رواية غرور وتمرد

_البيه الميس بتاعتهُ إديتلهم إختبار وجاب فيه 5 من 20. بص ليزيد بدهشة وقال بعد ما ضر-ب كفهُ في كف يزيد: بصيتلهم بغض-ب وقولت: _تصدق والله ما خسaرة فيك الشبشبين، إمشوا من قدامي إنتوا الإتنين هتجبولي الض-غط. جريوا الإتنين من قدامي ودخلوا الأوضة وأنا قعدت على الكنبة عشان أهدى، بِرغم إنهم مطلعين عيني بس بجد […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

-عايز أقولك أن خرشوم وحشني وعايز أكلمه =بجد طب هو نايم لو عايزة أتصل عليه بدري فضل يضحك وأنا قلبي عمال يدق شكلها صحاب ولا أيه أخلص يابن الرغاية -لا بجد.. كنت عايز أسئلك هي ماما وبسنت هيجو تاني أمتى ؟؟! =ليه خير عايز تطمن عليهم زي خرشوم ؟! -لا كنت عايز أكلم مدام فريدة

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

ولا فاكر اني مكنتش بشوف البنات اللي داخله واللي خارجه وسميره وجابر مش ف البيت؟ ولا فاكر اني معرفش انك ساعدتني بس علشان تاخد الفلوس وترميني انا ف الاخر انا عملتلك اي هه انا مجرد واحده حبتك واتجوزتك رغم كل حاجه لي تكسرني لي؟حبك وحش اوي ي زياد ضلملي حياتي خلى حياتي كلها سودا ي

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

الفتان حلو اوى عليكي افنان ابتسمت عند محمد محمد بضيق: الفستان ضيق قوى ودعاتك باينه ملقتيش زفت فستان غير دا فيروز الدموع اتجمعت في عنيها : اسفه محمد اتنهد: طيب خلاص متعيطيش مكنش قصدى دا من غيرتى عليكي فيروز: نيره هي الى اختارتلي الفستان وقلتلها اورهولك لاول قلتلي لا خليها مفاجأة محمد با.س راسها :

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

سلمان ( علشان كنت خايف من ابويا ياخده ويروح يتجوز بيه واحده تانيه وده حق اختى واخويا ساهر، انا عمرى ما زعلت عليه لأنى عارف حقيقته كويس، بس مكنتش اعرف نهايته، اننا هنتفضح بسببه) فاطمه ب’صدم#مه ( انت كنت عارف) سلمان ( شوفته وانا صغير وهو كان بيجيب ستات في البيت غير امى، مكنتش فاهم

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

وباليوم التالي قدروا ياخدو افادة لمياء الي قالت انها كانت بالمطبخ بتعمل نسكافيه وقت ما الجرس رن وسارة فتحت فضلت تقول لسارة مين جه وسمعت صـ،ـرخة مكتومة وواحد. جه من وراها وقبل مايمسكها جريت منه على الصالة شافت التاني بيقطع ملابس سارة اتصد.مت وقبل ماتصرخ الاول سحبهامن شعرها وقالها لو فتحتي بوقك هاقت… ل العيال

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

احمد: شو حبيبتي ما بدك تفطري غنى: بدي افطر حبك واشرب عشقك ودوب باحضانك أحمد: يا عمري انتي ريتك بتقبريني … غنى:حمودي بدي افطر من دياتك احمد: لا خلص ده كان زمان…. اخدنا الي بدنا اياه واخدت قلبك وتملكتو..كمان غنى زعلانه منك وخلص بدي اعمل وشقيس احمد: لا لا خلص بعملك فطور وغدا وعشا بس

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

وبعد مرور الزمن صار الناس يختصرون الكلام ففي البداية كانوا يقولون…. هذه أنياب لأفعى أسمها سية وبعدها صاروا يقولون.. أنياب سية وبعدها يقولون.. (((((((( نابلسية ))))))) فصار أسم المدينة نابلسية نسبة لأنياب الأفعى التي أسمها سية

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

مع اننا كنا كويسين.. انا مش عارفه قلب عليه فجأة ليه كده!؟.. مع انى بحاول اسعده على قد ما اقدر “ام فرحات” بقولك ايه شيلى الأوهام دى من دماغك.. انتى حامل ومحتاجه رعايه وغذا.. فكرى فى نفسك وبس.. محدش هينفعك.. واتلفتت شمال ويمين وخصوصا حماتك والحربايه اللى اسمها اسرار.. براءه بقلق.. اسكتى لحد يسمعك منهم

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

مروان بقلق وخوف اخوى اسيل مالك اسيل تعالى على عياده ***** مروان ليه اسيل هعمل عمليه وعايزاك جنبى مروان اكيد وطلع يجرى وراحلها ووصل واتطمأن على اسيل ودخلت العمليات بعد مرور ساعتين الدكتور خرج مروان هااا اسيل كويسه الدكتور باسف ******* مروان بصدم#مه اييييه الدكتور بأسف الحمد لله العمليه نجحت بس هيا ازاى اتحملت الوجع

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

رئيس القسم: احنا دورنا عليهم وهما مش موجودين وللاسف القضيه اتقفلتجلال بحزن: حسبي الله ونعم الوكيل فيكم حسبي الله ونعم الوكيلوغادر————————————–غادر الجميع وتركوا سميره بمفردهاجلست سميره تفكر وتروادها الكثير من الأفكار هل كانت تتخيل بالطبع كانت تهيؤات دنيا توفت منذ خمسه أعوام من المستحيل ان تأتي وكيف ستأتي وهي اخذت كل شئ كان معهم في

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

حازم بتريقة : كلك نظر يا معلمة هند : اتكتم يالا حازم : احم حاضر هند : ايوا كدا ناس ما بتجيش غير بقل.ة الاد.ب فيروز : يلا بينا هند : ايوا يلا سديتوا نفسي الله يهدكوا الكل بص لطبقها وطل.قها كان عبارة عن صحراء مكانش فيه حاجة غير زيتونة هند : اه معلش يا

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

 التمعت عيونهم واختفي بؤبؤها ظهر طيف فتاه شابه عا-ريه متشكله علي دخان النار كان جس-دها يتراقص مع اللهب. أخبروني بما تودو معرفته؟ قال أحدهم تعرفين لما قمنا بتحضيرك؟ الفتاه وهي تتراقص، نعم، نعم، ذهبو شمالا الغول الأحمر معهم؟ قال طيف الفتاه، اجل الغول الأحمر لا يمكن قتله او هزيمته الفتاه وهي تتلوي علي اللهب، لا

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

سعاد _ هو انت بجد كنت عايز تشتري البيت من ماما علشان خاطر تدي لسعيد ويطلقني حسين _ولو كان بايدي اعمل اكتر من كده كنت عملت كمان اه مش قادر دراعي وجعني اوي  وفي القسم راحت خالتي ل سعيد  خالتي _ ليه يا ابني عملت في نفسك كده كنت خلاص طلقتها كانت راحت لحالها من

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

اسراء: اه يا ادهم.. ف وش البحر.. انا: تعالي نجرب نفتحها.. اسراء: نفتح حاجه مش بتاعتنا يا ادهم.. انا: هنسمي ولو اتفتحت تبقا بتاعتنا.. تعالي بس.. امسكي المفتاح وافتحي كدا.. مسكت المفتاح والمفتاح فتح.. بصيتلي بأستغراب.. قولتلها.. هتشتغلي دالوقت ف صيدليتك.. انا محبش مراتي تشتغل عند حد.. اسراء: انت بتتكلم بجد يا ادهم.. انا: اصلك

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

من الجانب الآخر……  القطر وصل القاهرة بالسلامة ‘ ما طلعت حلوة أوي القاهرة اهي نزلت وروحت عند واحد صاحب عمارة في القاهرة  و أخدت شقة لطيفة ليا لوحدي ” هاااا يا آنسة عجبتك الشقة ؟ ‘ اها… حلوة وواسعة  ‘ الايجار كام ؟ “ 750 ج كل شهر  ‘ طب ما تنزلها شوية ؟ ”

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

زياد : انت مفترى وتستاهل كل اللى يجرالك سليم : غور يا زياد غور من وشى بدل ما ابوظلك خريطة وشك زياد : طب يا عم متزقش بس ….بقولك هى مين البنت اللى كانت مع مراتك انهاردة دى سليم : اه فكرتينى عاوزك تشوف البنت دى وتعرف كل حاجة عنها برضو زياد : ليه هو

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

يجذب نجم الشاب من الخلف ويلقي بيه بعيدا عن ضحي التي تضحك بنصره وفرحه في نجم لانها نجحت في استفزازه… يلك”م نجم الشاب بقوه لكن الشاب يرد عليه برك”له في بطنه ويلك”مه بقوه وتنشأ مشاجر”ه قويه بين نجم وهذا الشاب الذي يشبه مصارع الثير”ان من جسده الذي يفوق نجم قوه وصلبه وضخمه لي درجه ان

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

شعرت والدة رانزا بالضعف، كانت الشمس تسلق رأسها، تحركت من مكانها بحثا عن الظل اسف جدران المنزل جلست تبكي، تنادي بأسم ابنتها رانزا تعرف صوت والدتها لكن والدتها بعيده كيف يصل صوتها لهنا والدتها التي تخلت عنها لن تحضر إليها بعد كل ذلك الوقت لكن صوت البكاء الذي وصل مسامعها جعلها تشفق علي تلك المرأه

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه بصت لايده وفكرت شويه وبعدين ابتسمت ومسكت ايده: هحاول جبل ضحك وقام وشدها قومها: يلا قدامي واه صح مفيش ولا جواز ولا حاجه كانت مجرد شكليات زينه كشرت ولسه هتتكلم جبل شدها وطلعو من الاوضه: اسكتي بقا انتي لسه هترغي تاني يلاااا حسام رجع البيت وهو مش في واعيه وبيطوح وبيغني امه اول ما

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

ثم اخدته للخارج وغلقت الباب بهدوء قائله … محمد انت اتجننت دا جواز ع ورق ومسيره ينتهي محمد بانفعال … ومين قالك هينتهي انتي عارفه كويس انا بحب رهف اد ايه ومستحيل اسيبها مي بحزن … بس هي مابتحبكش وانت عارف دا كويس محمد بمكر … هخليها تحبني وبكره تشوفي مي بنفاذ صبر .. محمد

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top