Uncategorized

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث عشر

وغمزة:ايه يا وحش انت زعلت ولا ايه  نورسين بحنق:ده بدل متقولى يا حبيبتى او يا روحى.  أدهم بإستفزاز:اهو انا مبحبش التلزيق ده وياروحى وفلذة كبدى وعصوصة رجلى وطبلة ودنى  نظرت له نورسين بغيظ  نورسين بنق:يعنى مش رومانسي وقولنا ماشي،بتقولى يا وحش وقولنا ماشي،مبتفتحليش العربية وقلنا ماشي،لكن لما نخرج عشان تفسحنى تقوم مركبنى البوكس   أدهم بإستزاز:الله […]

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث عشر Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني عشر

تذكرت ما فعلته أمس  نورسين بتحدى:مبلاش انت يابتاع انا شارب سجارة بنى  نظر لها قصي بغيظ بينما هى ابتسمت له بإستفزاز  تناولوا جميعا افطارهم ليرن هاتف نور برقم كانت تنتظره لتمسك الهاتف وتبتعد عنهم وتقوم بالرد….. يتبع……..

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني عشر Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الحادي عشر

وينزل بإتساع وارتدت عليه كوتشي ابيض وتركت شعرها الطويل منسدلا….قادة سيارتها ووصلت الى جهتها وهى احد النوادى الليلية الشهيرة  دخلت إى المكان ليقابلها المنظر الذي امامها الموسيقى الصاخبة والفتيات التى ترتدى ثياب لا تستر شيئا ويرقصون بطريقة مستفزة ونظرا الرجال الشهوانية واخيرا وجدة ضالتها وهو قصي الذي يجلس على البار ويشرب أحد أنواع الشامبانيا  اتجهت

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الحادي عشر Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء العاشر

كل منهم سومته فى المكرونة وما ان وضعوها بأفواههم حتى بصقوها  جميعا   نورسين بإشمئزاز:يع ايه القرف ده   فارس بثقة مصطنعة:عادي يعنى المكرونة باظت مننا اهم حاجة الفراخ  وضع كل منهم قطعة من الدجاج فى فمه وما هى ثوانى حتى بصقوها بسرعة…. يتبع……

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء العاشر Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء التاسع

طلبه ولكنه قام بإحضار السكر بدلا من الملح   وضع نوح قطع الطماطم فى الخلاط دون إضافة ماء او وضع غطاء الخلاط ليضغط على الزر ويخرج بعض عصير الطماطم على وجهه ولكن بعد ذلك كان الخلاط يصدر صوتا عاليا ولا يعمل  نوح بتسأول:الخلاط مش بيشتغل ليه   قصي بسخرية:عشان محتطش ماية الأول يا غب  قام نوح بوضع

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء التاسع Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثامن

نظرت لنوح:ممكن تستنى برة شوية يا نوح   خرج نوح من الغرفة ليظل كل من نور التى تنظر لفارس   نورسين بهدوء:اتكلم يا فارس ايه اللى انت عايز تقوله  فارس بتوتر:نور انا اللى دلقت الماية عشان تتزحلاقى بسببها وتوقعى….ثم تابع بندم شديد؛ بس انا والله اسف وادمان على اللى عملته  نظرت له نورسين بصدمة ولكنها ازالتها   نورسين

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثامن Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء السابع

قصي إلى إخوته ليجد نوح يبكى فى صمت لينظر له بحنان ويفتح ذراعيه له ليتجه له نوح ويحتضنه ويبكى بقوة بينما قصي يربت على ظهره بحنان لينظر لفارس ليجده قد امتلئت عينيه الخضراء بالدموع ليفتح له ذراعه وهو يبتسم لينضم لهم فارس فهو يشعر بالذنب يخنقه لما فعله بها وهو يتمنى من صميم قلبه الا

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء السابع Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الخامس

نورسين بنعومة:طبعا موافق…هو انا أقدر اعمل حاجة من غير ما هشومى يعرف   نظر لها كل من فارس وقصي بحدة اتجهوا إلى غرفهم   مر أسبوع قضاه فارس فى البيت لانه لا يملك المال ليصرف على أصدقائه كالعادة بينما قصى كان يخرج من الشركة ويتجه الى القصر فهو لن يستطيع أن يصرف ما بقى من راتبه وهو

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الخامس Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الرابع

ببدلة سوداء رائعة جعلته فى قمة الوسامة   فارس بإبتسامة:ياترى محضرلنا ايه بقى على الفطار   نورسين ببساطة: فول وطعمية وعيش وجبنة وزتون   فارس بصدمة:ايه  فول وطعمية بس احنا مبنكلش الأكل ده   نورسين ببساطة:خلاص كل عيش وجبنة   فارس بنفى:لا ياختى انا همشي افطر برة احسن   نورسين بخبث:ماشي يا سطا روح أفطر برة  تركهم فارس وتوجه  الى غرفته

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الرابع Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث

سار معها قصى وهو مازل يضع يديه حول رقبتها   قصى وهو ينظر لها:انا عندى 29سنة ومخطبتش حتى بينما الحج راح اتجوز مزة زيك وحامل منه كمان…بينما انا…شباب بلا هدف   وصلوا أمام باب الغرفة فتحتها نورسين لتجد كل شئ بها باللون الاسود   اتجهت إلى فراشه ودفعته ليسقط عليه……. يتبع…..

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثالث Read More »

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني

انا قلبي الصغير لا يتحمل…ثم وجه حديثه لنور:هو القمر معندوش اخوات ينوبك ثواب   نور بضحكة أبرزت غمازتيها:لاء للاسف   فارس بمرح:لا انا كده انطفيت   قصى ببرود وحدة:انا ماشي عشان الوضع بقى لا يحتمل.ثم تركهم وغادر متجها إلى شركته   تبعه نوح الذى اتجه إلى مدرسته   فارس بمرح:طب يا قمر انا ماشي انا بقى سلام   خرج هو أيضا

قصه مربيه موصفات خاصه الجزء الثاني Read More »

احلام الجزء الخامس والأخير

نعم يا أمي.. سأرجع لكي بعد دقائق معدودة. تذهب إلى زوجها، وتحكي له ما حدث.. تأخذ مرام أمها، تذهب بها إلى بيتها.. تحكي مرام لأمها عن حياتها منذ تركتها في بيت جدتها، منذ لحظة أن قالت لها ’’ أغلقي على نفسك الباب جيدا ‘‘، وتركتها وهي طفلة وحيدة حزينة تائهة.بكت الأم بكاء شديد، نادمة على

احلام الجزء الخامس والأخير Read More »

احلام الجزء الرابع

وقالت لها ’’ يا مرام، نحن أغنياء، والمال مالك، وأنتي الآن ابنتنا، ونحن ملزمون بالإنفاق عليكي، فاحتفظي بعقد جدتك. ‘‘.دخلت مرام الجامعة، وكانت تنجح بتفوق، وفي السنة قبل الأخيرة، م١ت زوج رجاء !.. و أوصى زوجته قبل أن يموت، أنه سيترك نصف ثروته لمرام، وبالفعل كتب لها ذلك.. مرام: لن أنسى ما حييت ما فعلتماه

احلام الجزء الرابع Read More »

احلام الجزء الثاني

الحياة !! … وكانت أصعب صد@مة في حياة مرام !.  تجمع الجميع يوم مoت الجدة، وأتت أحلام وابنتها، وبعض الأقارب.  و بعد اسبوع من الاقامة مع مرام في بيت الجدة، جاءت أحلام إلى الجارة،  و قالت أمام مرام والجميع ’’ خلاص أنا هضطر آخذ منار وأمشي، وخدي بالك انتي من مرام.. حاولي تكوني معاها على

احلام الجزء الثاني Read More »

قصه الدكتور سعيد كامله

ولدي؟  يتبع …    فجأة اجهشت الممرضة بالبكاء و قالت له: لقد توفي ابن الدكتور سعيد يوم أمس عندما كان يعتقد أنه لمراسم الدفن ليس لدينا جراح غيره و ها هو مسرعا لمراسم الدفن و هو قد ترك حزنه على ولده كي ينقذ حياة ولدك، إنا لله و إنا اليه راجعون

قصه الدكتور سعيد كامله Read More »

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الرابع

الصاله  ابقى فرجيني هتكلمى اخوكى او الشخص ده ازاي بقا؟  قفلت باب الشقه وباب الاوضه مش بالساهل، نور حويطه ومخبيه حاجه  فضلت مستنى اسمع صوتها فى الفون محصلش، وقبل ما قلبى يطمن بصيت من خرم الباب لقيتها شغاله رسايل على الفون  يابنت اللذينه! ؟  القصه للكاتب اسماعيل موسى  استنيت شويه بعدها خرجت فجأه ومشيت ناحيتها

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الرابع Read More »

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثالث

اتصدمت لما لقيت باب الشقه مقفول كده هضطر افتح بالمفتاح ونور هتحس انى وصلت…..  فتحت الباب وان شاعر بالخيبه ان خطتى فشلت، الظاهر ان نور حويطه وذكيه اكتر مما اتوقع  رميت جسمى على الكنبه، كان نور أوضة نور مفتوح، بحركه عشوائيه قمت تانى وضغطت على اوكرة باب الاوضه وانا بقول ان وصلت يا نور……. يتبع……

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثالث Read More »

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثاني

نام  رنييت على حماتى، ادانى جرس، قفلت الخط  متحركتش من مكانى، تقريبا كل حاجه بقت واضحه، نور بتكلم حد غيرى  بدأت اسمع صوتها وضحك خفيف  روحت على الباب زقيته بقوه فتحته، كانت نايمه على السرير بتتكلم فى الفون بس ألمره دي مكنتش خايفه ولا خبت التليفون ولا سألتنى انت فتحت الباب بالقوه ليه كان على

قصه المراهقه والثلاثين الجزء الثاني Read More »

ليله الزفاف الجزء الخامس

الدكتورة ودخلت قلت لها هذه هي زوجة من ضاج،ـعتي.. حكمت على زوجها بالشلل بعدما اقدمت على دهسه في سيارتها.. ­ ­ ­  ­ لكنني انا اخترت لك موتًا يناسبك اكثر.. لا تموتي انتظري قليلا ارجوك.. اخرجت خاتمًا من جيبي.. وقمت بتقديمه للدكتورة.. هل تقبليني ؟!.. اريد الزواج منك.. تبا لم تدعني اكمل المشهد.. فاضت روحها..

ليله الزفاف الجزء الخامس Read More »

ليله الزفاف الجزء الرابع

وافقت.. كان الحقد يملؤها.. فرحت لذلك.. الحقد في بعض الاحيان عملة نادرة عندما تكن لمن يستحقها.. بعد شهور اصبحت من سأتزوجها تراجع المشفى بشكل متكرر.. اقف على شرفة النافذة.. انظر لمجيئها.. تدخل تضرب حقنتها وتذهب.. واذهب انا.. اعرف اوقات مراجعتها للمشفى لذلك تجدني قبلها انتظر مجيئها انظر لها تحقن وتت،ـألم وتعتصر وتص/،رخ وتذهب..يتبع…..

ليله الزفاف الجزء الرابع Read More »

ليله الزفاف الجزء الثالث

الفضول الشديد لمعرفته.. كانت رسالته محملة في طياتها وبين حروفها من كان هو ؟ ولماذا ارسل هذه الصور.. بصراحة لم اتوقعها ابدا هل تعلمون من هو او هي ؟ وكيف سيكون الانتقام الاكبر.. يتبع مفاجئة عظمى.. لم اتخيلها.. رسالة من المجهول الذي ارسل لي صورهم في بادئ الامر.. بعدما اصابني الفضول الشديد لمعرفته… يتبع…..

ليله الزفاف الجزء الثالث Read More »

Scroll to Top