رواية ج-ريمة في الماضي الفصل الثالث
-موافقة بس بشرط -اشرطي رفعت راسها وقالت: -تقولي لاخوكي علي كل اللي عملتيه عشان تثبتي اني خا*ينة !!! يتبع…
-موافقة بس بشرط -اشرطي رفعت راسها وقالت: -تقولي لاخوكي علي كل اللي عملتيه عشان تثبتي اني خا*ينة !!! يتبع…
غير ما تفتن لعلي عليا …علي قد ما كنت بعاملها وحش كانت هي بتتفهمني وتعتبرني اختها الكبيرة وتحاول تراضيني عشان تحافظ علي بيتها بس عمري ما حبيتها بالعكس كرهت*ها ومكنتش عارفة أعمل ايه عشان اطفشها لحد ما جه اليوم اللي قدرت اخرب الدنيا فوق دماغها لو اقنعت اخويا زور انها بتخو*نه!!! يتبع…
غير ما تفتن لعلي عليا …علي قد ما كنت بعاملها وحش كانت هي بتتفهمني وتعتبرني اختها الكبيرة وتحاول تراضيني عشان تحافظ علي بيتها بس عمري ما حبيتها بالعكس كرهت*ها ومكنتش عارفة أعمل ايه عشان اطفشها لحد ما جه اليوم اللي قدرت اخرب الدنيا فوق دماغها لو اقنعت اخويا زور انها بتخو*نه!!! يتبع…
قومت اخد صينية الشاي من امي …لاحظت سيرين ووضعها لقيتها قربت منها وبصت للاستاذ دة _ في ايه مالك يا بنتي … هو مين الاستاذ يا احمد وعايز من مراتك ايه؟! _ الاستاذ يا امي جاي يبلغها بوفاة عمها _ لأ مش بس كدة يا استاذ احمد… الحقيقة انا جاي ابلغها كمان ان
قومت اجري ورا اللي مبتريحش دي تبقى قاعدة في حجري قراءة المزيد »
_ بسم الله ماشاء الله اية العبايات الحلوة دي يا سيرين … جيباها منين؟ _ احمد يا مريم جبهالي كنت بتكلم وانا عيني في عينة …لقيتة نزل السلم بتاعة دة بسرعة وقربلي اخد من ايدي جوري وقرب يهمسلي _ هتصدقي لو قولتلك اني اول ما شفتهم في المحل تخيلتهم عليكي .. وبعدين
الي بيحصل …… تاني يوم رحنا عالقسم وقبلنا ظابط المباحث وأكدلنا ان بعد التحقيق معاها انها غير متزنة نفسيآ وهتتحول علي مصحة نفسيه وكانت بتنفذ الي بيتطلب منها من الشخص التاني وان مـoت الشخص الاول خلاها تفقد السيطرة علي عقلها ….. والشخص دا هو الي هيشيل القضية كلها لوحده ….. لانها تعتبر واحدة مجنونة
بعد تحضير الغداء جلس الكل يتناولوا طعامهم فى هدوء ليقطع عمر هذا الهدوء عمر بمرح : بصى بقى يا تيتا اول حاجه انا قلتلك أنى عايز أكل بسرعه علشان أنا جاى أتكلم فى موضوع مهم و الواحد ميعرفش يتكلم فى المواضيع دى على معده فاضيه و لا أيه زهيره ببتسامه : ايوه طبعآ ايه
سيف أنا لما وافقت أتجوزك مكنتش موافقه بيك علشان خايفه قراءة المزيد »
يامن: اممم تمام انا هقعد فى البلكونه شويه ليالى: تمام فى مكان اخر عند سما صاحبة ليالى سما: ياحسام انا قولتلك انها جاية والله حسام: عرفتى منين سما: هى كلمتنى بنفسها وقالتلى انها جاية قريب حسام: ماشى ادينى مستنى سما: انت عاوزها اوى كدة لية حسام بسرحان: مش عارف انساها من يوم ماشفتها
ليالى بحزن: هيقول اية ياامى قال مفيش سفر فريدة بحزن على بنتها:يا حبيبتي يابتى خلاص انا هسفرك من وراه ليالى: ياامى لو عرف انك انتى اللى سفرتنى ممكن يقتلك فريدة: متخافيش عليا انا هعرف اقف قصاده وانتى سافرى كملى تعليمك ليالى بفرحه وحضنت امها: ربنا يخليكى ليا ياست الكل وميحرمنيش منك ابدا فريدة:
فريدة: صباح النور يابتى تعالى علشان تفطرى وتروحى تشوفى عمك عاوز اية قراءة المزيد »
مأ-ساة أقرب للخيال… قصة حقيقة لفتاة باعت كليتها لتدفع ثمن مهرها ولكن النهاية كانت صاد-مة قصة واقعية مؤثرة … نصرانية بريطانية تاهت في واد عميق وعاهدت عهداً هو … كنز أغلى من الذهب.. ثروة تقدر بآلاف الدولارات لن ترمى التلفاز التالف يوجد بداخله كنز لا يقدر بثمن.. شاهد ما هو التحميض ؟ ولماذا حذر
يوسف نزل من العربيه وشال اريج ودخلو الفيلا علي نازله جلنار وتدريجيا الابتسامة اتلاشت من وشها جلنار بغيظ: اي جاب الجربوعه دي هنا هي مش خانتك
قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الثالث قراءة المزيد »
فعرف الزوج من ساعته أن المتصل هو عشيق امرأته، وأخذ يقلب في الواتس ووجد رسائل غرام كثيرة أدمت قلبه وقرحت معدته، وهنا أدرك أن امرأته تخونه مع غيره.
قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »
مازن وهو بيحضنها: احضنيني اريج بخوف: ح.. حاضر وحضنته مازن بخبث هتوحشيني ي جوجو يوسف وهو بيدخل في نفس اللحظة اللي مازن كان حاضن اريج فيها يوسف بصدمه وقد تأكد من كلام جلنار واخذ الشيطان يوسوس له يوسف بغضب: ارييييج… #صفقه_زواج اي رأيكم في اريج… لسه في اسرار هتتكشف ويمكن اريج متكونش اريج
اريج بغضب جابت الكوبايه اللي جمبها وحدفتها ع الارض اتشدشت ميه حته قراءة المزيد »
مازن وهو بيبحث عن حاجه في الفون وبيقرب الفون منها بخبث: طب وكدا جلنار بصدمه واتسعت عنيها من شده الصدمه: انت.. انت جبت الفديو ده ازاي.. مازن بتأثر مصطنع: امم تفتكري يوسف بيه لما يعرف ويشوف الفديو دا اللي فيه مراته المصون في حضـ’ن حد تاني… اكيد كبريائه هيمنعه وبسرعه قرب منها.. ويقتلـ’ك
بصدمه عليها ولسه هيقرب منها لقي جلنار بتمسكه جلنار بخوف ع يوسف: يوسف لا هتموت قراءة المزيد »
هي غمضت عيونها بخوف شديد وهو ضحك جامد وفِ نفسه…. هبله وطفله اوي ههه متجوز طفله وقرب منها بجراء.ه وايده بتعبث فِ ازرار فستانها هو ابتسم اما شافها ساڪته ومغمضه عيونها فڪرها مستسلمه وحابه قربُه ابتسم بسعاده وجسده يصرُخ من الر.غبه يطالبهُ بها بس فجأه بِِعد بصدمه وحس انه ڪان بيحلق فِ السما من
يونس بابتسامه بارده وهو بيمسك ايد كيرال…..انت حُر.. انا الاهم عندي قلب قراءة المزيد »
يونس بعصبيه.وهمس فِ ودنها …… ورحمه ابويا ما عديتي ليلتك لاحب*س ابوك واخوك الصغير اخليه ينزل يشحت فِ الاشارات وانتِ عارفه ان مركزي يعمل اكتر من كدا… اكتب ياااااشيخناااا فاقت على صوت خبط على الباب جامد….. انتييي يااازباااا*له مش قااايلك تنااامي فِ الصااالون ايه الي دخلت اووووضه الاطفاااال افتحي الباب ده احسنلك بدل
قصة ادخلي يا عروسة الندامة الفصل الاول و الثاني قراءة المزيد »
النوم ؟ قال لها.. لما انتي مستعجلة.. انتظري قليلا.. قالت ولما الانتظار.. دعنا ننهي ما جئت لأجله فأنا مشغوله.. قال لها.. نشرب شيئا اولا.. ماذا تحبين ان تشربي؟ قالت ويسكي.. فابتسم قائلا.. نشرب لبن افضل.. فقبل ان تتفوه بكلمه.. قال لها تفضلي.. وجدت اللبن أمامها.. تعجبت فمن اين اتي باللبن ؟! ومن احضره
قصة من مستنقع الرذيلة إلى نهر الفضيلة الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »
مقفول بإحكام، ولم تتمكن من فتحه على الإطلاق، فأخذت نورة بحسب وصفها تدق الباب أكثر من مرة ولكن لا حياة لمن تنادي وعندما قررت النزول شعرت أن أحداً يمسك قدميها من الأسفل وهناك صوت يهمس لها يقول لها: “غني غني أنا أحب صوتك”.نورا الطقاقة.. قصة أشهر مطربة شعبية اعتزلت الغناء بعد إحياءها حفلاً للجن
قطع كلامي بتريقه _المواصلات صح.. حد قالك اني والموظفين بنبات هنا. اكيد لا كلنا بنروح زيك.. وبيجي الصبح في المواصلات_ _عارف.. بس اعمل ايه _ماتعملش حاجه.. أنا اللي هاعمل.. خصم ٣ ايام من مرتبك علشان ماتتاخريش بعد كده ثانيه واحده كنت هضربه بوكس في وشه.. بس مسكت نفسي لحد مامشي.. ورحت
بنتي ربنا بعتنا ليكي في الوقت دا عشان ننقذك ربك كريم اوي واخدتني بيتها وفي الطريق قالت معلش احنا بيتنا متواضع شويه وعلي اد الحال بس هترتاحي فيه واعتبريه بيتك وصلنا عند قصر فخم جدا مستحيل دا يكون البيت المتواضع لحد ماخرجت منه بنت لبسها استغفر الله وقالت هي دي الشغاله الجديده يتبع….
مسحت دموعها بطفولة وراحت ع المطبخ تعمل الغدا وأنا قعدت أفكر في حل؛ اول ما جه في بالي جريت ع التليفون وطلبته صديقي المتدين؛ خاتم القرآن واللي كان بيأمنا في الصلاة؛ طلبت اقابله قالي أنه فاضي دلوقتي بالصدفة وبعدها مسافر؛ لبست بسرعة وقولتلها أني رايح مشوار ضروري؛ قعدت مع صاحبي وابتديت اتكلم معاه