الجزء الرابع والاخيير من هنااااااااااااااا?????
بقلق: محمد اخوكي
ندي بص****ه: ميننن مستحيللل
علي: محمد اخوكي عايش ومش في غيبوبه ولا حاجه هوا عندو السرطان وده ابنو وهوا مقلقيش عشان عايزك تربيه كا خالتو واحمد كان صاحبو بس حصل شويه مشاكل وبقا تحت ايديو واللي بيقولو عليه بيعملو وكريم يبقا ابن محمد ومحمد سافر بره مصر يتعالج من المرض بس هوا في المراحل الاخيره وهي
ندي بص****ه و****وع: يعني يعني محمد هوا كل السبب في كل اللي حصل
علي: لا مش بس محمد محمد اخوكي ابنو كريم حد و محمد اخوكي ليه اعداء كتيرر جداا والباشا الكبير بتاعهم هوا اللي و وي لما رجعو رجعو ليكي لان هوا خاطفو من ساعت ما اتولد فا محمد ميعرفش شكل ابنو فا الباشا بتعهم هوا اللي *****هولك ولما محمد عرف الحقيقه وشاف وش الباشا الكبير بتاعهم قالو اكيد هيبلغو عليه البوليس فا حاولو يقت*لوه عشان ميعرفهمش عشان الناس الكبار دول بيشتغلو في وي المخ*دارات وحاجات تاني كتير فا خافو يقولو وشو لي البوليس فهمتي
ندي و****وعي نزله زي الشلالت: فهمت فهمت
خدت شنطتي ومشيت ونا مش شايفع قدام من العياط وفضلت امشي ومكنتش عايزه اروح ودلوقت بس عرفت لي احمد مكنش بيخليني اشوفو ويقولي خــ::ــطر انا فعلا كونت غيبه لو كونت ربط الخيوط بي ب كونت عرفت مين السبب بس مهما محمد عمل حقو راح مهما كان.
مكان تاني مجهول:
الباشا: يعنيي اي الزفت محمد سافر
واحد من رجالته: يااباشا سافر
الباشا: انتو مش قولتو دخل فغيبوبه ومش هيفوق منها
واحد من رجالتو: حصل بس هوا سافر ده اللي احمد قالو
الباشا بعصيبه: غ*ور من وشي ماشي ياحمد نهايتك قربت علي ايدي نت وصحبك هه وضحك بسخريه
نرجع لي ندي بقا بانه’*
فضلت ا كتير لحد معيني ت من العياط
ندي: يعني محمد اخو*****و كريم وليه مقاليش اول معرف عشان هما راحو يقت*لوه قبل ميقولي الحقيقه بس لي هما ملهم ومالي يارب وحته احمد اللي وثقت فيه طلع صاحب محمد وكداب زيو وكان عارفه وسيبني كده حرفيا نا روحت قعدت عاي البحر وقعدت اتكلم واشكيلو همي لحد ملقيت تلفوني بيرن وكانت ماما
منال : ندي حبيبتي نتي فين
ندي: نا كويسه وجايه سلام
روحت مشيت اتعديت كام عربيه كانو هيشلوني لاني مش شايفه من العياط بس المرداي لا فاجاه لقيت نور جاي عليا من العربيه وخبطتني محستش بحاجه غير ونا بفتح عيني بي بط
ندي بتعب: نا فين
احمد: متخفيش يندي نتي في المشتسفي عملتي حــ::ــادثه
ندي من احمد: اطلع بره ماما فين
مناال بخضه:نتي كويسه يحبيتبي
ندي: اه يماما
شويه ولقيت علي داخل عليا
علي بحب: عامله اي دلوقت
ندي: كويسه بس نا اتخبطت ازاي
علي: كونتي ماشيه وعربيه خبطتك والكاميرات جبتها والعربيه كانت قصده انها تخبطك بس حنا خدنا نمر العربيه من الكاميره وهجيب اللي عمل كده لو الارض
ندي : كريم فين
كريم بعياط: ماما ماما نتي كويسه
احمد كل ده كان واقف
احمد في سرو: واله وشوفت ابنك يمحمد
ندي: لو سمحت اطلعو بره وسيبوني مع ماما
كلو طلع وعلي كمان راح يشوف مين عمل كده
ماما قفلت الباب علينا وجت جنبي
منال: مالك يحبيبتي في اي احكيلي
ندي هحيكلك بصوت
ابتديت احكيلها ونا عماله ا وحكتلها كل حاجه
منال بخضه: يعني كريم ده ابن محمد
ندي بعياط: اه يماما
منال بوجع: ومحمد اتجوز امته
ندي: معرفش كل اللي اعرفو انك تخلي بالك من كريم بالله عليكي لحد. مشوف المص*ايب دي
منال: ربنا يعديها عاي خير يبنتي وربنا يسامح اخوكي عن اللي عملوه
ماما قعدت ت عشان محمد تعبان وعلي اللي عملوه
شويه ونمت صحيت الصبح علي في كل المستشفي
منال : احمددد ما*تت*ت
ندي بوجعع:بيحاولو يخلصو من كل اللي عارف ان ده ابن محمد وممكن يخلصوه علي كريم كمان هوا فين
منال:معرفش كان هنا من ساعت ما ال مله المشتفي
ندي وقلق: يعني راح فين شوفيه بسرعه يماما
ماما راحت تشوف كريم ونا رنيت علي علي وعرفتو اللي حصل
علي بص****ه: يعني الخيط اللي كان هيوصلنا لي الباشا م*ات ما اكيد هي* مش عرف شكلو
ندي : نا خايفه علي كريم اوي يعلي لحسن بكون حصلو حاجه
علي: متخفيش
قفلت معاه ولقيت ماما جايه تجري
منال بعياط:…..
نديي وي وجع: لاااااااااااااا
منال بعياط: كريمم اتف
ندي وي وجع: لااااااااااااااااا
قومت جريت ادور عليه اشوفو فين قلبي مش مكانو من الخوف يارب يارب
شويه ولقيت صوت طفل ده كريم اه صوتو وهوا بيعيط لفيت بسرعه لقيتو
ندي : كريمم اي اللي حصل روحت فين
كريم بعياط: عمو * ن*ي اني هنا ونا خايف اوي يماما
ندي خدتو ف…………ي وطبطبت عليه
ندي بتعب: معلش يحبيبي معلش
تعاله يلا خدتو واول ما ماما شافتو جت تجري عليه خدتو وقعدت ت
لقيت علي بيرن عليا
علي: لقيتوه
ندي حكتلو اللي حصل
علي بفرحه: انا لقيت الباشا الكبير واتحسب ومحمد محجوز في مشتسفي بره وبعــ//ــت حد يشوفوو و*****ـ::ــلك رساله وعايزه تشوفيها
ندي: تمام نا هروح الببيت اهو
خدت كريم وي ماما وروحت وعلي جابلي الورقه وفتحتها
“اللي حبيبتي ندي”
*عارف اني جررحتك اوي بعد معرفتي الحقيقه قولي لماما تسمحني وقوللها اني اسف ومتخاهاش تزعل منــ::ــي أنا اتجــ::ــوزت من ورها عشان هيا مكنتش
هتوافق واهي مراتي كريم امانه في رقبتك يندي بحبك ياختي وياريت تسمحيني عن كل اللي حصل وتحافظي علي كريم امانه في رقبتك *
قريت الورقه ونا عماله ا وي وجع
عده شهر ونا وكريم بقينا صحاب جدا وماما اتحسنت وعلي ديما معايا ونا ابتديت احبو وكريم بيحبو جداا. جداا وكريم كل يوم بقا بيكبر قدامي عيني ياه وبقا نسخه منك يمحمد نفس الشكل والملامح عده شهر وفيوم لقيت علي بره ومعاه اهلو طبعا مريم كانت معايا ديما بس اتجــ::ــوزت واحد زميلها في الشغل وبقيت بشوفها كل فين وفين
علي نزل علي رجلوه: تقبلي تكلمي معايا باقي حياتك
ندي بكسوف: احمم موافقه بس وكريم
كريم جه يجري عليهم
علي بحب: نتي وكريم ولادي مش هتبقي مراتي بس هتبقي بنتي قبل مراتي وهتقي ربنا فيكم
ندي بحب: موافقه يحضرت ال
ضحكنا كلنا وي كريم علي ونا جنبهم كونت طايره من الفرحه فحيقيه بجد
بعد مرور10 سنين ”
ندي ب: كريم انت وهنا في اي بتطلو
كريم: يماما خدت السويت شيرت بتاعي
علي: اختك يبني اختك
كريم:طبعا واتجمعنا كلنا علي الغدا
ندي: كريم يا بــ::ــني
كريم: ايوه يماما
ندي بحب: تعاله انت وهنا في حضــ::ــن ماما كده
حضتنهم هما الاتنين حرفيا هما عوض ربنا ليا فحيقيه نا بحبهم
وعلي طبعا
كريم بمرح: اكيد هطلع زي بابا
هنا: هقهقه مفيش زي بابا يولا
ندي بضحك: محدش هيبقا زي بابا طول عمرو ابوكو مفيس زيو
بصلي بحب شوفت نفس نظرتو ليا لما جه يتجوزني نفس لمعت العين اللي كانت فعينو فحقيقه نا فخوره بيه ”
رساله ان اللي بيحب بجد عمر الحب مبيقل فقلبو لو بيحبك بجد هيفضل يحبك لاخر العمر ♡!
وبكده تكون الروايه خلصت يارب تعجبكو واريكو فيها بقا قولو رايكو عجبتكو ولا لا رايكو هتونيي جداا تفاعل كتير بقا تعبت فيها بحبكو♡!
تمت
الي اللقاء في روايه جديده ???