رواية ” قلبي عاقل ” الجزء الثالث والاخير من هنااااا ?????
حور بتوتر: ه هاني.
هاني بغضب: في ايههه هنا وايه الكلام دا.
شادي ببرود: تمم عن اذنك يا حوري هكلمك سلام.
سابها ومشي وهاني كله غضب.
هاني شدها من ايديها بغضب وراكبها العربيه: اترزعييييي.
بعد شويه وصل البيت.
هاني بغضب: اي بينك وبين الزفت شادي.
حور ببرود: مالك بيه مش انت اتجوزتني عشان حتة عيل عايز ايه.
هاني مسكها من ايديها بغضب: انتي مررراتيييي فاهمةةةة ليا انا وبس.
حور بدموع وصراخ: لاااا ابعدد بقاا انا بكر”هك يا هاني مفيش راجل يعمل كده انت مريض.
هاني بجنان: مريض بحبك انتي.
حور ببرود: والست جنا.
مكملتش الكلمه فقدت الواعي هاني جري عليها بخوف: حور حبيبتي فوقي.
بعد شويه.
الدكتورة كنت بتكشف علي حور وجنا وقفه بقرف.
الدكتورة: مبروك المدام حامل.
حور فاقت وهو كان جنبها.
حور بحزن: ه هتاخده مني.
هاني بحب: مقدرش يا حوري.
جنا بسخريه: لا والله مش لو بتخلف اصلا يا دكتور هاني.
حور: انتي بتقولي ايه.
جنا طلعت ورق: انت عقيم ومراتك حامل ههه طب ازاي.
هاني بصدمه: ??? انتي بتقولي ايههههه.
طخخخخ كف نزل علي وشها: انت بتمد ايد عليا عشانها.
هاني بغضب: هي اشر”ف منك مليون مرة انتي طالق بالتلاته يا جنا.
جنا بصدمه ودموع: لا لا ابوس ايدك لا انا ب بحبك.
هاني بغضب: انتي فاكراني اهبلللللللل بتزوري صوري مع مراتي وبتتهميه بتهم زبا”لة وفاكراني هسكت لك.
هاني مسكها من شعرها: وليكي عندي مفاجأة كبيرة كمان.
جنا بعدم فهم: م مفاجأة ا ايه.
داخل ظابط ومعه عساكر: انتو مين.
هاني حط ايده في جيبه ووقف جنب حور: انا ظابط مخابرات يا جنا وكل دا كان خطه مني اوقعك مبروك عليكي الاعد”ام.
جنا بصراخ: ليههه انا حبيتكككككك ليههههه كله عشانهاا هقت”لهاااااااااالك.
هاني ببرود: ولا تقدري.
اخدوها وهي بتصرخ بجنان وحور وقفه مش فاهمه حاجه.
هاني مسك ايديها: هفهمك كل حاجه.
حور شدت ايديها: متشكرة مش عايزة.
هاني بحزن: انا بحبك وانتي اكتر عارف كده كل دا عملته عشان نقبض عليها وانتي ك…
حور بصراخ: كنت ايههههه رد عليا انت اناني وحق”ير استغلتني عشان شغلك و هنتني ليه مقولتليش كل دا ليه انا مراتك يعني حياتك لكن انت انسان عايز كل حاجه ليك وبس انا بكر”هك طلقني.
هاني بخضه ورجاء: اهدي عشان خاطري انا مقدرش اعيش من غيرك.
حور بجمود: طلقني.
هاني بحزن: تمم اذا دا هيريحك انتي طالق.
حور قامت خرجت وهو قعد علي الارض يعيط زي الاطفال.
بعد 7 شهور.
هاني بيشتغل وحور بطلت تروح الجامعه وبطنها بانت قدمها شادي قابل بنت تانيه وحبها وحور رجعت لاهلها وسامحوها.
سهيلة: لازم تروحي عشان الامتحانات.
تاني يوم حور راحت الجامعه وداخلت هاني داخل بعدها واتصدم وقف شويه
والعيون بتكلم بعضها.
احد الطلاب: يلا يا دوك الامتحان.
انتبه وبدء يوزع الامتحان وعيونه عليها وهي باصه من تحت النقاب.
بدء الامتحان وحور حست بالم في بطنها حطت ايديها علي بطنها هاني لاحظ راح: احم انتي كويسه.
حور: ا ايوا ت تمم.
هاني حاسس بحاجه الامتحان فاضل نص الوقت وحور الالم بيزيد ومع ذلك متحمله: اااااااه.
هاني جري عليها: ح حور انتي كويسه.
حور بالم ودموع: م مش قادره بطني بتوجعني اووي اااه.
هاني بخوف والكل: شكلها بتولد.
هاني شالها وخرج بسرعه علي العربيه وهي بتصرخ: مش قادره ااااه يا ماما.
وصل المستشفى.
داخلوها وهو مرعوب واهلها وصلوا والكل خايف وهاني دموعه نازلة عليها.
الدكتوره: مبروك ولد زي القمر.
هاني بخوف: و حور..
الدكتوره: الحمدلله بخير هتتنقل اوضه عاديه عن اذنكم.
حور بتفوق: ا بني.
هاني كان شايله ومبتسم: شبهك.
هاني بحب: سامحتيني يا حوري.
حور بابتسامة: سامحتك من زمان البنت مننا مبتصدق تلاقي حب حقيقي يخاف عليها ويهتم بيها احنا ضعاف اه وبنسامح بسرعه بس قلبنا طيب وبنربي اجيال كتيرة.
الي اللقاء في روايه جديده ???