رواية غرور وتمرد

_البيه الميس بتاعتهُ إديتلهم إختبار وجاب فيه 5 من 20. بص ليزيد بدهشة وقال بعد ما ضر-ب كفهُ في كف يزيد: بصيتلهم بغض-ب وقولت: _تصدق والله ما خسaرة فيك الشبشبين، إمشوا من قدامي إنتوا الإتنين هتجبولي الض-غط. جريوا الإتنين من قدامي ودخلوا الأوضة وأنا قعدت على الكنبة عشان أهدى، بِرغم إنهم مطلعين عيني بس بجد […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

-عايز أقولك أن خرشوم وحشني وعايز أكلمه =بجد طب هو نايم لو عايزة أتصل عليه بدري فضل يضحك وأنا قلبي عمال يدق شكلها صحاب ولا أيه أخلص يابن الرغاية -لا بجد.. كنت عايز أسئلك هي ماما وبسنت هيجو تاني أمتى ؟؟! =ليه خير عايز تطمن عليهم زي خرشوم ؟! -لا كنت عايز أكلم مدام فريدة

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

ولا فاكر اني مكنتش بشوف البنات اللي داخله واللي خارجه وسميره وجابر مش ف البيت؟ ولا فاكر اني معرفش انك ساعدتني بس علشان تاخد الفلوس وترميني انا ف الاخر انا عملتلك اي هه انا مجرد واحده حبتك واتجوزتك رغم كل حاجه لي تكسرني لي؟حبك وحش اوي ي زياد ضلملي حياتي خلى حياتي كلها سودا ي

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

الفتان حلو اوى عليكي افنان ابتسمت عند محمد محمد بضيق: الفستان ضيق قوى ودعاتك باينه ملقتيش زفت فستان غير دا فيروز الدموع اتجمعت في عنيها : اسفه محمد اتنهد: طيب خلاص متعيطيش مكنش قصدى دا من غيرتى عليكي فيروز: نيره هي الى اختارتلي الفستان وقلتلها اورهولك لاول قلتلي لا خليها مفاجأة محمد با.س راسها :

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

سلمان ( علشان كنت خايف من ابويا ياخده ويروح يتجوز بيه واحده تانيه وده حق اختى واخويا ساهر، انا عمرى ما زعلت عليه لأنى عارف حقيقته كويس، بس مكنتش اعرف نهايته، اننا هنتفضح بسببه) فاطمه ب’صدم#مه ( انت كنت عارف) سلمان ( شوفته وانا صغير وهو كان بيجيب ستات في البيت غير امى، مكنتش فاهم

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

اتفاجئوا بسارة مرمية على الارض وهدومها متقطعة وفاقدة الوعي وبت… نز.ف من. دماغها ومضر.. وبة بسك… ينة في بطنها والد… م مغرق الدنيا الشقة كانت مقلوبة واضح ان حصل معركة هنا والتوأم بيعيطوا في اوضة النوم وسلا كمان بتعيط ولمياء في المطبخ ومضر.وبة بس… كينة في كتفها بقلم مرفت السيد نصر قعد. جنب سارة وفضل

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

احمد: شو حبيبتي ما بدك تفطري غنى: بدي افطر حبك واشرب عشقك ودوب باحضانك أحمد: يا عمري انتي ريتك بتقبريني … غنى:حمودي بدي افطر من دياتك احمد: لا خلص ده كان زمان…. اخدنا الي بدنا اياه واخدت قلبك وتملكتو..كمان غنى زعلانه منك وخلص بدي اعمل وشقيس احمد: لا لا خلص بعملك فطور وغدا وعشا بس

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

وبعد مرور الزمن صار الناس يختصرون الكلام ففي البداية كانوا يقولون…. هذه أنياب لأفعى أسمها سية وبعدها صاروا يقولون.. أنياب سية وبعدها يقولون.. (((((((( نابلسية ))))))) فصار أسم المدينة نابلسية نسبة لأنياب الأفعى التي أسمها سية

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

دلوقتى.. ام فرحات.. والطقم الالماظ يا بيه فهد بزعيق.. بقولك أمشى دلوقتى. ام فرحات خرجت وخرج وراها على غرفته وقفل الباب وقلب الغرفه وهو بيدور لقى ورقه جواز عرفى بأسم الزوجه براءه والزوج علام ام فرحات واقفه ورا الباب بتراقب فهد لحد ما شافتو خرج من غرفتو يجرى على غرفه نور ولسه بيفتح الباب.. فكر

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

تمام اسفه ايه اللى حصل فالتلات اسابيع وايه قصه الدكتور وليه المدرسه بتكرها وليه غسان متغير معاها وليه سيف كره اختو وعمرو عمل ايه وهل نور ومروان اتخطبوا ولا لا وايه قصه لمياء ومروان ليه مش راضى يعيش مع عيلته فى القصر واسيل جابت منين الفلوس دى عند اسيل قعدت فالاوضه تبكى من الالم وافتكرت

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

أراه الشاب مقطع الفيديو وبعض الشباب يغتص.بون ابنته نظر جلال بصدم#مه ووقع أرضا حمله الشباب واجلسوه على قهوه وحاولوا افاقته استيقظ جلال واول كلمه جاءت في باله: مين اللي نشر الفيديو دا شاب: الفيديو نازل على صفحه مجهوله ي عم جلال نهض جلال وذهب إلى قسم الشرطه صعد كل من سمع صوت سميره ليعلموا ماذا

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

فيروز : شكرا يا بابا عدا اليوم التاني زي اليوم اللي قب.له راحت الجامعة ورجعت زاكرت بس الفرق كلام امها ومرات عمها معاها فيروز لما رجعت من الجامعة شرين: فيروز غيري هدومك وتعالي اقعدي معانا شوية وم.اتقوليش تعبانة ومتعمليش زي امبارح فيروز : حاضر يا ماما فيروز طلعت غرفتها وغيرت ونزلت قعدت معاهم فيروز :

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

كان كل واحد منهم يعلم مدي قوة الاخر الان، في الخلاء استطاعت مهراته ان تتفادي ضرب-ات بريقع بسهوله عن طريق الهرب منها والتحليق في الفضاء. وكأن ناصر نسي كل شيء وهام في أفكاره متخيلآ الغول الأحمر يقاتل الي جوار مهراته في فريق واحد حينها لن يتمكن اي جيش مهما كان من صدهم، حينها سيتمكن من

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

سعاد _ هو انت بجد كنت عايز تشتري البيت من ماما علشان خاطر تدي لسعيد ويطلقني حسين _ولو كان بايدي اعمل اكتر من كده كنت عملت كمان اه مش قادر دراعي وجعني اوي  وفي القسم راحت خالتي ل سعيد  خالتي _ ليه يا ابني عملت في نفسك كده كنت خلاص طلقتها كانت راحت لحالها من

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

اسراء: اه يا ادهم.. ف وش البحر.. انا: تعالي نجرب نفتحها.. اسراء: نفتح حاجه مش بتاعتنا يا ادهم.. انا: هنسمي ولو اتفتحت تبقا بتاعتنا.. تعالي بس.. امسكي المفتاح وافتحي كدا.. مسكت المفتاح والمفتاح فتح.. بصيتلي بأستغراب.. قولتلها.. هتشتغلي دالوقت ف صيدليتك.. انا محبش مراتي تشتغل عند حد.. اسراء: انت بتتكلم بجد يا ادهم.. انا: اصلك

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

من الجانب الآخر……  القطر وصل القاهرة بالسلامة ‘ ما طلعت حلوة أوي القاهرة اهي نزلت وروحت عند واحد صاحب عمارة في القاهرة  و أخدت شقة لطيفة ليا لوحدي ” هاااا يا آنسة عجبتك الشقة ؟ ‘ اها… حلوة وواسعة  ‘ الايجار كام ؟ “ 750 ج كل شهر  ‘ طب ما تنزلها شوية ؟ ”

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

عشق : انا وريم كنا خارجين من المحاضرة وبعدين الدكتور ده نادى علينا وفضل يقول يا آنسة ف ريم ردت كنا فكرينه عاوزها هى بس هو قالى أنه عاوزنى انا ولما سألته عايز ايه قالى عايزك وانا لما رفضت وقولتله لو مش بعدت عنى همد ايدى عليه فضربنى بالقلم وبعد كدة اخدنى انا وريم على

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

يصل نجم لي كليه العلوم ويدخل وهو يشطاط غضبا من ضحي وجنونها في استفزازه وجن اكثر حين راي ضحي تضحك من قلبها برقتها ودلالها الساحر وعيونها الشقيه وهي تنظر لي ذاك المعجب المجنون بيها وهو يقف علي سلالم الكليه وممسك جيتار ويعزف لها اغنيه تجمع حولهم جميع الطلاب وكانوا منبهرين من جمال صوت ذاك الشاب

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

شعرت والدة رانزا بالضعف، كانت الشمس تسلق رأسها، تحركت من مكانها بحثا عن الظل اسف جدران المنزل جلست تبكي، تنادي بأسم ابنتها رانزا تعرف صوت والدتها لكن والدتها بعيده كيف يصل صوتها لهنا والدتها التي تخلت عنها لن تحضر إليها بعد كل ذلك الوقت لكن صوت البكاء الذي وصل مسامعها جعلها تشفق علي تلك المرأه

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه بصت لايده وفكرت شويه وبعدين ابتسمت ومسكت ايده: هحاول جبل ضحك وقام وشدها قومها: يلا قدامي واه صح مفيش ولا جواز ولا حاجه كانت مجرد شكليات زينه كشرت ولسه هتتكلم جبل شدها وطلعو من الاوضه: اسكتي بقا انتي لسه هترغي تاني يلاااا حسام رجع البيت وهو مش في واعيه وبيطوح وبيغني امه اول ما

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

بيداري وجعه عليها جلست نهله بحزن شديد قائله … طب وهيفضل كدا كتير انا نفسي افرح بيه تحدث عمرو بحزن … ربنا يستر ………………… في غرفه مي ورهف مي بحزن …. خلاص يا رهف اللي حصل حصل متعمليش في نفسك كدا وبعدين انا متاكده ادهم لسه بيحبك وهيرجعلك انتي مشفتهوش حالته كانت عامله ازاي لما

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top