قصة زواج علي ورق سولفان الخامس والسادس

وفى يوم عمر : احم بقولك تعالي نخرج هدير : لاء عمر : ليه ؟؟ هدير : متحاولش ياعمر انا فعلا مش عايزه اتعامل معاك نهائى كده افضل هي ايام وهتعدى عمر بعصبيه : هو أنا عشان بعاملك طبيعى بتتكبرى عليا انا ال غلطان اصلا ان بعبرك   سابها وخرج هدير بشرود : هندمك ياعمر […]

قصة زواج علي ورق سولفان الخامس والسادس Read More »

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل الرابع

الدكتور : كمان نص ساعه بس ياريت لما تبقى كويسه تروح لدكتور نفسى عشان هي ممكن تعمل كده تاني عن أذنكم سابهم ومشى عمر راح قعد على الكرسى وغمض عيونه وهو يتذكر تلك الليله المشؤو”مه   عمر بس”كر : انتى بتعملى ايه هدير بخوف : باخد حاجه من هنا مرات عمى قالتلي عليها مكنتش اعرف

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل الرابع Read More »

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل الثالث

كامل : وانتي من أهل الخير ياحبيبتى تقى دخلت وكامل قعد يفكر فى حال ابنه ومراته #هاجر العفيفى صلوا على شفيعكم فى الصباح كارما : انتى ياز”فته قومى اعملى ليا القهوه ييلا   هدير فتحت عيونها ببطئ وقالت : انتي بتكلميني أنا !!! كارما : هو فى حد غيرك هنا يعني ولا ايه   هدير

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل الثالث Read More »

قصة زواج علي ورق سولفان الاول والثاني

تقى بتنهيده : منك لله ياعمر وقامت خرجت بره بس وهي ماشيه سمعت صوت والدتها من الأوضه وكانت بتكلم عمر بعصبيه     حنان بعصبيه : انت أتجننت ازاى وافقت ابوك وهتتجوزها دى مش من قيمتك عمر بضيق : مقدرش أرفض كلام أبويا     حنان : انا مستحملاها بالعافيه هنا كمان هتكون مراتك انت

قصة زواج علي ورق سولفان الاول والثاني Read More »

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الثالث والاخير

حازم: شرع ربنا احمديه اني مش طلقت. ريما ببرود: والله ع فكره انا يلي باخد حبوب منع الحمل عشان احر*ق قلبك.   حازم بجمود: عارف ودا عمل ليكي عقم. ريما بغضب لسه هترد مسكوها وقبضوا عليها تحت اثر صراخها…   بقلم ميرا ابوالخير.. حنان بحزن: ربنا يسامحك. بعد مرور سنه. حنان كانت خلفت تؤام وريما

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الثالث والاخير Read More »

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الاول والثاني

حنان بجمود: عشان عندي اصل كويس تمم ممكن تمشي بقا. حازم بعصبية: تمم يا حنان تمم لما تيجي ريما قولي ليها اني خرجت سلام.   نزل بغضب و ريما جابت العصير… بعد شوية… بقلم ميرا ابوالخير… حنان بمغص شديد: ااه بطني. ريما بخوف: مالك ف ايه.   عند حازم. حازم كان قاعد ع القهوة: انا

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الاول والثاني Read More »

قصة ادخلي يا عروسة الفصل السادس والاخير والنهاية

عمر بعصبيه: غو*رى أدخلى جوه وملكيش دخل بهدير نهائى هاجر : أشبعوا بعض يا أخويا ذهبت هاجر بإتجاه غرفتها مسرعة ولكن أوقفها صوت تيم الباكى ينادى عليها ويجرى عليها   تيم ببكاء: هاجر خدينى معاكى هاجر بحب: حاضر يا حبيبى تعالى ندخل أوضتى   هدير: إيه يا تيم متسلمش على خالتوا قام تيم بالتخبئة خلف

قصة ادخلي يا عروسة الفصل السادس والاخير والنهاية Read More »

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الخامس

هاجر بإبتسامة: لا يا حبيبى حاجه بسيطة وهتروح تيم: أنا بحبك يا هاجر أووى أكتر من خالتوا هدير؛ لأنك بتحبينى وبتعمليلى اللى بحبه وبتلعبى معايا أما خالتوا هدير كانت علطول   بتزعقلى وتسبنى لوحدى فى البيت كتير من غير أكل هاجر بحزن: وأنا كمان بحبك يا تيم؛ أنت هتفضل عايش هنا علطول   تيم: بجد

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الخامس Read More »

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الرابع

دخلت فى أكثر من مكان فى الجسم؛ هو دلوقتى فى العناية المركزة؛ ادعيله ال 48 ساعة الجايين يمروا على خير عمر بعيون مدمعة على صاحبه: يا رب يا دكتور؛ شكراً لحضرتك   الدكتور: العفو دا واحبى؛ ربنا يشفيه يارب مشى الدكتور وقرب قعد على الكرسى قريب من هدير وهو شايل تيم     ___بعد عدة

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الرابع Read More »

قصة ادخلي يا عروسة الفصل الثالث

هاجر: عمر أنت فيه حاجه مخبيها على الكل عمر بتوتر: لا يا هاجر هيكون فيه ايه يعنى   هاجر: أكيد أنت عارف؛ عمر احكيلى زى ما كنت بنعمل واحنا صغار فاكر عمر بسرحان: فاكر طبعاً يا هاجر دى أحلى فترة فى حياتى؛ فاق عمر من سرحانه وقالها: وعد يا هاجر لما أبقى عندى القدرة أحكى

قصة ادخلي يا عروسة الفصل الثالث Read More »

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الاول والثاني

قمت دخلت أوضتى وغيرت هدومى وطلعت استنيت فى الصالة عقبال ما تخلص فى الأوضة التانية أول ما هاجر دخلت أوضتها قناع البرود واللامبالاة وقع وظهر الحزن على معالم وجهها البسيطة عيطت بقهرة وحزن   الدنيا كلها على حبيبها وجوزها اللى بيقولها الكلام ده فى يوم فرحهم؛ قامت وبصت لنفسها فى المراية: ايه كنتى متوقعة من

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الاول والثاني Read More »

حسام ببرود: طيب هتصل علي ابن عمك بقا واقوله.

حسام ببرود: طيب هتصل علي ابن عمك بقا واقوله. ندي بخوف: لا ابوس ايدك هيمو”تني لاا والنبي.     حسام فعلا اتصل بيه وهي: انا كددابة ومش حامل لي عملت كده واتفقت كمان مع الدكتورة. حسام: لي عملتي كده. ندي: عملت كده عشان بحبك وهعمل اكتر من كده.     حسام ببرود: خلصتي برا. ندي:

حسام ببرود: طيب هتصل علي ابن عمك بقا واقوله. Read More »

قصه دماء فى ليله الحنه

كان يوم فطييييع الله يرحمها رددت ماما وقالت: هى ماتت ازاى رددت وقالت بحزن قلبك جامد     يا طنط ومن هنا ماما قلقت منها وقالت : قلبى جامد بس عاوزه اعرف مامتك ماتت ازاى     ولقيت منار فتحت فلاش الفون ومسكته فى ايدها وسارة ابتدت تحكى وقالت :     من يوم ما

قصه دماء فى ليله الحنه Read More »

قصه دماء فى ليله الحنه6

  فى شقتى علشان تتهمى مراتى لا يا استاذه هاجر مراتى بنت أصول ويستحيل تعمل كده     دمها من دمنا الدور والباقى بقى على اللى من يوم ما دخلت وسطنا واحنا المصايب مش     ملاحقين عليها رديت عليه وانا محروقه وقلبى قايد نار وقولت نفترض انى انا اللى بعمل كده     هقتل

قصه دماء فى ليله الحنه6 Read More »

قصة د-ماء في ليلة الحنة5

كنت مذهوله لأن المفتاح ده كان مع حماتى وقفلت الباب وخدت الاسانسير ونزلت تحت     على الدور الأرضي على شقه حماتى وجربت مفتاح بس مفتحش وطبعا المفتاح التالت واضح     جدا هو مفتاح باب العمارة لانه مميز وانا عارفاه بس قولت اتأكد بردوا رغم انى عارفاه قفلت     باب العمارة وجربت المفتاح

قصة د-ماء في ليلة الحنة5 Read More »

قصة د-ماء في ليلة الحنة4

مش مستغربه من كلامها لأن عندها حق الموضوع زاد عن حده بس رديت عليها وقولتلها     مينفعش اسيب انور يا ماما رددت وقالت انور ده وشه نحس علينا وكانت بتزعق     بصوت عالى بس كان غصب عنها رديت وقولت ده جوزى ومينفعش اسيبه فى موقف زى ده     انور ده حب عمرى

قصة د-ماء في ليلة الحنة4 Read More »

قصة دماء في ليلة الحنة 3

  مد ايده وخدهم وقال ايه ده ورق مقصوص عروسه وعريس مديت ايدى بالورقة اللى مكتوب فيها الكلام     وقولتلوا شوف دى بالمره مد ايده ومسك الورقه ولما قراها قعد يضحك بهستيريه وبقى يهزر ويقول دى تخاريف يا     بنتى ايه الكلام العبيط ده وانا متنحه وقولتلوا ماشى كلام عبيط مقولناش حاجه بس

قصة دماء في ليلة الحنة 3 Read More »

د-ماء في ليلة الحنة2

العماره بس كان الباب مقفول بصراحه اتجننت وبقيت اخبط على باب العماره زى المجنونه     ومش عارفه اعمل ايه؟ مسكت الفون وكلمت سلفتى ندا ولما رددت عليه     كان واضح من صوتها انها نايمه وساعتها استغربت تنام فى وقت زى ده والدنيا مقلوبه على     حماتها وفهمت انها متعرفش حاجه وان حماتها

د-ماء في ليلة الحنة2 Read More »

د-ماء في ليلة الحنه 1

ماما ههههه يا بنتى تلاقيها فى الحنه هنا ولا هنا بس كان ردها غريب وقالت انا من ساعه     كنت واقفه معاها ومع باقى سلايفى بس لقيتها تعبت كده ووشها اصفر واتغير ولما سألتها قالت     انا عندى شويه إرهاق وانا من امبارح الضغط كان عالى عليه وكمان نسيت الصبح اخد البرشامه  

د-ماء في ليلة الحنه 1 Read More »

قصة زواج عرفي كاملة حتي النهايه

سمر بابتسامة شريرة وخبيثه: يعني تاخد”وها و تتب’سطوا بيها ولو لازم الامر تبو’”عوها لاي را”جل. (دا انتي ايه يا شيخه الشيطا*ن بيعيط علي جنب منك كتك القر*ف اتفووو بجد انا ميرا الكاتبة واتعصبت 😡).     الشخص برفع حاجب: وجوزها دا. سمر بخبث: سيبوا انا هتصرف معه. الشخص طلع فونه وعمل مكالمه. بقلم ميرا ابوالخير.

قصة زواج عرفي كاملة حتي النهايه Read More »

قصة زواج عرفي كاملة

حسام بجمود: تمم. شرحها والبنت بتتدلع عليه. خرجوا ياكلوت البنت خبطت في رهف: مش تفتحي.     سمر ببرود: براحتي وياريت عينك مش تترفع علي حسام تاني. رهف بلا مبالاة: وهو ولا يهمني اشبعي بيه انا مش زيك بتا”ع حركات مقر”فه.     سمر بتوعد: طيب يا ست رهف. الموظفه: مستر حسام عايزك يا رهف.

قصة زواج عرفي كاملة Read More »

حسن بحلق فيها بصدمه وفضل يتأملها شويه في فستان الزفاف

نوسه: لسه عارفه زي زيك ويله امشي حسن: انتي بتطرديني فكرتك هتقوليلي نروح وراهم ونقطع عليهم الطريق بجد انا عايز اعرف انتي بتفكري في ايه نوسه: قولتلك ده عشان تطلع من اوضتك المنتنه وتروح كليتك وتكمل طريقك     حسن ضم ايده ع صدره وبوقاحه :انا كل فكري ان تفكيرك كله في الرجاله واعتقد ت

حسن بحلق فيها بصدمه وفضل يتأملها شويه في فستان الزفاف Read More »

طلعت تمد وتنادي عليه فضلت تبص شمال ويمين وعيسي ملوش اي اثر طلعت تجري اسرع وتنادي بأسمه ونزلت دموعها من القلق والخوف : عيسي انت فين اظهر حالا

عيسي مسح دموعها بحنيه: متبقيش عيوطه زي الاطفال لوسين انفجرت اكتر في العياط: متسبنيش تاني متروحش بعيد عني اوعدني   عيسي لمحهم جاين عليه حب يثير جنون راح خطفها جوه حضنه بتملك: مش هسيبك انا هضمك باقي حياتي حتي لو جه مين عشان ياخدك مني انا هعمل اي حاجه عشان احميكي سراج صرخ: لوسسسسي  

طلعت تمد وتنادي عليه فضلت تبص شمال ويمين وعيسي ملوش اي اثر طلعت تجري اسرع وتنادي بأسمه ونزلت دموعها من القلق والخوف : عيسي انت فين اظهر حالا Read More »

امل: خلاص اول ما الصبح يطلع نقلب عليها الدنيا ( مدت ايدها بدفاشه قدام وشها بأمر) ودلوقت اتصلي بعمو سراج الاول بس

عيسي: ايوه ابوكي طلب مني افضل بعيد عنك وطلب مني امشي واروح مكان تاني بس متقلقيش هو لسه مخليني كحارس يعني هلاقي اصرف ع نفسي وع عايلتي لوسين: ليه بابي يعمل كدا انا لما ارجع هتكلم معاه   عيسي مسكها من دقنها بلطف: متزعليش منه انا متفق معاه انا مجرد حارس وانتي بنت سيدي مستوانا

امل: خلاص اول ما الصبح يطلع نقلب عليها الدنيا ( مدت ايدها بدفاشه قدام وشها بأمر) ودلوقت اتصلي بعمو سراج الاول بس Read More »

Scroll to Top