قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث عشر

تجمعت الدموع في عينيها وابتلعت غصتها:طيب يا محمد سلام.أغلقت الهاتف وسمحت لدموعها   بالنزول فهى كلما تتذكره لا تستطيع التوقف عن البكاء هو كان حبيبها وزوجها وعشق طفولتها هو كان سندها عند وفاة والديها كان كل عائلتها ولكنه للأسف توفى وتركها بعد شهرين من زواجهم هى تظهر للجميع انها سعيدة دائما ولا تلاقى بشئ ولكنها دائما […]

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث عشر قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني عشر

ونعاس:ادهم   صدم قصي عند سماعها لهمسها ولكنه أقنع نفسه انها تهلوس. قاد سيارته ووصل إلى القصر لينظر لنورسين ويحاول افاقتها   نورسين بنعاس:مين اللى بيخبط سبونى أنام   قصي بضحكة:بيخبط مين يا هبلة قومي يلا عشان وصلنا.  فتحت نورسين أعينها ونظرت له:وصلنا…وانت مين..وأنا مين   قصي بحنق:انزلى قدامى ياختى كان يوم اسود يوم ما شربتى…كان لازم الطفاسة اللى

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني عشر قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الحادي عشر

وينزل بإتساع وارتدت عليه كوتشي ابيض وتركت شعرها الطويل منسدلا….قادة سيارتها ووصلت الى جهتها وهى احد النوادى الليلية الشهيرة  دخلت إى المكان ليقابلها المنظر الذي امامها الموسيقى الصاخبة والفتيات التى ترتدى ثياب لا تستر شيئا ويرقصون بطريقة مستفزة ونظرا الرجال الشهوانية واخيرا وجدة ضالتها وهو قصي الذي يجلس على البار ويشرب أحد أنواع الشامبانيا  اتجهت

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الحادي عشر قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء العاشر

كل منهم سومته فى المكرونة وما ان وضعوها بأفواههم حتى بصقوها  جميعا   نورسين بإشمئزاز:يع ايه القرف ده   فارس بثقة مصطنعة:عادي يعنى المكرونة باظت مننا اهم حاجة الفراخ  وضع كل منهم قطعة من الدجاج فى فمه وما هى ثوانى حتى بصقوها بسرعة…. يتبع……

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء العاشر قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء التاسع

كان شكلهم رائع ووسيم بها   أحضر نوح وعاء وقام بسكب  المكرونة به   نوح بتسأول:هو احنا لازم نغسل المكرونة الاول صح  قصي بتأكيد:صح  قام نوح بوضع الماء فى وعاء المكرونة وهو يقوم بغسلها   قصة بإهتمام:هات عشان أصفيها   قام قصي  بتصفية المياه ولكن قد سقط الكثير من المكرونة   فارس بقق:فى مكرونة كتير وقعت   قصي بثقة مصطنعة:عادى يا

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء التاسع قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثامن

نظرت لنوح:ممكن تستنى برة شوية يا نوح   خرج نوح من الغرفة ليظل كل من نور التى تنظر لفارس   نورسين بهدوء:اتكلم يا فارس ايه اللى انت عايز تقوله  فارس بتوتر:نور انا اللى دلقت الماية عشان تتزحلاقى بسببها وتوقعى….ثم تابع بندم شديد؛ بس انا والله اسف وادمان على اللى عملته  نظرت له نورسين بصدمة ولكنها ازالتها   نورسين

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثامن قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء السابع

قصي إلى إخوته ليجد نوح يبكى فى صمت لينظر له بحنان ويفتح ذراعيه له ليتجه له نوح ويحتضنه ويبكى بقوة بينما قصي يربت على ظهره بحنان لينظر لفارس ليجده قد امتلئت عينيه الخضراء بالدموع ليفتح له ذراعه وهو يبتسم لينضم لهم فارس فهو يشعر بالذنب يخنقه لما فعله بها وهو يتمنى من صميم قلبه الا

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء السابع قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء السادس

اوضته.   نظر لها كل من قصي وفارس بحدة بينما نظر لها نوح بإبتسامة هادئة واتجه الى غرفته. بعد ساعتين  تجمع الثلاثة ووقفوا أمامها وقد اتسخت ملابسهم….. يتبع…..

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء السادس قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الخامس

ببرود:بعيدا عن الهبل بتاعك ده واسلوبك الهمجى…فأنا قفلت كل الحسبات بتاعتكوا يعنى الكريدت كارد بتاعتكوا ملاهاش لازمة غير طبعا بتاعت الاخ قصى عشان هيكون عليها مرتبه اللى   زمانه صرف نصه على عزومتك وطبعا هو هيكون ملزم انه يصرف على البيت بم ان باباكوا مسافر…لكن نوح هياخد مصروفه منى…وانت كمان هتاخد مصروف زي نوح بما انك

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الخامس قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الرابع

ببدلة سوداء رائعة جعلته فى قمة الوسامة   فارس بإبتسامة:ياترى محضرلنا ايه بقى على الفطار   نورسين ببساطة: فول وطعمية وعيش وجبنة وزتون   فارس بصدمة:ايه  فول وطعمية بس احنا مبنكلش الأكل ده   نورسين ببساطة:خلاص كل عيش وجبنة   فارس بنفى:لا ياختى انا همشي افطر برة احسن   نورسين بخبث:ماشي يا سطا روح أفطر برة  تركهم فارس وتوجه  الى غرفته

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الرابع قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث

سار معها قصى وهو مازل يضع يديه حول رقبتها   قصى وهو ينظر لها:انا عندى 29سنة ومخطبتش حتى بينما الحج راح اتجوز مزة زيك وحامل منه كمان…بينما انا…شباب بلا هدف   وصلوا أمام باب الغرفة فتحتها نورسين لتجد كل شئ بها باللون الاسود   اتجهت إلى فراشه ودفعته ليسقط عليه……. يتبع…..

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث قراءة المزيد »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني

انا قلبي الصغير لا يتحمل…ثم وجه حديثه لنور:هو القمر معندوش اخوات ينوبك ثواب   نور بضحكة أبرزت غمازتيها:لاء للاسف   فارس بمرح:لا انا كده انطفيت   قصى ببرود وحدة:انا ماشي عشان الوضع بقى لا يحتمل.ثم تركهم وغادر متجها إلى شركته   تبعه نوح الذى اتجه إلى مدرسته   فارس بمرح:طب يا قمر انا ماشي انا بقى سلام   خرج هو أيضا

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني قراءة المزيد »

احلام الجزء الخامس والأخير

نعم يا أمي.. سأرجع لكي بعد دقائق معدودة. تذهب إلى زوجها، وتحكي له ما حدث.. تأخذ مرام أمها، تذهب بها إلى بيتها.. تحكي مرام لأمها عن حياتها منذ تركتها في بيت جدتها، منذ لحظة أن قالت لها ’’ أغلقي على نفسك الباب جيدا ‘‘، وتركتها وهي طفلة وحيدة حزينة تائهة.بكت الأم بكاء شديد، نادمة على

احلام الجزء الخامس والأخير قراءة المزيد »

احلام الجزء الرابع

وقالت لها ’’ يا مرام، نحن أغنياء، والمال مالك، وأنتي الآن ابنتنا، ونحن ملزمون بالإنفاق عليكي، فاحتفظي بعقد جدتك. ‘‘.دخلت مرام الجامعة، وكانت تنجح بتفوق، وفي السنة قبل الأخيرة، م١ت زوج رجاء !.. و أوصى زوجته قبل أن يموت، أنه سيترك نصف ثروته لمرام، وبالفعل كتب لها ذلك.. مرام: لن أنسى ما حييت ما فعلتماه

احلام الجزء الرابع قراءة المزيد »

احلام الجزء الثالث

الدراسية.. مرام الآن في الثانوية العامة..  أستاذة رجاء: مرام، احنا خلاص على مشارف أهم سنة في عمرك الدراسي، وأنا سأتفرغ لكي تماما، حتى تحصلي على مجموع كبير، وتحققي حلمي وحلمك وحلم جدتك رحمها الله.. هيا يا مرام، نستعين بالله ونبدأ بهمة عالية، لا تشغلي نفسك بأي شيء سوى دراستك.  حجزت لها الأستاذة رجاء، الدروس عند

احلام الجزء الثالث قراءة المزيد »

احلام الجزء الثاني

الحياة !! … وكانت أصعب صد@مة في حياة مرام !.  تجمع الجميع يوم مoت الجدة، وأتت أحلام وابنتها، وبعض الأقارب.  و بعد اسبوع من الاقامة مع مرام في بيت الجدة، جاءت أحلام إلى الجارة،  و قالت أمام مرام والجميع ’’ خلاص أنا هضطر آخذ منار وأمشي، وخدي بالك انتي من مرام.. حاولي تكوني معاها على

احلام الجزء الثاني قراءة المزيد »

قصه الدكتور سعيد كامله

ولدي؟  يتبع …    فجأة اجهشت الممرضة بالبكاء و قالت له: لقد توفي ابن الدكتور سعيد يوم أمس عندما كان يعتقد أنه لمراسم الدفن ليس لدينا جراح غيره و ها هو مسرعا لمراسم الدفن و هو قد ترك حزنه على ولده كي ينقذ حياة ولدك، إنا لله و إنا اليه راجعون

قصه الدكتور سعيد كامله قراءة المزيد »

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الرابع

الصاله  ابقى فرجيني هتكلمى اخوكى او الشخص ده ازاي بقا؟  قفلت باب الشقه وباب الاوضه مش بالساهل، نور حويطه ومخبيه حاجه  فضلت مستنى اسمع صوتها فى الفون محصلش، وقبل ما قلبى يطمن بصيت من خرم الباب لقيتها شغاله رسايل على الفون  يابنت اللذينه! ؟  القصه للكاتب اسماعيل موسى  استنيت شويه بعدها خرجت فجأه ومشيت ناحيتها

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الرابع قراءة المزيد »

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثالث

المكالمه؟  قلتلها ان بستفسر، بطمن عليكي مش اكتر!  قالت نور بسخريه،ممكن اكمل المكالمه يعنى؟  قلتلها ماشي  القصه للكاتب اسماعيل موسى  الكلمه إلى سمعتها بعد كده رنت فى ودانى  سمعتها بتقول، شفت بقا بكلمك بصفه رسميه وضحكت ضحكه مايعه  بتكلم اخوها ازاي كده؟ وانا همنعها ليه؟  رنيت على مدحت اخوها لقيته انتظار وقتها لومت نفسي وسكت

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثالث قراءة المزيد »

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثاني

نام  رنييت على حماتى، ادانى جرس، قفلت الخط  متحركتش من مكانى، تقريبا كل حاجه بقت واضحه، نور بتكلم حد غيرى  بدأت اسمع صوتها وضحك خفيف  روحت على الباب زقيته بقوه فتحته، كانت نايمه على السرير بتتكلم فى الفون بس ألمره دي مكنتش خايفه ولا خبت التليفون ولا سألتنى انت فتحت الباب بالقوه ليه كان على

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثاني قراءة المزيد »

ليله الزفاف الجزء الخامس

الدكتورة ودخلت قلت لها هذه هي زوجة من ضاج،ـعتي.. حكمت على زوجها بالشلل بعدما اقدمت على دهسه في سيارتها.. ­ ­ ­  ­ لكنني انا اخترت لك مـoتًا يناسبك اكثر.. لا تموتي انتظري قليلا ارجوك.. اخرجت خاتمًا من جيبي.. وقمت بتقديمه للدكتورة.. هل تقبليني ؟!.. اريد الزواج منك.. تبا لم تدعني اكمل المشهد.. فاضت روحها..

ليله الزفاف الجزء الخامس قراءة المزيد »

ليله الزفاف الجزء الرابع

وافقت.. كان الحقد يملؤها.. فرحت لذلك.. الحقد في بعض الاحيان عملة نادرة عندما تكن لمن يستحقها.. بعد شهور اصبحت من سأتزوجها تراجع المشفى بشكل متكرر.. اقف على شرفة النافذة.. انظر لمجيئها.. تدخل تضرب حقنتها وتذهب.. واذهب انا.. اعرف اوقات مراجعتها للمشفى لذلك تجدني قبلها انتظر مجيئها انظر لها تحقن وتت،ـألم وتعتصر وتص/،رخ وتذهب..يتبع…..

ليله الزفاف الجزء الرابع قراءة المزيد »

ليله الزفاف الجزء الثالث

الفضول الشديد لمعرفته.. كانت رسالته محملة في طياتها وبين حروفها من كان هو ؟ ولماذا ارسل هذه الصور.. بصراحة لم اتوقعها ابدا هل تعلمون من هو او هي ؟ وكيف سيكون الانتقام الاكبر.. يتبع مفاجئة عظمى.. لم اتخيلها.. رسالة من المجهول الذي ارسل لي صورهم في بادئ الامر.. بعدما اصابني الفضول الشديد لمعرفته… يتبع…..

ليله الزفاف الجزء الثالث قراءة المزيد »

Scroll to Top