رواية ج-ريمة في الماضي الفصل الثالث
-موافقة بس بشرط -اشرطي رفعت راسها وقالت: -تقولي لاخوكي علي كل اللي عملتيه عشان تثبتي اني خا*ينة !!! يتبع…
-موافقة بس بشرط -اشرطي رفعت راسها وقالت: -تقولي لاخوكي علي كل اللي عملتيه عشان تثبتي اني خا*ينة !!! يتبع…
غير ما تفتن لعلي عليا …علي قد ما كنت بعاملها وحش كانت هي بتتفهمني وتعتبرني اختها الكبيرة وتحاول تراضيني عشان تحافظ علي بيتها بس عمري ما حبيتها بالعكس كرهت*ها ومكنتش عارفة أعمل ايه عشان اطفشها لحد ما جه اليوم اللي قدرت اخرب الدنيا فوق دماغها لو اقنعت اخويا زور انها بتخو*نه!!! يتبع…
انتفضت لما الباب اتفتح -اتفضلي يا عروسة قالها مروان بسعادة … دخلت مراته ووقفت وانا مصدومة لما شوفت أن العروسة تبقي اكبر كا*بوس في حياتي ….معقول أنا هتعا*قب علي اللي عملته مرة واحدة !!! -سارة!!!! يتبع… -سارة !!! قولتها وانا مصدومة …وانا ودموعي بتنزل لوحدها …لا مش معقول اتعا*قب بالطريقة دي …مش معقول
_ ولا كلمة الله يخليكي انا مصدع لواحدي …هقوم انا اغيرلها هدومها واخلص _ شكرا مش عايزة منك حاجه…هقوم انا احميها و اغيرلها وفعلا اخدت البنت ودخلت…ابتسمت الحمد لله هربت من محاضره النهاردة عن كيفية الحفاظ على الست چوري وملابسها من التراب ..فردت جسمي على الحصيرة في الهوا الجميل دة مع ريحة الزرع
قومت اجري ورا اللي مبتريحش دي تبقى قاعدة في حجري قراءة المزيد »
_ صباح الخير يا ريم …اومال اخوكي فين صحيت ملقتوش _ حماتك يا ستي مبهدلاه معاها من الصبح في تجهيزات السبوع …نزل الصبح بدري يجيب طلبات قد كدة…ورجع يعلق في مدخل الدار تحت زينة و بلالين و حاجات كدة تستمر القصة أدناه ابتسمت بفرحة لما حسيت اهتمامهم بالموضوع ده… واخيرا لقيت حد يفرح معايا
الاهتمام قل لما هي حملت …وانعدم لما ولدت …مبقتش وقتها اشوفه خالص الا نادر بس قولت عادي ده عنده ابن ودلوقتي هو الأهم …لكن اللي بتقوله ضرتي ده صعب …ازاي تطلب كده منه …بس عز بيحبني …مستحيل يعمل كده … -بتقولي ايه يا منال ..حـrام عليكي أنا خليت جوزي يتجوزك وقبلت بالوضع رغم أنه
هستناك بس تيجي بدري…… قفلت التليفون وانا دخلت الاوضه بسرعه واستنيتها تنام ودخلت الحمام بسرعه لبست هدومي عشان ابقي جاهزة انزل وراها علي طول….. والصبح بدري لقيتها صحيت وبتلبس ونزلت …. جريت نزلت وراها بسرعه وراحت ركبت اتوبيس وانا وقفت تاكسي خليته يمشي ورا الاتوبيس…. لحد ما نزلت في مكان كله عمارات ودخلت عمارة
لتقع عين ياسين على كوثر كانت تقف خلف سيف ببعد أمتار تنظر لسيف نظره لم يستطع تفسيرها ثم نقلت بنظرها على ياسين و دخلت للقصر مجددآ من دون أضافة أى كلمه ، يقطب ياسين حاجبيه بماذا تفكر تلك الفتاه الأن ربما تشك فى سيف أنه هو من أعت*دى على ملاك مره أخرى . __________________________________________________________
سيف أنا لما وافقت أتجوزك مكنتش موافقه بيك علشان خايفه قراءة المزيد »
رماح: خلى بالك من نفسك ياليالى اول لما توصلى هتلاقى يامن مستنيكى انا كلمته ولما تقابلية خلية يتصل بيا ماشي ليالى: حاضر سلام يارماح رماح: مع السلامه قعدت ليالى فى القطر تفكر وتخطط هتعمل اية ونفسها فى اية لحد ما وصلت المحطة يامن: يوه بقا هو انا فاضى لشغل العيال الصغيرة دا ودى
قمر: اول ما الشمس تطلع اخرجى على طول ماشى وطمنينى وقت ماتوصلى ليالى: حاضر ياقمر هتوحشينى اوى قمر: وانا كمان هتوحشك جوى ياليالى خلى بالك على نفسك سلام ليالى: سلام فريدة:هتكلمى مين ياليالى فى الوقت المتاخر ده ليالى: بكلم قمر ياامى فريدة: خلاص يابتى هتسافرى ليالى قامت حضنتها: متزعليش منى ياامى انا مش
شريف: اسمعى يابت اخوى مرواح على مصر لحالك مهيحصلش ليالى بصدمه: ازاى يعنى انا لازم اسافر علشان دراستى شريف: ده اخر كلامى عندى ومات الكلام يابت اخوى ليالى بغضب: ماشى ياعمى هنشوف وسابته وطلعت برا الدوار رماح: على فين العزم يابت عمى ليالى: هملنى لحالى يارماح مش وقتك رماح: لحد متى ياليالى
فريدة: صباح النور يابتى تعالى علشان تفطرى وتروحى تشوفى عمك عاوز اية قراءة المزيد »
تملك كنزاً لم تكن تعتقد أنه سيغير حياتك إلى الأفضل. إن أكثر دول العالم تتجه إلى إعادة تدوير الأشياء القديمة واستخدامها في صناعات أخرى، وذلك من أجل تقليل التلوث البيئي وتوفير الموارد، في ظل التعداد السكاني الكبير والإزدياد في أعداد البشر. وقد جمع رجل كندي ثروة طائلة من خلال تجميع أجزاء من التلفاز القديم
يوسف بغضب اعمي: انتتت اللللي موووتك علييييي ايددددي انتتتت والرخييييـ’يصه ددددي اريج وهي بتحاول تقوم عشان عارفه مازن هو ممكن يقدر يعمل ايه اريج: ي.. يوسف ووقفت في النص منعنا ل مازن أنه يعمل حاجه ل يوسف… يوسف أنت.. انت فاهم غلط يوسف وهو بيمسك ايديها بغضب وخذلان: انتي فعلا طلعتي رخيـ، صة وانا
قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الثالث قراءة المزيد »
فعرف الزوج من ساعته أن المتصل هو عشيق امرأته، وأخذ يقلب في الواتس ووجد رسائل غرام كثيرة أدمت قلبه وقرحت معدته، وهنا أدرك أن امرأته تخونه مع غيره.
قصص قصيرة عن الخي،ـانة قصة خي،ـانة امرأة لزوجها الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »
جلنار وهي بتزقه بغضب: طلمااا خااايف عليهااا اوووي كده وبتحبهاااا بتتجوزنييي ليييي يوسف بغضب: وانتييي ماالك بحبهاا بكرهاا داا شئ ميخصكيش وااااه يستي بحبهااا واتجوزتك عشان اخليها تغيررر وانتي بعد عملتك دي ملكيش قعااد معااياا تاني جلنار بصدمه: يعني ايه يوسف ببرود: يعني هنطلق!! جلنار بغضب وهو راحه تضربه: ااه ي وا، طي ي
اريج بغضب جابت الكوبايه اللي جمبها وحدفتها ع الارض اتشدشت ميه حته قراءة المزيد »
الشخص بشر: سبيه عليا انا وبعد كده قرب منها وقال بنبره غضب وتهديد.. وانتي اللي عملتيه في اريج مش هيعدي بالساهل واول واخر مره تضري اريج في حاجه جلنار بغضب’: انتتت بتهددني ولا اي وبعد كده رفعت صبعها في وشه.. انا مبتهددش الشخص زقها ع الحيطه ومسكها من رقبتها وهو بيخنقها بغضب: مش
بصدمه عليها ولسه هيقرب منها لقي جلنار بتمسكه جلنار بخوف ع يوسف: يوسف لا هتموت قراءة المزيد »
ڪيرال خربشت ايد يونس وهو ساب ايدها بوجع…. وهي جريت على احمد اخوها. ڪيرال بلهفه…… احمد حبيبي انت انت ڪُويس.. اي دا مناخيرك بتجيب د. م… انا اسفه اوي ڪُله بسببي يونس بصوت جوهري غاضب….. ڪُيرااااا اخلصي قُدامي على فوق بدل ما اجي اكملك عليه اخلصييي ڪيرال خافت على اخوها وبصتله برجاء وجريت على
يونس بابتسامه بارده وهو بيمسك ايد كيرال…..انت حُر.. انا الاهم عندي قلب قراءة المزيد »
فلاش باك دييييييييي مُغت *صبةةةةة ازااااااااااي تقبليييي بحااااجه زي دييييييي ياااااامامااااا الام بعصبيه…. لا والله داااا على اساااااس مش انت الِ مغ*تصبهاااا هو انااا لوحدييي الِ اغت*صبتهاااا و بن اخوووكِ معايا الحقي الحقي ياااااماما الحقيييي انتِ تعرفيي البيه اغت*صب ميين… تعاالي تعالي شوووفي على التليفزيون يلهووي تليفزيون اييييييه يفضحتك يااااقادريه يااافضحكتك…. يلهووووي يلهوووي
قصة ادخلي يا عروسة الندامة الفصل الاول و الثاني قراءة المزيد »
فابتسم كعادته وقال نعم.. جميل ؟ قالت.. نعم.. ولكنه يشبه المسجد !! قال لها.. انه علي الطراز الإسلامي.. اقتربا من الباب ثم قام بفتح الباب وقال لها.. تفضلي.. دخلت ريهام وقدماها تكاد لا تحملها من القلق والخوف وتشعر بأنهما يتحركان دون أمر منها وكأنهما يعرفان الطريق الذي يقصدونه.. اخذت تنظر الى جميع اركان المنزل..
قصة من مستنقع الرذيلة إلى نهر الفضيلة الفصل الاول والثاني قراءة المزيد »
والعريس والعروسة لا ينظران إلى بعضهما كانوا جالسين مثل الأصنام. نورا الطقاقة.. قصة أشهر مطربة شعبية اعتزلت الغناء بعد إحياءها حفلاً للجن دون علمها 3 وأحيت الفنانة نورة، الفقرة الأولى من الحفل ، ثم توقفت لتأخذ قسطًا من الراحة، وتوجهت إلى إحدى غرف الفيلا في الدور الثاني استلقيت على السرير لشعورها بإرهاق شديد وبعدما
_انت بتدور على حاجه معينه يا استاذ ايوه كنت بدور على لعبه كنت أشتريتها من شهرين عجبت بنتي وعايز واحدة شكلها فضل يعرض علي مجموعه من الالعاب المشابهة للوصف اللي قالتلو عليه ..بس مش نفس النوع بالظبط وبعد تعب وتدوير فضل أكتر من نص ساعة.. قالي العامل متقلقش عندنا_ملف على الكمبيوتر
دخلت اوضه بنتي براحه عشان مقلقش نومها..بعدين اخدت اللعبه التانية وطلعت بها..ودخلت اوضه المكتب وبعدين حطيت اللعبتين جنب بعضهم ..واستنيت يحصل حاجه مرة فات الوقت ببطء، وانا أبوص في اللعبتين، اللى قدمي من غير ما يحصل حاجه حسيت بسخافة اللى عملته ..انى ممكن أن أصدق خيال طفلة صغيرة..ومن امتي اللعب بتقتل بعضها
مريت ساعه و لقيت والدة منصف زوجي بتتصل وبتقول ان هو عمل حا…دث روحت المستشفي وانا مش قادره اتحرك لحد ما وصلت وكان في العمليات وبعدها خرج الدكتور واعلن عن وفا…ته ماكنتش بحبه ايوه لكن كان في بينا عشره وايام ماكنتش عارفه ببكي عليه ولا علي حظي لحد ما مر اسبوع واخواته طر…دوني من
– قبل جوازنا بسنة كنت ماشية لوحدي وفجأة لقيت قدامي كـlب أسود كبير في بقه سلسلة ذهب؛ وبيقرب مني وكأنه بيمد وشه ليا أخدها؛ خفت في الأول ورجعت لورا لكنه بهدوء قرب وكرر نفس الحركة؛ مديت أيدي واخدتها؛ خفت اقول لحد؛ ويومها حلمت بالكلب بيحذرني أني أجيب سيرة لحد؛ ومن يومها وكل شوية ولما