Author name: admin

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل الرابع

تقى ضمتها بحنان وقالت : خلاص خلاص أهدى كويس انك بخير ياريت متعمليش كده تاني ياهدير هدير بدموع : حاضر بس مش عايزه اروح معاه البيت تقى : والناس ؟؟     هدير : الناس مش هتفيدنى وانا بمو”ت كل يوم معاه تقى : خلاص هقول لبابا وهتصرف متخافيش   عمر دخل بانفعال : ال […]

قصة زواج علي ورق سولفان الفصل الرابع Read More »

قصة زواج علي ورق سولفان الاول والثاني

  عمر بملل : وقت تانى يابابا عشان انا خارج كامل بحزن : اخلص يلا ورايا عمر دخل وراه وهو عارف والده هيتكلم عن ايه     كامل : بقا انت عايز تهرب قبل كتب الكتاب مش كده عمر بتوتر : ل لاء طبعا مين قالك كده     كامل بشك : لاء أنا متأكد

قصة زواج علي ورق سولفان الاول والثاني Read More »

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الثالث والاخير

احمد: اي يا ماما ده انا احمد مش عفريت هههههه الاب: حمدلله على السلامه يا حبيبي مقولتش ليه انك جاي   احمد : ابدا يا بابا قولت اعملها مفاجأه الام: طب ادخل غير هدومك لما اخواتك يجو   احمد باستغراب هما فين الاب : ف شغل بس معرفش اتاخرو ليه اول مره يتاخرو احمد بصدمه

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الثالث والاخير Read More »

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الاول والثاني

بعد شويه.. حازم بحزن كان قاعد جنب ريما وهي عاملة نايمة. بقلم ميرا ابوالخير ريما بتفتح: ااه حازم. حازم بخوف: مالك فيكي ايه.   ريما بكذب: م مفيش هي حنان كويسة صح. حازم بدموع: ما”تت. ريما بشهقة: ما”تت ازاي. حازم بحزن: معرفش الدكاترة مش عارفين السبب ايه احكيلي حصل ايه.   ريما بدموع: هقولك انا

قصة انا خايفه يا ماما تعرف اني متجوزه جوزها وحامل ف ابنه مش هتستحمل الصدمة.الفصل الاول والثاني Read More »

قصة ادخلي يا عروسة الفصل السادس والاخير والنهاية

خرجت هاجر من غرفتها رأت هدير جالسة فى الصالة تجاهلتها واتجهت للمطبخ لإعداد كوب من القهوة لها؛ فكانت تعدها حين دخلت عليها هدير هدير بتكبر: أعمليلى ليا قهوة يا بت أنتى   التفت لها هاجر وقالت بهدوء: البت دى تبقى أنتى ولمى لسانك الحلو دا يا سكر ضحكت هدير بخ*بث وقالت: وهتعملى ايه بقى  

قصة ادخلي يا عروسة الفصل السادس والاخير والنهاية Read More »

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الخامس

عمر: تمام مع السلامة ذهب عمر لعمله وظلت هاجر مكانها تكمل القراءة لحين استيقاظ تيم \ بعد فترة قصيرة جاء لهاجر اتصال على هاتفها هاجر: السلام عليكم المتصل: وعليكم السلام؛ مدام هاجر معايا   هاجر: آه مين حضرتك المتصل: أنا مروان صاحب عمر هاجر بإستغراب: وحضرتك بتتصل بيا ليه وجبت الرقم منين   مروان: بعتذر

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الخامس Read More »

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الرابع

___بعد مرور ساعات الدفن والعزاء ليوسف وريم___ راح عمر لشقة أهل ريم وهدير وخبط على الباب؛ هدير فتحت ليه الباب   هدير: عمر اتفضل عمر: لا يا هدير مينفعش أدخل وأنتى لوحدك؛ هاتى تيم وهنقعد فى الكافيه اللى تحت بيتكوا نتكلم هدير بإستغراب: ماشى دقايق بس وجايه   وفعلا بعد فترة قصيرة كانوا نزلوا وقعدوا

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الرابع Read More »

قصة ادخلي يا عروسة الفصل الثالث

قعدت هاجر على الكرسى قصاده عمر بحزن: بعد ما بدأت أولى جامعه كنت بدأت أتعصب على أقل شئ ودايماً أى حاجه ملكى مبسمحش لحد يأخدها منى حتى لو كان مين.. بدأت آلاحظ إنى أوقات إنى على طبيعتى وأوقات عكس كده.. حاسس كأن فيه شخصين جوايا بيحاربوا بعض واحد منهم   بيساعد الناس وعنده قلب والتانى

قصة ادخلي يا عروسة الفصل الثالث Read More »

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الاول والثاني

هدير بغيظ: آه بالظبط معانده فيها بس ده برضو ميمنعش إنك جوزى عمر ببرود: قصدك طليقك؛ ويلا اطلعى بره ومتجيش هنا تانى   هاجر: تمام بس خلى تيم معاك بقى يا حبيبى علشان مش فضياله وخلاص هتخطب وهنتجوز أنا وحبيبى عمر: تمام بس بعد كده ملكيش دخل بتيم   هدير: أحسن بردو يلا سلام طلعت

قصة اتفضلي يا عروسة الفصل الاول والثاني Read More »

حسام ببرود: طيب هتصل علي ابن عمك بقا واقوله.

رهف جريت عليه: ارميه يا مجنون. حسام: خايفه عليا. رهف باحراج: مش ج جوزي. حسام خدها في حضنه: بحبكككككك.     رهف ابتسمت وحضنته: احم شكرا 🌹. بقلم ميرا ابوالخير. بعد مرور سنتين. رهف كانت في بيت اهلها والحمدلله اتصلح حالهم خلصت وداخلت طب و حسام اتفق يتجوزها واجمل فرح يتعمل ليها.      

حسام ببرود: طيب هتصل علي ابن عمك بقا واقوله. Read More »

قصه دماء فى ليله الحنه

  بس طلع غير كده خالص رددت ماما وقالت : غير كده ازاى وساره ابتدت تكمل كلامها وقالت:     كنا بنقعد لوحدنا مع بعض وكان بيقرب منى كتير بس انا من كتر حبى لى مكانتش بقاوم     انا فعلا كنت بحبه بجد وكنت بحس من قربه ليه انه بيحبنى من قلبه بس يا

قصه دماء فى ليله الحنه Read More »

قصه دماء فى ليله الحنه6

ولا مفتاح فتح باب شقتها ومسك المفاتيح واتأكد منها وقال ايه ده دى مفاتيح قديمه     وبقى يتريق هههههه تصدقوا مخدتش بالى انتى جايبه مفاتيح ملهاش ملامح وجايه     ترمى التهم على الناس كده وخلاص وقال بكل غرور وثقه يا ستى ما تركزى فى حياتك     ومد ايده وشاور عليه وهو بيجز

قصه دماء فى ليله الحنه6 Read More »

قصة د-ماء في ليلة الحنة5

وبس وقولتلها تخلى معاها المفاتيح وخدتهم منى وشالتهم فى شنطتها     وروحنا السوبر ماركت وانور اول لما شافنى استغرب وقال ايه اللى جابك هنا دى ساره بتقول انك قاعده مع ابن معتز عندها       وبص على ايدى وشافه نايم وسألته شوفتوا الكاميرات ويا ترى عرفتوا مين اللى هاله مشيت     معاها

قصة د-ماء في ليلة الحنة5 Read More »

قصة د-ماء في ليلة الحنة4

وكملت كلامها وقالت : حماتى اتقتلت ومدبوحه ومن بعدها ندا وبردوا مدبوحه ويا ترى الدور     على مين من الواضح كده ان الموضوع فيه أنه رددت ماما وقالت الف بعد الشر على بنتى     انتى جايه تفولى فى وشنا بس هاله بصت لها وماما رجعت فى كلمتها وقالت مش قصدى     يا

قصة د-ماء في ليلة الحنة4 Read More »

قصة دماء في ليلة الحنة 3

  عروسه وقالعه العبايه السوده دى! وفعلا دخل الحمام وبقيت اكلم نفسى واقول     انا مش عروسة يا أنور ما كله بسببكم ما العبايه السوده دى مرات اخوك هى اللى قالت     بأمر منك أنى البسها وانا احترمت ده وزعلك على مامتك وفى الاخر تقولى عاوزك عروسة     وفعلا قلعت الأسود وطلعت

قصة دماء في ليلة الحنة 3 Read More »

د-ماء في ليلة الحنة2

منه وقالى : ماما اتقتلت يا هاجر شايفه الدم… بصراحه انهارت وبقيت اصرخ     زى المجنونه لأنى مكنتش مستوعبه ان ده بجد لأن فى لحظه عدت عليه قولت يمكن تهيأت     بس للأسف حماتى اتقتلت يوم حنتى مسكت الفون واتصلت ب صالح اكبر اخوات     انور ولما رد عليه قولتلوا اللى حصل

د-ماء في ليلة الحنة2 Read More »

د-ماء في ليلة الحنه 1

انا قولتلهم من بدرى والكل بيدور عليها بس محبناش نقلق العريس ده بردوا اليوم يومه     بصيت لها وانا مستغربه من اسلوبها انا من اول ما شوفت مرات اخوه دى وانا مش بستريح لها     بحسها مش فى حالها وخصوصاً لما كنت فى يوم معزومه عند خطيبى وكنا كلنا قاعدين وبنتغدا    

د-ماء في ليلة الحنه 1 Read More »

قصة زواج عرفي كاملة حتي النهايه

مازن بخبث: وبعدين تروح لاي را”جل خليجي بس الاول ننفذ المطلوب. احمد: معاك. هشام: معاك كمان. مازن ابتسم بخبث: حلو اوي يلا نروح نجيبها.   بقلم ميرا ابوالخير. ~~~~~~~~~~. الكل بص بعدم فهم وندي شاورت عليه: ولا ايه انا حامل منك. …..: 😳😳😳. ابو رهف: انتي يا ندي ازاي انتي مش متجوزه.   ندي بدموع

قصة زواج عرفي كاملة حتي النهايه Read More »

قصة زواج عرفي كاملة

رهف منهارة في العياط و حسام مضايق: اخرسووا ويلا كلكم برراااا. المدير جه: في ايه. حكي الطلاب ما حدث له (اللؤم لي علي رهف لوحدها لي). بقلم ميرا ابوالخير     المدير بقرف: انتي مفصولة برا المدرسه يا و***. حسام بغضب: المدرسة دي بتاعتي انا حسام الاسيوطي ولا ناسي رهف مش هتخرج معملتش حاجه.  

قصة زواج عرفي كاملة Read More »

حسن بحلق فيها بصدمه وفضل يتأملها شويه في فستان الزفاف

سراج بعصبيه: وانا بأمرك اياك تتواصلي معاه او تشوفيه لوسين كئنه حكم عليها بالاعدام الابدي : ايه الغلط الي عمله عشان تعمل فيه كدا     سراج: لانه بيخدعك انا عارف طبيعه الناس دي هو وراكي عشان يستغلك ويطلع ع كتافك لوسين ببكاء: يمكن تكون قابلت ناس زي دول لكن عيسي مش منهم انا واثقه

حسن بحلق فيها بصدمه وفضل يتأملها شويه في فستان الزفاف Read More »

طلعت تمد وتنادي عليه فضلت تبص شمال ويمين وعيسي ملوش اي اثر طلعت تجري اسرع وتنادي بأسمه ونزلت دموعها من القلق والخوف : عيسي انت فين اظهر حالا

سراج رفع ابوه السبابه بتهديد و بوعيد : انت هتتحمل مسؤليه الي عملته ( بحركة سريعة سحب السلاح من جيبه وحطه في وشه) عيسي غمض عيونه ولوسين صرخت والكل في حاله فزع وخوف وتوتر!!!   سراج سحب الزناد: موووت لوسين طلعت تجري وضمته من وسطه: بابا اياك عيسي بصله ببتسامه جانبيه وبنظره انها مستعده تموت

طلعت تمد وتنادي عليه فضلت تبص شمال ويمين وعيسي ملوش اي اثر طلعت تجري اسرع وتنادي بأسمه ونزلت دموعها من القلق والخوف : عيسي انت فين اظهر حالا Read More »

امل: خلاص اول ما الصبح يطلع نقلب عليها الدنيا ( مدت ايدها بدفاشه قدام وشها بأمر) ودلوقت اتصلي بعمو سراج الاول بس

لوسين حطت دماغها ع كتفه : زمان مامي وبابي قلقنين عليا عيسي: ولاد خالي اكيد بيدوره علينا وحظنا هيبقي من نار لو لقونا لوسين: بس انا خايفه من رد فعل دادي   عيسي اتنهد: حاولي متفكريش كتير الا فيا انا _قرب يبوسها_ بعدت عنه ابتسم _يله روحي استنيني فيه هروح الف ع حاجه ناكلها لوسين:

امل: خلاص اول ما الصبح يطلع نقلب عليها الدنيا ( مدت ايدها بدفاشه قدام وشها بأمر) ودلوقت اتصلي بعمو سراج الاول بس Read More »

لوسين فضلت واقفه وعيونها ع الموبيل لكن بعد ما فقدت الامل ركبت واتحركوا لشاطئ تاني

لوسين وهي بتبعد ايده عنها : ممكن متتكلمش انا لسه زعلانه منك عيسي ضمها من وسطها لحضنه: انا اعترفت بغلطي ها تحبي اساعدك حبي بأي حاجه اطلبي والعبد لله ينفذ   لوسين ببتسامه واسعه: محتاج مكان ظريف وانت هنا ممكن توصيني بواحد عيسي: طبعا فيه مكان روعه وانا واثق ان مفيش حد لقط فيه صور

لوسين فضلت واقفه وعيونها ع الموبيل لكن بعد ما فقدت الامل ركبت واتحركوا لشاطئ تاني Read More »

Scroll to Top