رواية غرور وتمرد

_مفكر نفسك هتستخبى مني في الأوضة يعني، إطلعلي يابيه. جالي صوتهُ من جوا بيقول: =أطلع دا إي، مش شايفة شكلك متحول إزاي ولا إي، وبعدين أنا شوفتك ماسكة في إيدك إزاز، إنتي إتجن-نتي بجد. حاولت أهدي نفسي عشان يطلع وقولت بهدوء: _إطلع بس وإحنا ناس كبيرة وعاقلة وهتحل الموضوع دا بطريقة حكيمة. إتكلم وقال: =عيل […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

بس أنا بعرف كويس مين جاي راسم على مصلحه قريبه أو حتى مصلحه على المدى البعيد.. ماكنتش عايزة كتير كل اللي كنت عايزاه صديق أو صديقه حد أثق فيه.. ما أكدبش عليك بس أنا أول مره عزمتك وماما وأختي هنا ماكنتش صدفه كنت ناويه اعزمك بشكل تاني بس لما لقيتك جيت ونسيت الاكل وبصيت في

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

كان يسير جلال بخطى هادئه خلف تسنيم صديقه ابنته بيسال ليعرف أين تعيش قت.له ابنته ظل يسير خلفها وهي لا تشعر ب اي شئ وتسير بخطى متمايله وتبتسم لهذا وتضحك لهذا وتتمايع مع هذا  ظل جلال يستغفر ربه حتى وجد تسنيم تدخل إلى مخبأ تحت الارض ف علم فورا ان من تسببوا في قـtـل ابنته يختبئون

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

الفتان حلو اوى عليكي افنان ابتسمت عند محمد محمد بضيق: الفستان ضيق قوى ودعاتك باينه ملقتيش زفت فستان غير دا فيروز الدموع اتجمعت في عنيها : اسفه محمد اتنهد: طيب خلاص متعيطيش مكنش قصدى دا من غيرتى عليكي فيروز: نيره هي الى اختارتلي الفستان وقلتلها اورهولك لاول قلتلي لا خليها مفاجأة محمد با.س راسها :

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

سلمان ( علشان كنت خايف من ابويا ياخده ويروح يتجوز بيه واحده تانيه وده حق اختى واخويا ساهر، انا عمرى ما زعلت عليه لأنى عارف حقيقته كويس، بس مكنتش اعرف نهايته، اننا هنتفضح بسببه) فاطمه ب’صدم#مه ( انت كنت عارف) سلمان ( شوفته وانا صغير وهو كان بيجيب ستات في البيت غير امى، مكنتش فاهم

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

نصر: جميل على اسم احفاد الرسول عليه الصلاة والسلام دخل ابو سارة واخوها وزوجته ابو سارة: حمد الله على سلامتك يابنتي مبروك يامعلم عبد الله وهو ينظر للاطفال: ماشاء الله الف مبروك ياحبيبتي يتربو بعزك يامعلم نصر: الله يبارك فيكم عن اذنكم اخلص إجراءات المستشفى وامل قبلت سارة: مبروك ياسارة الف مبروك سارة: الله يبارك

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

احمد: شو حبيبتي ما بدك تفطري غنى: بدي افطر حبك واشرب عشقك ودوب باحضانك أحمد: يا عمري انتي ريتك بتقبريني … غنى:حمودي بدي افطر من دياتك احمد: لا خلص ده كان زمان…. اخدنا الي بدنا اياه واخدت قلبك وتملكتو..كمان غنى زعلانه منك وخلص بدي اعمل وشقيس احمد: لا لا خلص بعملك فطور وغدا وعشا بس

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

وبعد مرور الزمن صار الناس يختصرون الكلام ففي البداية كانوا يقولون…. هذه أنياب لأفعى أسمها سية وبعدها صاروا يقولون.. أنياب سية وبعدها يقولون.. (((((((( نابلسية ))))))) فصار أسم المدينة نابلسية نسبة لأنياب الأفعى التي أسمها سية

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

نور جريت على حض-ن فهد.. عمو متسبنيش وباس-ت ايدو ” فهد بتعجب شديد” انتى مين؟ نور.. انا يا عمو مش فاكرنى.. براءه بتوتر.. انت مين يا بنتى.. نور بدموع وبتشد تيشرت فهد عمو عمو متسبنيش ابو-س ايدك” فهد بذهول”  بص لبراءه.. حبيبتى متعصبيش نفسك انتى تعبانه.. براءه.. مين البنت دى ممكن اعرف ولا  مينفعش ”

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

وفجاءه لقوا ان اسيل جايه ومعاها شنطه غدا غسان انت جايه تعملى ايه اسيل جبتلكم غدا اكيد جعانين مروان بمرح الله يخليكى انا واقع من الجوع يا سيلو يا قمر انتى غسان بصله بغضب مروان بتوتر مرات اخويا الغالى اسيل ابتسمت بهدوء عنئذنك ياغسان فلوس علشان عايزه اشترى طلبات غسان هجيبلك انا اللى انتى عايزاه

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

إلى أين ذهبدخلت إلى غرفه النوم حيث يمكن انه ينام بالداخل ولكنها تفاجئت به…بيسال: اسمع انا مبتهددش ومش خايفه منك فاهممحمد بضحك: هتخافي دلوقتي متقلقيشنظرت بيسال خلفه ف وجدت أصدقائه يخرجون اكثر من 7 أشخاص نظرت لهم بخوف تحاول الا تبينهبيسال بصراخ: محدش فيكم يقربلي فاهمينمحمد بضحك اكثر: صدقيني مفيش حد هنا يسمع صوتك داواقترب

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

هند : ده ليه بقي أن شاء الله فيروز : لأن مفيش حد بيثق فيها هنا ف أنا هعرف منين الحقيقة وهي اصلا حقيقة كذابة زين لفيروز :صح زين لهند : بصي هي الفكرة حلوة بس مش مع ام ام فيروز لأن ام فيروز مش سهلة هند : أيوة انا عرفاها دي عقربة حازم :

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

بريقع من حقي أن أذهب لأي مكان ومن لديه اعتراض عليه مقاتلتي الغول الأحمر وهل تظن نفسك ند لنا؟ بريقع قاتلني وستعلم اذا كنت ند لك ام لا؟ شخرت الغيلان الحمر من انوفها مستنكره جرأة بريقع وتعديه علي كبيرهم قال كبيرهم ستنازل اقل غول فينا واذا استطعت هزيمته سأعتبرك واحد منا بريقع، انا أرغب بمنازلتك

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

سعاد _ هو انت بجد كنت عايز تشتري البيت من ماما علشان خاطر تدي لسعيد ويطلقني حسين _ولو كان بايدي اعمل اكتر من كده كنت عملت كمان اه مش قادر دراعي وجعني اوي  وفي القسم راحت خالتي ل سعيد  خالتي _ ليه يا ابني عملت في نفسك كده كنت خلاص طلقتها كانت راحت لحالها من

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

ماما: والله انا خايفه عليكم تتحسدم.. انتم شكلكم محسودين.. انا: يلا يا ماما علشان اطلعك الشقه.. ماما:لا انا جايه معاكم… مش هسيب اسراء كدا.. مش شايفها لسا تعبانه وبعدين دي مش ام حفيدي؟! انا: هو فين حفيدك دا يماما؟! ماما: انت بتسألني انا يا اخويا… انا في سري دا انتي مشكله يماما… وصلنا باب الشقه..

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

بقيت انا مسئولة عن سليم بأكله وباخد بالي منه وبخليه ينتظم على العلاج وكان قاسم وأبو سليم بيجوا كل يوم يطمنوا عليه  مع الوقت سليم كان بيتحسن… لكن هو مش طايقني حرفيا وكل يوم يتخانق معايا ومش برد عليه وبطلت أدافع عن نفسي عشان معملش مشكلة… ولسه مقتنع أني بخو*نه وبسيبه يقول كلام صعب وبيجر*ح

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

سليم : والله انا حر اعمل اللى انا عايزه ولا ايه يا عثمان بيه عثمان بتوتر وخو.ف : ……. سليم : ايه هى القطة كلت لسانك ولا ايه ….ومالك مرعوب زى النسوان ليه كدة …. لأ اجمد كدة لسه هتشوف منى كتير عثمان : انت عاوز ايه منى يا سليم ….عاوز تموتنى …يلا موتنى واخلص

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

الدكتوره بحزن:للاسف المدام حالتها صعبه اوي هي اتعرضت لي انهاري عصبي حاد وده ادي لي دخولها في غيبوبه والله اعلم هتفوق منها امتي….لازم الصبر  والدعي لها كتير…. ينهار نجم ويجلس علي الارض ويبكي مستحيل بحزن وانين… ويصرخ بوجع جعل الجميع يحزن عليه نجم:ضحي حبيبتي انا السبب والله لا اخد حقك من الكل واولهم انا وجري

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

شعرت والدة رانزا بالضعف، كانت الشمس تسلق رأسها، تحركت من مكانها بحثا عن الظل اسف جدران المنزل جلست تبكي، تنادي بأسم ابنتها رانزا تعرف صوت والدتها لكن والدتها بعيده كيف يصل صوتها لهنا والدتها التي تخلت عنها لن تحضر إليها بعد كل ذلك الوقت لكن صوت البكاء الذي وصل مسامعها جعلها تشفق علي تلك المرأه

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه بصت لايده وفكرت شويه وبعدين ابتسمت ومسكت ايده: هحاول جبل ضحك وقام وشدها قومها: يلا قدامي واه صح مفيش ولا جواز ولا حاجه كانت مجرد شكليات زينه كشرت ولسه هتتكلم جبل شدها وطلعو من الاوضه: اسكتي بقا انتي لسه هترغي تاني يلاااا حسام رجع البيت وهو مش في واعيه وبيطوح وبيغني امه اول ما

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

قطع العلاقه بينهم وطبعا حدك مكنش اخد ورثه بس ورثه كان محفوظ لحد الان رهف باستغراب .. بس جدي عمره ما جبلي حكايه الورث دي ولو فعلا كلامك صحيح ايه اللي يجبر جدي يعيش في الفقر ويتخلي عن ورثه شعر بالارتباك قائلا … انا كلمت توفيق بـiع قبل وفاته عشان يستلم ورثه بس هو رفض

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top