رواية الحادية عشرة  ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

الحادية عشرة 

­ ­ ­ ­ ­

_ مساء الورد والفل والياسمين على احلى غرومة.
=يا ساتر يارب عملت ايه فى دنيتى عشان اموت م الخضة كل شويه..خير .
«أيسل مسرعة فى عناق غرام»
_ماااامى…كنتِ عظيمة ياماما انا فخورة بيكِ اوى أوى.
=وإنتِ وحشتينى اوى اوى اوى ياسولى، طمنينى عليكِ ياحبيبى انا زعلانة منك جدا انا رنيت عليكِ الصبح ابلغك باللى

close

 

هيحصل واشاركك وانتِ مردتيش عليا
_ سورى مامى،بس كنت نايمة وصحيت متأخر، بس شوفت الفيديو كان جامد اوى اوى والكومنتات كانت حلوة اوى وكنتِ جميلة اوى وملامحك قمر اوى.

 

 

=يلهوى على كم الاوى السكر ده، النهاردة انا هديكِ مليون حضن انتِ وحشتينى اوى.
«يوسف متبسما»
_ايه ياغرام هنفضل واقفين على الباب كدا،مش هتفتحيلنا الشقة وخلينا ندخل كلنا بدال مااحنا واقفين برا كدا ؟
«وسيم فى تعب يخرج من شقته متجها بنظره إلى غرام متحدثا»
_غرام..

 

“اول ما شوفته اتلخبطت، حسيت نبضات قلبى بتعلى ومش فاهمه ليه؟! هو انا ليه مش بحس الاحساس ده مع نور؟! على الرغم من إنى بحب نور… استنوا كدا بحب مين؟! انا قولتها بسهولة كدا إزاى؟! انا بحب نور .. نور بيهتم، بيخاف ربنا، بيشجعنى وبيدعمنى، مبيهربش ، بيسمعنى احكى بالساعتين او اسكت يومين، بيستحمل ردودى وبواختى، بيبعتلى ورد كل يوم، بيقربنى من ربنا، بيحاول يسعدنى بكل طريقة.. انا مش هنكر انه روتينى، ومش زى وسيم بس عيوب وسيم اكتر

 

بكتير، لو هنقارن بين وسيم ونور فـ نور مميزاته أعلى بكتير أو يمكن أهم ميزة انه حاسه بالامان معاه ، انه لو إتجوزت مش هصحى على صدمة هروبة، هيكون موجود جمبى”
«يوسف بلهجة حادة»
_أقدر افهم متنحة ليه وصامتة كدا افتحى الباب، اما انت يااستاذ مش شايفها واقفه مع جوزها وابو بنتها
“كلمة جوزها صعقتنى، اتكلمت بحده ”

 

=طليقها يا استاذ يوسف دا اولا، ثانيا استاذ وسيم الوقت متأخر نأجل حديثنا لبكرا بإذن الله.
«وسيم فى إحراج»
_تمام ياامدام غرام تصبحِ على خير، ايه ياايسل مش هتسلمى عليا موحشتكيش
«ايسل مسرعة تجاهه لتعانقه بشده»
_طبعا وحشتنى ياوانكل، عامل ايه
_بخير ياحبيبتى، شوفت صورتك الصبح على فيس بوك كنتِ حلوة اوى وكمان اللون الاحمر طلع حلو اوى فيكِ مش زى ما انتِ كنتِ بتقولى.

 

_بجد يااونكل كان حلو؟!
_طبعا كنتِ شبه الوردة الحمرا اللى فى بستان جميل.
_ احكيلك سر
_سر واحد بس! انتِ تحكى كل الاسرار يااجمل ورده.
_ انا لما لبست الفستان النهاردة افتكرت كلامنا وانك كنت بتحببنى فعلا فى اللون الاحمر، انت عارف انا بكرهه خالص.

 

_دا يبختنا إنى كنت فى تفكيرك يست البنات انا كدا الناس تحسدنى ، عارف إنك بتكرهيه بس كنت واثق من إنك هتكونى سكره فيه.

“كنت فى صدمة رهيبة انا ويوسف للحوار اللى بيحصل بين وسيم وايسل وكأن بنت ووالدها، والداها ايه دا حبيبها ، إمتى عرف يصاحب أيسل كدا، وايسل حكياله عن كرهها للون هى فعلا مبتحبهوش، وازاى خد باله من صورتها على الفيس بوك ومن

 

امتى أيسل عنده على الفيس أصلا ”
«يوسف بغض شديد»
_مش كفاية يا ايسل فى ايه، تسيبى بابا واقف كدا ومتحترميهوش وتروحى للناس الغريبة مهو العيب ..
“بصيت له فى غضب وكأنه فهم إنى فهمت إنه هيقول العيب عليا، فـ حب يصلح الجملة عشان ينول رضايا.. يوسف هو يوسف مش هتغير هيفضل لسانه طويل مهما حصل ”

 

_العيب عليا انا.. انا معلمتكيش ده.
«وسيم يقبل جبهتها ثم يتحدث معتذرا»
_انا اسف يااستاذ يوسف انا مش غريب انا فى مقام عمها وايسل بعتبرها بنتى اللى مخلفتهاش والله، وهى بالعكس بتكن ليك كل إحترام وتقدير انا بعتذر مرة تانية لو دا ضايقكم تصبحوا على خير
=وانت من أهل الخير.
«تحدث وسيم بلطف إلى إيسل»

 

_تصبحِ على كل الخير والسلام يا أميرتى الحلوة.
_وانت من اهله ياعمو.
«يوسف مفتعل الهدوء »
_رخم أوى بس يلا غار.
= ما علينا شكرا إنك وصلت أيسل، افتح لحضرتك تدخل ليه؟! بمناسبة إيه.
_جوزك وداخل. مش مالية عينك المناسبة دى.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top