رواية بداية انتقامى الفصل الثاني والاخير?????
طلعت من البيت والناس كلها بتبصلي بصات وحشه ازااي قدروا يصدقو انو ممكن اعمل كده اناا كنت بقف معاهم وبساعدهم
كنت دايما بسمع عن الناس الي تبقي بتحبك وقت حاجتها وتقف ضدك اول ما يلاقو كلام عليك وحصلتلك مص.يبه اول ما يبعدو عنك
بس اخدت وعد انو هنتقم من كل واحد آذان.ي.
شذي القديمه خلاص راحت
وقفت عند مكتبه كتب كبيره لقيتها منزله اعلان انو هما محتاجين عماله
شذي…لو سمحت ياعمو…انتو لسه عايزين عمال
عم حسن بصلها بطيبه…ايوه يا بنتي
شذي.. طب اناا عاوزه اشتغل
عم حسن بص لشنطه الي في ايديها…. ماشي يابنتي وفيه اوضه فوق لو عايزه تقعدي فيها
شذي بامتنان وفرحه لانها كانت تحمل هم معيشتها…شكرااا اووي..بس اناا هبدا من الساعه 12لانو هيكون عندي محاضرات
عم حسن…طبعاا يابنتي..من 12لي8 انتي بس هتساعديني اصل الواحد زهق من الوحده
شذي…وهيااا تمسك ببعض الكتب وتضعها في مكانها المناسب
ليه هوو انت عايش لوحدك
عم حسن…ايوه ابني مسافر بره وقريب هيرجع وبنتي اتبرت مني ومبتكلمنيش يعتبر ماليش غير ابني الكبير واكمل بحزن…نفسي اشوفها اووي سافرت من 5سنين نفسي اشوف حفيدتي
شذي بحزن…متخافش اكييد عندهاا ظروف
حسن ..ظروف ايه الي تخلي بنتي متسالش عني
———-
نور بصدمه…ايه ده يااحمد
هيرو..ين…هيرو.ين.. يااحمد
احمد بغضب…انتي لقتيهم فين…. ايه بتبصيلي كده ليه….عامله فيها الخضره الشريفه..شكلك نسيتي انتي عملتي ايه في اختك ولبستيها قضي.ه شر.ف
اناا وانتي زي بعض معاا اختلاف الم.هن
نور بصت بصدمه…مش متخيله انو ده احمد الي حبيته
فجاءه سمعت خبط علي الباب
فتحت لقت مامتها…..
نور… بضيق…فيه حاجه ياماما..
الام… وحشتيني قلت اجي اقعد معاكي يومين
نور بضيق…تشرفي
———-
الساعه 7بليل
شذي كانت واقفه معاا واحد
شذي…بصدمه…انت متاكد
……ايوه ياانسه…
خدها قدامي
شذي… طب بص انت هتعمل………..
….. حاضر ياانسه
—**شذي رجعت المكتبه وهياا مبسوطه انها بدات اول خطوه من انتقامها
لقت حد بيفتح المكتبه وبيحاول يدخل
شذي بصت بصدمه وخوف… وقالت بصوت عالي….حراااااامي
حط ايده علي بقها بقوه
.. .لقت عصايه..مسكتها..وضر.بتها…علي راسه بقوه….مسك دماغه بتعب…اااااه واغمي عليها
شذي لقت الد.م نازل منه
شذي برعب…. انااا…قت.لته…اناا..ق.تلته
فجاءه نور كشاف جه علي عينيها بصت بصدمه وخوف وجسمها كله بيرتعش
عم حسن…انتي كويسه يابنتي…
شذي…مستحملتش المنظر واغمي عليها
شذي فتحت عيونها بس غمضتها بسرعه
سلام..بضيق ووجع..وعم حسن بيربطله راسه بالشاش
بقي اناا يتعمل فيااا كده دي كانت هتق.تلني
وتقولي متعرفش انو انا ابنك
داناا كنت هزعل علي الحرامي لو كان انض.رب كده
عاااه براااحه شويه
عم حسن…معلش يابني..استحمل…هي بس فكرتك حرااامي ومن صدمتها اغمي عليهاا
كتر خيرها..انها مسلياني وكانت خايفه علي المكتبه وانت عارف المكتبه غاليه عندي قد ايه
سلام بحزن…اناا اسف يابابا…اناا خلاص هستقر هنااا
ومش هسيبك لوحدك
واكمل بضيق وسخريه وانتي يلي عامله نفسك نايمه اصحي ياختي
شذي قامت بسرعه…انت عرفت ازاااي
سلام بصلها بغيره وحقد…هو فيه واحد برده مغمي عليهاا بتضحك..كنتي بتحلمي بملاك ولا ايه
شذي ضحكت بكسوف
انااا اسفه مكنتش اعرف انك مش حرامي مهو انت برده كان لازم تخبط
سلام…لاا والله هو الواحد لما يدخل بيته لازم يخبط
شذي بصت بحرج…
______
خبط علي الباب بقوه
نور فتحت الباب لقت البوليس
…..احمد حامد…موجود
نور بخوف….ااه في ايه
…انت متهم بالتجارة..في الهرو.ين
وكمان متعاطي خدوه
أحمد بصدمه…انااا معملتش حاجه…بلغتي عني ياا.نو.ر الكل ب والله لاوريكي….اناا مظلوم
______
سلام كان ماشي بالقرب من المكتبه رح لقي نور واقفه معاا شاب
شذي…يعني.. احمد اتقبض عليه
….ايوه يا انسه..اتقبض عليه..وشوفته بنفسي في الكلبوش
شذي…بانتصار وهياا حاسه انها اخدت جزء من حقها…شكرااا اوووي
جه صوت سلام من وراها بغضب…. شذي
شذي…كنت باخد حقي
شذي قصت ماحدث لهااا
سلام… بتأثر….اناا اسف…. واكمل بغموض.. شذي..هو انتي مش فاكراني
سلام…مالك مستغربه كده ليه…انا الي كبيتي عليه المياه وغرقتيه……يوميها اتقابلنا صدفه ورحت اناا وبابا نطلب ايديك بس بابا ميعرفش شكلك
بس وقتها.. مرات ابوكي…قالت انك رافضه وانك بتحبي واحد تاني وعرضت علياا اتجوز اختك وانا موافقتش
لغيط ماشوفتك معاا احمد وانتي بتقوليله انك بتحبيه…وده من اسباب سفري بره ولما شفتك اتصدمت وكنت بحاول امثل اني مضايق بس اناا كنت مبسوط
شذي بصت بصدمه…….
بعد مرور عشر سنوات
اناا دلوقتي واقفه باخد شهادة ووسام اكبر دكتوره جراحه في مصر
دلوقتي حاسه اني بقيت انسانه بجد ابتسامه فخر واعتزاز…وانا بقول لكل الي اتريقو من حلمي ووقفو ضدي اقدر اقلكم دلوقتي انو انااا وصلت ونجحت
صحيح مقلتلكوش انو احمد خرج من الس.جن بس اتقبض عليه تاني..بته.مه ق تل نورر
صحيح زعلت عليها لأنها في يوم كانت اختي
ومرات ابوياا جت اعتذرت مني وحاولت تخليني اسامحها…بعد ماااصيبت بمرض الق..لب وملقتش حد يعالجها غيري
بس وافقت اسامحها مقابل انهاا تظهر براتي قدام اهل شارعي
وفعلا عملت كده وصحابي الي صدقو عليااا الكلام..حاولو يتعزرولي بس اناا رفضت امكن لو حصلتلي مشكله اكبر في يوم من الايام. هلقيهم وقفو ضدي
وفيه خبر اكييد هيفرحكم….اناا وسلام اتجوزنا وخلفنا ياراا وياسين
وبنت عمي حسن رجعت من السفر وقعدت معاناا
وصحيح اناا موصلتش للي اناا فيه دلوقتي الا بفضل ربنا وسلام وعم حسن كانو اهم دعم ليااا انو اناا انجح
متيأسيش…متخليش حد يقلل منك مهما حصل ?واتاكدي انو علي قد تعبك في الحياه او في الدراسه ربناا هيديكي علي قد تعبك واكتر
وحسيت دلوقتي بانتصار وكده اكون انتقمت ?