رواية الحادية عشرة  ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

الحادية عشرة 

­ ­ ­ ­ ­

_اتفضل يادكتور..من هنا غرام.. ياغرام انا جيت لك الدكتور عشان يطمننا عليكِ
“دخلت فريدة وخطيبها رامى ودكتور زميلها من المستشفى عشان فريدة قسم نسا وتوليد وكل مره اقولها تكشف لى هي ومتجبش دكاترة وبعدين افتكر انها قسم نسا مش فاهمه ليه الدكاترة متذاكرش كل الاقسام ونخلص”

close

 

_سلامتك ياأنسة غرام
“بصيت له بصدمه ”
=نور..انت..انت ايه اللى جابك هنا؟

 

 

يتبع….

دخلت فريدة وخطيبها رامى ودكتور زميلها من المستشفى عشان فريدة قسم نسا وتوليد وكل مره اقولها تكشف لى هي ومتجبش دكاترة وبعدين افتكر انها قسم نسا مش فاهمه ليه الدكاترة متذاكرش كل الاقسام ونخلص”

 

_سلامتك ياأنسة غرام
“بصيت له بصدمه ”
=نور..انت..انت ايه اللى جابك هنا؟

 

_غرام طمنينى عليكِ
” نور دا جيرانا زمان اوى فى بيتنا القديم، ايام الطفولة دى متتنسيش، لسه زى ما هو متغيرش شعره البنى، وعيونه اللى شبه لون القهوة، حتى ابتسامته، حركاته، ياااه بقالى سنين وسنين معرفش عنه حاجه ”

 

_انتِ كويسة؟
=لا مصدومة.. انا انت عارف اخر مرة شوفتك فيها كانت امتى كنا فى تالتة ثانوى يوم ما قررت انك تسافر تدرس فى المانيا الطب فاكر

 

“بص لى وابتسم بتنهيده”
_وتخيلى الصدفة يوم م اؤجع واحب اشتغل انزل شغل فى نفس المستشفى اللى فيها فريده وبالصدفة انها فيها شبه منك سألتها على اسمك بالكامل مكنتش فاكرها خالص مع اننا الفرق بينا صغير.

 

=عشان مكنتش بتتعامل معاها

_ايه اللى حصل ياغرام.. انا عرفت اغلب الحاجات اللى حصلت لك من فريده وخطيبها
“حاولت اتهرب من الاحراج والا سئلة، ليه يحكوا له؟ ليه دايما متشافة بعين الشفقة بصيت له وضحكت ”

 

=شكلى إتغير،تخنت اوى بقيت شبه الدبدوبة واكتر كمان دا الدبدوب كيوت انا بقيت بشعة اوى اوى
_بالعكس انتِ ملامحك زادت براءة يا غرام، فاكرة زمان لما كنتِ بتحكيلى..ان نفسك وشك يتخن عشان مناخيرك متبقاش باينه خالص.

 

=يااه زمان كنت بكره مناخيرى،دلوقت اتقدمت وكبرت واتغيرت خالص.
_بقيتِ بتحبيها ومتصالحه مع نفسك؟
=لا بقيت بكرهنى كلى بكره الشكل كله

رواية الحادية عشرة كاملة  جميع الفصول

_اومال انا مش شايف دا ليه؟
=عشان لابس نضارة يانور ونظرك ضغيف من يومك
_اتاكدت إنك متغيرتيش ياغرام لسه بسم الله ماشاء الله لسانك سكر

 

=اومال بتتريق وعايزينى اقولك ليه
_بتريق ايه يابنتى، انتِ لسه بتقصِ شعرك التسريحة دى، ملامحك بريئة وكلها طفولة كأنك كفلة فى ابتدائى، ولون عنيكى العسلى، فاكرة لما كنا فى المدرسة واستاذ العربى كان بيكراش عليكِ وفضحناه؟
“ضحكت بس مش على الموقف بتاع استاذ العربى خالص، ضحكت عشان أول مرة احس انى جميلة،هو انا فعلا

 

كدا؟ يعنى انا فعلا حلوة”
_بصِ بقا خلينا نشوف الضغط والسكر
“كان معاه أجهزه ودخلت فريدة وخطيبها وهو بيقيس ليا الضغط والسكر، بس انا مكنتش معاهم، كنت بعمل

 

حاجه غريبة لأول مرة بعملها فى حياتى إنى بقارن بينه وبين يوسف الوضيع، طريقته، ولطفه، خفة دمه، بقارن كل حاجة، بالذات انى اعرف اغلب تفاصيل حياة نور لانى كنت عايشه معاه طفولتى ومراهقتى احنا كنا جيران الشقة قُصاد الشقة، كانت ذكرياتنا زمان بتدور قُصاد عيونى كأنها شريط”

 

_عايزه أشوفك ياغرام لينا قعده طويله تحكيلى واحكيلك عن كل الحاجات اللى فاتتك وعندى ليكِ خبر حلو
=اكيد يانور، بس ايه الخبر الحلو انت عارف انى فضولية ؟
_ طب الحمدلله إنك متغيرتيش انا هسيبك لفضولك مليون سلامة عليكى يا غرومه

 

“ثانية واحده، ثانية واحده هو قال ” غرومه” يلهووى، دا فاكر دلعى يااااه ليا سنين مسمعتش الاسم.سنين ايه انا محدش دلع أسمى غيره اصلا زمان ”
=وانت طيب يانور شكرا

 

“لقيتهم كلهم بيقعوا من كتر الضحك، استنوا انا قولت ايه يانهار اسود..جتك القؤف فى حلاوتك لغبطتنى”
=معلش ياجماعة اصل..اصل انا
_خلاص ياغرام متعلقيش، ياحبيبة أختك انتِ مبتعرفيش غير تقولى كلام دبش ومش متعوده على الكلام اللطيف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top