الجزء الثاني والاخير من هنا?????
زعلت ودخلت اوضتي ولقيتها دخلتلي وقالتلي
ولا تزعلي حاضر ياستي انا موافقه تاخدي معاها درس الانجليزي ومن بكره لو حبيتي
طيرت من الفرحه وقولتلها ربنا يخليكي ليا ياست الكل ومايحرش منك ابدا
قالتلي وهي باين عليها ب يارب بس تفرحي قلبي احك تي بمجموع كويس
وبقيت باخد دروس في كل المواد وبعد أسبوع لاحظت أن امي مش في ايديها الدبله الدهب بتاعتها
ولما سألتها هي راحت فين قالتلي أنا لقيتها ضاقت عليا اوي قولت ابيعها
واهي حاجه تنفع دروسك وبكره لتوظفي انا عارفه انك هتجيبيلي احسن منها مش كده يا فرح
قولتلها لو اتوظفت في اعلي المناصب مش هقدر اردلك جمايلك يا امي حقك عليا
وحققت اللي امي عايزاه بعد معاناه طويله وخلصت الثانويه وجيبت اعلي الدرجات
ودخلت الكليه ومن بعدها نسيت امي وانشغلت بس بصحابي وبالخروج واللمه الكدابه
وفي يوم جيت من بره ازعق بعلو صي وقولت لامي هو في ايه بالظبط
هو انا ه ياستي ايه كل المكال دي ايه اللي حصل
لقيت امي بتقولي يافرح تي عليكي قلقت
وكنت هم من عليكي انتي كويسه
قولتلها زي الفل وسيبيني بقي ا لو سمحتي
قالتلي الساعه بقت ١١ تي وانا مايعجبنيش تيجي البيت متأخر وكمان قافله تليفونك ليه
قولتلها معلش ياماما اصلي كنت مع سلمي صاحبتي واللمه بقي بتنسي الواحد الساعه كام
ليفوني فصل معلش تصبحي علي خير
ودخلت نمت وسيبت ماما من غير ماطمن إذا كانت اكلت ولا شربت ولا هي كويسه ولا لا
وبعد يومين لقيتها بتتكلم في التليفون كان باين انها بتكلم معمل تحاليل
وكان شكلها تعبان بس بغباءي ماسألتهاش مالها ودخلت كملت المكالمه اللي معايا
ولما خلصت وخرجت لقيتها بتتفرج علي التلفزيون وقالتلي
تعالي يا فرح اقعدي معايا انا بقالي كتير اوي كلمتش معاكي
قولتلها وانا مضايقه حاضر ياماما ولقيتها بتقولي علي فكره انا محتاجاكي
تيجي معايا عند الدكتور اصلي اوي اليومين دول
ماكنتش سامعاها وماسكه تليفوني بكلم صحابي كالعاده
ولقيتها كملت كلامها وقالتلي فرح هو انا لو جرالي حاجه هتزعلي عليا
الكلمه خليتني ابصلها وانتبه لكلامها وقولتلها بعد الشر عليكي يا امي
قوليش كده انا ام من غيرك
قالتلي بعد الشر عليكي انا هقوم اعملك حاجه تشربيه
ولما ماما دخلت تعملي حاجه اشربها دخلت اوضتي
ونمت من غير حتي ماقولها تصبحي علي خير
اني يوم نسيت كل اللي قالته وقولت عادي يعني ده كلام امهات اوفر
وروحت الجامعه ولقيت سلمي قالتلي ايه رايك لو روحت
انا وانتي السينما النهارده بيقولو في فيلم حلو اوي
قولتلها بس انا بقالي كتير اوي باكل بره
وبسيب ماما لوحدها معلش يا سلمي خليها يوم تاني
قالتلي ياستي بقي بطلي هنخرج يعني هنخرج
وفعلا روحت معاها السينما وقفلت تليفوني وقضيت يومي مع صحابي زي كل يوم
ولما فتحت التليفون لقيت ماما رنت عليا كتير اوي
قولت لنفسي في ايه بس ياماما الرن ده كله ده انتي غريبه اوي
ولما روحت لقيت باب شقتنا مفتوح والجيران ملمومين ولقيت امي ،
امي كانت واقعه من طولها ولقيت تيسير جارتنا قالتلي انتي كنتي فين تي
امك جالها ازمه واتصلت بيكي كتير عشان تلحقيها وانتي تليفونك مقفول
قولتلها انا انا ه انا انسانه تافهه ومستهتره ،
ماما كويسه اكيد ماما كويسه اصلها وعدتني أنها هتفضل معايا لآخر عمري
هي مستحيل تسيبني قومي ياماما قومي وانا اوعدك مش هسيبك لوحدك تاني
مش هاكل من غيرك ومش هتأخر مع صحابي قومي عشان خاطري يارب انا ماليش غيرها
والاسعاف جت وامي كانت في حاله ودخلت الرعايه المركزه
وفضلت قاعده في البيت لوحدي اتحرمت من الاكل الحلو بتاعها اللي ياما سيبته
عشان اكل مع صحابي واتحرمت من ص التلفزيون
وقنوات الطبخ اللي ياما اتهربت من قعادي معاها
اتفرج عليها عشان افضل ماسكه التليفون بالساعات
وبعد اسبوعين خرجت امي من المستشفي بعد علمت الادب حرفيا
اخدتها في ي وقولتلها حقك عليا ايدك اها
قالتلي تي اهدي انا كويسه ياحبييتي خافيش عليا
قولتلها من النهارده هتبقي انتي اولا واي حاجه تيجي بعدين
وبقيت انزل الكليه واخلص كل مشاويري المهمه وحددت يوم واحد بس اخرج فيه مع صحابي
وبقيت ارد علي امي حتي لو قدامي مشاغل الدنيا
وعدت الايام واتخرجت من الجامعه
واشتغلت وسفرت امي الحج ودايما بردد كلمه امي اولا
رساله لكل ابن أو ابنه لو والدتك عايشه قوم ايديها وقولها سامحيني
سامحيني علي كل وقت قصرت فيه معاكي علي مره عليت صي عليكي
سامحيني علي كل مره استهترت ك عليا
الي اللقاء في روايه جديده ???