رواية ابني ازاي الجزء الثاني

الجزء الثاني من هناااااااااااااااااا????
­ندي بص****ه: انت بتعمل ايييي
لقيتو جري حاولت الحقو معرفتش شوفتو وهوا بيحط الورقه قدام الباب شوفتو بعيني روحت اشوف الورقه
“كريم بقا بيحبك ونا هكون مطمن انو معاكي يندي”
ندي معنه كده ان الشخص ده يعرفني ولي لو كريم كان ضايع اكيد كان اهلو هيخدو ده حد قاصد انو يعيشو معايا بس نا مش هدي لحد فرصه
في مكان تاني
مجهول: يعنيي ايي شافتك انت
_ياباشا نا لسه بحط الورقه لقيتها فتحت الباب
مجهول: نا مشغل حبت اه غور من وشيي
_اومرك ياباشا

نرجع لي ندي وكريم بقا!
كريم: ماما نا عايز اطلع لفوووق عند ربنا
ندي: بس يكريم متقولش الكلام ده تاني بعد الشر عليك
منال: هتعملي اي يبنتي
ندي بتوهان: معرفش ي امي معرفش نا هخش استريح وخلي بالك من كريم
منال: طيب يحبيبتي
محمد كان بيفتح باب الشقه وداخل
محمد ب: نا مش قولت مش عايزين الواد ده هنا تاني
ندي بعصيبه: اعمل اي دلوقتي اتفضل اقرا كل الورق وشوف حط نفسك مكاني ده مش ي ولا ك لو عايز ترميه وقلبك هيبقا حجر ارميه بعد و
كل ده تحت ص****ه محمد
محمد: تعاله يكريم
كريم بعياط: لا يا عمو انت وبتزعق ونا بخاف منك اوي
محمد بضحك: لا متخفش تعاله
كريم راحلو وي هوا خايف
كريم: ن. ع. م
محمد: انت اسمك كريم اي
كريم ببراءه : معرفش يعمو
محمد حس انو غلبان حضــ..ــنو وقام نزل

ندي بتفيكر: تعمل اي يمريم دلوقتي
مريم: مفيش حل غير انك تعرفي مين صاحب الورق وبيعمل معاكي كده لي ويعرفك منــ,,ــين
ندي: وده هعرفو ازاي
مريم بتفكير: بصي اسمعي
كريم بعياط صحي من : يماممممماااا يمممممااامااا
ندي سمعتو قامت تجري تشوف فيه اي
ندي بخضه: في اي يكريم
كريم: بابا هيني يماما نا شوفتو بعيني
ندي حضتنو: اكيد ده كا متقلقش أنا حا أنــ..ــام جنبك
نمت جنبو لحد مراح ف وكل ده بفكر طالما حلم بي ابوه يبقا ليه اب وقاسي اوي عليه ياربي مشقدره افكر و غلبني نمت زي منا جنب كريم
صحيت الصبح لقيتو نايم زي الملائكه
ندي: حقيقي الاطفال براتهم جميله جداا
غطيتو ودخلت اعمل الفطار عشان ماما نزلت
خلصت الفطار ورحت صحيتو
كريم بنوم: اي يابابا معاد المدرسه جه
حاولت اتكلم معاه علي اساس اني ابوه وهوا نايم عشان يقول اسمو
ندي: انا اسمي اي يحبيب بابا

كريم بنوم: معرفش اسمك اي يابابا
ندي بفقد الامل؛ كريم حبببي قوم نا ندي مش بابا
كريم صحي فاجاه: ماما حبيتي وحضــ::ــني كتير وقعد يحضــ::ــني
ندي: خلاص كفايه يلا الفطار بره
خرجنا وقعدنا علي الفطار وخلصنا وروحت جهزت عشان انزل الشغل
كريم: مش هروح المدرسه بقا
ندي: مدرست اي
كريم: اه صح نا نسيت انك ماما مش بابا
ندي: تمام بس اسمي ندي مس ماما
كريم كان ه: لا ماما
نزلت مهو مفيش فايده فيه
روحت الشغل تحت نظرات الجميع وهمسهم عليا عشان كريم قال اني مامتو
ندي: ****ه نا ما خلــ:ــفتش هوا بس الولد نا شبه مامتو فا بيقولي يماما ولو سمحت مش مستاهله نظراتكو ليا تمام سبتهم ودخلت تحت ص****ت الجميع
السكريتيره: مدام ندي قصدي انسه ندي
ندي بعصيبه: انسه خير
اليره: الجواب ده لحضرتك شخص جه وسابو ليكي
ندي عرفت ان هوا نفس الشخص فتحت الجواب

“فلوس مدرست كريم هتوصلك علي طريق الظرف اللي هبعــ::ــتو كل شهر وهوا في مدرسه ***** وشكرا علي لطفك معاه”
ندي بتفكير رنت علي مريم وحكتلها وقولتلها اني هعرف مين هوا عن طريق الفلوس دي اكيد فيه دليل واكيد هعرف خلصت شغل ورحت قعدت اخبط بس
محدش بيفتح روحت لي الجيران فتحتلي شاب شعرو اسود وعيونو شبه البحر
احمد: اي يانسه نا حلو لي الدراجه
ندي بكسوف: لا مقصدش انت لسه ساكن جديد
احمد توتر: اه خير في حاجه
ندي: متعرفش اهل البيت فين
احمد: اااه معرفش والله نا شوفتهم نزلين يجرو عسلم
ندي اتخضت جدا وقعدت ترن بي محدش بيرد واخيرا حد رد
ندي بخضه: ماما انتوو فين
منال بعياط: تعالي بسرعه يندي
منال: اخوكي تعبان اوي وعايز يشوفك في مستشفي*******
ندي : تمام نا جايه حالا ونزلت اجري وقفت تاكسـ:ـي وروحت عالمسشتفي
ندي بخ*ضه: فين محمد يماما فين

منال بعي*اط: الاوضه دي اهي خشي عايزك
ندي بلهفه: محمد انت كويس
محمد بتعب: ا اه س ا مح يني (اه سامحيني)
ندي بخ*وف: بس يمحمد الكلام غلط عليك اهدا كده ولما تخف نتكلم
محمد بوجع: شكلي هموت
ندي: بعد الشر عليك انشاء الله هتبقا كويس
الدكتور: لو سمحت اتفضلي بره كفايه كده نتي كده بتتعبيه اكتر اتفضلي بره
خرجت وقلبي بيت عليه
كريم بخ*وف: ماما عمو كويس
ندي حضتنو: كويس يحبيبي
كريم: نا اه بخاف منو بس حبيتو اوي
ندي: متقلقش هيبقا كويس خدي كريم يماما وي روحو البيت ونا هفضل هنا مع محمد وتعالو الصبح
منال: لا مش هسيب اخوكي لوحدو روحي نتي وكريم
ندي: لا

ماما خدت كريم ومشيو بي الع*افيه وشويه ولقيت الشاب اللي ساكت قدامنا اللي سالتو علي ماما وكريم ومحمد
الدكتور:اهلا استاذ احمد
احمد: متقلقيش هو تحت الملاحظه وهيبقا تمام
ندي بع**** فهم: هوا حضرتك بتتشغل هنا
احمد بضحك: اسف بس نا صاحب المستشفي اصلا
ندي: اصلا تمام خلي بالك من كريم يريت
احمد: مش محتاج توصيه
مشي وسابني
ياربي اعمل اي دلوقتي في ال*مص*ايب دي يعني محمد كان عايز يقول اي مهم وكريم ده يبقا ابن مين ومين اللي بي***** الجوابات فوقت من تفكيري علي مريم اللي بتجري
مريم ب*خ*ضه: محمد كويس
ندي بضحك: ونتي خايفه اوي كده ليه تنكيش بتحبيه

مريم ب*ض*رب: اخرسي
ندي: علي العموم هوا في العنايه المركزه وتحت الملاحظه ربنا يقومو لينا بسلامه
مريم بحب: يارب المهم عملتي اي مع كريم
ندي: مفيش يستي قاعد معانا في البيت وكل شويه يجيلي جواب زي مقولتلك ومحمد كان بيلعب معاه امبارح وبقا بيحبو وبس
مريم: انشاء الله هنعرف مين ورا الحوار ده كلو
كلامنا احمد
احمد: احم احم
مريم بسرحان في جمالو
ندي ضرتبها
مريم: احم اهلا
احمد: اهلا
ندي: خير ياستاذ احمد محمد فاق
احمد: فحقيقه هوا لسه مفقش نا كونت جاي عشان نعمل اجراءات المشتفي عشان هيعمل عمليه
ندي بخ*ضه: عمليه لي
احمد: فحيقيقه اخوكي اتعرض لي ض*رب جا*مد جدا فا عملو ن*زي*ف داخلي ولازم عمليه فاسرع وقت
ندي بعياط: يحبيبي ياخويا طب يلا يدكتور اتفضل
مريم فسرها: ربنا يقومك ليا يحبيبي

روحنا عملنا اجراءت العمليه وكلمت ماما بلغتها ان محمد هيعمل عمليه وجت هيا وكريم
احمد: عن و
دخل قوضت العمليات ونا خايفه وراحه جايه في المستشفي ومشعارفه اروح فين واجي *****ــ:ـن وادعي
وكريم بيعيط عشان محمد اللي بقا بيحبو
منال بعياط: يارب
شويه ولقيت احمد جاي بيجري عليا قلبي كان واقف ومكنش مكانو.
احمد ب*خ*وف: ندي تعالي بسرعه محمد مش قادر ياخد نفسو وعايزك ضروري
دخلت جريت عليه وقلبي بيت
محمد بتعب: ندي ا نا ع ا رف م ين ابو ك ري م.(ندي انا عارف مين ابو كريم)
ومفيش نفس الجهار واقف وبيزمر
ندي بتت: محمممممددددددد….. يتبع…..
لمتابعة الجزء الثالث والاخير من هنااااااااا ????

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top