رواية غرور وتمرد

_أكيد مش همِدّ إيدي عليكي، بس هعاق-بك بطريقتي. كنت بصالهُ بخو-ف من اللي ناوي يعملهُ فيا. بعد ساعتين كنت بغسل الحيطان وهو قاعد على الكنبة بيشرب قهوة وبيتفرج عليا، بصيتلهُ بـِ نظرات بتخرج شرار وغض-ب، إتكلم بهدوء وقال: _بُصي قدامك ونضفي كويس، عايز الشقة تُبرق كدا. إتكلمت بإبتسامة وأنا بجِز على سناني وقولت: =طيب على […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

-أه نسيت أعرفك ده الباش مهندس كريم أسرع دليفري في مصر لدرجة أنه بيجي من قبل ما يدوله الاكل أنا هنا فضلت ساكت وحسيت باحراج وهي لاحظت ده فسكتت وبعدين لقيت ليلى قامت وقفت جمبي وشاورتلي على الست الكبيرة -أعرفك مدام فريدة وفي بعض الاقوال ماما وشاورتلي على البنت اللي جمبها -ودي دكتوره بسنت أختي

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

خرجت سميره تفكر وتفكر هل ستقتل زوجها ولكنه قـtـل ابنها ولكن هل ستضحي هل هذه لع.نه الله لأنهم كانوا يريدون ان يقت.لوا الفتاه وقت.لوا والديها هل لعنهم الله حقا ظلت تفكر ولكن لا تصل الى اي حل أو فكره مناسبه انتهت مراسم العزاء وجلست سميره تبكي في منزلها وتمسك بصور زياد وبكاءها يزداد لا تعلم

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

وربنا يتمم بخير عند افنان ام افنان في المطبخ : افنان افنان جات عليها: ايوه يا ماما ام افنان: خدى يا حبيبتي علب الاكل دى للدكتور مصطفى اكيد يا حبت عينى ملقيش حد يعمله اكل هنا الباب خبط افنان: هروح افتح افنان فتحت الباب وكان مصطفى مصطفى: احم ملقيش عندكم طماطم… كنت بعمل سلطة و

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

من ناحيه تانيه سلمان واقف قصاد باب الشقه وبيبص علي امه اوى وقفل عليها الباب وطلع علي جري علي فوووق، ولما طلع شاف ساهر ماسك الفون ومشغول، اما عبد التواب كان بيعمل اتصالات وبيبلغ العيله ان مراته اتوفت، وميار كانت في اوضتها، اتسحب من غير ما حد يحس بيه ودخل علي اوضه مامته وفتح الدولاب

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

فتحت سارة الباب لتجد امامها😳😳😳سامية وهبة و4 سيدات اخريات الشر باين في عيونهم وقبل ماتنطق بكلمة زقوا الباب و دخلوا وقفلوه بصتلهم بخو.ف فقالت ساميه: اهلاً ياعروسة احنا جايين ننقطك سارةبخوف وهي تتراجع للخلف: في ايه هبة وهي تنظر اليها من فوق لتحت: ايه دة كله دهب ولبس غالي سارة: انتوا عاوزين إيه نصر لو

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

منى: انا تعبانه وعاوزه نام تصبح على خير الصبح كان يوم الجمعه.. وكان احمد اجازه صحيت لقيت الفطار جاهز ع السفره احمد: يسعد صباح الحلوين الزعلانين منى: وصباحك احمد: جهزتلك الفطار اي رأيك ف الدلع ده اظن كده ينفع  اكون عريس….. منى: ايوا صح… يا بخت مريم فيك احمد:واي دخل مريم دلوقتي منى: مش مريم

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

وبعد مرور الزمن صار الناس يختصرون الكلام ففي البداية كانوا يقولون…. هذه أنياب لأفعى أسمها سية وبعدها صاروا يقولون.. أنياب سية وبعدها يقولون.. (((((((( نابلسية ))))))) فصار أسم المدينة نابلسية نسبة لأنياب الأفعى التي أسمها سية

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

انا عارفه انى غلطانه يا وهدان بس غص-ب عنى  فهد داخل عليها بيغنى.. انا اكتر واحد بيحبك  وقعد جمبها.. ايه ده انتى بتعيطى.. فى ايه  براءه.. اصل ايدك كانت جامده شويه  فهد.. انا مش مصدق انى ضر-بتك وقرب منها  وح-ضنها.. انا اسف يا حبيبتى.. متزعليش من ماما براءه.. مامتك وفريده بيكرهونى وانا عارفه ليه  كل

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

اسيل طب مفيش غير دول هعملهم وخلاص جهزت اكل على كدها هيا وغسان عند الشخص الشخص 1 خلصت ياض الشخص 2 اه خلصت الشخص1 يلا نتغدا برا الشخص2 يلا وراحوا مطعم واتغدوا وروحوا عند اسيل خلصت الاكل والباب خبطت فتحت لقت جارتهم واقفه متوتره اسيل بابتسامه مالك ياخالتى الجاره معلش يابنتى لومفيش احراج انتى جهزتى

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

سميره: طب ياللا قومي ي حبيبتي علشان تروحي الجلسه علشان رجليكي دنيا: ومين هيروح معايا سميره: زياد اللي هيروح معاكي ي حبيبتي دنيا: طب ساعديني البس ي عمتو ساعدتها سميره في ارتداء ملابسها واخذها زياد ونزلوا زياد: دنيا عايز اقولك حاجه دنيا: ركز ف السواقه ي زياد لما نوصل قولي زياد: علشان خاطري اسمعيني الاول

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

هند : يخربيتك يا زين بيت سنينك مش هعرف انام هند : بقولك ايه يا فيروز انتي لو كنت عايزة تروحي كنتي روحتي انهاردة قب.ل بكرا بس انتي لا عارفة تروحي ولا عارفة تقعدي كل اللي انتي بتعمليه بتحطي ايدك على خدك وتفضلي تعي.طي فيروز : حطي نفسك مكاني هتعملي ايه في الوضع ده هند

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

 منتصفها بركبته انكسرت نصفين امسك كل نصف في يد وقراء طلسم عليها، تحرك جزئي الحربه تجاه المارد بسرعه لم تمكنه من تفاديها لتخترق كتفه وقدمه نزع المارد الأزرق طرفي الحربه من جسده لينزل دـm ازرق علي الأرض لا استطيع مواجهته وحدي يا سيدي احتاج مساعده كيرا وهي تطير في الهواء انا معك ناصر وهو يحاول

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

الام _ايه ده يا بنت يا سماح عقبال ما تديكي فلوس اداكي اكل ولا ايه يخرب بيت عقلك سماح _ لا يا ماما ده اداني فلوس واداني اكل كمان مش عايزه اقولك حسين ده باين عليه طيب جدا الام _ انا يا بنت لما يشوفك كده ما يرضاش يتجوزك ده انا مش عايزه اقولك هيعيشك

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

بص اخويا في المستشفي دالوقت هكلمه واجيلك وناخدها علي المستشفي…. انا: لا لا خليك انت كلمهولي بس وانا هروحله… نزلت الاول فتحت باب العربيه وبعدين طلعت شيلتها ونزلت وحطيتها في العربيه واول موصلت المستشفي.. الدكتور اخو حسام جالي بنقاله علي طول واخدها بسرعه… البنت ديه صعبانه عليا جدا.. اخو حسام: ازاي سيبتها لحد متوصل للمرحله

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

(بعد ما حكى له كل حاجة من ألف إلي الياء) ” شوفت انا طلعت مغفل بدرجة مكنتش اتوقعها  • مش ممكن يكون الحمل كاذب ؟  ” إزاي يعني؟ الدكتورة كشفت عليها وقالت إنها حامل   • يعني طالما هي مصممة أن مفيش حد قر*بلها مش ممكن تكون هي صح… ليه لا ؟ ” لا مستحيل دي

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

عشق : جو….جوزى ….جوزى ازاى سليم : انتى بتترعشى وخ@ايفة ليه كدة….اهدى يا قلب سليم انا مستحيل اعملك حاجة وحشة عشق بدموع : طب اتجوزتنى ليه …أهلى باعونى ليك صح …انت هتعمل فيا ايه…ارجوك سيبنى انا مش عارفة اعمل ايه وكمان بقيت عامية….ااااااااه ……يارب ساعدنى انا تعبت ….يا رب خدنى والنبى الدنيا دى وحشة اوى

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

فيختل توازن ضحي وتفلت قدمها وتسق’طت عن حافه سور الشرفه لكن يلتقطها نجم يدها قبل ان تقع كليا وهو يصرخ ضحي… وضحي مصدومه وتبكي بخوف وهي معلقه في الهواء وتنظر لي اسفل فتبكي اكثر لانها عندها فوبا من الاماكن المرتفعه…. فتتشبث بيد نجم…… وتبكي ضحي:نجم انا خايفه  اوي يحمر وجه نجم وقطرات العرق ظهرت علي

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

احضر اسامه تراب من جانب الباب وامرها ان تلطخ به وجهها، كانت رانزا تترك شعرها لذلك لف قماشه علي رأسها تأملها، لا أحد يستطيع معرفتها الأن جلست والدة رانزا أمام المنزل تبكي، تعتصر قلبها صور ابنتها الجميله التي تشعر انها قريبه جدا التفتت تجاه المنزل متهد.م الواجهه اين انت رانزا؟ اعلم انك قريبه، ساعديني يا

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه اتخضت وكتمت بو.قها بسرعه وجبل حاول يهدي نفسه وفضل رايح جاي في الاوضه وزينه متابعاه بعيونها: طب كلمه جبل خرج من الاوضه بغ..ضب من غير ما يرد عليها زينه دمو.عها نزلت: طب انا هروح فين دلوقتي يارب ودخلت عليها ممرضه تشوفها زينه مسحت دمو.عها: هو انا هخرج امتي الممرضه: ممنوع زينه بستغراب: هو اي

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

الموضوع تحدثت نهله … ادهم بدل ما انت عمال تصرخ علينا روح دور عليها احنا منعرفش اي حاجه عن هروبها بالفعل ذهب ادهم . ركب سيارته وانطلق بها يبحث عنها في كل مكان . أمسكت هاتفه واتصل بصديقه عمرو ادهم .. ها عملت اللي قولتلك عليه عمرو بحزن … تم كل اللي قولت عليه نشرت

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top