Author name: adminfa

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الثالث

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الثالث قالت لي زوجته الجديدة رافضة رجوعنا لا اريد تضييعه هو و أطفاله لكن زوجها كان مصراً على إعادتها سألته لماذا قال لي لا يوجد مثلها .. كانت أهم من كل شيء لكن أنا كنت غبي عندما طلقتها أصرت على عدم العودة كنت بجوارها عندما تلقت اتصالا […]

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الثالث Read More »

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الثاني

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الثاني و فهمت انها تعني الهدوء .. لا تضرب و لا تنفعل و لا تعادي و كانت تقول أن الإنسان أحوج مخلوق إلى الرفق و لا أنسى عندما كادت احدى أشجار حديقتنا ان تموت فعطفت عمتي عليها و اهتمت بها حتى عادت إلى النمو عمتي هي التي

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الثاني Read More »

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الأول

كنت طفلاً في السابعة من العمر . كنت طفلاً في السابعة من العمر عندما سمعت عن طلاق عمتي و مجيئها للإقامة في بيتنا .. توقعت أن أرى إنسانة حزينة من ردود أفعال أمي لكن المفاجأة أن عمتي كانت مبتسمة عندما كبرت عرفت أن زوجها طلقها لعدم إنجابها لم تكن ناقمة حتى عليه كانت تقول في

كنت طفلاً في السابعة من العمر .. الجزء الأول Read More »

الجار قبل الدار حادثة قد تكون من الخيال

الجار قبل الدار حادثة قد تكون من الخيال نبدأ بتفاصيل القصة👈👈👈 الجار قبل الدار حادثة قد تكون من الخيال كان أحد الآباء يستعد للاحتفال بزواج ولده وفلذه كبده الوحيد الذي وُلد بعد عشرين عاماً من زواجه.. كل الجيران يعلمون جيدًا مدى حب الأب لابنه وكيف كان مشغولًا للتحضير لهذا اليوم السعيد.. ­ ­ ­ ­

الجار قبل الدار حادثة قد تكون من الخيال Read More »

الفيديو صادم.. وفاة فتاة أثناء سيرها في الطريق

الفيديو صادم.. وفاة فتاة أثناء سيرها في الطريق تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي فيديو صادم لفتاة توفت أثناء سيرها في الطريق عقب سقوط شيء عليها من أعلي مبني. لمشاهدة الفيديو اضغط الرابط التالي https://www.facebook.com/100015603818627/posts/pfbid02Kb3rcHcSksa3P5xFj8dps4btDR1Zv2WRPqp4mFPMgkpaWoY6t6AjJQh6aVmTEuDfl/?mibextid=Nif5oz وتسببت وفاتها في حالة صدمة بين رواد مواقع التواصل الاجتماعي وقاموا بتداول الفيديو بشكل كبير معلقين عليها : يابخت اي حد

الفيديو صادم.. وفاة فتاة أثناء سيرها في الطريق Read More »

قصة المرأة وماكنة الخياطة الجزء الأخير

قصة المرأة وماكنة الخياطة الجزء الأخير الغنى الفاحش.والثراء الكثير. واذ انظر الى ماكينه وارجع نظرى للمرأة العجوز ووجدتها قد اختفت. وتمر الايام والسنين واصبح من اثرياء المدينه واشهرهم بالخياطة . وخلال تلك السنين وانا اظل احفظ سر جنيات الماكينه والعجوز. وكنت خلال تلك السنين قد قمت ببناء قصر خاص لكل الفقراء وابناء السبيل حتى يجد

قصة المرأة وماكنة الخياطة الجزء الأخير Read More »

قصة المرأة وماكنة الخياطة الجزء الأول

قصة المرأة وماكنة الخياطة الجزء الأول انا زوجة او كنت زوجة وقد طردنى زوجى لان اشترط اذ انجبت له ولد سوف اظل معه ام لو انجبت بنت فسوف يطردنى من قصره .. ولكن شاءت الاقدار ان انجب فتاة .. وهاانا اعيش لوحدى ليس لدى اهل او عشيرة وباحدى الايام تدق ع بابى امرأة عجوز شمطاء

قصة المرأة وماكنة الخياطة الجزء الأول Read More »

لم يمشي احد في جنازته

لم يمشي احد في جنازته مات والده ولم يأتِ احد ليمشي في جنازته… فجره ابنه الى الصحراء ليدفنه.. فرآه اعرابي يرعى الغنم.. فاقبل عليه.. وسأله اين الناس ؟ لم تدفن اباك وحدك؟ فما شاء الابن ان يفضح اباه.. وظل يردد: لا حول ولا قوة الا بالله. فهم الاعرابي.. ومد يده يساعد الابن ليدفن اباه.. ثم

لم يمشي احد في جنازته Read More »

قصة شاب في المسجد

قصة شاب في المسجد قصه حقيقيه شاب عمره ستة عشر عاماً ..كان في المسجد يتلو القرآن .. وينتظر إقامة صلاة الفجر ..فلما أقيمت الصلاة ..رد المصحف إلى مكانه .. ثم نهض ليقف في الصف ..فإذا به يقع على الأرض فجأة مغمى عليه .. حمله بعض المصلين إلى المستشفى ..يقول الدكتور الجبير الذي عاين حالته ..

قصة شاب في المسجد Read More »

رواية عشق الثلاثين البارت الثالث

رواية عشق الثلاثين البارت الثالث انا مبسوط انك وافقتي تتجوزيني…متعرفيش أنا سعيد قد ايه … قالها مراد وهو مبتسم بسعادة …كنت باصة علي الأرض وانا قلبي واجعني…بصتله وحمدت ربنا أننا قاعدين لوحدنا وان اهلنا سابلونا مساحة نتكلم …بصتله وقولت: -قبل اي حاجة أنا حابة اقولك علي حاجة … -خير … بلعت ريقي وانا بحكي بسهولة

رواية عشق الثلاثين البارت الثالث Read More »

رواية عشق الثلاثين البارت الثاني

رواية عشق الثلاثين البارت الثاني كنت قاعدة في اوضتي بعيط وبفتكر ابويا لما ضر*بني …ابويا اول مرة يمد ايديه عليا …اول مرة يبقي ق*اسي عليا كده …قلبي كان و*اجعني وكنت بعيط جامد …فجأة الباب خبط وابويا اللي كان علي الباب …مسحت دموعي بسرعة وقولت بصوت مخنوق: -اتفضل … دخل بابا وهو متوتر ودخل الاوضة وبعدين

رواية عشق الثلاثين البارت الثاني Read More »

رواية عشق الثلاثين البارت الأول

رواية عشق الثلاثين البارت الأول انتي اتج*ننتي يا جايدا… صرخ مصطفي فيا لما ضر*بته بالقلم …عينيا لمعت بعن*ف وانا ببصله وقولت: -ايوة اتجن*نت يا أح*قر خلق الله اقدر افهم ايه دي … رميت دعوة الفرح في وشه …بصلي ببرود وقال: -ايه انتي مبتعرفيش تقري ؟!دي دعوة فرحي ايه الغريب في كده … رجعت لورا بصدمة

رواية عشق الثلاثين البارت الأول Read More »

رواية رهان الحب البارت الثالث

رواية رهان الحب البارت الثالث رهااان!! قالتها وتين وعيونها بدأت تدمع …بصيت علي الأرض وانا مش قادر اواجهها…كان قلبي بين*زف والر*عب ساكنه لاحسن تقرر تسيبني للابد …وده هيكون حقها ….قلبي بدأ يدق بسرعة وانا مستني رد فعل عنيف منها …مستني عتاب او حتي تهي*نني وتشت*مني …كنت هتقبل لاني استحق …أنا كنت حاسس ان قلبي هو

رواية رهان الحب البارت الثالث Read More »

رواية رهان الحب البارت الثاني

رواية رهان الحب البارت الثاني بعد يومين … -اتفضلي الرواية قريتها … قولتها بإبتسامة لوتين وانا بديها الرواية …ابتسمت ليا وقالت: -خلصتها بالسرعة دي ؟! -ايوة شغفي خلاني اخلصها بسرعة وطبعا أنا كنت كد*اب …بالعكس ده انا كنت بمو*ت من الملل …نفسي اعرف ايه المميز في الروايات بالشكل ده عشان البنات تحبها …مالها الافلام والمسلسلات

رواية رهان الحب البارت الثاني Read More »

رواية رهان الحب البارت الأول

رهان الحب اراهنكم ان خلال شهر بس هتحبني .. قولتها وانا ببص علي وتين …البنت اللي الفرقة الاولي…كانت اجمل بنت في الدفعة الجديدة كلها ومن وقت ما جات وهي مطنشة الكل …مفيش شاب قدر يجذب انتباهها ابدا …كل اللي كان بيحاول يكلمها كانت بتصده ببرود رهيب …كل شباب الكلية كانوا هيتجننوا عليها ومفيش حد قادر

رواية رهان الحب البارت الأول Read More »

رواية عشق بيان البارت الثاني

رواية عشق بيان البارت الثاني اومال فين بيان ؟! قالها عمر بعد ما نزل من شقته…جه من شغله من حوالي خمس دقايق وقرر يطلع لبيان بس استغرب لما ملقهاش …نزل يسأل أمه… -انت جيت امتي يا عمر؟! قالتها أمه بتوتر … -من خمس دقايق يا امي وطلعت فوق علطول … لوت بوزها وقالت: -طبعا السنيورة

رواية عشق بيان البارت الثاني Read More »

رواية عشق بيان البارت الأول

رواية عشق بيان البارت الأول قومي يا اختي فزي بقينا الضهر البيت يضر*ب يقلب … قومت بفزع ولقيت حماتي قدامي شديت البطانية عليا لاني كنت لابسة قميص نوم .. بصيت جمبي ملقيتش عمر …. -بتدوري علي مين يا حلوة …عمر راح شغله….يالا انتي كمان عشان تعملي شغلك تحت …كفاية اسبوع شهر عسل … -شغل تحت

رواية عشق بيان البارت الأول Read More »

قصة ابن زوجة ابي

قصة ابن زوجة ابي تو.فيت زوجة أبي الأولى وتركت خلفها ابنة واحدة عمرها 15 سنة .. فتزوج والدي من أمي بعد فترة ليست بالطويلة .. فبدأت رحلة أمي مع الإنجاب … فخلال 11 سنة انجبت أربعة أولاد وبنتين .. .. ثم أصابها مرض نادر يسمى الضمور العصبي مما أقعدها عن الحركة تماما .. وبعدها توفي.ت

قصة ابن زوجة ابي Read More »

قصة حقيقة و منقولة من صاحبتها الجزء الثاني

قصة حقيقة و منقولة من صاحبتها الجزء الثاني يتبع الجزء الثاني والأخير هنا يابنات ????❤️ الجزء الثاني والاخير خديجة غابت عن الكلية وعن المكتبة اللي شغاله فيها 3 ايام وده كان اول مره تحصل فعشان كده صاحب المكتبة قلق جدا علي خديجة ان يكون حصلها حاجة, لما طلع للعمارة اللي ساكنه فيها وراح للشقة, خبط

قصة حقيقة و منقولة من صاحبتها الجزء الثاني Read More »

قصة حقيقة

قصة حقيقة القصة اللي هحكيهالكم حقيقية, كل حرف فيها حصل, ويشهد ربنا ان مفيش حرف من الحكاية دي من تأليفي.. الحكاية محصلتليش انا هي حصلت لجارتي ف نفس القرية اللي انا عايشة فيها, انا من الاقصر, واللي حصلت معاها القصة اسمها ( خديجة ) كانت بنت جميلة جدا ومحترمة جدا عمرها ما عملت مشاكل مع

قصة حقيقة Read More »

الزوجة العذراء ما..تت.. حكاية “آية” بدأت بمأ*ساة وانتهت بجـ*ـثة داخل غرفة النوم

الزوجة العذراء ما..تت.. حكاية “آية” بدأت بمأ*ساة وانتهت بجـ*ـثة داخل غرفة النوم لم تتعجل آية شهر رمضان لأجواء الشهر الكريم فحسب، بل استعجالا لحياة جديدة تبدأ مع العيد في بيت جديد، بزواجها من محمد الذي تقدم لخطبتها قبل 8 شهور، إذ كانت تمني نفسها بانتهاء أيام العمل وتحمل نفقاتها بعد زواجها، لكن من استأمنته على

الزوجة العذراء ما..تت.. حكاية “آية” بدأت بمأ*ساة وانتهت بجـ*ـثة داخل غرفة النوم Read More »

قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات

قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات زوجة تحكي : بعد مرور خمسة عشرة عاماً من الزواج، والصبر مررت باختبارات صعبة ، من ام زوجي التي كانت تني فوق طاقتي وكنت أصبر لأكون نعمة الزوجة لرجل أحببته ، كان كلي يقين بأن الله سيشفيه، كان يتعجب ويقول انت تعيشين بالأات! كنت

قصه زوجيه بعد مرور خمسة عشره عامآ من الزواج والصبر والثبات Read More »

روايه داليدا البارت الاخير

داليدا جسمي اترعش وانا ببصله …كان بنفس الجب*روت …عيوني بدأت تدمع وبقيت اتنفس بسرعة …ابتسم هو بش*ر وقال: -افتكرتي انك هته*ربي مني يا داليدا …افتكرتي بجد انك هتقدري تبعدي عني …لا ده مستحيل …انتي ملكي …ملكي وبس …. ولسه هيقرب مني…صرخت وانا برجع لورا وفضلت ازعق: -ابعد …ابعد ..ابعد … مسكني من أيدي وقال: -تعالي

روايه داليدا البارت الاخير Read More »

روايه داليدا البارت الثالث

داليدا شهر …. قدام المرايا كنت بضبط نقابي عشان اطلع…كنت حاسة بسلام أن اخيرا أحوالي اتضبطت بعد ما اتبهدلت اسبوع في الشارع لحد ما قابلت ست بنت حلال ..الست منيرة اللي رضيت تأجرلي اوضة عندها بعد ما عرفت ظروفي ايه …وقالت أنني قريبته من بعيد واديتلها ايجار بسيط بعد ما أنا اصريت اديها فلوس والنهاردة

روايه داليدا البارت الثالث Read More »

Scroll to Top