”رواية حب لن يMوت ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

حب لن يموت

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

جاسر نعم يا نور
نور: جاسر اخيرا رديت لسه فاكر ان عندك اخت يا جاسر
جاسر: عايزه ايه
نور مش هتيجي يا جاسر مش كفايه امك اللي هتموت عليك وكل يوم تعيط علشانك و…….

close

جاسر بعصبيه عايزه ايه يا نور
نور بعياط: يا جاسر انا متقدملي عريس ومحتجالك جنبي انا حتي مقولتش ل بابا انا محتاجه وجودك جنبي يا جاسر
جاسر: يعني ازاي جيلك عريس وبابا ميعرفش
نور: ده صاحب محمود وهو اللي قالي وليه مقالش ل بابا وكلمتك علشان تكون معيا في يوم زي ده

جاسر: حاضر يا نور سلام
نور قفلت مع جاسر وفضلت تعيط علي اخوها واللي حصله
وفاجه……….

يتبع..

 

 

دخلت اسيل الحقي يا نور مصيبه
نور مصيبه ايه
انا مفهمتش حاجه من مكالمه محمود بس كل اللي فهمته ان جاسر بقي بيشرب وبيعرف ستات كتير ومش مجرد معرفه يا نور

نور بخضه : نعم يالهوي هو ده جاسر اللي مكنش بيسيب المسجد منك لله يا اميره منك لله
اسيل: انا مش مصدقه انه ممكن يعمل كده
نور بابا عرف

اسيل لا هو شاكك لانه سمع كلام من ناس كتير ربنا يستر
دخل عليهم محمود انتو قعدين كده اكيد في مصيبه
اسيل احنا برده اللي عندنا مصيبه ولا انت اللي عرفت مصيبه ومقولتلناش

محمود : انتي سوسه انا عارفك اكيد سمعتيني
اسيل انت صوتك كان عالي
محمود بحيره: انا مبقتش عارف اعمل ايه والله يا بنات وجاسر كمان وصل لطريق سد خلاص مفهوش رجوع
نور تفتكر بابا هيعمل ايه لو اتإكد

محمود: يعني انتي مش عارفه ابوكي هيخرب الدنيا طبعا

نور: وهنعمل ايه يا محمود

محمود بغمزه : لا انتي متعمليش حاجه خالص انتي بس تركزي في العريس القمر اللي جي
نور: بكسوف اتصدك انك رخم وبايخ اطلع مرا ياض
اسيل بضحك اوبا من امتي ونور بتتكسف
محمود: والله يا ختي ما انا عارف
نور بإنفعال: انتي كمان يا اسيل
ضحكت اسيل
محمود طيب هطلع انا وجهزي نفسك باليل جين يشوفوكي
نور: طيب
______________________
امير بابا انهارده هنروح نشوف اخت محمود نور اللي قولتلك عليها
اسماعيل ماشي يا ابني احنا مش هنلاقي احسن من اخت محمود ايوه انا معرفش اهله بس كفيا انه محترم وامين
امير وهو بيبوس ايد اسماعيل: ربنا يخليك ليا يا بابا
اسماعيل ربنا يتمملك ع خير يا حبيبي

 

امير بتسال: هي صبا لسه مش رضيه تخرج من اوضتها
اسماعيل: منشفه دمغها معيا واول مره صبا تعمل كدهز
امير: معلش يا بابا بس متنساش ان هي واحمد متربين سوا وهي بتحبه يا بابا وانت عارف
اسماعيل يعني انت راضي عن المصايب اللي بيعملها دي مخضرات وستات انا متوقعتش ده منه وهو ابن اخويا
امير يا بابا انا مش راضي عن اللي عمله بس متنساش ان صبا متعرف ولو عرفت هتدخل في صدمه
اسماعيل اجل الموضوع ده لبعدين يا امير وركز انت علشان نخلص موضوعك

 

امير حاضر يا بابا
امير صبا انتي بتعملي ايه هنا
صبا انا انا
امير: انتي ايه ودخله الاوضه بتعتي ليه
صبا بتوتر مفيش كنت جيه اتكلم معاك شويه

 

امير طيب اقعدي نتكلم شويه
صبا بنفس التوتر طيب ممكن ثواني ورجعلك
وقبل ما امير يتكلم كانت صبا مشيت
امير هي مالها المجنونه دي
صبا دخلت اوضتها وطلعت تليفون امير
صبا الحمد لله كان هيكشفني هكلم احمد يارب يرد
اول رنه مفيش رد تاني رنه

 

صبا: الو يا احمد عامل ايه
احمد بصوت نايم: مين
صبا: انت نستني يا احمد انا صبا
احمد بضيق: اه صبا عامله ايه
صبا مش حلوه من غيرك يا احمد
احمد طيب ايه رايك اشوفك انهارده
صبا بس بابا مش هيوافق

 

احمد مش لازم يعرف يا صبا
صبا يعني ايه يا احمد ده لو عرف هيزعل وانت عارف بابا عندي ايه وممكن معرفش اطلع من البيت ولا اقولهم ايه حتي
احمد بعصبيه: خلاص يا صبا خليكي انا هقفل
صبا: خلاص يا احمد قول هنتقابل فين وانا هتصرف
احمد: انتي عارفه مكان شقتنا القديمه

 

صبا: وهروح هناك ليه ما نتقابل في اي مكان تاني يا احمد
احمد بتمثيل: معلش يا صبا اصلي تعبان من الصبح ولوحدي
صبا وهي صعبان عليها احمد: حاضر هجي يا احمد
احمد: ماشي هستناكي سلام
صبا: سلام

 

قفل احمد الفون وهو مبسوط لنجاح خطته ورن ع شخص
احمد: الو يا بشا انا خلاص اتصرفت في الامانه ولما بس الحلاوه بتعتي اكبر من كل مره لان المرادي صروخ ماشي ع الارض
المجهول: مش عايز كتر كلام عندك حاجه حلوه هتها مش عندك يبقي متسمعنيش صوتك
احمد: المره دي غير يا بشا
المجهول: لما ابقي اشوف ابقي احكم
احمد: ماشي يا بشا
___________________

 

دخلت صبا اوضه امير علشان ترجع التليفون
صبا بإرتياح: الحمد لله انه في الحمام
خرج امير: هو اوصتي بالنسبالك وكاله من غير بواب يا بنتي ولا ايه
صبا انا غلطانه ان جايه اتكلم معاك براحتك
امير: خدي يا بت انتي هنا انتي ما صدقتي
صبا بضحك: امااال
امير: مالك يا صبا حسك في حاجه
صبا بتوتر وخوف: انا لا مفيش حاجه

 

امير بشك: متآكده
صبا: اه
امير: طيب قوليلي مبروك علي الاقل
صبا مبروك ع ايه
امير: لا انتي مش معنا في البيت ع كده للدرجادي موضوع احمد واخد دماغك
صبا وهي بتغير الموضوع مقولتليش مبروك ع ايه
امير: اخوكي هيخطب

 

صبا بفرحه بجد الله بقي الف مبروك يا حبيبي
امير الله يبارك فيكي يا حبيبتي يلا علشان تيجي معيا انتي وبابا
صبا بتفكير معلش روحه انتو انهارده والمره الجايه هكون معاك يا حبيبي
امير: صبا متهزريش انا عايز تكوني معيا في يوم زي ده
صبا: معلش يا امير انا فعلا تعبانه ومش قدره اروح
امير بلاش تفكري كتير يا صبا وخلاص احمد راح لحاله وربنا هيرزقك ح احسن منه بإذن الله
صبا بعياط: وانا مش عايزه حد احسن منه انا عايزه هو انتو ليه مش فاهمين

 

امير بهدواء: احمد مينفعكيش يا صبا مش زيك ولا حتي زي اخواته اللي هما من بطن وحده اساسا
صبا: ليه شايفينه وحش قولي السبب
امير: …………..
صبا: انت هتفضل ساكت ماشي يا امير خليك ساكن ورتحت ع اوضتها وفضلت تعيت
يارب انا تعبت وخايفه جدا من اللي هعمله من ورا بابا من ساعه ما ماتت ماما وبابا كل حاجه ليا مش عارفه ازاي هعمل حاجه هو مش راضي عنها ولا عارفه بس انا مش هتإخر اكيد واحمد هيخاف عليا اكتر من الكل انا
_____________________
جه الليل وراح امير واسماعيل عند بيت سامر
والبيت فضي ع صبا
_______________________

 

صبا: لبست صبا فستان لونه اسود ونقبها ونزلت
وصلت عند بيت احمد وطلعت الشقه وخبطت فتحلها احمد
احمد: صبا عامله ايه
صبا الحمد لله
احمد ادخلي
صبا بتوتر: ما تنزل انت يا احمد ونتكلم تحت

 

احمد بتمثيل يا حبيبتي انا تعبان ومش قادر وروحت للدكتور انهارده
صبا بخوف: مالك يا احمد
احمد: طيب ايه ادخلي
دخلت صبا وقعدت المكان كان ضيق ومليان تراب وكان مفهوش حد
دخل احمد وجبلها عصير
احمد : خدي يا صبا اشربي عصير
صبا: تعبت نفسك ليه انا مش عايزه
احمد بخبث: اشربي يا حبيبتي وانا جيلك
صبا : رايح فين
احمد: جي تاني يا حبيبتي اشربي العصير وانا جي

 

صبا: ماشي
قعدت صبا متوتره وبصت للعصير وشربته كله
دخل احمد: ايه القمر ده اخيرا جيتي هنا كان لازم اتحايل عليكي يعني
صبا: معلش يا احمد بس عايزه افهم منك ايه اللي انت عملته علشان يعمله معاك كده
قرب منها شويه وهي اتخضت انت
صبا بخضه: بتعمل ايه يا احمد
احمد بخبث: هعمل ايه بس ده انا كنت هحكيلك يا حبيبتي

 

صبا بدوخه: تحكيلي ايه
احمد بيقرب اكتر: هجوبك ع سوالك
صبا بتعب ودوخه: ابعد عني انت بتعمل ايه
وفاجه

يتبع
وقعت ع الارض
احمد: صبا صبا
اتإكد احمد انها خلاص نامت من المخدر اللي حطهولها
وقام وقلعلها النقاب والفستان ودخلها الاوضه

 

ورن ع واحد
احمد الو يا بشا الامانه عندي بس الحلاوه بتعتي زياده المره دي
المجهول: ماشي يا زفت هديك اللي انت عايزه بس لو طلعت زي المره اللي فاتت هخرب بيتك وبتها
احمد: متقلقش المره دي حاجه تانيه
المجهول: انا في الطريق
احمد: ماشي مستنيك يا بشا
وبعد فتره صغيره خبط الباب احمد فتح
احمد: اتفضل يا بشا
جاسر: انا مش عايز كلام كتير هي فين

 

احمد بخبث: اظاهر انك مستعجل اوي يا بشا
جاسر بعصبيه: ما تخلص يا زفت انت

احمد: ماشي حلوتي الاول
جاسر طول عمرك مادي امسك اهو
احمد ده قليل اوي
جاسر ده اللي معيا عايزه تمام مش عايز انزل
احمد سحب الفلوس وخدها: خلاص عجبي هي جوه
جاسر دخل الاوضه وهو قرفان من نفسه ومن اللي بيعمله بس الانتقام اللي جواه مش سيبه في حاله

 

كان النور مطفي يا دوب في ضواء صغير جي من نور الشقه شاف منه بنت نايمه ع السرير وجسمها صغير وباين عليها الضعف قرب جاسر منها لغايه لما حس بنفسها وحس انها نايمه ومش معاه
جاسر قومي ونبي متعمليش فيها بريقه وتحسسيني اني ظلمك ولا حاجه
قرب منها جاسر وشم ريحه عمره ما شم في جملها قبل كده وابتدي جاسر يقلعها لبسها كامل وكل ده ولسه النور مطفي وصبا مش حسه بحاجه من اللي بتحصل خلص ابتدي جاسر يحس بحاجه غريبه وكانها سلسله ع رقبه صبا وفيها ورق ومكنش عارف ده ايه دخل جاسر الحمام وشاف السلسله وكانت سوره الكرسي ملفولف في ورقه ع نظام سلسله ومكتوب عليها كل ما بلبس السلسله دي بفتكرك عمري ما هكون كويسه وانتي بعيده عني الله يرحمك يا امي

 

 

وقتها حس جاسر نغزه في قلبه وابتدي يحس ان في حاجه غريله
جاسر راح يتإكد من شكوكه وحاول يقوم صبا بس لا حياه لمن تنادي
طلع جاسر لاحمد وضربه بالبوكس في وشه: انت حيوان انت جايب البت دي منين انطق انت خطفتها يا واضي
احمد وهو بيحاول يبعده عنه: ملكش دعوه مش اهو حاجه عندك تتمتع وبس
جاسر يا حيوان يا واطي بتظلم واحده ملهاش يد في حاجه علشان تستفاد بالفلوس
قامت صبا ولقت نفسها بالمنظر ده ومن غير اي حاجه خالص من هدومها وفتحت النور ولقت السرير في دم اتخضت صبا وفضلت تعيط وتتلطم ولمت

 

جسمها ع بعض وفضلت تصرخ بصوت كاد يكون مسموع من الصدمه
صبا يالهوي يالهوي لا لا انا بحلم اكيد لا
وفاجه لحظت الصوت اللي جي من برا وفتحت جزاء صغير من الباب وشافت منظر احمد وجاسر وهو بيضربه وفهمت ان احمد بعها لجاسر وكان بيتكلم بس الصوت مكنش واضح في وسط انهيار صبا لبست هدومها وفضلت تعيط
صبا بإنهيار: منك لله يا احمد منك لله انا مش مصدقه ازاي يعمل كده ازاي جاله قلب يبعني اه يا حيوان ازاي تعمل كده ازاي والحيوان التاني يارب يارب

يتبع..

 

 

فاجه كسر عليهم الباب مجموعه من البوتيجارد ومعاهم زعمهم
عماد بعصبيه وبيشاور: ع احمد هتولي الكلب ده فاجه
وبص ل جاسر وقاله وانت مين انت كمان
جاسر بعصبيه وانت مال امك
عماد بصوت عالي اظاهر كده انك عايز تتعلم الادب من اول وجديد
جاسر ومش هلاقي غيرك اللي يربيني
عماد هاتو الاخ ده كمان معنا لانه محتاج يتربي
جاسر كان هيقاوم لكن افتكر ان البنت جوه وممكن تتإذي

”رواية حب لن يموت ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top