رواية عروسة للإيجار الجزء السادس

رواية عروسة للإيجار الجزء السادس

في فيلا الجارحي ….
في جناح هادي وفرح..
فرحه كانت واقفه قدام المرايا وهي لبسه فستان قصير وحاطه مكياج هادئ وبسيط لكنه زايدها جمال وكانت مولعه شمع مع موسيقي هادئه والمكان كان رومانسي جدا .
هادي بابتسامه ساحره وهو يحتضنها بعشق /ايه القمر ده معقول كل ده ملكي انا وبس .
فرح في أحضانه بسعاده/انت تستاهل اكتر من كده ي حبيبي بحبك ي هادي بحبك اوي هادي بعشق /وانا بعشقك ي فرح كفايه السعاده الي طول عمري بتمناها وانتي دخلتي حياتي ❤️ ومش بس حياتي حياتنا كلنا ي فرحه حياتي .
فرح بابتسامه وسعاده/كفايه ي هادي ده انا غلبانه ومش قد كل ده .
هادي وهو يحملها بعشق /لا جمد*ي قلبك كده علشان داخلين علي التقيل انا عايز اجيب ولي العهد .
***************.

في الجنينه …
عدي بسعاده لا توصف/مبروك ي روحي الف مبروك مش قولتلك انك هتكوني ليا وبس .
مني بابتسامه عاشقه /البركه في فرح هي الي أقنعت جدي وعلي فكره انا وفقت كده علشان خاطر جدي بس .
عدي بغمزه /لا ي شيخه وحياه ام*ك ده انتي بتمو*تي فيا بحبك ي موني بحبك .
مني بعشق /وانا بعشقك ي روح مني .
*****************.
من امام ذلك المبني .
فرح بصد*مه /انت بتتكلم جد ي هادي.
هادي وهو يحتضنها بعشق/طبعا بتكلم جد الجد ي روحي هنا هتتعلمي وتتحققي كل الي نفسك فيه وتبقي اجمل مهندسه ديكور في الدنيا كلها .
فرح بدمو*ع سعاده /انت عرفت ازي .
هادي وهو يحتضنها بعشق/انا مفيش حاجه تخصك تبقا بعيده عن عيني ابدا انا شوفت كل الصور الي انتي رسماها وانا هسعدك انك تحققي الحلم ده ي حبيبتي بحبك ي فرح .
فرح بدمو*ع عاشقه /وانا مهما قولت مش كفايه انت كتير عليا اوي ي هادي بس اوعدك اني هفضل عمري كله اسعدك وبس .
في فيلا الجارحي ….
كانوا الجميع بيحضروا للفرح عدي ومني.
عزه بابتسامه/مهما شكرتك مش كفايه ي انتي جدعه اوي ي فرح .
فرح بابتسامه حنونه/الموضوع خلص ي عزه وبعدين انتي اختي وخلاص انسي الي فات وخلينا دلوقتي في فرخه مني وعدي .

مني بابتسامه/مكمن اخواتي الغالين يجوا يظبطوا معايا حاجاتي .
فريال بابتسامه /ربنا يسعدك ي قلب ماما .
فرح بتذ*مر/ي سلام واحنا ولاد البطه السوداء.
نازلي بضحك وهي تحتضن فرح /ده انتي بنت قلبنا ي فرح ربنا يسعدكم ي حبايبي .
في أحدا محلات البدل الفاخمه ..
هادي بابتسامه/حلو اوي ي صاحبي .
عدي بامتنان /ربنا يخليك ليا ي هادي مش عارف اشكرك ازاي علي وقفتك معايا .
هادي بابتسامه/بس يالا انت هتكون جوز اختي وطول عمرك اخويا ربنا يسعدك ي حبيبي .
عدي وهو يحتضنه باخوه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
*****************.
في فيلا الجارحي …
في فرح عدي ومني …
هادي وهو يحتضن فرح /مشاء الله عليكي ي روحي بتتجتازي الاختبارات ببراعه بقيتي دما*غ .
فرح بابتسامه/كله بفضلك ي مالك قلبي ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
هادي بغمز*ه /طب جهزي نفسك بقا علشان هاخدك وها*خطفك علشان نقضي شهر عسل محصلش .
فرح بابتسامه وسعاده/هو انا بعشق ا*مك من قليل .
هادي بضحك/ههههه وانا والله ي مجنو*نه .

عدي بابتسامه وغمز*ه /ايه ي روحي هتفضلي ضر*به بو*ز كده .
مني بغ*يظ /ايوه طبعا بقا تختار انت وهادي البدله وانا ايه هو . عدي بابتسامه/ده انتي نور عيني من جوه ي روحي ايه المشكله ي عني انا قولت اعملهالك مفاجاه وبعدين والنبي انا مش ناقص انا مش عايز حاجه تعكر مزاجنا ده احنا داخلين علي ليله عنب .
مني بخ*جل شديد/سا*فل .
عمي بضحك/ههههه بس بحبك والله العظيم .
كمال بابتسامه حنونه/البت فرح زي كانت وش السعد علينا تصدقوا كل حاجه بسيطه طعمها احلا .
فريال بابتسامه/عندك حق ي عمي احنا كنا عايشين في غفله خنقانا مكنيش حاسين باي حاجه كل حاجه بالشوكه والسكينه زي مبيقولوا لاول مره اشوف ولادي سعداء كده وكله بفضل فرح .
نازلي بابتسامه /فرح خليتنا نشوف الي مكنتش شيفينه ربنا يسعدهم كلهم ويطمنا عليهم.
كانت عزه ماشيه مشغوله بالهاتف لتنصدم ب علي .
عزه بغ*يظ شديد/مش تفتح .
علي بابتسامه /انا برضه ولا حضرتك الي مشغوله بالتليفون ومش مركزه اصلا علي العموم انا علي ابن عم عدي انتي عزه مش كده .
عزه بغ*يظ /اه وعرفت ل لوحدك .
علي بخ*بث و*مكر/لا الحقيقه اصلي عرفت أن مني عندها اخت اسمها عزه مجنونه وبتخا*نق مع نفسها فعرفت انك انتي .
عزه بغ*يظ /طب ابعد عني لا ا*نفجر في وشك ي ساتر .
علي بابتسامه اعجاب /مش سهله وانا بمو*ت في الستات القو*يه .

****************.
في شرم الشيخ ….
فرح وهي نائمه في حضن هادي علي الشط .
/بقولك ي دودي نفسي اعوم اوي .
هادي بغ*يظ /ي سلام علي ج*ثتي انك تلبسي مايو*ه لا طبعا .
فرح بتز*مر طفولي/بس انا عايزه انزل ي هادي وانت معايا كمان .
هادي وهو يسبحبها للبسين الداخلي /مش تقويلي كده من الصبح تعالي معايا هنغؤق انا وانتي سواء.
فرح بضحك /ههههه والله مجنو*ن .
هادي بابتسامه/عارف علشان كده بحبك .
فرح بابتسامه/وانا بمو*ت فيك ي روحي .
*****************.
بعد مرور سنه ….
في الجريده الي بتشتغل فيها عزه .
علي بغ*يظ شديد/وإخراتها معاكي .
عزه بغ*يظ /علي ده مكان شغل ميصحش الي انت بتعمله ده .
علي بحد*ه /والي انتي بتعمليه ده يصح بقالي سنه بتحليل عليكي ايه ي شيخه ده لو حج*ر كان نطق .
عزه بغ*يظ/وانا قولتلك ابعد عني انا مش عايزه اتجوز .
علي بتو*عد وعشق /تمام انا هروح لاخوكي واقوله اني هتجوزك بالعافيه ماشي ي عزه .
عزه بابتسامه عاشقه /انا موافقه علي فكره .
**************.
في جناح هادي وفرح….
كانت فرح بتحط ابنها اسر في سريره لتشعر بمن يحتضنها وهو يقبلها بعشق وحنان .
/عامله ايه ي اجمل ماما في الدنيا .
فرح وهي تقبل يده بعشق /عايشه بحسك ورضاك عليا ي مالك قلبي.
هادي بعشق /ده انا الي عايش وانا بتنفسك انتي ي فرحه حياتي كلها بحبك ي فرح بحبك.
فرح بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي…….

تمت

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top