غير مصنف

رواية ج-ريمة في الماضي الفصل الثالث

مسحت دموعي وانا بفتكر ابش*ع حاجة عملتها في يوم …مكنتش متخيل اني أعمل كده بس غير*تي عمتني….كنت بكر*هها وبغير عليها اوووي …حبي لاخويا كان مر*ضي …كان غريب عشان كده عملت المستحيل عشان اثبت خيا*نتها لاخويا …حبيت اتراجع بس   شيطا*ني هزمني لقيت نفسي بوزع ارقامها علي صفحات فيس مش كويسة …كانوا الشباب يتصلوا بيها آخر […]

رواية ج-ريمة في الماضي الفصل الثالث قراءة المزيد »

رواية ج-ريمة فس الماضي الفصل الثاني

-سارة !!! قولتها وانا مصدومة …وانا ودموعي بتنزل لوحدها …لا مش معقول اتعا*قب بالطريقة دي …مش معقول اللي عملته في سارة يتعمل فيا أنا . .حسيت اني هقع من طولي ….دوخت شوية وقعدت علي الانتريه وانا ببكي ..وكل حاجة حصلت من سنتين افتكرتها ….افتكرت ان سارة   كانت في مكاني …افتكرت اني كنت مبسوطة بإنهيارها…بصيت

رواية ج-ريمة فس الماضي الفصل الثاني قراءة المزيد »

رواية جcريمة الماضي الفصل الاول و الثاني

-يعني ايه فرحك النهاردة فهمني …ازاي عايز تتجوز عليا …تتجوز عليا أنا يا ند*ل!!!! صرخت في مروان وانا بهزه جامد …دموعي بتنزل وحاسة بالقه*رة …زقني لحد ما وقع*ني علي الأرض وقال:   -زي الناس هتجوز …ايه حقي …هتحرميني من حقي كماان؟! -كنت مصدومة مش ده مروان اللي حبيته …ده انسان تاني …ده اللي كان بتمنالي

رواية جcريمة الماضي الفصل الاول و الثاني قراءة المزيد »

قومت اجري ورا اللي مبتريحش دي تبقى قاعدة في حجري

خلصت من شوية تجهيز الغدا مع ريم …مامتة وريم علموني حاجات كتير قوي غير كمان اللي كنت اتعلمتة منهم المرة اللي فاتت ….خرجت برة البيت بعباية من العبايات اللي جبهالي قبل كدة وصراحة بقيت متعودة عليهم وكل اما انزل او ابقى خارج اوضتنا لازم     احط واحدة منهم عليا لجروب روايات رانيا أبو خديجة…ولفيت

قومت اجري ورا اللي مبتريحش دي تبقى قاعدة في حجري قراءة المزيد »

لقينا مامتة مأجلة سبوع مريم عشان تعمل سبوعنا

لقيتها رفعت وشها تبصلي بابتسامة بقالي كتير مشوفتهاش متوجة ليا منها _ انا مبسوطة قوي …بقى عندي بيبي منك على فكرة بقى هي شبهك قوي     ضمتها ليا اكتر وانا داخل لقلبي سعادة متتوصفش في اللحظة دي _ يعني مش فرحانة وسعيدة بس عشان بقيتي اخيرا أم؟     حركت صوباعها على صدري وهي

لقينا مامتة مأجلة سبوع مريم عشان تعمل سبوعنا قراءة المزيد »

قصة انت حياتي الفصل الاول والثاني

-طلقها يا عز …لو عايزني افضل معاك أنا وابنك طلقها … قالتها ضرتي لجوزي وهي شايلة ابنها …كنت واقفة مصدومة وانا ببص علي البنت اللي أنا اعتبرتها اختي مش ضرتي بتطلب من   جوزي أنه يطلقني …انا اتجوزت عز جواز صالونات لكن بجد حبيته اووي واعتبرته حياتي…كنا مبسوطين سوا لكن اللي كان منغص عيشتنا تأخر

قصة انت حياتي الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »

قصة فتحت شنطة اختي الجزء الاخيييير

هو انتي متعرفيش ان اختك انفصلت من الجامعه من سنتين…. = ازاي الكلام ده دي مفهمانا انها بتروح كل يوم وانفصلت ليه وايه الي حصل…. _ ازاي متعرفيش الي حصل وانتي اختها ….   اختك حاولت تقتل واحدة زميلتها وكانت هتتحبس لكن اكتفينا بالفصل بعد ما لحقنا البنت وهي الي قالت انها سامحتها وكان واضح

قصة فتحت شنطة اختي الجزء الاخيييير قراءة المزيد »

سيف أنا لما وافقت أتجوزك مكنتش موافقه بيك علشان خايفه

فجلس على حافة السرير ينتظرها فتقع عينه على ورقه بيضاء مطويه فيأخذها و يفتحها ليقرأ محتوها فتشخص عينيه زعرآ مما رأى……. قرأ ما كان فى الورقه لتجط عينه من الصدمه : ( سيف أنا لما وافقت أتجوزك مكنتش موافقه بيك علشان خايفه من أنى أترمى فى الشارع بس لا أنا كنت حاسه أن ربنا قدرك

سيف أنا لما وافقت أتجوزك مكنتش موافقه بيك علشان خايفه قراءة المزيد »

يامن: خلاص ماشي هى جاية امتى

فى مكان اخر فى شقه واسعه جميله يامن فى التليفون : لا يارماح مش هينفع طبعا اخدها عندى     رماح:لية بس ياخوى انت اولى بيها بدل ماحد يأذيها وهى بنت لوحدها يامن: ليالى متعرفش ان انا ابن عمها يارماح   رماح: ومين قال بس انها هتعرف انا هقولها ان انت صاحبى فى القاهرة وخلاص

يامن: خلاص ماشي هى جاية امتى قراءة المزيد »

سما: ان شاءلله ياحبيبتي تيجى بالسلامه

فى غرفة ليالى تليفونها بيرن سما: الو ايوا ياليالى عامله ايه وحشتيني ليالى: انتى كمان وحشتيني عاملة اية ياسما   سما: الحمدلله قوليلى انتى هتيجى الجامعه امتى ليالى: ان شاءلله قريب واخيرا هشوفك   سما: ان شاءلله ياحبيبتي تيجى بالسلامه ليالى: تسلميلى هبقا تكلمك اول لما اوصل القاهرة   سما: ماشى خلى بالك من نفسك

سما: ان شاءلله ياحبيبتي تيجى بالسلامه قراءة المزيد »

فريدة: صباح النور يابتى تعالى علشان تفطرى وتروحى تشوفى عمك عاوز اية

بطل روايتنا هو يامن الشافعى(سنه 29 وهو معيد بكلية العلوم طويل ويملك جسدا رياضيا وعيونه عسلى وشعرة اسود) بطلتنا ليالى جبران (19سنه لسة اول سنه ليها فى كلية العلوم مش طويلة اوى عيونها بلون السما ومحجبة)   باقى الشخصيات هنعرفها مع الاحداث زى كل يوم اشرقت الشمس على وجه بطلتنا الجميلة لتستعد لاول يوم جامعه

فريدة: صباح النور يابتى تعالى علشان تفطرى وتروحى تشوفى عمك عاوز اية قراءة المزيد »

كنز أغلى من الذهب.. ثروة تقدر بآلاف الدولارات لن ترمى التلفاز التالف يوجد بداخله كنز لا يقدر بثمن.. شاهد

لن ترمى التلفاز التالف يوجد بداخله كنز لا يقدر بثمن كنز أغلى من الذهب.. ثروة تقدر بآلاف الدولارات إذا كان لديك تلفزيون قديم.. شاهد     تتداول العديد من الصحف بعض من القصص الغريبة التي تخص العثور على مال أو ذهب في أماكن لا يمكن أن تخطر على بال أي شخص مثل السيارات القديمة أو

كنز أغلى من الذهب.. ثروة تقدر بآلاف الدولارات لن ترمى التلفاز التالف يوجد بداخله كنز لا يقدر بثمن.. شاهد قراءة المزيد »

قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الثالث

أخذ هاتف زوجته المشابِهَ لهاتفه بدون قصد، فلما فتح الهاتف رأى رسائلَ عديدة تنتظر في (الواتس) موقع أيام نيوز وبسرعة أعاد الهاتف إلى مكانه دون أن تشعر زوجته، وفي اليوم التالي اتصل به أحد الأصدقاء ليخبره بضرورة العودة إلى مكان عمله،   حيث لا داعي لأن يتأخر وإلا استبدلته الشركة بعامل غيره. وفي اليوم الثالث

قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الثالث قراءة المزيد »

قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الاول والثاني

قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها اعتاد الرجل أن يعود من عمله بعد أن ينهكه العمل ويتعب، واستند على كرسي بجواره وهو يفتح هاتفه ويستمر في الكلام والتواصل   مع أصدقائه حيث كان به شوق إلى أصدقائه ومدينته. فتح الواتس وبينما هو يقلب في صفحات أصدقائه وجد حبيبته ترن على هاتفه فسلم عليه

قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »

اريج بغضب جابت الكوبايه اللي جمبها وحدفتها ع الارض اتشدشت ميه حته

جلنار بجمود’: انا لو ساعدتك وجبتلك اريج هتديني الفديو واي نسخه عاملها غيره مازن: اممم.. موافق بس بعد م اشرحلك هتعملي ايه بالظبط عند يوسف كانت اريج فاقت ودخل يوسف وهو بيفتكر كلام الدكتور انه هي اتعرضت لكميه كهربا شديده في جسمها ودا اثر شويه ع العقل بتاعها ولكن مع المتابعه   ممكن تتحسن شويه

اريج بغضب جابت الكوبايه اللي جمبها وحدفتها ع الارض اتشدشت ميه حته قراءة المزيد »

بصدمه عليها ولسه هيقرب منها لقي جلنار بتمسكه جلنار بخوف ع يوسف: يوسف لا هتموت

يوسف داخل من باب الفيلا سمع صراخ اريج يوسف وهو بيرمي اللي في ايده: اريييييج….. يوسف طلع بخوف وفتح باب الاوضه لقي صوت جاي من الحمام بص لقي اريج الكهربا ماسكه فيها وبترتعش وسننها بتتكتك بص       بصدمه عليها ولسه هيقرب منها لقي جلنار بتمسكه جلنار بخوف ع يوسف: يوسف لا هتموت  

بصدمه عليها ولسه هيقرب منها لقي جلنار بتمسكه جلنار بخوف ع يوسف: يوسف لا هتموت قراءة المزيد »

يونس بابتسامه بارده وهو بيمسك ايد كيرال…..انت حُر.. انا الاهم عندي قلب

ونس عروق رقبته برزت وفكه اتشنج وعيونه اسودت اوي وهو شايفها فِ حضن راجل غيره يونس بغضب جحيمي…… كييييييييييييييراااااااال كيرال بفزع لفت بسرعه وكانت هتُقع من الخوف ..ﯾُ يُونس     يونس غيرتُه عمته وفِ لمح البصر كان قدامها وبيشاور على الشاب بهدوء مُخيف…. مين دا _ احم هو دا يونس ﯾ كيرالِ يونس لف

يونس بابتسامه بارده وهو بيمسك ايد كيرال…..انت حُر.. انا الاهم عندي قلب قراءة المزيد »

قصة ادخلي يا عروسة الندامة الفصل الاول و الثاني

ادخُلي يا عروسه مبروك ياقلبي يارب يكون الفرح عجبك بصتله بصدمه ودموعها محبوسه فِ عينيها…. ها يونس بسخريه….. ها اي بقووولك مبرووك ياعروسه الندامه   دارت وشها النحيه التانيه واتجاهلته ولسا هتتدخل مسك ايدها بعصبيه….. اما اكون بكلمك ترُدي عليا فااهمه… اسمعي بقا الكلمتين دول وحُطيهم حلقه فِ ودنك.. جوااازنا دااا على ورق مااتستنيش مني

قصة ادخلي يا عروسة الندامة الفصل الاول و الثاني قراءة المزيد »

قصة من مستنقع الرذيلة إلى نهر الفضيلة الفصل الاول والثاني

قصة من مستنقع الرذيلة إلى نهر الفضيلة (كاملة) طلب منها أن يختلي بها ليقضي معها وقتا ممتعا..مثلما فعل سائر الرجال الذين من قبله.. نظرت الي وجهه فرأته يشع نورا كالبدر ولحيته السوداء التي تزين وجهه..     فوجهه ليس الوجه الذي يفعل الفاحشة.. تراودها أسئلة كثيرة داخل عقلها.. لماذا يريد ان يفعل معها ذلك ؟؟!!!

قصة من مستنقع الرذيلة إلى نهر الفضيلة الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »

حكاية نور المطربة التي احيت حفل الجن كاملة

قصة رعب لم تؤلف في الكتب ولا روايات الخيال تعرضت لها فنانة كويتية ذاع صيتها في تسعينيات القرن الماضي، فكانت الفنانة الشعبية نورا الطقاقة أشهر مطربي عصرها وجدولها ممتلئ دائما بالحفلات، فكانت نجمة الأفراح والموالد والحجز قبل المناسبة   بفترة طويلة، ولكن ماحدث معها غريب هذه المرة إذ تلقت اتصالا من سيدة تطلب منها إحياء

حكاية نور المطربة التي احيت حفل الجن كاملة قراءة المزيد »

قصة سر الدمية المتكلمة الفصل الثالث كامل

ليه عاوز تتخلص مني. عملتلك ايه كل ده بسبب العروسه الغبيه… ولما تفشل عاوز تحرقني _انا انا _ماتقولش حاجه انا هنتقم منك.. واعمل فيك اللي كنت ناوي تعمله فيا     _ايه… تقصد… _اه.. هاحرقك حي.. ودلوقتي هتحرقني ليه ..أنا أسف _أسفك مش كافي؟ طيب انت عايز ايه وانا اعمله..أطلب مني اي حاجه    

قصة سر الدمية المتكلمة الفصل الثالث كامل قراءة المزيد »

سر الدمية المتكلمة افصل الاول والثاني

نتي الوحيدة التي عمرها ست سنين . سمعت صوت صرختها وهي في اوضتها كنت بتفرج على التلفزيون طلعت اجري اشوفها ايه يا حبيبتي مالك شاورت على لعبتها المفضلة وقالت ليه بوص لعروستي حصلها ايه     كانت اللعبة اتقطع فستناها اللى كان بيغطيها..ورسها مفصول عن جسمها عملتي فيها ليه كده يا حبيبتي _أنا معملتش فيها

سر الدمية المتكلمة افصل الاول والثاني قراءة المزيد »

رواية سيدة القصر

قومت وانا بتسند علي الحوائط لحد ما وصلت للباب وفتحته وكانت الصد…مه لقيت نفس الست اللي دخلت القاعه وقالت ان زواجي انا ومؤنس باطل هي اللي واقفه علي الباب اي يا مانيسا مش هتدخليني هفضل واقفه كتير   لا ازاي اتفضلي معلش انا تعبانه شويه عادي ولا يهمك هدخل اعمل ليكي حاجه تشربيها   لا

رواية سيدة القصر قراءة المزيد »

رواية سر صندوق زوجتي الفصل الاول والثاني

في أول جوازنا ما استغربتش من صندوق خشب مقفول محطوط باهتمام في ركن ضلفتها في الدولاب؛ وغير حتى صندوق ذهبها؛ أنا باحب ادي كل واحد من اللي حواليا مساحته من الحرية الشخصية؛ هي بنت ناس محترمين وانسانة مفيش بعد كده؛ فأيه اللي هيقلقني؟.     الأيام بتمر وسعادتي في زواجي ملحوظة للكل إلا من حاجة

رواية سر صندوق زوجتي الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »

Scroll to Top