Just another News 188 Media Sites site
[sc name=”ad1″ ][/sc]
رواية اتجــ..وزت بلطــجــ..ــي الجزء الأول بقلم روان أحمد
[sc name=”ad3″ ][/sc]

[sc name=”ad3″ ][/sc]
موافقه .
ـ كلمه طلعت منها سكتت الدوشه اللى ابوها عاملها وبقى الجو سكوت .
ابوها اتكلم : ازاى يعنى عايزه تتجوزى البلـ…ـطجى دا .
ـ دى حياتى وانا اللى هعيشها يا بابا بعد اذنك .
“دخلت اوضتى انهارت من العياط وافتكرت اللى حصل من يومين “.
[sc name=”ad4″ ][/sc]
فـلاش بـاكـ :.
{ كنت معديه من على ناصيه شارعنا وهو كالعاده بيعاكس مشيت وصلت لمدخل عمارتنا لقيت اللى بيشدنى لبير السلم
اتخضيت وبصيت لقيته هو وكنت لسه هصوت حط ايده على بوقى واتكلم :انا هاجى اتقدملك لو رفضتى فاكره من سنتين لما صاحبى اتقدم لبنت ورفضته عمل فيها اى هعمل معاكى اسود من كدا .
طلعت منى شهقه لانى افتكرت اللى حصل للبنت دى ….
هزيت راسى انى موافقه ابتسم ومشى .}
(تانى يوم ) .
[sc name=”ad5″ ][/sc]
بابا نادى عليا طلعت اتكلم معايا فنفس الموضوع .
ـ اتكلمت بدموع : فاكر يا بابا من سنتين حصل ايه للبنت اللى فى الشارع معانا .
ـ اتكلم باستفهام : ايوا اللى لقوها مغتـ…ـصبه وميعرفوش مين اللى عمل فيها كدا .
ـ اهو اللى عمل فيها كدا هو صاحب فهد يابابا .
ـ وانتى عرفتنى منين …؟
ـ ماهو اللى هددنى انى لو رفضته هيعمل فيا كدا واسود كمان .
ـ بنرفزه وزعيق : ليه وانا روحت فين طب يقدر يهوب ناحيتك كدا وانا هفـرمه .
ـ اهدى يا بابا ارجوك علشان صحتك .
[sc name=”ad6″ ][/sc]
ـ بقا ابن الكـ…ـلب دا يهددك وانا عايش دا انا هقـ..ـتله .
ـ ارجوك يا بابا كفايه علشان صحتك .
ـ اسمعى جوازك منه منهى خلاص واللى عنده يعمله وسابنى ودخل الاوضه .
” جزء من فرح والجزء التانى بيقول اننا مش قد مشاكله بس سبتها على ربنا ودخلت صليت ودعيت ونمت .”
عرف انى رفضته والغريبه ان مفيش حاجه حصلت عدى اسبوع رجعت امارس حياتى من تانى بعد ما بابا منعنى انى انزل علشان كان خايف عليا روحت الشغل وانا راجعه منه لقيت اللى شدنى جوه عربيه وحط منديل على وشى ومحستش بحاجه تانى …..
[sc name=”ad3″ ][/sc]
صحيت حسيت بتعب فى جسمى ودماغى بتوجعنى قومت بخضه بصيت على المكان بخوف لقيت شباك جريت ابص منه لقيت الدنيا ظلمه ومكان اشبه بالصحراء انا فين تقريبا كدا انا فى الدور الرابع . قعدت بتعب وفهد جيه فى بالى اكيد محدش يعمل العمله دى غيره ……
^ صحيت على جردل مايه اتكب عليا فوقت بخضه بصيت لقيته هو كنت عارفه بصيت ليه وقولت : انت باى حق تخطفنى وتحبسنى فى مكان زى دا .
ـ اتكلم ببرود وقال : انا اتجوزتك امبارح يا حلوه وانتى نايمه .
ـ مسكت فى هدومى بخضه وعيطت : حرررام عليك ليه تعمل فيا كدا حراام طب انا عملتلك ايه علشان تعمل فيا كدا.
ـ انا حذرتك فاكره ولا افكرك وبعدين انا كنت شاريكى واتقدمت ليكى بس انتى اللى رفضتى وانا كنت محذرك من كدا صح ولا لا .
ـ اتكلمت بجمود : اقتـ…ـلنى .
[sc name=”ad4″ ][/sc]
ـ بصدمه :بتقولى إيه …؟؟؟
بزعيق « بقولك اقـ…ـلنى احسن ما اجيب العار لابويا اقتلنى وريحنى .
ـ ببرود : وانا اقتلك ليه هو الجواز بقا عيب وعار اليومين دول .
ـ بعدم استيعاب : انت قصدك انك اتجوزتنى بمأذون وكدا .
ـ بابتسامه خبيثه : اومال انتى كنتى مفكره إيه.
ـ بعياط : كنت مفكره عملت فيا زى ما صاحبك عمل مع البنت .
قعد جنبى واتكلم بهدوء وحنيه حسيتها فى صوته : انا كنت بخوفك مش اكتر لكن انا معملش كدا ولا عمرى اعمل كدا انا بحبك من زمان وقولت كدا علشان توافقى تتجوزينى .
ـ بس انت كدا خلتنى اتمسك برفضك اكتر واكرهك .
[sc name=”ad6″ ][/sc]
ـ انا اسف .
ـ انت ايه اللى وصلك للمرحله دى انا كنت فاكره انك كنت محترم زمان إيه اللى حصل .
ـ بعد ما امى ماتت وبابا اتجوز وبعدها بشويه مات وملقتش اللى يقولى الصح من الغلط واصحاب السوء هما اللى سحبونى للسكه دى .
ـ بس دا مش مبرر فى ناس كتير قصتهم شبه قصتك واجتهدوا وبقوا حاجه نتشرف بيها .
ـ بس انا كنت عيل ساعتها وموت امى خلانى ضعيف لان امى كانت كل حاجه بالنسبالى .
[sc name=”ad4″ ][/sc]
ـ لقيته عيط لما افتكر امه صعب عليا اترددت شويه بس روحت حضنته وطبطبت عليه وهو اكنه كان غرقان ولقا قشه واتمسك فيها حضنى جامد وفضل يبكى .
بعد فتره لقيته نام غطيته وقعدت جنبه وفضلت افكر فى امره و تعبت من التفكير ونمت جنبه .
صحيت تانى يوم اتخضيت لما لقيته صاحى وبيبص عليا .
ـ انت صاحى من امتى …؟
ـ ابتسم وقال : من شويه .
“جاب اكل واكلنا والصراحه نفسى اصلح حاله واعرف عنه حاجات اكتر “.
ـ اعملك شاى ..؟
ـ ياريت يا حببتى .
اتجاهلت كلمه حببتى اللى رشقت قلبى دى ودخلت عملت اتنين شاى وطلعت قعدت جنبه .
رواية اتجــ..وزت بلطــجــ..ــي الجزء الثاني و الأخير بقلم روان أحمد
رواية اتجــ..وزت بلطــجــ..ــي الجزء الثاني و الأخير بقلم روان أحمد
[sc name=”ad1″ ][/sc]
[sc name=”ad1″ ][/sc]
رواية اتجــ..وزت بلطــجــ..ــي الجزء الأول بقلم روان أحمد
[sc name=”ad3″ ][/sc]

[sc name=”ad3″ ][/sc]
موافقه .
ـ كلمه طلعت منها سكتت الدوشه اللى ابوها عاملها وبقى الجو سكوت .
ابوها اتكلم : ازاى يعنى عايزه تتجوزى البلـ…ـطجى دا .
ـ دى حياتى وانا اللى هعيشها يا بابا بعد اذنك .
“دخلت اوضتى انهارت من العياط وافتكرت اللى حصل من يومين “.
[sc name=”ad4″ ][/sc]
فـلاش بـاكـ :.
{ كنت معديه من على ناصيه شارعنا وهو كالعاده بيعاكس مشيت وصلت لمدخل عمارتنا لقيت اللى بيشدنى لبير السلم
اتخضيت وبصيت لقيته هو وكنت لسه هصوت حط ايده على بوقى واتكلم :انا هاجى اتقدملك لو رفضتى فاكره من سنتين لما صاحبى اتقدم لبنت ورفضته عمل فيها اى هعمل معاكى اسود من كدا .
طلعت منى شهقه لانى افتكرت اللى حصل للبنت دى ….
هزيت راسى انى موافقه ابتسم ومشى .}
(تانى يوم ) .
[sc name=”ad5″ ][/sc]
بابا نادى عليا طلعت اتكلم معايا فنفس الموضوع .
ـ اتكلمت بدموع : فاكر يا بابا من سنتين حصل ايه للبنت اللى فى الشارع معانا .
ـ اتكلم باستفهام : ايوا اللى لقوها مغتـ…ـصبه وميعرفوش مين اللى عمل فيها كدا .
ـ اهو اللى عمل فيها كدا هو صاحب فهد يابابا .
ـ وانتى عرفتنى منين …؟
ـ ماهو اللى هددنى انى لو رفضته هيعمل فيا كدا واسود كمان .
ـ بنرفزه وزعيق : ليه وانا روحت فين طب يقدر يهوب ناحيتك كدا وانا هفـرمه .
ـ اهدى يا بابا ارجوك علشان صحتك .
[sc name=”ad6″ ][/sc]
ـ بقا ابن الكـ…ـلب دا يهددك وانا عايش دا انا هقـ..ـتله .
ـ ارجوك يا بابا كفايه علشان صحتك .
ـ اسمعى جوازك منه منهى خلاص واللى عنده يعمله وسابنى ودخل الاوضه .
” جزء من فرح والجزء التانى بيقول اننا مش قد مشاكله بس سبتها على ربنا ودخلت صليت ودعيت ونمت .”
عرف انى رفضته والغريبه ان مفيش حاجه حصلت عدى اسبوع رجعت امارس حياتى من تانى بعد ما بابا منعنى انى انزل علشان كان خايف عليا روحت الشغل وانا راجعه منه لقيت اللى شدنى جوه عربيه وحط منديل على وشى ومحستش بحاجه تانى …..
[sc name=”ad3″ ][/sc]
صحيت حسيت بتعب فى جسمى ودماغى بتوجعنى قومت بخضه بصيت على المكان بخوف لقيت شباك جريت ابص منه لقيت الدنيا ظلمه ومكان اشبه بالصحراء انا فين تقريبا كدا انا فى الدور الرابع . قعدت بتعب وفهد جيه فى بالى اكيد محدش يعمل العمله دى غيره ……
^ صحيت على جردل مايه اتكب عليا فوقت بخضه بصيت لقيته هو كنت عارفه بصيت ليه وقولت : انت باى حق تخطفنى وتحبسنى فى مكان زى دا .
ـ اتكلم ببرود وقال : انا اتجوزتك امبارح يا حلوه وانتى نايمه .
ـ مسكت فى هدومى بخضه وعيطت : حرررام عليك ليه تعمل فيا كدا حراام طب انا عملتلك ايه علشان تعمل فيا كدا.
ـ انا حذرتك فاكره ولا افكرك وبعدين انا كنت شاريكى واتقدمت ليكى بس انتى اللى رفضتى وانا كنت محذرك من كدا صح ولا لا .
ـ اتكلمت بجمود : اقتـ…ـلنى .
[sc name=”ad4″ ][/sc]
ـ بصدمه :بتقولى إيه …؟؟؟
بزعيق « بقولك اقـ…ـلنى احسن ما اجيب العار لابويا اقتلنى وريحنى .
ـ ببرود : وانا اقتلك ليه هو الجواز بقا عيب وعار اليومين دول .
ـ بعدم استيعاب : انت قصدك انك اتجوزتنى بمأذون وكدا .
ـ بابتسامه خبيثه : اومال انتى كنتى مفكره إيه.
ـ بعياط : كنت مفكره عملت فيا زى ما صاحبك عمل مع البنت .
قعد جنبى واتكلم بهدوء وحنيه حسيتها فى صوته : انا كنت بخوفك مش اكتر لكن انا معملش كدا ولا عمرى اعمل كدا انا بحبك من زمان وقولت كدا علشان توافقى تتجوزينى .
ـ بس انت كدا خلتنى اتمسك برفضك اكتر واكرهك .
[sc name=”ad6″ ][/sc]
ـ انا اسف .
ـ انت ايه اللى وصلك للمرحله دى انا كنت فاكره انك كنت محترم زمان إيه اللى حصل .
ـ بعد ما امى ماتت وبابا اتجوز وبعدها بشويه مات وملقتش اللى يقولى الصح من الغلط واصحاب السوء هما اللى سحبونى للسكه دى .
ـ بس دا مش مبرر فى ناس كتير قصتهم شبه قصتك واجتهدوا وبقوا حاجه نتشرف بيها .
ـ بس انا كنت عيل ساعتها وموت امى خلانى ضعيف لان امى كانت كل حاجه بالنسبالى .
[sc name=”ad4″ ][/sc]
ـ لقيته عيط لما افتكر امه صعب عليا اترددت شويه بس روحت حضنته وطبطبت عليه وهو اكنه كان غرقان ولقا قشه واتمسك فيها حضنى جامد وفضل يبكى .
بعد فتره لقيته نام غطيته وقعدت جنبه وفضلت افكر فى امره و تعبت من التفكير ونمت جنبه .
صحيت تانى يوم اتخضيت لما لقيته صاحى وبيبص عليا .
ـ انت صاحى من امتى …؟
ـ ابتسم وقال : من شويه .
“جاب اكل واكلنا والصراحه نفسى اصلح حاله واعرف عنه حاجات اكتر “.
ـ اعملك شاى ..؟
ـ ياريت يا حببتى .
اتجاهلت كلمه حببتى اللى رشقت قلبى دى ودخلت عملت اتنين شاى وطلعت قعدت جنبه .
رواية اتجــ..وزت بلطــجــ..ــي الجزء الثاني و الأخير بقلم روان أحمد
رواية اتجــ..وزت بلطــجــ..ــي الجزء الثاني و الأخير بقلم روان أحمد
[sc name=”ad1″ ][/sc]