليم بصلها باستحقا ر ومردش عليها
وحاول يجيب المياه بس كان هيقع

 

بس مسك لحقته في آخر لحظة وعدلته
سليم ابعدي عني مش عاوز مساعده من واحدة زيك
مسك ببكاء متشكره لحضرتك وراحت تحضرله المياه

 

 

سليم انا عاوز اعرف بس ليه بنت زيك جميله وصغيره ترضي تعمل بنفسها كده،
وتقبل تبيع نفسها بالفلوس وتتجوز راجل متجوز ؛ ومش بس كده وكمان تخلف وتبيع ابنها بجد
انتي عا*ر علي صنف حواء كله
مسك ببكاء دا لما اكون انا الي بعت نفسي مش اتبعت
وخرجت من الاوضه وهي بتبكي

 

 

بل من المستشفى كلها
طارق، انا شفت تحالليلك ياسليم وكلها زي الفل انت بس الي شكلك حابب قعدت المستشفى والممرضات هههه
اه صح هما فين البنات
حبيبه انا اهو كنت بتكلم فى الفون في ايه ؟

 

طارق امال فين مسك
محدش رد
طارق فين مسك انتم قلتلها حاجه
سليم ولا حاجه انا سلتها بس ليه تعمل بنفسها كدا
بس تقريبا كده معجبهاش كلامي ومشيت
طارق بزعيق: ليه يا جدي ليه؟ وسبهم وراح يبحث علي مسك….

 

 

مسك خرجت من المستشفى مش عارفه تعمل ايه ولا تروح فين كل الي شاغل بالها نظرات الناس لها أنها واحدة رخ*يصة وخط*فت رجل من مراته ، فظلت تبكي بحر*قة على حالها
وهي ماشيه وجدت ثلات شباب ينظرون اليها نظرات مريبه
الشاب ١ايه ياقمر ماشي لوحدك ليه بس
الشاب 2 ماتيجي معانا واحنا هنفرحك اوي
الشاب 3 تعلي بس و انا هنسيكي الدنيا بالي فيها

 

مسك ببكاء ل لو سمحتم مينفعش كده سيبوني امشي
الشاب 1بيشدها ، ايه تمشي فين دا احنا مصدقنا لقناكي
مسك لا ونبي سيبوني امشي
الشاب 2 إنتي هتعمليهم علينا ولا ايه انت شكلك اصلا مدورها ولا ايه ؟ ايه اللي منزلك في وقت ذي دا غير كده ؟
الشاب 3 انت لسه هتحكي اخلص جيبها
وشدوها ليهم وبدوا يق*طعوا هدومها تحت استغا* ثتها، مسك بصر* اخ وبكاء مرير
مسك بتعب طا.. ر.. ق وغبت عن الوعي …..

 

رواية اسير زوجتي الثانية. الجزء السابع هناااااااااااااا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top