رواية الحادية عشرة  ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

الحادية عشرة 

­ ­ ­ ­ ­

خيال وهلاوس.
“مهتمتش ومكنتش فاهمه ايه الفصام ده اللى بيقول عليه.. كل إهتمامِ ان ادور على موبايلى.. فين موبايلى.. فينه.. اه ايه الاجهزه دى وايه المحلول والكانيولا.دى.. ايدى بتنزف تانى.. نفس المشهد اتكرر كنت بنزف يوم طلاقى.. نفس الوجع والكسره والخذلان.. ااه قلبى بيتعصر تانى ”

close

 

« عم كامل واضعا بقطعة قطن كبيره على يد غرام ولاصق كبير ليوقف نزيف يدها»
_ التليفون اهو..معايا .. عايزه منه ايه؟
=هوريك.. هوريكم كلكم الشاتات انت مش زى فريده مش زيها لا
«تدخل طنط كريمة وفى يدها كوب من عصير الليمون»

 

=ماما كريمة انتِ هتصدقينى صح؟! كلهم قاسيين انتِ أحن من ماما عليا.. انتِ هتصدقى كلامى صح… هو غدر بيا انا مش مريضه انفصال ولا انفصام ولا اللى بيقوله دا انا مش فاهمه.
«تجلس بعيدًا عنها دون ان تتفوه بحرف واحد منهمرة فى بكاء شديد»

 

«عم كامل مقتربا منها يمد يده لها بالهاتف»
_ورينى اللى عايزاه.. فين صوركم اللى بتجمعكم والشاتات والمكالمات.
“فتحت الموبايل وكلى خوف ورعشة وذعر.. مفيش فى الصور… انا وحدى..اظا وحدى بس ازاااى وفين وإمتى.. كنت بعيط وبصرخ زى الاطفال ”

 

 

=كان هنا… ه هو كان هنا..راااح فيييييين…راح فين انا كنت متصورة..هو كان هتا كان لابس تيشرت إسود وبنطلون إسود وكوتش أبيض.. حتى انا علقت على الطقم وقولتله إنه شيك..قالى اذا كان كدا نتصور هو كان جمبى هنا والله كان جمبى انت..مش مصدقنى صح..قول انت مش مصدقنى.
_مصدقك ياغرام.

 

=ازاى مصدقنى وهو مش موجود ازااااى مصدقنى…
“فتحت الشات بينا وكلى لهفة وخوف بقلب الشاتات زى المجنونة مفيش..الشات بينى وبين نفس انا برد على كلام مش موجود… الشات عباره عن انا الحمدلله تمام،وانت كمان، شكرا.. فعلا كان يوم غريب، طيب احكيلى. تعبان مالك حاسس با ايه.. يعنى انا كنت بتخيل كلامه وبرد يعنى مفيش شات..والمكالمات …المكالمات بينا طيب… ايهههه دا دا رقمى القديم..طب ازااى ازاى”

 

_غرام انتِ كويسة
=انا مجنونة ياعم كامل…ايه اللى حصل..كويسه ههههه كويسة ازاى.. يعنى كل دا خيال انا كنت بتخيل انى فى علاقة حب مع واحد مشافنيش غير مره او اتنين وبس كلامه صح
” رميت الموبايل على الحيطة.. وفضلت أصرخ..بأعلى صوتى وكلى إنهيار..إنهيار أشبه بـ البركان النشط ”

 

 

«اقتربت الخالة كريمة وهى منهمرة فى دموعها لتعانقها ولكن منع ذلك العم كامل طالبًا منها ان تقف مكانها»
=محدش يقرب منى… محدش يقرب منى.. انا..انا اااه يارب..يارب لييه بيحصل..كدا…انا مش فاهمه حاجه يارب ليييه ااه حااسة انى مش قادره اتنفس حااسه..
«لتسقط غرام على الارض فى تشنجات عصبية على الارض وتصرخ الخالة كريمة لتستغيث بجميع الموجودين بـ خارج الغرفة»

 

«فريدة بذعر»
_تشنجات عصبية يا رامى هات لى روشته من الشنطه عشان الحُقن وبالذات نوع (جابابينتين) مش بيصرف غير بروشته بسرعه.. وسيم دكتور مالك اللى بيتابع حالتك فينننه؟؟.
«وسيم بصوت مبحوح»
_الدكتور فى الطريق.

 

«عم كامل هامسًا لـ وسيم»
_أمسح دموعك غرام بطلة وهتقوم، غرام من البداية ليك.. الحمدلله انه كان خيال.. بص للجانب الايجابى وانشف كدا غرام دلوقت محتجالك.. المرة دى مينفعش تهرب

 

«وسيم بدموع»
_يعنى عايزنى امسح دموعى وانت دموعك مالية وشك ياعم كامل.. انا بتقطع إحساس إنك عاجز واللى بتحبه بيموت قصاد عينك وانت متكتف مش عارف تعمل حاجه دا صعب اوى.

يتبع……

 

_أمسح دموعك غرام بطلة وهتقوم، غرام من البداية ليك.. الحمدلله انه كان خيال.. بص للجانب الايجابى وانشف كدا غرام دلوقت محتجالك.. المرادى مينفعش تهرب
«وسيم بدموع»
_يعنى عايزنى امسح دموعى وانت دموعك مالية وشك ياعم كامل.. انا بتقطع إحساس إنك عاجز واللى بتحبه بيموت قصاد عينك وانت متكتف مش عارف تعمل حاجه دا صعب اوى.
___________________________________________

 

“بعد فترة لما فوقت وابتديت ادرك اللى بيحصل حواليا وكلامهم والشفقة اللى شايفاها فى عيونهم،كان الدكتور فهمنى مرضى وطبيعته وبدايته الحقيقة وسببه.. كان الدكتور مندهش من صلابتى كان بيقولى ان فى الوقت دا بيلاقى المريض منهار ومش بيفهم وكان مستغرب قوة تحملى..انا نفسى كنت مستغربة.. انا غلبت المجتمع، غلبت فكرة الطلاق، غلبت التقيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top