Just another News 188 Media Sites site

سر الألم كانت بنتي

جيجى بخبث: ايه ده دا انت بقيت بتفكر احسن منى يا جدع

خالد بفخر:عيب عليكى يلا اسيبك بقى عشان خلاص هنوضب الشنط ونازلين

جيجى: اوك يا بيبى بس اول ما تنزل هنتقابل فى المكان دا…….. النهاردة ضرورى

خالد: اوك يا قلبى باى

فى المستشفى

عائلة عمار تنتظر خروج الطبيب ليطمئنهم على حال هذه المسكينة

بعد دقائق خرج الطبيب من غرفة الخاصة بنور

صفاء (والدة عمار ): خير يا دكتور البنت المسكينة دى حالتها ايه

الطبيب بأسف: عندها انتباذ فى بطانة الرحم ودا مرض نادر بيجى ل نسبة قليلة جدا من البنات ودا بسبب تأثير الخبطة الجامدة عليها ودا هيعملها تأخر فى الانجاب بس مع العلاج الطويل ممكن تتعالج..وهى حاليا تحت تأثير المخدر ممكن تغيب اسبوع ولا حاجة هنا على م صحتها ترجعلها تانى

صفاء وسالم بحزن: لا حول ولا قوة إلا بالله تمام ي دكتور متشكرين

سالم: هنعمل ايه فى المصيبة دى

صفاء بتفكير: مفيش غير حل واحد وربنا يستر

فى المنزل

عند فريدة (والدة نور)

فريدة ببكاء: كل ده يا نور بتتمشى ليه تقلقينى عليكى كده

رنت على تليفونها لقيته جمبها على التربيزة مأخدتهوش

فريدة بقلق: يا ربى كمان مأخدتش التليفون

رنت على جنى صاحبتها: بس قالتلها ان هى مشفتهاش.

ارتدت عباءة سوداء ونزلت تدور على بنتها

بعد حوالى ساعة من البحث عن نور بلا فائدة

رجعت فريدة المنزل تبكى بحرقة على بنتها

فريدة بقهر: يا رب ردلى بنتى سليمة يا رب انت عارف انى مليش غيرها….. طب اكلم ابوها واقلقه وهو فى الغربة كده ولا ابلغ الشرطة

قامت توضأت وصلت ودعت ربها ان يرد لها ابنتها

وهى حائرة ماذا تفعل…

فى المطار

نزل خالد من الطائرة ومعه جوليا التى ستصبح زوجته

خالد: نورتى مصر يا جولى شوفتى مصر حلوة ازاى

جوليا وهى بتتكلم عربى مكسر خالد كان بيعلمها

تتكلم عربى وهى اتعلمت بسرعة

جوليا: واو يا خالد مصر هلوة(حلوة ) أووووى

خالد: ولسه اما تتفرجى عليها كويس هتحبيها

جوليا: انا حبيتها خلاص خالد

اوقف خالد تاكسى وهو عازم على اول شخص يراه هى نور ووالدتها فريدة

بعد مدة وصل الى منزل نور ومعه جوليا ونظرات الناس تأكلها بعينها من هذا الجمال الامريكى

جوليا باستغراب: هما ليه بيبصو كده خالد

خالد فى سره:احم اول مرة يشوفو جمال كده

جوليا: بتقول ايه خالد

خالد: لا يا حبيبتى بقول بيرحبو بيكى

جولوجيا بتفهم: اوك

طرق خالد منزل نور

فتحت له فريدة وعيناها وارمة من كتر العياط

خالد اتخض من شكلها

خالد: طنط فريدة فى ايه مالك نور كويسة

فريدة بدموع فلم يكن بإمكانها شئ ان تفعله سوى اخباره

فريدة بدموع: نور خرجت من يجى ثلات ساعات ولسه مرجعتش

خالد: خلاص م تقلقيش انا هدور عليها لحد م ارجعها البيت خلى جوليا عندك وانا هجيبها واجى

فريدة بتوسل: ماشى بس يالله عليك م ترجع من غيرها

خالد: حاضر

جوليا: خالد رايح فين

خالد: جاى يا جوليا مش هتأخر خليكى مع طنط

هتحبيها.

جوليا: اوك خالد بس مش تتأخر

خالد: حاضر

فى الكافيه اللى تحت المستشفى تجلس جيجى

جيجى فى الفون: الو يا خالد نزلت مصر

خالد: ايوة يا جيجى بس انا مش فاضى دلوقتي ورايا حاجة كده بعملها مش هنعرف نتقابل النهاردة

جيجى بغضب: نعم لا بليز يا خالد عاوزاك دلوقتى ضرورى

خالد: طيب يا جيجى انا جاى فى المكان اللى اتفقنا عليه صح

جيجى بانتصار: ايوة هو متتأخرش باى

بعد مدة

وصل خالد المكان بس مشفش جيجى

خالد باستغراب ودى راحت فين بقى

شاف واحدة منتقبة عمالة تنده عليه

خالد باستغرب: جيجى !!

جيجى: اسكت الله يخربيتك

خالد: ايه يا بنتى اللى عملاه فى نفسك ده

جيجى: دا تبع الخطة وإمسك ده وعطته زى كوفية يغطى بيها وشه

خالد: ممكن تفهمينى احنا هنعمل ايه بالظبط

جيجى: احنا هنودى عمار فى داهية وناخد كل فلوسه

خالد بتركيز: ودا ازاى

جيجى بخبث وبصوت واطى: عمار النهاردة لسه خابط بنت بعربيته وهى فى المستشفى اللى جنبنا دى وانا لسه شايفة طنط صفاء وأنكل خالد نازلين عشان كده كلمتك علطول

خالد بعدم فهم: ايوة بردو هنستفاد ايه انو خبط بنت

جيجى بخبث: اصبر بس.. احنا هنم”وت البنت دى وتبان ان هى ما”تت نتجيجة خبطة العربية وبكدا يلبس عمار
خالد: ايوة بس احنا هنق”تلها ازاى يا ناصحة

– اخرجت من حقيبتها سرنجة واشارت عليها
جيجى: ب دى
خالد: يا بت اللعيبة دا انتى شيطانة هههه
جيجى: قوم بقى عشان منضيعش وقت

فى المستشفى

سألت جيجى على غرفة نور وقالت للمرضة انها أختها وتريد زيارتها هى وزوجها

الممرضة: تمام يا فندم ادخلى بس يا ريت نلتزم الهدوء

جيجى بتمثيل البكاء: حاضر

دخلت جيجى ومعها خالد الذى يغطى معظم وجههة بالكوفية

جيجى: خد بسرعة السرنجة اهى عبيها هوا وحطها فى المحلول ده بسرعة

خالد: طيب هاتى بسرعة

لسه هيحط السرنجة لمح وشها

قعد يشبهه عليها… هى هى أكيد انا متأكد

خالد بصدمة: نووور !!

جيجى: خد بسرعة السر”نجة اهى عبيها هوا وحطها فى المحلول ده بسرعة

خالد: طيب هاتى بسرعة قبل الممرضة ما تيجى..

لسه هيحط السر”نجة لمح وشها

قعد يشبهه عليها… هى هى أكيد انا متأكد

خالد بصدمة: نووور !!

جيجى باستغراب: وطى صوتك الله يخربيتك نور مين هتفضحنا

خالد بصدمة: دى نور دى بنت خالى انا مستحيل أمو”تها

جيجى : بس دى أكبر أمل لينا ف ان احنا ند”مر عمار

خالد: لا يا جيجى مش على حساب نور كفاية اللى عملته فيها وهى صغيرة

جيجى بفضول: عملتلها ايه

خالد: مش وقته ي جيجى اما نكون لوحدنا

وبكدا فشلت خطة جيجى ف التخلص من نور

بس على مين على جيجى دى عقر”بة

اتصل خالد على والدة نور

فريدة بلهفة: ايوة يا خالد لقيتها

خالد: ا أيوة يا طنط لقيتها ب بس

فريدة بقلق: بس ايه يا خالد انطق بنتى مالها

خالد: بس لاأسف عملت حادثة

فريدة بنغزة فى قلبها : يا حبيبتى يا بنتى قولى العنوان بسرعة

خالد: العنوان……. وهاتى جوليا معاكى عشان متقعدش لوحدها.. ثم اغلق الخط

جيجى: طب اطير انا بقى عشان مينفعش حد يشوفنى بس هستناك النهاردة الساعة ١ بالليل فى الشقة اللى بنتقابل فيها اصلك وحشنى خالص باى يا بيبى هستناك وغمز”ت له

خالد: باى أما اشوف اخرتها معاكى

فى فيلا سالم والد عمار

صفاء: زى ما قولتلك يا سالم مفيش حل غير كده اول م عمار يجي تقوله علطول

سالم: طيب طيب يا صفاء بس على الله يوافق

فى غصون دقائق وصل عمار غاضب كعادته

سالم: استنى يا عمار انا عاوزك

عمار بجمود: نعم يا بابا !

سالم: انت روحت بصيت على البنت اللى انت خبطها

عمار بنفس الجمود: لأ

سالم: طب يا بيه البنت حالتها خطيرة ومش هت”خلف تانى وبسبب مين كل ده بسبب حضرتك

قولى بقى مين هيرضى بيها بعد اللى انت عملته ده

عمار بلامبالاة: طب وأنا مالى هى اللى غلطانة.. وبعدين انا هعوضها ماديا عن كل اللى حصلها

سالم بغضب: انت فاكر الفلوس بتحل كل حاجة لايا عمار فوق شوف انت عملت ايه الله اعلم حال اهلها عامل ازاى دلوقتى انت هتعمل اللى هقولك عليه وتنفذه بالحرف الواحد

عمار: اللى هو !!!؟

سالم: أنك تتجوزها

عمار بهدوء: وأنا مش موافق يا بابا

جيجى من خلفه: ولا انا كمان موافقة ي أنكل انا بحب عمار وهيتجوزنى انا

عمار متجاهلا اياها: عن إذنك يا بابا

سالم: استنى يا ولد انا بكلمك

عمار: نعم

سالم: عمار انا هخيرك ي عمار يتتجوز البنت دى ي إما والله العظيم ل هاخد أمك وهنروح مكان مفيش مخلوق هيعرف مكانا فيه ولا حتى انت

جيجى منتظرة رده خوفا ان يوافق

عمار بحيرة: طب يا بابا سيبنى أفكر انا جاى من الشغل تعبان ومش مركز

سالم بأمل: ماشى يا بنى ربنا يهديك

*وصلت فريدة الى المستشفى بخطى سريعة ومعها جوليا.

فريدة بدموع: ايه يا خالد بنتى مالها

خالد بأسف: للأسف نور مش هتخ”لف تانى يا طنط الخابطة كانت جامدة على الر”حم

فريدة بإنهيار: وللأسف ليه يا حق”ير عامل نفسك زعلان عليها اووى وأنت السبب ف كل اللى حصلها

حسبى الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ

جيجى بخبث: ايه ده دا انت بقيت بتفكر احسن منى يا جدع

خالد بفخر:عيب عليكى يلا اسيبك بقى عشان خلاص هنوضب الشنط ونازلين

جيجى: اوك يا بيبى بس اول ما تنزل هنتقابل فى المكان دا…….. النهاردة ضرورى

خالد: اوك يا قلبى باى

فى المستشفى

عائلة عمار تنتظر خروج الطبيب ليطمئنهم على حال هذه المسكينة

بعد دقائق خرج الطبيب من غرفة الخاصة بنور

صفاء (والدة عمار ): خير يا دكتور البنت المسكينة دى حالتها ايه

الطبيب بأسف: عندها انتباذ فى بطانة الرحم ودا مرض نادر بيجى ل نسبة قليلة جدا من البنات ودا بسبب تأثير الخبطة الجامدة عليها ودا هيعملها تأخر فى الانجاب بس مع العلاج الطويل ممكن تتعالج..وهى حاليا تحت تأثير المخدر ممكن تغيب اسبوع ولا حاجة هنا على م صحتها ترجعلها تانى

صفاء وسالم بحزن: لا حول ولا قوة إلا بالله تمام ي دكتور متشكرين

سالم: هنعمل ايه فى المصيبة دى

صفاء بتفكير: مفيش غير حل واحد وربنا يستر

فى المنزل

عند فريدة (والدة نور)

فريدة ببكاء: كل ده يا نور بتتمشى ليه تقلقينى عليكى كده

رنت على تليفونها لقيته جمبها على التربيزة مأخدتهوش

فريدة بقلق: يا ربى كمان مأخدتش التليفون

رنت على جنى صاحبتها: بس قالتلها ان هى مشفتهاش.

ارتدت عباءة سوداء ونزلت تدور على بنتها

بعد حوالى ساعة من البحث عن نور بلا فائدة

رجعت فريدة المنزل تبكى بحرقة على بنتها

فريدة بقهر: يا رب ردلى بنتى سليمة يا رب انت عارف انى مليش غيرها….. طب اكلم ابوها واقلقه وهو فى الغربة كده ولا ابلغ الشرطة

قامت توضأت وصلت ودعت ربها ان يرد لها ابنتها

وهى حائرة ماذا تفعل…

فى المطار

نزل خالد من الطائرة ومعه جوليا التى ستصبح زوجته

خالد: نورتى مصر يا جولى شوفتى مصر حلوة ازاى

جوليا وهى بتتكلم عربى مكسر خالد كان بيعلمها

تتكلم عربى وهى اتعلمت بسرعة

جوليا: واو يا خالد مصر هلوة(حلوة ) أووووى

خالد: ولسه اما تتفرجى عليها كويس هتحبيها

جوليا: انا حبيتها خلاص خالد

اوقف خالد تاكسى وهو عازم على اول شخص يراه هى نور ووالدتها فريدة

بعد مدة وصل الى منزل نور ومعه جوليا ونظرات الناس تأكلها بعينها من هذا الجمال الامريكى

جوليا باستغراب: هما ليه بيبصو كده خالد

خالد فى سره:احم اول مرة يشوفو جمال كده

جوليا: بتقول ايه خالد

خالد: لا يا حبيبتى بقول بيرحبو بيكى

جولوجيا بتفهم: اوك

طرق خالد منزل نور

فتحت له فريدة وعيناها وارمة من كتر العياط

خالد اتخض من شكلها

خالد: طنط فريدة فى ايه مالك نور كويسة

فريدة بدموع فلم يكن بإمكانها شئ ان تفعله سوى اخباره

فريدة بدموع: نور خرجت من يجى ثلات ساعات ولسه مرجعتش

خالد: خلاص م تقلقيش انا هدور عليها لحد م ارجعها البيت خلى جوليا عندك وانا هجيبها واجى

فريدة بتوسل: ماشى بس يالله عليك م ترجع من غيرها

خالد: حاضر

جوليا: خالد رايح فين

خالد: جاى يا جوليا مش هتأخر خليكى مع طنط

هتحبيها.

جوليا: اوك خالد بس مش تتأخر

خالد: حاضر

فى الكافيه اللى تحت المستشفى تجلس جيجى

جيجى فى الفون: الو يا خالد نزلت مصر

خالد: ايوة يا جيجى بس انا مش فاضى دلوقتي ورايا حاجة كده بعملها مش هنعرف نتقابل النهاردة

جيجى بغضب: نعم لا بليز يا خالد عاوزاك دلوقتى ضرورى

خالد: طيب يا جيجى انا جاى فى المكان اللى اتفقنا عليه صح

جيجى بانتصار: ايوة هو متتأخرش باى

بعد مدة

وصل خالد المكان بس مشفش جيجى

خالد باستغراب ودى راحت فين بقى

شاف واحدة منتقبة عمالة تنده عليه

خالد باستغرب: جيجى !!

جيجى: اسكت الله يخربيتك

خالد: ايه يا بنتى اللى عملاه فى نفسك ده

جيجى: دا تبع الخطة وإمسك ده وعطته زى كوفية يغطى بيها وشه

خالد: ممكن تفهمينى احنا هنعمل ايه بالظبط

جيجى: احنا هنودى عمار فى داهية وناخد كل فلوسه

خالد بتركيز: ودا ازاى

جيجى بخبث وبصوت واطى: عمار النهاردة لسه خابط بنت بعربيته وهى فى المستشفى اللى جنبنا دى وانا لسه شايفة طنط صفاء وأنكل خالد نازلين عشان كده كلمتك علطول

خالد بعدم فهم: ايوة بردو هنستفاد ايه انو خبط بنت

جيجى بخبث: اصبر بس.. احنا هنم”وت البنت دى وتبان ان هى ما”تت نتجيجة خبطة العربية وبكدا يلبس عمار
خالد: ايوة بس احنا هنق”تلها ازاى يا ناصحة

– اخرجت من حقيبتها سرنجة واشارت عليها
جيجى: ب دى
خالد: يا بت اللعيبة دا انتى شيطانة هههه
جيجى: قوم بقى عشان منضيعش وقت

فى المستشفى

سألت جيجى على غرفة نور وقالت للمرضة انها أختها وتريد زيارتها هى وزوجها

الممرضة: تمام يا فندم ادخلى بس يا ريت نلتزم الهدوء

جيجى بتمثيل البكاء: حاضر

دخلت جيجى ومعها خالد الذى يغطى معظم وجههة بالكوفية

جيجى: خد بسرعة السرنجة اهى عبيها هوا وحطها فى المحلول ده بسرعة

خالد: طيب هاتى بسرعة

لسه هيحط السرنجة لمح وشها

قعد يشبهه عليها… هى هى أكيد انا متأكد

خالد بصدمة: نووور !!

جيجى: خد بسرعة السر”نجة اهى عبيها هوا وحطها فى المحلول ده بسرعة

خالد: طيب هاتى بسرعة قبل الممرضة ما تيجى..

لسه هيحط السر”نجة لمح وشها

قعد يشبهه عليها… هى هى أكيد انا متأكد

خالد بصدمة: نووور !!

جيجى باستغراب: وطى صوتك الله يخربيتك نور مين هتفضحنا

خالد بصدمة: دى نور دى بنت خالى انا مستحيل أمو”تها

جيجى : بس دى أكبر أمل لينا ف ان احنا ند”مر عمار

خالد: لا يا جيجى مش على حساب نور كفاية اللى عملته فيها وهى صغيرة

جيجى بفضول: عملتلها ايه

خالد: مش وقته ي جيجى اما نكون لوحدنا

وبكدا فشلت خطة جيجى ف التخلص من نور

بس على مين على جيجى دى عقر”بة

اتصل خالد على والدة نور

فريدة بلهفة: ايوة يا خالد لقيتها

خالد: ا أيوة يا طنط لقيتها ب بس

فريدة بقلق: بس ايه يا خالد انطق بنتى مالها

خالد: بس لاأسف عملت حادثة

فريدة بنغزة فى قلبها : يا حبيبتى يا بنتى قولى العنوان بسرعة

خالد: العنوان……. وهاتى جوليا معاكى عشان متقعدش لوحدها.. ثم اغلق الخط

جيجى: طب اطير انا بقى عشان مينفعش حد يشوفنى بس هستناك النهاردة الساعة ١ بالليل فى الشقة اللى بنتقابل فيها اصلك وحشنى خالص باى يا بيبى هستناك وغمز”ت له

خالد: باى أما اشوف اخرتها معاكى

فى فيلا سالم والد عمار

صفاء: زى ما قولتلك يا سالم مفيش حل غير كده اول م عمار يجي تقوله علطول

سالم: طيب طيب يا صفاء بس على الله يوافق

فى غصون دقائق وصل عمار غاضب كعادته

سالم: استنى يا عمار انا عاوزك

عمار بجمود: نعم يا بابا !

سالم: انت روحت بصيت على البنت اللى انت خبطها

عمار بنفس الجمود: لأ

سالم: طب يا بيه البنت حالتها خطيرة ومش هت”خلف تانى وبسبب مين كل ده بسبب حضرتك

قولى بقى مين هيرضى بيها بعد اللى انت عملته ده

عمار بلامبالاة: طب وأنا مالى هى اللى غلطانة.. وبعدين انا هعوضها ماديا عن كل اللى حصلها

سالم بغضب: انت فاكر الفلوس بتحل كل حاجة لايا عمار فوق شوف انت عملت ايه الله اعلم حال اهلها عامل ازاى دلوقتى انت هتعمل اللى هقولك عليه وتنفذه بالحرف الواحد

عمار: اللى هو !!!؟

سالم: أنك تتجوزها

عمار بهدوء: وأنا مش موافق يا بابا

جيجى من خلفه: ولا انا كمان موافقة ي أنكل انا بحب عمار وهيتجوزنى انا

عمار متجاهلا اياها: عن إذنك يا بابا

سالم: استنى يا ولد انا بكلمك

عمار: نعم

سالم: عمار انا هخيرك ي عمار يتتجوز البنت دى ي إما والله العظيم ل هاخد أمك وهنروح مكان مفيش مخلوق هيعرف مكانا فيه ولا حتى انت

جيجى منتظرة رده خوفا ان يوافق

عمار بحيرة: طب يا بابا سيبنى أفكر انا جاى من الشغل تعبان ومش مركز

سالم بأمل: ماشى يا بنى ربنا يهديك

*وصلت فريدة الى المستشفى بخطى سريعة ومعها جوليا.

فريدة بدموع: ايه يا خالد بنتى مالها

خالد بأسف: للأسف نور مش هتخ”لف تانى يا طنط الخابطة كانت جامدة على الر”حم

فريدة بإنهيار: وللأسف ليه يا حق”ير عامل نفسك زعلان عليها اووى وأنت السبب ف كل اللى حصلها

حسبى الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *