رواية غرور وتمرد

_البيه الميس بتاعتهُ إديتلهم إختبار وجاب فيه 5 من 20. بص ليزيد بدهشة وقال بعد ما ضر-ب كفهُ في كف يزيد: بصيتلهم بغض-ب وقولت: _تصدق والله ما خسaرة فيك الشبشبين، إمشوا من قدامي إنتوا الإتنين هتجبولي الض-غط. جريوا الإتنين من قدامي ودخلوا الأوضة وأنا قعدت على الكنبة عشان أهدى، بِرغم إنهم مطلعين عيني بس بجد […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

-عايز أقولك أن خرشوم وحشني وعايز أكلمه =بجد طب هو نايم لو عايزة أتصل عليه بدري فضل يضحك وأنا قلبي عمال يدق شكلها صحاب ولا أيه أخلص يابن الرغاية -لا بجد.. كنت عايز أسئلك هي ماما وبسنت هيجو تاني أمتى ؟؟! =ليه خير عايز تطمن عليهم زي خرشوم ؟! -لا كنت عايز أكلم مدام فريدة

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

ولا فاكر اني مكنتش بشوف البنات اللي داخله واللي خارجه وسميره وجابر مش ف البيت؟ ولا فاكر اني معرفش انك ساعدتني بس علشان تاخد الفلوس وترميني انا ف الاخر انا عملتلك اي هه انا مجرد واحده حبتك واتجوزتك رغم كل حاجه لي تكسرني لي؟حبك وحش اوي ي زياد ضلملي حياتي خلى حياتي كلها سودا ي

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

الفتان حلو اوى عليكي افنان ابتسمت عند محمد محمد بضيق: الفستان ضيق قوى ودعاتك باينه ملقتيش زفت فستان غير دا فيروز الدموع اتجمعت في عنيها : اسفه محمد اتنهد: طيب خلاص متعيطيش مكنش قصدى دا من غيرتى عليكي فيروز: نيره هي الى اختارتلي الفستان وقلتلها اورهولك لاول قلتلي لا خليها مفاجأة محمد با.س راسها :

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

سلمان ( علشان كنت خايف من ابويا ياخده ويروح يتجوز بيه واحده تانيه وده حق اختى واخويا ساهر، انا عمرى ما زعلت عليه لأنى عارف حقيقته كويس، بس مكنتش اعرف نهايته، اننا هنتفضح بسببه) فاطمه ب’صدم#مه ( انت كنت عارف) سلمان ( شوفته وانا صغير وهو كان بيجيب ستات في البيت غير امى، مكنتش فاهم

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

احمد: يارب تقومي بالسلامه انتي وبابا وام سلا سارة: الله يسلمكم اسمعني ياسعد انت الوحيد الى نصر بيثق فيه وانت يااحمد مبقتش صغير انا عاوزك تفتح المحلات وقبل اي حاجة هاتدبح 3 عجول وتوزعهم لله والشغل يمشي عادي وانا يومين وهاخرج وهابقى اتابع معاك واتصل بمحمد المحاسب وخليه يبعتلي الحسابات مع احمد والكلام دة بينا

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

احمد: شو حبيبتي ما بدك تفطري غنى: بدي افطر حبك واشرب عشقك ودوب باحضانك أحمد: يا عمري انتي ريتك بتقبريني … غنى:حمودي بدي افطر من دياتك احمد: لا خلص ده كان زمان…. اخدنا الي بدنا اياه واخدت قلبك وتملكتو..كمان غنى زعلانه منك وخلص بدي اعمل وشقيس احمد: لا لا خلص بعملك فطور وغدا وعشا بس

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

وبعد مرور الزمن صار الناس يختصرون الكلام ففي البداية كانوا يقولون…. هذه أنياب لأفعى أسمها سية وبعدها صاروا يقولون.. أنياب سية وبعدها يقولون.. (((((((( نابلسية ))))))) فصار أسم المدينة نابلسية نسبة لأنياب الأفعى التي أسمها سية

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

خلاص الموضوع انتهى من زمان.. وقامت وقفت وبقت تمشى فى الاوضه زى المجنونه.. انا بحكيلك ليه!.. انتى مالك اصلا.. قال بحبو قال وبصت لبراءه.. انا مش بحب حد فاهمه براءه.. مممم واضح وبسرحان وهدوء عارفه يا فريده انا من اول يوم شوفت فهد فيه وعرفت ان ده الإنسان اللى هكمل معاه حياتى زى بردوا من

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

غسان واقف مزهول من ردت فعلها الصادمه ليه غسان بصدم#مه ايه دا خودى يابت وراح قعد يخبط على الباب يابت افتحى اسيل بخجل لا غسان بضحك ليه اسيل اهو كدا غسان خلاص والله كنت بهزر معاكى اسيل ببراءه بجد غسان اه والله اطلعى اسيل طلعت ووشها فالارض غسان بضحك على كسوفها خلاص بقى اسيل ماشى

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

زياد: راح فين بابا ي ماماسميره: قت.لته قت.لته وخدت حقك ي حبيبي دب.حته دب.حته وقطعته حتت صغيره وعملت عملت جمعيه خيريه واكلت الناس لحمه ومحدش عرف ولا حد هيعرف هفضل هفضل مخبيه وهخبيك محدش هيجي جمبك تعالى ي زيادزياد: وامي اللي خطفتيني منها زمان؟سميره:انت مين قالك الكلام دا اكيد اكيد جابر كان عايز يوقع بينا

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

زين : خلاص معلش كملي فيروز : ماما شيرين قالتلي أن ليلي مشت من البيت واخدت معاها حاجاتها بس مقالتش هي رايحة فين فأنا عرفت انها جاية القاهرة فكلمت حد شغال في المطار سالت علي الطيارة بتاعت بكرة هتوصل امتي قالو انها هتوصل الساعة 10 الصبح ف دلوقتي واحد يراقبها لمدة معينة والتاني يستلمها عشان

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

ظل السيف في يد ناصر مشع م-دمر مرعبللسيف سيد واحد مهكذا سمعو وهكذا عاد ناصر لطبيعته وهم متجهين نحو الشمال خلف الغول الأحمر، ناصر، حتي الآن لا أعرف كيف حدث ذلك؟ كان السيف الان معلق على ظهر ناصر دون جراب ازرق مشع حر تيشا وهي تضحك لن يستطيع احد هزيمتنا بعد الآن راحت الرفقه تضحك

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

سعاد _ هو انت بجد كنت عايز تشتري البيت من ماما علشان خاطر تدي لسعيد ويطلقني حسين _ولو كان بايدي اعمل اكتر من كده كنت عملت كمان اه مش قادر دراعي وجعني اوي  وفي القسم راحت خالتي ل سعيد  خالتي _ ليه يا ابني عملت في نفسك كده كنت خلاص طلقتها كانت راحت لحالها من

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

اسراء: اه يا ادهم.. ف وش البحر.. انا: تعالي نجرب نفتحها.. اسراء: نفتح حاجه مش بتاعتنا يا ادهم.. انا: هنسمي ولو اتفتحت تبقا بتاعتنا.. تعالي بس.. امسكي المفتاح وافتحي كدا.. مسكت المفتاح والمفتاح فتح.. بصيتلي بأستغراب.. قولتلها.. هتشتغلي دالوقت ف صيدليتك.. انا محبش مراتي تشتغل عند حد.. اسراء: انت بتتكلم بجد يا ادهم.. انا: اصلك

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

من الجانب الآخر……  القطر وصل القاهرة بالسلامة ‘ ما طلعت حلوة أوي القاهرة اهي نزلت وروحت عند واحد صاحب عمارة في القاهرة  و أخدت شقة لطيفة ليا لوحدي ” هاااا يا آنسة عجبتك الشقة ؟ ‘ اها… حلوة وواسعة  ‘ الايجار كام ؟ “ 750 ج كل شهر  ‘ طب ما تنزلها شوية ؟ ”

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

سليم ** عارف انها ملهاش ذنـ، ،ـب بس كل أما هشوفها هفتكر عمى وكل حاجة عملها Oــش هقدر اكمل معاها الأم ** طب وهتقدر تبعد عنها سليم ** ……. الأم ** يا حبيبى هى ملهاش ذنـ، ،ـب فى اللى عمله ابوها وبعدين هى متعرفش أساساً أنه ابوها ومفيش حد بيختار أهله يا سليم …..يعنى هى

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

تفيق الفتاه لي تجد نفسها بلا ثياب ونائمه في سرير شريف فتصرخ بفزع فتنظر بجانبها فتجد شخص نائم ومغطي وجه بلغطاء فتبكي بوجع وبغض”ب فتنقض عليه بكل قوتها وتظل تض”ربه وتصرخ وهي تعت”ليه وهي تردد الفتاه:حـrام عليك ضعيتني عملت فيه كده وتسمع صوت تأوه يأتي من تحت الغطاء وكانت المفاجأه انه صوت انثوي ففزعت الفتاه

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

شعرت والدة رانزا بالضعف، كانت الشمس تسلق رأسها، تحركت من مكانها بحثا عن الظل اسف جدران المنزل جلست تبكي، تنادي بأسم ابنتها رانزا تعرف صوت والدتها لكن والدتها بعيده كيف يصل صوتها لهنا والدتها التي تخلت عنها لن تحضر إليها بعد كل ذلك الوقت لكن صوت البكاء الذي وصل مسامعها جعلها تشفق علي تلك المرأه

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه بصت لايده وفكرت شويه وبعدين ابتسمت ومسكت ايده: هحاول جبل ضحك وقام وشدها قومها: يلا قدامي واه صح مفيش ولا جواز ولا حاجه كانت مجرد شكليات زينه كشرت ولسه هتتكلم جبل شدها وطلعو من الاوضه: اسكتي بقا انتي لسه هترغي تاني يلاااا حسام رجع البيت وهو مش في واعيه وبيطوح وبيغني امه اول ما

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

واظن دا من حقي قالت والدتهم بعضب … لا مش من حقك انت نسيت دا جواز مؤقت وكل واحد هيروح لحاله مي بفرح … شوفت حتي ماما مغلطاك محمد بنفاذ صبر …. والله انتوا تقولوا اللي يعجبكوا بس انا هعمل اللي في دماغي برضوا ثم دلف غرفه رهف وغلق الباب بقوة السابق التالىأسرعت خلفه توقفه

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top